Ono to je velmi casto i pomerne slusny kouzleni s cisly, do ucetni ztraty muzes vpohode dostat firmu, ktera bez problemu vydelava. Jinak je to tak, ze nekdo trebas prijde, narve do firmy hromady penez a utraci kvanta za PR blaboleni. Coz se mu nekdy vyplati a vetsinou ne.
Aby sis udelal predstavu, vem si, ze trebas firma ma ve skladech za miliony neprodejnyho zbozi. Kdyz tam to zbozi jen tak lezi a smrdi, tak ucetne firme negeneruje zadny naklady - jeji sklady = 0 najem ... Kdyz to zbozi veme a hodi do stoupy, tak se ucetne vygeneruje ztrata v hodnote toho zbozi (v nakupni cene). Ve skutecnosti ale ty firme ztratu (byt to neni videt v ucetnictvi) generuje to zbozi v tom sklade daleko vetsi. Protoze by na jeho miste mohla mit zbozi prodejny a generovat na nem zisk.
Alternativne, mas uver/splacis investorovi/... a to je neco, co ti ucetne jde do minusu. To se samo dela (s naprosto nesmyslnym) vyhledem, ze ona firma poroste donekonecna. Proto je i znacna cast firem ve slusny riti. Protoze managori se honi za co nejvetsim obratem, ale treba vubec neresi marze, protoze se zisk snazi nahonit prave obratem, coz jednoduse nefunguje.
Provoz neceho jako twitter nebude stat ani desetinu ty castky rocne.