Budoucnost matematiky za 5-10 let

l2api

Budoucnost matematiky za 5-10 let
« kdy: 17. 01. 2015, 21:07:37 »
... a ake miesto v nej mat.

Zdravim Vas,

otvaram tuto diskusiu kedze si Vase nazory vazim a zaroven som na ne zvedavy.

Long story short: Studoval som a robim matematiku par rokov. Vacsinou vo forme manazera kde riadim team profikov a kontrolujem a navrhujem riesenia. Dokazem si fajn zarobit ale mam problem. V poslednom case som prilis zavisly ako manazer na externych zdrojoch a casto si uvedomujem ze ak nieco nestihnu alebo pokazia, tak si to sice zliznu - ale ja s nimi ..

Uvazujem ze chcem z toho kolotoca von a ist smerom nejakej specializacie... Otazka je co je podla vas dobry plan? Ktorym smerom ist a comu sa venovat?

Vychadzajme z toho ze ma bavi vsetko a vo vsetkom som skvely (nie som ale zauima ma vseobecny nazor bez ovplyvnovania mojou osobnostou).

Hmm? Rovnice? Nerovnice? Integraly? Posloupnosti a podobne hlouposti? A a a? Co myslite ze by bol fajn plan na 5-10 najblizsich rokov?


matematik

Re:Budoucnost matematiky za 5-10 let
« Odpověď #1 kdy: 17. 01. 2015, 21:59:22 »
Vacsinou vo forme manazera kde riadim team profikov a kontrolujem a navrhujem riesenia.

Ne, to určitě matematik nejsi :D Takže smůla, ale třeba příště.

Re:Budoucnost matematiky za 5-10 let
« Odpověď #2 kdy: 17. 01. 2015, 22:08:47 »
... Studoval som a robim matematiku par rokov. Vacsinou vo forme manazera kde riadim team profikov a kontrolujem a navrhujem riesenia. ...

... Vychadzajme z toho ze ma bavi vsetko a vo vsetkom som skvely ...

Kua, to to letí.
Je to pár dní, co byl Silvestr a už je tu duben ..

Orákulum

Re:Budoucnost matematiky za 5-10 let
« Odpověď #3 kdy: 17. 01. 2015, 22:34:56 »
Bude dokázáno, že nelze dokázat, že desetinný rozvoj čísla pí obsahuje všechny konečné sekvence číslic. Kdyby se totiž dokázal opak, pak by to znamenalo že může existovat Turingův stroj který simuluje svět a jehož programem je právě nějaká konečná sekvence číslic, což znamená že libovolná konečná realita může být simulována s vysokou byť konečnou přesností, čímž by se dokázala existence paralelních vesmírů, protože v kvantové polívce by nakonec byly odsimulovány všechny možné konečné světy, a to dokonce i kdyby na nich ten pomyslný Turingův stroj robil postupně. Pokud by tomu tak skutečně bylo a číslo pí bylo takové, tak by to byl důkaz existence Boží, protože pak by musel existovat Turingův stroj který simuluje alespoň jeden svět a to je ten náš, a ten Turingův stroj by sám o sobě byl Bůh. Navíc by musel existovat alespoň jeden nekonečný svět, protože rozvoj čísla pí je nekonečný. V kvantovém světě se asi budou všechny možné interpretace čísla pí počítat naráz. Navíc číslo pí určitě bude homomorfní z Eulerovým číslem a libovolnou konečnou sekvenci číslic v rozvoji pí půjde najít i v e, o čemž ale taky bude proveden důkaz, že to nejde dokázat, leda že by svět nebyl konzistentní...

Makovec

Re:Budoucnost matematiky za 5-10 let
« Odpověď #4 kdy: 18. 01. 2015, 00:05:56 »
Před cestou vpřed se bude třeba vrátit ke kořenům a znovu je promyslet… Co to znamená být nula? Nebo jednička? Tak malý krok pro celé číslo, a o světelný rok jinde pro člověka!


Radovan.

