Tady s tebou až tak moc nesouhlasím ve všem. Naopak, pokud práci uděláš si dobře, můžeš "machrovat" u jednoho zákazníka, jak brilantně vyřešíš dálkově problém u jiného. A to dříve, že by jsi se tam za 10 minut dostal.
...
Nelepsi support jakej ti velka firma nabidne je reakce do 4 hodin (= do tech 4 hodin by mel nekdo dorazit nebo se zacit problemu venovat). Ovsem absolutne nijak ti negarantuji zda a do kdy problem vyresi. A i kdyz ty 4 hodiny nedodrzi, tak ti maximalne vrati cenu supportu.
Ano, da se (za naproto nehorazny $$$) koupit i garance vyreseni problemu. Daleko levnejs te vyjde zaplatit si nahradni HW a k nemu par lidi, kteri ho dovezou a zprovozni.
Znam pripad, kdy firma v ramci uspor postupne rozpustila IT, a kdyz odesel posledni (protoze prece stejne nic nedelal), tak do 14ti dnu se firma polozila. Takze souhlas, nejlep ITk na svete nic nedela, protoze mu vsechno funguje.
K tomu slouží servisní smlouvy s dodavatelem účetního softu. Neřeším cizí programy, řvu na programátory a zastupuji klienta v takovém případě. To je má práce. Za to mi klient platí, aby nemusel se učit mluvit řečí kmene programátorů a dodavatelů SW
Jop, kdyz si takovou smlovu prectes, tak velmi casto zjistis, ze dodavatel vlastne vubec nic negarantuje. Nechapu jak neco takovyho muze nekdo podepsat a jeste za to platit, ale osobni zkusenosti rikaji ze muze.
30 hodin ? Nějaký krátký den.... Jo to už se mi taky stalo. odstranění (hlavně nalezení) závady, jenž způsobil "deb***" co zatlouhl do zdi hřebík - bohužel trefil UTP kabel - když sít chvíli jede, chvíli ne, vyměníš většinu HW.... tehdy tam dojelo postupně asi 8 techniků, vč. mě.
Mno ... mam zazitky kdy se problem resil 40+ hodin v kuse. Jeden znich je ze sme u velmi "sporivyho" zakaznika skoro ty 2 dny v kuse hledali, co ze to posila do site takovej jeb, ze prakticky nic nefunguje. To vis, kdyz nekdo v ramci uspor ma switch pod kazdym druhym stolem, skrini, ... a navic ti kably vedou podle toho jak kdo zrovna potreboval z mistnosti do jiny zkrz zed, pres chodbu ... pod prahama, pod podlahou/kobercem/....
Dalsi je, ze sem s kamosem configl boot widli ze site, a 3 dny (paac termin) sme resili, proc to dpce nefunguje, kdyz je vsechno dobre, az sme uz jen tak ze zoufalstvi proste zkusili prohazovat parametry, a voiala, oni to meli ti kkti z M$ blbe v dokumentaci.
Praxe je něco co se velmi těžko studentům hledá. V podstatě je nikdo moc nechce. A jak se to mají naučit.
Mno nechce ... ono to sebou nese predevsim aspekt toho, ze vetsina z nich k sobe potrebuje jeste chuvu a posluhovacku, pricemz na co sahnou, to leda zmrvej. Cimz nemyslim z neco spatne nastavej, ale ze rozflakaj HW za stovky tisic.
Druha soucast toho je tak, ze je ve skolach ucej kraviny. Zkus si predstavit, jak ti opravuje auto nekdo, komu ve skole vysvetlovali jak vypada motor na pv3s. A to se i u toho motoru s elektronicky rizenym vstrikovanim, promennym casovanim, ... bavime jen o povolovani a utahovani sroubu.
A ted to preved na IT.
Myslíš jako že by mě někdo popotahoval za to, že u mě někdo pracuje, já mu za to nic neplatím a tvrdím, že to je praktikant? S tím bych si těžkou hlavu nedělal
On to dostane jako nelegalni praci, ty jako nelegalni zamestnavani, on do 50k ty do 10M + samo odvody. Z ceho chces platit odvody, pokud dotycny neni student? Minimalni odvody zaplatit musi. Bud tak, ze je na pracaku (a pak bez souhlasu pracaku delat nesmi) nebo tak, ze to calujes ty, prostrednictvim mzdy. Tu ti (pokud ses kamarad spravnejch kamaradu) muze ten pracak i uhradit. Az na 1 rok.
...
Frantovi opravím jeho "blbost" zadarmo běhěm 5ti minut a nic nechci. A Franta to řekne Pavlovi, a Pavel mi zadá zakázku za 10kKč.... realita.
A kdybych Frantovi účtoval blbých 350Kč za práci, Pavlovi by nic neřekl.
Jop, nebo se ti z toho stane ocekavani supportu 24/7 gratis. Taky realita.