AMD NVMe RAID (RAIDXpert2) a md v jádře. Chodí to spolu?

Dobrý den,

nemáte někdo zkušenost s AMD NVMe RAIDem a modulem md v jádře?

Co si pamatuji, tak AMD mělo možnost NVMe RAIDu už od prvních Threadripperů, teď je to dostupné i na malých Epyc 4004. Nastavení probíhá buď přes EFI, nebo ve Windows v aplikaci RAIDXpert.
Já bohužel zatím neměl příležitost tuhle věc někde ozkoušet, buď to byly velké Epycy, nebo už nastavené systémy s Threadrippery, kde nebyl požívaný žádný RAID.

Jedná se mi o redundantní systémové disky, tzn. v podstatě jen RAID-1. Na novějších Xeonech se dá koupit malý dongle, který se zapojí do headeru na desce a odemkne Intel VROC. Chová se to pak tak, že se vytvoří mirror z dvou NVME disků v BIOSu/EFI. Pro zavádění systému se to pak tváří jako jedno zařízení. Jakmile se zavede jádro s podporou md, tak si vydetekuje, že má zařízení s RAID oddíly a externími metadaty typu imsm (Intel Matrix Storage Manager). Dál s tím md normálně pracuje jako by to byl standardní mirror přes celé dva disky (mínus ta metadata), dá se to monitorovat a spravovat přes mdadm atd.
Má to oproti čistému md praktické výhody v tom, že se nemusí řešit ruční synchronizace EFI oddílů po aktualizaci boot loaderu a samozřejmě to daleko líp řeší stavy, kdy odejde jedno zařízení, co je pořád přítomno na sběrnici a zavádí se z toho systém. Je to blbuvzdornější - podobně jako u HW RAID karty.

Jak je tohle u AMD? Yay or no-way?
Z man. stránky od mdadm jsem vyčetl, že mimo imsm umí i další typ externích metadat - ddf, ale netuším, jestli je to co AMD používá.
Tak jsem si říkal, že se zkusím zeptat, než se ponořím do případného hledání commitů v jádře.

Díky


RDa

  • *****
  • 2 622
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:AMD NVMe RAID (RAIDXpert2) a md v jádře. Chodí to spolu?
« Odpověď #1 kdy: 18. 09. 2024, 17:03:42 »
To vypada jako neco co ma intel na desktopech - IRST .. a tento dokument ukazuje i AM4 platformy.. tak by to chtelo tam zkusit: