Důležité je, abyste si uvědomili (vy, kteří říkáte, že root.cz si má začít diktovat), že server nemá pravděpodobně tolik peněz (resp. vlastník je nechce obětovávat), aby se otočil k inzerentům zády a počkal, až se sami vrátí s prosíkem. Nemluvě o tom, že by se možná nevrátili...
Ten reklamní systém tu (v ČR) funguje od začátku nahovno a nikdo s tím teď nic neudělá. Stejně jako IPv4 a IPv6. Všichni věděli, že čtyřka půjde do zadeke, šestka je tu s náma už milion let a stejně jsou ISP tak zaostalí a blbí, že se jí ještě další milion let jako standardu nedočkáme. S reklamou je to stejný - milion let se novýho systému nedočkáme.
Laický pohled na věc: Reklama se bude nahrávat nějakým kanálem (třeba FTP - fuj!, SSH) na server root.cz a odtud si ji root.cz bude brát do svých pozic. Rozdíl oproti stávajícímu systému? Práce programátorů. Inzertní pracovník by do svýho systému zadal (stejně jako teď) "tahle reklama jde na root.cz a je takhle důležitá a má se zobrazovat tak často" a ten systém yb to na pozadí nahrál přímo na server root.cz a tím pádem by root.cz věděl a mohl se přizpůsobit. Problémy? Někdo by to musel udělat i na straně inzerenta, i na straně root.cz. Tím pádem co? Nic. Proč? Protože to stojí prachy. Na druhý straně jsou čtenáři (na root.cz technologicky vyspělí, takže občas používají blokování reklamy), TI zase říkají "Nahovno udělanou reklamu blokuju" a vrácíme se zase k penězům - vydělá se málo. Tím pádem už vůbec nejsou prachy na jakejkoliv pokrok a už jedeme dokolečka...
Vždy budou spokojení (já, na 90%), vždycky budou nespokojení (nikdo konkrétní mě nenapadá) a vždycky budou někteří mezi (koho bude štvát něco konkrétního, zatímco zbytek minimálně). Tím pádem lze říct, že pokud se diskuze povede stylem obviňování, nadávek, tvrdohlavosti apod., tak už teď je naprosto zbytečná.