ad 2. Je to i pro Google důvěryhodná autorita, ale (pochopitelně) nemohu zveřejnit
Důvod, proč nemůžete zveřejnit název autority, nechápu, ale je to jedno, myslím, že na tom nezáleží – ale nepokládám za pravděpodobné, že by problém byl v certifikátu.
ad 3. Ano takto by to šlo. děkuji. Nicméně dělat relay na další veřejné IP by pro nás bylo složité. Ale možná zkusíme.
Nemusíte tam dělat mail relay, stačí jen DNAT+SNAT. A nebo můžete tu komunikaci zaznamenat na současném serveru, ale tam bude problém zjistit zdrojové IP adresy, abyste odfiltroval jenom komunikaci z Googlu, a navíc se vám do toho bude plést zasílání běžných e-mailů z Googlu. Na druhou stranu, pokud použijete cokoli jiného než port 25, neměla by tam být od externích subjektů žádná jiná komunikace, než ta od Googlu – příchozí pošta se posílá vždy na portu 25 a případně se komunikace povýší přes STARTTLS. Takže by se vám tam mohla připlést maximálně komunikace vašich klientů, a tu snad dokážete odfiltrovat.
Google odosle mail na domenu, nema preco to odmietnut.
Tohle není běžné odeslání e-mailu, to je situace, kdy GMail vystupuje v roli klienta a předává e-mail k doručení na SMTP relay. Nevím, jak dlouho tohle GMail umí, z počátku to určitě neuměl.
Ked nemate tcpdump, treba pustit wireshark
Tcpdump a Wireshark je to samé, akorát jedno je konzolový a jedno GUI nástroj. Problém je ve vyfiltrování té správné komunikace, a to musíte s oběma nástroji vyřešit úplně stejně.
No ale je fakt, že SPF a DKIM ověřují zprávu a mi nenaváže gmail ani spojení na SMTP.
Když se klient přihlásí, neměl by váš server ověřovat SPF ani DKIM – je to „jeho“ klient, o přidání DKIM podpisu by se měl naopak postarat server a SPF by také mělo směřovat na server.
Zdá se mi divné, že by se nenavázalo ani SMTP spojení – to bych pak problém hledal v DNS (zda se název překládá na správnou IP adresu) případně v nastavení firewallu. Za pravděpodobnější bych považoval, že se nepodaří navázat SSL/TLS spojení, nebo že se nepodaří autentizace uživatele. Ale nepodařená autentizace by zase měla být vidět v nějakém podrobnějším logu serveru. Každopádně nejprve by to chtělo zjistit, zda se vůbec naváže TCP/IP spojení – aby bylo jasné, zda je to síťový problém nebo problém čistě mailový.