Výkon her pod Wine

linux_noob

Výkon her pod Wine
« kdy: 13. 12. 2014, 18:23:32 »
Zdravim,
chci se zeptat jakyho vykonu dosahujete pod wine, samozrejme chapu, ze to nebude jako nativne pod widlema, ale me prijde, ze opravdu jakakoliv hra vytezuje alespon jedno jadro na 80-100%, takovyhle zatizeni dostavam shodne u GTA San Andreas, GTA Vice City, Warcraft III, dokonce i u bulanku. Pricemz tri posledne jmenovany hry jsem hraval na windows 98 s 800Mhz procakem. Ted mam notas s i5 na nejakejch 2.4Ghz + intel grafika.
Diky.
« Poslední změna: 14. 12. 2014, 21:00:18 od Petr Krčmář »


linux_noob

Re:vykon wine
« Odpověď #1 kdy: 14. 12. 2014, 08:52:49 »
Jenom me zajimalo na jaky zatezi se pohybujete u nejakejch jednodussich her, konkretne u tech bulanku mi prijde ta zatez prehnana. Tudiz chci vedet jestli je to opravdu normalni nebo jestli mam hledat problem u sebe.

anonym

Re:vykon wine
« Odpověď #2 kdy: 14. 12. 2014, 09:42:57 »
wine sam o sobe je vykony dost, existuji i aplikace (moc jich neni) ktere pod wine bezi rychleji nez pod windows

tvuj problem je v prekladu direct3d na openGL, potazmo celeho directX na odpovidajici rozhrani v linuxovem svete. to uz tak trivialni neni, a to hned ze dvou duvodu:
- vetsina AAA her ma nekolik verzi shaderu, optimalizovanych pro ruzne karty ruznych vyrobcu (nemluve o tom ze pro opravdu velke hry vyrobci pribaluji specificke optimalizace do svych ovladacu). tohle zmizi ve chvili kdy ten shader prekladas do openGL jazyka
- intel ovladace pro linux funguji super, ale vykon maji ubohy, a to ne jen ve srovnani s nvidia/ati. zkus najit grafickou aplikaci s nativni verzi pro linux i windows, uvidis ze na nvidiiati bude vykon +- stejny, na intelu bude znacny propad. ty ovladace proste dela uplne jiny (a dost mensi) tym lidi, kteri maji jine pripority, a jinou uroven pristupu

linux_noob

Re:vykon wine
« Odpověď #3 kdy: 14. 12. 2014, 10:00:57 »
Jak rikam, bulanci proboha  na ne rozhodne nepotrebuju lepsi grafiku, stejne tak GTA Vice City a Warcraft III. Je mi jasny, ze nejaky AAA hry pod intelackou grafikou nepojedou, ale o ty mi ani nejde. Navic si ani nestezuju na to, ze to jede pomalu, ale ze to vytezuje jedno jadro na 100%, vykon je ve vsech uvedenejch hrach dostatecnej.

BTW: Hral jsem Xonotica na linuxu i windows pod intelem v pohode.


Jakub L.

Re:vykon wine
« Odpověď #4 kdy: 14. 12. 2014, 10:43:30 »
Problém je v tom, že Wine překládá Win volání na Linuxová volání. Z toho celkem jednoduše vyplývá, že velmi záleží na tom, jak je napsaná ta aplikace, kterou spouští. Např. pokud je aplikace napsaná s "Wine in mind", tak se stává, že je rychlejší ve Wine než v Linuxu. Na druhou stranu, pokud je silně propojená s Windows, tak se s tím moc neudělá.

A samozřejmě platí, co řekl jeden z předřečníků o optimalizaci shaderů a výkonu grafik..


linux_noob

Re:vykon wine
« Odpověď #5 kdy: 14. 12. 2014, 11:11:16 »
Dekuji za reakce, ale zda se, ze jsem se nevyjadril dost jasne:

Otazka je takova: Na jakou zatez procesoru se dostanete pri spusteni nejake JEDNODUCHE hry pod wine?

Duvod proc se na to ptam je ten, ze mam pocit, ze u me ta zatez je naprosto nezavisla na hre, asi kazdej chape, ze naroky bulanku a gta san andreas jsou nekde jinde, presto obe hry zatizi CPU zhruba stejne, samozrejme je mozne, ze bulanci jsou mene wine-friendly nez GTA SA, ale osobne mam podezreni, ze bud je problem nekde ve wine nebo je problem nekde jinde v me specificke konfiguraci HW a SW. Opravdu si nemyslim, ze by bulanci museli brat 80% jadra na 2.4Ghz procaku.