Re:Budoucnost matematiky za 5-10 let
« Odpověď #5 kdy: 18. 01. 2015, 06:43:21 »
Bude dokázáno, že nelze dokázat, že desetinný rozvoj čísla pí obsahuje všechny konečné sekvence číslic. Kdyby se totiž dokázal opak, pak by to znamenalo že může existovat Turingův stroj který simuluje svět a jehož programem je právě nějaká konečná sekvence číslic, což znamená že libovolná konečná realita může být simulována s vysokou byť konečnou přesností, čímž by se dokázala existence paralelních vesmírů, protože v kvantové polívce by nakonec byly odsimulovány všechny možné konečné světy, a to dokonce i kdyby na nich ten pomyslný Turingův stroj robil postupně. Pokud by tomu tak skutečně bylo a číslo pí bylo takové, tak by to byl důkaz existence Boží, protože pak by musel existovat Turingův stroj který simuluje alespoň jeden svět a to je ten náš, a ten Turingův stroj by sám o sobě byl Bůh. Navíc by musel existovat alespoň jeden nekonečný svět, protože rozvoj čísla pí je nekonečný. V kvantovém světě se asi budou všechny možné interpretace čísla pí počítat naráz. Navíc číslo pí určitě bude homomorfní z Eulerovým číslem a libovolnou konečnou sekvenci číslic v rozvoji pí půjde najít i v e, o čemž ale taky bude proveden důkaz, že to nejde dokázat, leda že by svět nebyl konzistentní...

Halelůjá!

technomaniak

Re:Budoucnost matematiky za 5-10 let
« Odpověď #6 kdy: 18. 01. 2015, 07:08:15 »
Hmm? Rovnice? Nerovnice? Integraly? Posloupnosti a podobne hlouposti? A a a? Co myslite ze by bol fajn plan na 5-10 najblizsich rokov?

Však není prvního apríla?

Ale poradím ti : Mezi hejlama a diletanty bude "cool" a "in" učební Hejného metoda.

TVL

Re:Budoucnost matematiky za 5-10 let
« Odpověď #7 kdy: 18. 01. 2015, 09:26:30 »
Duben, apríl? Proč všichni mluvíte o aprílu. Copak se ve zdejších diskuzích trolluje pouze apríla?

metod

Re:Budoucnost matematiky za 5-10 let
« Odpověď #8 kdy: 18. 01. 2015, 11:06:10 »
Hmm? Rovnice? Nerovnice? Integraly? Posloupnosti a podobne hlouposti? A a a? Co myslite ze by bol fajn plan na 5-10 najblizsich rokov?

Však není prvního apríla?

Ale poradím ti : Mezi hejlama a diletanty bude "cool" a "in" učební Hejného metoda.

Tobě fakt přijde špatná první normální metoda výuky pro schopnější děti?

technomaniak

Re:Budoucnost matematiky za 5-10 let
« Odpověď #9 kdy: 18. 01. 2015, 14:59:02 »
Tobě fakt přijde špatná první normální metoda výuky pro schopnější děti?
1) Není důvod něco měnit, funguje to skvěle. Dána metoda je aplikována pouze na tu nejelementárnější matematiku a ta Čechům problém nedělá. Praktické využití této metody např. v numerických metodách je mimo schopnosti Hejného.
2) Koncept založený na přizpůsobování výuky ze strany učitelů je špatný.
Pokud se děti nejsou schopny adaptovat(přizpůsobovat typu výuky) jako mladé, tak jakou budou mít šanci adaptovat v životě. ( viz. staré české moudra - "ohýbej stromek dokud je mladý" ). A to za 25 let v globalizovaném světě se budou muset pořádně snažit.
3) Navíc schopnější děti(např. Mensa) to i ve starém způsobu pochopily násobně rychleji a pak se stejně nudily a zlobily. Pokud učitel to chce naučit všechny tak stejně se celá třída musí přizpůsobit tomu nejpomalejšímu.

Radovan.

Re:Budoucnost matematiky za 5-10 let
« Odpověď #10 kdy: 18. 01. 2015, 15:03:05 »
No, mě by namísto budoucnosti spíš zajímala současnost. Řekne mi někdo konečně kolik vyjde tohle a proč? :-D

10/5(1+1)