Přesně proto jsem napsal přiměl více zabývat
Jak jsem ti vysvětlil, není to pravda, představa, že Rust nějak ovlivňuje FP, je ostatně dost směšná
Tvoje poznámka o Mercury to nijak nerozporuje, naopak, přesně o tom mluvim - ten koncept byl 20 let na okraji zájmu, pak je použil Rust, a následně se vyrojilo X iniciativ/jazyků s linear types (Haskell linear types, Idris2), viz také ta Jonesovo přednáška, kde přímo Rust zmiňuje. Ale no nic no, tušil jsem, že ta myšlenka pro tebe bude kulturně nepřijatelná...
Z jiného soudku (asi spíše pro BoneFlute): Nedávno jsem narazil na zajímavý jazyk, který má statický typový systém strukturně jednodušší než "obvyklí podezřelí" (Java/C++/Rust/Go), ale formálně silnější z pohledu OOP (restriktivní dědičnost) i HKT (metagenerické typy). Teď nemám po ruce odkaz, ale je popsaný na Wikibooks (pod něčím jako "Type-oriented programming", teď fakt nevím), večer můžu dát link a vysvětlit, co by si z něj Rust mohl vzít, aby byl praktičtější.
Skoro bych býval hádal jazyk
Kind, ovšem až na to OOP.
Jinak lidi pracující na Rustu mají představu kam ten jazyk rozvíjet, aby byl praktičtější, už jsem zmiňoval efekty, iniciativa v tomhle směru je
tady a
tady, dále lepší práce s dyn traity a DSTs, případně vylepšování borrow-checkingu (do toho spadají i ty self-ref typy, stacked borrows a tak).
Nejsem si jistej, jestli tvoje představa o praktičnosti se shoduje se zaměřením toho jazyka...