Když přestanete tvrdit, že funkcionální programování je úplně to nejlepší na vývoj her, i když jste žádnou hru nedělali (teda BoneFlute dělal), tak přestanu reagovat.
To ale přece nikdo netvrdí. Já tady jenom celou dobu vyvracím tvoje předsudky vůči FP, které jsou zjevně založené na neznalosti. Je možný, že FP není pro hry vůbec vhodný a jsou pro to objektivní důvody, ale určitě to nejsou ty, které popisuješ, protože tak, jak to píšeš, to prostě není.
Něco tvrdit a vyvracet tvrzení je úplně jiná důkazní situace.
Kdyby to bylo tak skvělé, jak prezentujete, každý včetně mě by po tom hned skočil. Všichni chtějí dělat co nejlepší hry, konkurence je v tomto oboru velmi tvrdá.
Tak třeba ukázkově tohle tvrzení můžu velice lehce vyvrátit - a zároveň si nemusím myslet, že FP je na hry nejlepší, dokonce si klidně zároveň můžu myslet, že je na hry úplně špatné a nevhodné.
Tohle tvrzení je nepravdivé, protože můžou být úplně jiné důvody, proč se FP nepoužívá - například to, že C++ programátorů máš plnou ... zatímco padesát dobrých Haskellistů bych ti teda hledat nepřál. Vždyť to říká i ten Carmack: je to hezký přístup, ale nedává ekonomický smysl na něj přecházet, když máte lidi, máte nástroje, máte ekosystém. Akorát on si narozdíl od tebe nevymýšlí pseudodůvody, proč to nejde technicky.