Lokalizace softu, který na ni není připraven

Heliooos

Lokalizace softu, který na ni není připraven
« kdy: 15. 10. 2010, 07:24:36 »
čaues,
uvažujeme o možnosti vytvoření upravené verze HardInfo pro komunitní remaster Pclinuxos.cz, abychom získali ńástroj v češtině, pro snazší podporu začínajících uživatelů linuxu. HardInfo se zdá nejvhodnější volbou, páč není vázané na žádný konkrétní WM. Bohužel zatím nepodporuje lokalizaci.

Autor mi sice napsal, že bych mohl přidat gettext, nicméně nejsem programátor a tohle mi až tak moc neříká. Sám jsem uvažoval o možnosti pouze natvrdo změnit (tj. přeložit) řetězce reprezentující položky v menu programu a kamarád by z toho následně zkompiloval ryze českou mutaci programu.

Zatím jsem dělal něklik lokalizací pro QT softy, něco pro javu a i něco pro GTK, ale jak říkám, programovat neumím a v céčku už vůbec.

Jak byste to provedli vy? Případně neměli byste nějaké tipy nebo info?

díky
« Poslední změna: 15. 10. 2010, 10:15:55 od Petr Krčmář »

Jakub L.

Re: lokalizace softu, který ji nemá implementovanou (HardInfo)
« Odpověď #1 kdy: 15. 10. 2010, 08:06:45 »
Nešlo by si ten gettext přidat? Moc těžké to není...

http://www.abclinuxu.cz/clanky/navody/gettext-snadno-a-rychle

dada

Re: lokalizace softu, který ji nemá implementovanou (HardInfo)
« Odpověď #2 kdy: 15. 10. 2010, 10:13:42 »
Chápem to správne tak, že Pclinuxos.cz je nejaká upravená verzia Pclinuxos pre českých používateľov (z webu to nie je hneď jasné, odporúčam doplniť stránku about) a chceš lokalizovať program, ktorý zatiaľ nie je internacionalizovaný?

No úprimne sa divím, že uvažuješ nad nejakým iným riešením ako internacionalizácia a následný preklad, obzvlášť keď autor nie je proti tomu prijať patch to do upstream verzie. Už si uvažoval nad tým, že ten preklad budeš musieť vykonať znova, keď vyjde nová verzia toho programu? Udržiaval si niekedy fork? Práca prekladmi je triviálna a s novou verziou môžeš použiť aj starý preklad (zmenené reťazce budú v angličtine).