První otázka zákazníka bude: Kolik by to stálo a co se refaktorací rozbije? Co tím získám?
Z toho vyplývá, jak se postavit k projektu: Musítě spočítat, kolik vyjde údržba a implementace nových funkčností za stávajícího stavu a kolik po refaktoraci. Náklady musí vyjít stejně nebo ve prospěch refaktorace. Zhodnoťte si to sám a pak prezentujte zákazníkovi. Náklady musí vyjít ve prospěch refaktorace, jinak do toho zákazník nebude chtít. Dost zásadní taky je, zda se dá refaktorovat postupně nebo zda se to musí udělat (a zaplatit) naráz. A musíte zákazníka přesvědčit, že do provozu se to nasadí hladce a bez chyb. Pokud máte podobný případ už za sebou, dokladujte to na příkladech. Uvažujte taky, jaký provoz zvládne aplikace obsloužit. Pokud bude stávající implementaci brzo docházet dech, bude výkonové zlepšení žádoucí a bude to podstatný argument pro uvolnění financí.
Jinak každý má jinou minimální úroveň projektu, do kterého by šel. Že něco vrací jen http 200 nemusí být problém, podstatnější je, jestli to API chyby ošetřuje a zda ošetřuje všechny chybové stavy. Minimálně při výpadku serveru se tam mohou objevit jiné kódy a ty musí být na klientovi ošetřené. Při refaktoraci bych využil nějaký hotový protokol, vzdálené volání procedur nebo něco podobného, pokud to projekt umožňuje.