Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?

Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Odpověď #240 kdy: Dnes v 08:08:30 »
Dokázal byste si představit, že by se v něm dal naprogramovat engine 2,5D počítačové hry třídy AAA?
Pokud pomineme to, že 2,5D AAA hra je nejspíš blbost, tak na programování AAA her se Rust oproti C++ zrovna až tolik nehodí.
U high-end her je potřeba vyždímat každý kousek výkonu PC, zato vlastně moc nevadí, když dojde k memory problému - hra prostě spadne, hráč si trochu zanadává, pustí ji znova a jede se dál...

Takže ano, dokázal bych si představit, že by se v něm dal naprogramovat engine (dokonce bych si dokázal i představit, že to někdo udělá), ale oproti enginu v C++ nebude mít v podstatě žádnou výhodu.


Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Odpověď #241 kdy: Dnes v 11:14:57 »
Dokázal byste si představit, že by se v něm dal naprogramovat engine 2,5D počítačové hry třídy AAA?
Pokud pomineme to, že 2,5D AAA hra je nejspíš blbost ...

Spojit termíny 2,5D a AAA byl záměr :)

Takže ano, dokázal bych si představit, že by se v něm dal naprogramovat engine...

Díky za odpověď :)

nm

Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Odpověď #242 kdy: Dnes v 15:03:12 »
Jenom pro zajimavost, rust neznam, jde v rustu udelat carmackuv fast inverse square root?

Kit

  • *****
  • 892
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Odpověď #243 kdy: Dnes v 15:11:52 »
Jenom pro zajimavost, rust neznam, jde v rustu udelat carmackuv fast inverse square root?

ChatGPT: Dnes už se tenhle trik v CPU nepoužívá, protože instrukce RSQRTSS / RSQRTPS v SSE dělají rychlý přibližný výsledek hardwarově a přesnost se případně doladí jednou Newton–Raphson iterací.

Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Odpověď #244 kdy: Dnes v 15:28:02 »
Jenom pro zajimavost, rust neznam, jde v rustu udelat carmackuv fast inverse square root?

ChatGPT: Dnes už se tenhle trik v CPU nepoužívá, protože instrukce RSQRTSS / RSQRTPS v SSE dělají rychlý přibližný výsledek hardwarově a přesnost se případně doladí jednou Newton–Raphson iterací.

To není pravda, trik se používá, protože dává deterministický výsledek. Zatímco RSQRTSS může dávat na různých procesorech různé.