Praktická matematika

Re:Praktická matematika
« Odpověď #135 kdy: 23. 09. 2017, 22:36:00 »
... o blbích žácích ...
Tak toto mne trochu děsí.
(no offence)
To už je spíše záležitost ZŠ...

JSEM JEŠTĚ ZLATEJ I SE SVOJÍ ČEŠTINOU, PŘEČTĚTE SI NĚKDY STYL PSANÍ NA NOVINKÁCH, CO JSOU LIDI SCHOPNI VYPLODIT.

A VOLÍM TOMIO OKAMURU, SPD, PROTOŽE JE PROTI SLIMÁKŮM  ;D ;D ;D
:-)
Hele, klíííd!


Re:Praktická matematika
« Odpověď #136 kdy: 23. 09. 2017, 22:37:56 »
Osobně si myslím, že školství je nastaveno opačným způsobem než lidé chápou svět. Ve škole učitel vysvětluje teorii a poté se zmíní, že ta teorie se aplikuje na ten jev. Způsob jak lidé a obecně věda funguje je ale v naprosté většině případů přece přesně opačný. Člověk vidí jev a na něj se snaží navléct teorii.
Vždyť o tom je i vědecká metoda. Vidím jev -> vytvořím hypotézu -> ověřím si ji experimentem.

Učit se teorii bez toho abych věděl jaký jev se za tím skrývá je asi stejné, jako přijet do Amazonie a místní domorodcům se snažit vysvětlit jak těžit uhlí aby mohli zahájit průmyslovou revoluci.
[...] nejprve je moment osvícení [...] na začátku každé úspěšné teorie je osvícení
To mi připomíná S. Kinga. Za chvilku se v tom (IT) objeví i klaun  :o
RED RUM
;-)

jason

Re:Praktická matematika
« Odpověď #137 kdy: 23. 09. 2017, 22:46:16 »
Cest komunistum! Zlati komunisti! To byla uroven skol!

Aoidhghean

Re:Praktická matematika
« Odpověď #138 kdy: 23. 09. 2017, 22:52:37 »
Osobně si myslím, že školství je nastaveno opačným způsobem než lidé chápou svět. Ve škole učitel vysvětluje teorii a poté se zmíní, že ta teorie se aplikuje na ten jev. Způsob jak lidé a obecně věda funguje je ale v naprosté většině případů přece přesně opačný. Člověk vidí jev a na něj se snaží navléct teorii.
Vždyť o tom je i vědecká metoda. Vidím jev -> vytvořím hypotézu -> ověřím si ji experimentem.

Učit se teorii bez toho abych věděl jaký jev se za tím skrývá je asi stejné, jako přijet do Amazonie a místní domorodcům se snažit vysvětlit jak těžit uhlí aby mohli zahájit průmyslovou revoluci.
[...] nejprve je moment osvícení [...] na začátku každé úspěšné teorie je osvícení
To mi připomíná S. Kinga. Za chvilku se v tom (IT) objeví i klaun  :o
RED RUM
;-)
V dubingu Adžarv :)

Aoidhghean

Re:Praktická matematika
« Odpověď #139 kdy: 23. 09. 2017, 22:54:09 »
Cest komunistum! Zlati komunisti! To byla uroven skol!
Spíš se jim to jen nepovedlo totálně rozjebat - až na zavádění kateder marxismu-leninismu.


Ivan Nový

Re:Praktická matematika
« Odpověď #140 kdy: 23. 09. 2017, 22:58:26 »
@hawran

No Meissner je spíše katolík :-)))

Ivan Nový

Re:Praktická matematika
« Odpověď #141 kdy: 23. 09. 2017, 22:59:34 »
Cest komunistum! Zlati komunisti! To byla uroven skol!

Školy rozvrtali západní neomarxisti.

Re:Praktická matematika
« Odpověď #142 kdy: 24. 09. 2017, 01:19:14 »
Když pominu, co o žebříčcích říkal Churchill
Hele, na tenhle citát jsem opravdu háklivej. Jakmile se jím někdo začne ohánět, padá u mě o dvě patra níž. Nebudu vysvětlovat proč.

, tak aspoň ty bys mohl vědět, že se v nich hodnotí výzkum, vesměs jen prestižní citace.
Sorry, nezlob se na mě, ale zdůrazňuješ tady obohacení znalostí abstrakcí a děláš jednu argumentační chybu za druhou. Nevím, jestli by bylo horší, kdyby to bylo nevědomky nebo záměrně.

Tak aspoň v krátkosti:
1. Žádné konkrétní žebříčky jsem nezmínil, čili asi těžko může tvrdit, co se "v nich" hodnotí.
2. Bylo by zkousnutelný takhle argumentovat, pokud by to, co říkáš, platilo o *všech* žebříčcích, nebo aspoň o drtivé většině těch, co stojí za řeč. Což je snadno ověřitelná nepravda.
3. Když jsem to psal, měl jsem namysli spíš tohle: https://www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2016 O použité metodologii si může přečíst každý: https://www.topuniversities.com/qs-world-university-rankings/methodology ...a každý může sám zhodnotit, jak moc nemáš pravdu.
4. Když se podíváš na prakticky _jakejkoliv_ žebříček, tak naše univerzity opravdu nejsou na úrovni německých. O britských a amerických už vůbec nemluvě, to je fantasmagorie zcela mimo realitu... 

