Pravidla pro pojmenování proměnných

Ivan Nový

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #15 kdy: 03. 11. 2016, 13:26:25 »
Já jsem taky pro striktně anglické názvy. No a právě při tvorbě toho slovníčku, se na základě různých názorů na překlad dodatečně otestuje sémantika zamýšleného objektu.

Nechce se mi několikrát denně kvůli každému novému názvu třídy hledat ve slovníku a ověřovat, zda je to sémanticky stejné jako v češtině.

časem se ta slovíčka naučíte, a slovník nepotřebujete.


Kit

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #16 kdy: 03. 11. 2016, 13:33:58 »
Já jsem taky pro striktně anglické názvy. No a právě při tvorbě toho slovníčku, se na základě různých názorů na překlad dodatečně otestuje sémantika zamýšleného objektu.

Nechce se mi několikrát denně kvůli každému novému názvu třídy hledat ve slovníku a ověřovat, zda je to sémanticky stejné jako v češtině.

časem se ta slovíčka naučíte, a slovník nepotřebujete.

Ty dáš z hlavy, co je to guttertile, cam, chimney, nut nebo crankshaft? To zpravidla nevědí ani ti, kteří to používají.

Sten

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #17 kdy: 03. 11. 2016, 13:47:25 »

Ty dáš z hlavy, co je to guttertile, cam, chimney, nut nebo crankshaft? To zpravidla nevědí ani ti, kteří to používají.

Pokrývači a opraváři aut dělají v angličtině?

Btw. vím z hlavy, co to znamená. A je to gutter tile.

Kit

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #18 kdy: 03. 11. 2016, 13:57:02 »
Ty dáš z hlavy, co je to guttertile, cam, chimney, nut nebo crankshaft? To zpravidla nevědí ani ti, kteří to používají.

Pokrývači a opraváři aut dělají v angličtině?

Btw. vím z hlavy, co to znamená. A je to gutter tile.

To jsou pojmy z fabriky, ve které se ty prejzy vyrábí.

jurdo

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #19 kdy: 03. 11. 2016, 14:05:38 »
tvl tu snad ludia nevedia ani pomenovavat premenne? no to sme sa kam dostali? toto ze chce byt programator?


Kit

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #20 kdy: 03. 11. 2016, 14:12:39 »
tvl tu snad ludia nevedia ani pomenovavat premenne? no to sme sa kam dostali? toto ze chce byt programator?

Máš snad nějakou konkrétní připomínku? Česky nebo anglicky?

Co si představuješ pod pojmem heap? Raději použiji slovo "halda" protože tomu nikdo jinak neřekne a slovo "heap" si nechám pro haldu v paměti.

Ivan Nový

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #21 kdy: 03. 11. 2016, 14:13:26 »
Já jsem taky pro striktně anglické názvy. No a právě při tvorbě toho slovníčku, se na základě různých názorů na překlad dodatečně otestuje sémantika zamýšleného objektu.

Nechce se mi několikrát denně kvůli každému novému názvu třídy hledat ve slovníku a ověřovat, zda je to sémanticky stejné jako v češtině.

časem se ta slovíčka naučíte, a slovník nepotřebujete.

Ty dáš z hlavy, co je to guttertile, cam, chimney, nut nebo crankshaft? To zpravidla nevědí ani ti, kteří to používají.

Pokud takto potřebujete pojmenovávat objekty, tak to může znamenat, že pracujete se špatnou úrovní abstrakce. Časem se slovník domény naučíte. A to je právě na tom to zajímavé, použitý slovník ovlivní jak aplikace vypadá, v cizím jazyce vás nerozptylují rušivé konotace českých slov. A to může být pro modelování reality přínosné.

http://wiki.ubuntu.cz/Programy/V%C4%9Bda%20a%20vzd%C4%9Bl%C3%A1n%C3%AD/StarDict?redirect=1id=Stardict

Tomáš Roll

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #22 kdy: 03. 11. 2016, 14:18:50 »
Za komunistů na to byly normy. Nejen na způsob zápisu, ale i na samotné názvy. Naštěstí je nikdo neznal.

Kit

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #23 kdy: 03. 11. 2016, 14:26:35 »
Ty dáš z hlavy, co je to guttertile, cam, chimney, nut nebo crankshaft? To zpravidla nevědí ani ti, kteří to používají.