František Zatloukal


linux_noob

Re:vykon wine
« Odpověď #7 kdy: 14. 12. 2014, 11:32:24 »
Zda se, ze jsem se jeste porad nevyjadril jasne: Me netrapi nizkej vykon, protoze vykon je pro me ve hrach co jsem psal dostatecnej (napr Warcraft III na stabilnich 60fps), trapi me nesmyslne vysoky vytizeni procesoru a s tim spojeny prehrivani notebooku (70-75 °C je u bulanku docela neprijemnejch na notebooku).

Dalsi testovana jednoducha hra:
http://www.slunecnice.cz/sw/super-mario-xp/
v prtavym okynku (odhadem tak 480x320) 70% cpu hra + 40% cpu wineserver.

mcx

Re:vykon wine
« Odpověď #8 kdy: 14. 12. 2014, 11:36:07 »
Hlavne bych zkusil treba warcraft3 poustet s parametrem -opengl a pak se podival na zatizeni cpu. Jestli zatizeni nebude tak velke, tak je jasne ze je tento jev zpusobeny prekladem D3D -> OpenGL.

Aktualne jsem rozebehal Pro Evolution Soccer 2015 pod Wine a je to schopne mi plne vytizit 2 jadra na 100% (Mam Ivy Bridge i7-3770 a GeForce 750 Ti)

František Zatloukal

Re:vykon wine
« Odpověď #9 kdy: 14. 12. 2014, 11:36:49 »
V těch článcích jsou popisované způsoby, které zatížení CPU sníží. Konkrétně pro případ grafiky Intel by bylo vhodné využít CSMT, které zátěž překladu DX > OGL přenese do druhé vlákna (jádra) CPU a tím pádem by mělo docházet i k menšímu zahřívání - lépe když jsou 2 jádra na 50% než jedno na 100%, nebo se pletu?

linux_noob

Re:vykon wine
« Odpověď #10 kdy: 14. 12. 2014, 11:42:46 »
warcraft 3 samozrejme spoustim s parametrem opengl, bez nej je hra nehratelna, i tak ale vytezuje jedno jadro na 80%. Ale dobre, u toho w3 bych to jeste zkousnul, stejne jako zkousnu vytizeni 2 jader na 100% u novy hry, ale proboha u bulanku? Nebo jak jsem psal v predchozim prispevku u toho Maria?

Jinak zrovna ten warcraft 3 spoustim ve wine s CSMT, ale muzu rict, ze jsem nepozoroval zadny snizeni cpu zateze oproti wine bez CSMT (ikdyz v tomhle pripade je to teda asi zrovna dany tim, ze to poustim v opengl, zkusim to jenom rychle u neceho jinyho).


Ale znovu bych poprosil, jestli mi nekdo muze dat priklad zateze u nejaky jednoduchy hry, treba zrovna u tech bulanku, nebo u neceho srovnatelnyho.

mcx

Re:vykon wine
« Odpověď #11 kdy: 14. 12. 2014, 11:46:34 »
Jestli to chapu spravne tak na hry ktere umi bezet s OpenGL je CSMT zbytecne.

linux_noob

Re:vykon wine
« Odpověď #12 kdy: 14. 12. 2014, 11:52:08 »
Tak bulanky se mi nepodarilo spustit v tom CSMT wine, ale Mario tam sel a zatez je naprosto stejna. Je teda fakt, ze vlastne ani nevim jestli ten mario pouziva DirectX.
GTA Vice City s CSMT zatez paradoxne jeste vetsi cca 101% cpu.

@mcx: Jak jsem psal, jsem si toho vedom, nicmene jelikoz se to na zatezi cpu neprojevilo, tak jsem tam tu verzi uz nechal ;)

Re:vykon wine
« Odpověď #13 kdy: 14. 12. 2014, 11:54:33 »
Např. pokud je aplikace napsaná s "Wine in mind", tak se stává, že je rychlejší ve Wine než v Linuxu.
Muzes to trochu upresnit? Jak napsat Win aplikaci s "bezproblemovou" podporou wine? Rad bych to vyzkousel.
"Kdo v zájmu bezpečí obětuje část své svobody, v konečném důsledku přijde o svobodu i svou bezpečnost."

linux_noob

Re:vykon wine
« Odpověď #14 kdy: 14. 12. 2014, 11:55:24 »
Jenom at to nezdrzujeme, muzu nekoho poprosit aby vyzkousel bulanky (20MB) nebo toho maria (5MB) a rekl mi kolik procaku mu to zere? Diky.