Kdesi v New Yorku:
A: ...kde že ten nový uchazeč studoval? V Oxfordu?
B: Nene, je to ještě lepší! Na UPOLu!
A: Ty vado!
A [sekretářce]: Ty nýmandy z Harvardu, Oxfordu, MIT a Caltechu vyražte, máme tady člověka z UPOLu!


Aoidhghean

Re:Praktická matematika
« Odpověď #143 kdy: 24. 09. 2017, 02:21:17 »
Kdesi v New Yorku:
A: ...kde že ten nový uchazeč studoval? V Oxfordu?
B: Nene, je to ještě lepší! Na UPOLu!
A: Ty vado!
A [sekretářce]: Ty nýmandy z Harvardu, Oxfordu, MIT a Caltechu vyražte, máme tady člověka z UPOLu!

Zajímavá “argumentace”, vybrat elitu elity a říct, že UPOL je horší. To totiž vůbec nic nevypovídá a dost se tím shazuješ, zdálo se, že máš na víc.

Ta metodologie stojí a padá s “research quality” a když pominu, jak se u nich určuje “academic reputation”, tak relevantní k současné diskusi je jen jejich “faculty/student ratio” mající v té metodologii malou váhu. Že “research quality” je v ČR na světové úrovni jen v ojedinělých případech není žádné tajemství, šlo jen o kvalitu výuky. Na hádání o “akademické reputaci” si najdi někoho jiného, když už musíš mermomocí prosazovat nějaký žebříček. Zatím zůstáváme u toho, že výsledky vyhodnocení Erasmu (což je oficiální hodnocení někde na úrovni EK, ne nějaký blábol) mají čeští účastníci velmi dobré (minimálně u matematických/technických oborů, o humanitních nemám info ani přístup k němu). NB: Jde o hodnocení studentů zahraničními vyučujícími, dělá se pro každého zvlášť a pak se dá vzít třeba průměr.

Diskusi k tomuto končím, páč to je jen o tom, čemu chceš věřit (bez podkladů). Nebo sis prošel pár západními univerzitami? Možná když uvedeš konkrétní zkušenosti, nebude to jen prázdné plácání.

Re:Praktická matematika
« Odpověď #144 kdy: 24. 09. 2017, 02:30:53 »
Zajímavá “argumentace”, vybrat elitu elity a říct, že UPOL je horší.
Nebyl jsem to já, kdo začal srovnávat naše a německé, britské a americké univerzity, zpomínáš? Nebyl jsem to já, kdo tvrdil, že kvalita našich univerzit je s nimi srovnatelná.

Ta metodologie stojí a padá s “research quality” a když pominu, jak se u nich určuje “academic reputation”, tak relevantní k současné diskusi je jen jejich “faculty/student ratio” mající v té metodologii malou váhu. Že “research quality” je v ČR na světové úrovni jen v ojedinělých případech není žádné tajemství, šlo jen o kvalitu výuky. Na hádání o “akademické reputaci” si najdi někoho jiného, když už musíš mermomocí prosazovat nějaký žebříček. Zatím zůstáváme u toho, že výsledky vyhodnocení Erasmu (což je oficiální hodnocení někde na úrovni EK, ne nějaký blábol) mají čeští účastníci velmi dobré (minimálně u matematických/technických oborů, o humanitních nemám info ani přístup k němu). NB: Jde o hodnocení studentů zahraničními vyučujícími, dělá se pro každého zvlášť a pak se dá vzít třeba průměr.
Dobrá. Máme tedy jedno hodnocení, kde jsou na tom Češi dobře (bez odkazu, takže ti budu asi věřit). K tomu ti můžu dodat minimálně pět žebříčků, kde se naše univerzity pachtí někde na chvostu. Každý ať si to rozhodne sám, kde je pravda.

Nebo sis prošel pár západními univerzitami? Možná když uvedeš konkrétní zkušenosti, nebude to jen prázdné plácání.
To už fakt nemyslíš vážně. Takže jsme se posunuli na tuhle úroveň:

Já ve Fukušimě byl a žádnou radioaktivitu jsem tam neviděl! Ty jsi tam byl taky? Nebo vycházíš jenom z nějakých blábolů Mezinárodní organizace pro atomovou energii?

Tak fajn. Tuhle diskusi už prosím beze mě. Dík za pochopení.