Pokud takto potřebujete pojmenovávat objekty, tak to může znamenat, že pracujete se špatnou úrovní abstrakce.

Může a nemusí. Pokud je to třída, která se zabývá technickými parametry prejzů, vaček nebo servisem komínu, tak je to správná úroveň. Pokud je to jen nějaké zboží na skladě, tak samozřejmě ne.

phi

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #24 kdy: 03. 11. 2016, 16:29:36 »
Hlavne jednoznacne a dostatecne popisne ;) V praxi ma kazdy jazyk svoje doporuceni, ktera mohou byt vice ci mene upresnena firemnimi a projektovymi pravidly.
Nijak zvlast bych to neresil, na velkem projektu ti konvence stejne vnuti a na malem projektu si aspon muzete vyzkouset, jake to je hrabat se po trech mesicich v kodu, ktere ma ty konvence spatne nastavene ;)

alda

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #25 kdy: 03. 11. 2016, 16:37:42 »
tvl tu snad ludia nevedia ani pomenovavat premenne? no to sme sa kam dostali? toto ze chce byt programator?

Pojmenovat neni to problem.. ale aby to k necemu bylo, to je uz horsi

Ivan Nový

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #26 kdy: 03. 11. 2016, 16:51:32 »
Ty dáš z hlavy, co je to guttertile, cam, chimney, nut nebo crankshaft? To zpravidla nevědí ani ti, kteří to používají.

Pokud takto potřebujete pojmenovávat objekty, tak to může znamenat, že pracujete se špatnou úrovní abstrakce.

Může a nemusí. Pokud je to třída, která se zabývá technickými parametry prejzů, vaček nebo servisem komínu, tak je to správná úroveň. Pokud je to jen nějaké zboží na skladě, tak samozřejmě ne.

Vás bych z nevodně zvolené úrovně abstrakce nepodezříval. Neberte to proto osobně, opravdu se vám v praxi osvědčilo, abstrahovat takto? Jak to pak řešíte, když aplikaci je potřeba použít v jiném prostředí. Místo komínů servisovat třeba vysokou pec?

noef

  • *****
  • 897
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #27 kdy: 03. 11. 2016, 16:54:26 »
Vlakno mne pripomnelo tento trefny citat :):

Citace
There are only two hard things in Computer Science: cache invalidation and naming things.
- Phil Karlton

Ivan Nový

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #28 kdy: 03. 11. 2016, 17:11:17 »
Vlakno mne pripomnelo tento trefny citat :):

Citace
There are only two hard things in Computer Science: cache invalidation and naming things.
- Phil Karlton

Pojmenování věcí určuje, jak svět vidíme. Je to otázka jazyka i kultury a to má diskrétní povahu. Při programování se dostáváme často do prostoru mimo tyto meze a hotové pojmy nám přirozeně chybí, protože potřebujeme vytvářet konglomeráty abstrakcí, které si z pojmů berou jen jejich určité vlastnosti.

Kit

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #29 kdy: 03. 11. 2016, 18:39:58 »
Vás bych z nevodně zvolené úrovně abstrakce nepodezříval. Neberte to proto osobně, opravdu se vám v praxi osvědčilo, abstrahovat takto? Jak to pak řešíte, když aplikaci je potřeba použít v jiném prostředí. Místo komínů servisovat třeba vysokou pec?

Ne zrovna vysokou, ale pec ano. Dlouhou. Když i v programovém menu jsou ty položky odděleny a parametry servisu obou objektů jsou zcela jiné, tak se vyplatí je mít ve dvou třídách místo jedné god-class, ve které by byla hromada rozboček jen kvůli tomu, že jsem tu třídu nerozdělil. Když jsem pak přidával sušárnu, která měla opět jiné parametry, tak jsem na předchozí dvě třídy ani nesáhl a napsal jsem třetí. Do menu jsem pak jen přidal další řádek a bylo vymalováno.

Dělám to takhle už dlouho. Třídy díky tomu vychází jednoduché, mají shodné rozhraní a proto mohu využívat polymorfismus. Uvnitř jsou samozřejmě specializované pro konkrétní účel. Pokud přijde změna zadání, změním jen tu třídu, které se to konkrétně týká nebo ji při brutální změně vyměním za novou - tedy při změně, která by mohla negativně ovlivnit chování aplikace u jiného zákazníka.