BD-RW blokuje Ultra HD?

BD-RW blokuje Ultra HD?
« kdy: 03. 06. 2025, 23:03:36 »
tak jsem asi zase byl naivni. kdysi davno jsem musel flashovat DVD mechaniky, aby to bylo ochotno prehravat DVD. (o pirateni mi ani zase tak neslo). uz jsem na to davno zapomnel.

Ted jsem si koupil Verbatim BD-RW, coz je ocividne Pioneer BD-RW BDR-UD03. A koupil jsem si nejake 4k filmy (v UK, nejake specialni remastery, co jsem si nemohl odpustit).
WTF, ono je to umyslne zablokovany, takze v 2025 nemuzu na svem PC prehrat origos UHD bluray, co jsem si koupil?

Ze ja blbec te mafii platil misto abych par dnu hledal na obskurnich ruskych forech.

Takze, vice nekdo jak to odblokovat? samozrejme google mi zminil LibreDrive a ze to jde, ale tim skoncil.

ByCzech

• 1 870
    • Zobrazit profil
Re:BD-RW blokuje Ultra HD?
« Odpověď #1 kdy: 03. 06. 2025, 23:53:41 »
Jaký mají region ty disky a jaký má nastaven region ta mechanika?

« Odpověď #2 kdy: 04. 06. 2025, 00:26:46 »
To podle mě nebude regionem. Aby se dal přehrát UHD disk, tak tam musí být správný laser a firmware, co podporuje velké disky a až tři vrstvy pro variantu s největší 100 GB kapacitou (BDXL).
Většina mechanik se dělala ještě před příchodem UHD disků a má bohužel starší firmware, kde se to nechytne.
LibreDrive je v podstatě seznam ověřených mechanik, co mají umožní plný přístup na data s MakeMKV pro ripování. Je tam nějaký interní whitelist, kdy si to kontroluje model mechaniky a verzi FW.
Ale je to jen další podmínka pro úspěšné ripování, primárně se tam ten disk musí chytit, což je záležitost toho firmware.

Na MakeMKV fóru je pak i seznam mechanik, co se dají přeflashovat.
https://forum.makemkv.com/forum/viewtopic.php?t=19634
Evidentně i zmíněná BDR-UD03, což by naznačovalo, že to po hw stránce jde.
https://forum.makemkv.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=33474
Někdy je firmware volně ke stažení, někdy pošle cenu (třeba 20 USD) a kontakt přes PM. Nevím jak to funguje u tohohle modelu, měl jsem LG.