Re:Praktická matematika
« Odpověď #145 kdy: 24. 09. 2017, 02:45:54 »
Motl
Citace
Nevertheless, many Czechs believe that the research done at the Czech institutions is one of good quality. Now, you may find some Czechs who have done OK or good research abroad, let's not get obsessed with examples. But what about the Czech institutions? We used to be good with foreign brains – well, especially when Rudolph II was the holy Roman emperor...
https://motls.blogspot.cz/2017/03/why-research-at-czech-institutions-sucks.html

Aoidhghean

Re:Praktická matematika
« Odpověď #146 kdy: 24. 09. 2017, 03:17:15 »
Zajímavá “argumentace”, vybrat elitu elity a říct, že UPOL je horší.
Nebyl jsem to já, kdo začal srovnávat naše a německé, britské a americké univerzity, zpomínáš? Nebyl jsem to já, kdo tvrdil, že kvalita našich univerzit je s nimi srovnatelná.

Ta metodologie stojí a padá s “research quality” a když pominu, jak se u nich určuje “academic reputation”, tak relevantní k současné diskusi je jen jejich “faculty/student ratio” mající v té metodologii malou váhu. Že “research quality” je v ČR na světové úrovni jen v ojedinělých případech není žádné tajemství, šlo jen o kvalitu výuky. Na hádání o “akademické reputaci” si najdi někoho jiného, když už musíš mermomocí prosazovat nějaký žebříček. Zatím zůstáváme u toho, že výsledky vyhodnocení Erasmu (což je oficiální hodnocení někde na úrovni EK, ne nějaký blábol) mají čeští účastníci velmi dobré (minimálně u matematických/technických oborů, o humanitních nemám info ani přístup k němu). NB: Jde o hodnocení studentů zahraničními vyučujícími, dělá se pro každého zvlášť a pak se dá vzít třeba průměr.
Dobrá. Máme tedy jedno hodnocení, kde jsou na tom Češi dobře (bez odkazu, takže ti budu asi věřit). K tomu ti můžu dodat minimálně pět žebříčků, kde se naše univerzity pachtí někde na chvostu. Každý ať si to rozhodne sám, kde je pravda.

Jasně, když někdo řekne, že kvalita řekněme švédských a německých aut je srovnatelná, tak vytáhneš argument, že švédská stojí za h...o, protože Němci vyrábějí Porsche. Tomu říkám logika...

Ale klid, neplaš se, já ti žebříčky neberu. Ono z malého českého rybníka se to asi fakt hodnotí těžko. A proti víře argumentovat nejde.

Re:Praktická matematika
« Odpověď #147 kdy: 24. 09. 2017, 03:24:02 »
Jasně, když někdo řekne, že kvalita řekněme švédských a německých aut je srovnatelná, tak vytáhneš argument, že švédská stojí za h...o, protože Němci vyrábějí Porsche. Tomu říkám logika...
Ok, jak teda definuješ tu srovnatelnost ty? Že naše čtyři nejlepší univerizty jsou na tom asi tak nějak plusminus stejně jako Evangelikální univerzita Svatého Ducha, Horní Kostižery 27 (vedle benzínové pumpy, ptejte se Jacka), Arizona?

Ono z malého českého rybníka se to asi fakt hodnotí těžko. A proti víře argumentovat nejde.
Seš dobře zaťatej. Proti víře? Mezinárodní srovnání jsou víra? Začínáš se chovat fakt zhovadile.

Re:Praktická matematika
« Odpověď #148 kdy: 24. 09. 2017, 03:41:27 »
Ok, jak teda definuješ tu srovnatelnost ty? Že naše čtyři nejlepší univerizty jsou na tom asi tak nějak plusminus stejně jako Evangelikální univerzita Svatého Ducha, Horní Kostižery 27 (vedle benzínové pumpy, ptejte se Jacka), Arizona?
Jemináčku, tak jsem si myslel, jak jsem vymyslel kuervoucí vtip a ona je fakt VUT Brno v tom výš zmíněným žebříčku na stejné příčce jako Brigham Young University, Utah. Hm, budu se muset zamyslet nad tím, jak úroveň svého sarkasmu zvýšit, tohle je fakt trapas.

Ivan Nový

Re:Praktická matematika
« Odpověď #149 kdy: 24. 09. 2017, 11:16:53 »
Ok, jak teda definuješ tu srovnatelnost ty? Že naše čtyři nejlepší univerizty jsou na tom asi tak nějak plusminus stejně jako Evangelikální univerzita Svatého Ducha, Horní Kostižery 27 (vedle benzínové pumpy, ptejte se Jacka), Arizona?
Jemináčku, tak jsem si myslel, jak jsem vymyslel kuervoucí vtip a ona je fakt VUT Brno v tom výš zmíněným žebříčku na stejné příčce jako Brigham Young University, Utah. Hm, budu se muset zamyslet nad tím, jak úroveň svého sarkasmu zvýšit, tohle je fakt trapas.

Ale to je jedna z nejlepších amerických univerzit, která není ovládnuta levotou. To je VUT v dobré společnosti. Škol nezničených neomarxismem v USA už mnoho není. Brigham Young University si svou kvalitu udrží, reálná kvalita ostatních škol půjde s neomarxistickými novotami prudce dolů, bez ohledu na uměle sestavované žebříčky. Jediným reálným měřítkem je trh, nic jiného. Tedy ne kvalita výzkumu na školách, ale to co se z toho výzkumu dostane do praxe skrze trh.