Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?

Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Odpověď #240 kdy: 08. 10. 2025, 08:08:30 »
Dokázal byste si představit, že by se v něm dal naprogramovat engine 2,5D počítačové hry třídy AAA?
Pokud pomineme to, že 2,5D AAA hra je nejspíš blbost, tak na programování AAA her se Rust oproti C++ zrovna až tolik nehodí.
U high-end her je potřeba vyždímat každý kousek výkonu PC, zato vlastně moc nevadí, když dojde k memory problému - hra prostě spadne, hráč si trochu zanadává, pustí ji znova a jede se dál...

Takže ano, dokázal bych si představit, že by se v něm dal naprogramovat engine (dokonce bych si dokázal i představit, že to někdo udělá), ale oproti enginu v C++ nebude mít v podstatě žádnou výhodu.


Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Odpověď #241 kdy: 08. 10. 2025, 11:14:57 »
Dokázal byste si představit, že by se v něm dal naprogramovat engine 2,5D počítačové hry třídy AAA?
Pokud pomineme to, že 2,5D AAA hra je nejspíš blbost ...

Spojit termíny 2,5D a AAA byl záměr :)

Takže ano, dokázal bych si představit, že by se v něm dal naprogramovat engine...

Díky za odpověď :)

nm

Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Odpověď #242 kdy: 08. 10. 2025, 15:03:12 »
Jenom pro zajimavost, rust neznam, jde v rustu udelat carmackuv fast inverse square root?

Kit

  • *****
  • 892
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Odpověď #243 kdy: 08. 10. 2025, 15:11:52 »
Jenom pro zajimavost, rust neznam, jde v rustu udelat carmackuv fast inverse square root?

ChatGPT: Dnes už se tenhle trik v CPU nepoužívá, protože instrukce RSQRTSS / RSQRTPS v SSE dělají rychlý přibližný výsledek hardwarově a přesnost se případně doladí jednou Newton–Raphson iterací.

Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Odpověď #244 kdy: 08. 10. 2025, 15:28:02 »
Jenom pro zajimavost, rust neznam, jde v rustu udelat carmackuv fast inverse square root?

ChatGPT: Dnes už se tenhle trik v CPU nepoužívá, protože instrukce RSQRTSS / RSQRTPS v SSE dělají rychlý přibližný výsledek hardwarově a přesnost se případně doladí jednou Newton–Raphson iterací.

To není pravda, trik se používá, protože dává deterministický výsledek. Zatímco RSQRTSS může dávat na různých procesorech různé.


Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Odpověď #245 kdy: 09. 10. 2025, 12:05:30 »
Takže ano, dokázal bych si představit, že by se v něm dal naprogramovat engine (dokonce bych si dokázal i představit, že to někdo udělá), ale oproti enginu v C++ nebude mít v podstatě žádnou výhodu.
Podívejte se na projekt Bevy - to je přesně engine vyvíjený v Rustu. Ono to ani s tou rychlostí nebude proti C++ nějaké horší.

Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Odpověď #246 kdy: 09. 10. 2025, 13:28:57 »
Jenom pro zajimavost, rust neznam, jde v rustu udelat carmackuv fast inverse square root?
1) Samo že jo. Aniž bych znal Rust, tak stačilo cca 10s googlení abych našel transmute_copy. Zbytek jsou standardní intové nebo floatové operace.

2) V dnešní době už ten trik má cenu používat jen ve výjimečných případech. Má smysl v situacích, kdy je důležitější determinističnost, než maximální rychlost. Takže když potřebujete aby simulace vyšla na bit stejně a zároveň se to nedělá někdě centrálně v cloudu kvůli cheaterům. Takže jsme spíš u indie než AAA her.