Je výhodné mít CRM systém?

Je výhodné mít CRM systém?
« kdy: 19. 01. 2022, 17:01:43 »
Ahoj, chtěl bych se vás zeptat zda někdo nemáte zkušenosti se založením CRM systému, slyšel jsem že je to velice užitečné, přál bych si to mít u své začínající firmy, abych měl přehled registrovaných zákazníků, objednávek, statistiky a stav databáze v přímém přenosu. Trochu jsem zapátral, a našel jsem kupříkladu toto: https://autocrm.cz/e-commerce/. Zdá se to výhodné, ale nevím zda do toho mám ze začátku jít. Díky za radu.


Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #1 kdy: 19. 01. 2022, 17:14:01 »
Ano, hned ze startu. Doporucuju https://www.espocrm.com (a jeste jsme si v tom naklikali co tam nebylo, treba sklady)

Zkus si proklikat demo, co maji na strankach.

Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #2 kdy: 19. 01. 2022, 17:23:31 »
Moc vám děkuji  :)

David

  • ***
  • 153
    • Zobrazit profil
Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #3 kdy: 19. 01. 2022, 20:49:18 »
Jestli doporučit CRM, tak známý je třeba https://raynet.cz/ .

Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #4 kdy: 20. 01. 2022, 00:48:55 »
Na CRM musí firma dozrát.
Nic ve zlém, ale asi bude důležité i obor ve kterém hodláš podnikat.

Osobně bych spíše začínal podstatnějšími věcmi které musíš mít pro podnikání a kvůli legislativě. ev. softwarem který ti bude vydělávat peníze.
CRM ti ze začátku bude stát velkou hromadu peněz, obrovské množství času a tápání v procesním řízení (neexistence praxí odlazených procesů) a problematickém nasazení následného workflow.

Jinak "CRM" může být úplně klidně sdílená emailová adresa na webmailu, s pár adresáři/složkami a s propojenými úkoly s cenou 2 tis. za rok. Výhoda je že se dá vždy koupit pak lepší a přesnější CRM podle potřeby již zaběhlé firmy.

Samozřejmě jestli máš ve firmě už teď 50 lidí a vyděláš/lají na výplatu + malý zisk běž do CRM.


Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #5 kdy: 20. 01. 2022, 08:00:42 »
Na toto ma zrovna opacny nazor. CRM ma smysl i pro jednoho cloveka, byt nemusi vyuzivat vsechno. A ma smysl, pokud se rozrostes na "dva lidi" okamzite zaucit aby ten druhy do CRM zadaval co pozadujes ty a ma podle tebe smysl.
Osobne vidim CRM jako jedno, idealne cloudove, uloziste pro "komunikacni data".
Zakazniky... k nim lidi ... k nim obchodni pripady (nebo jak tomu kazdy rika)... k tomu treba projekty.... atd.
A k tomu vsechny informace o komunikaci.
Kdyz naucis lidi od zacatku pouzivat neco, misto aby si to kazdy smrdlal v excelu, budes mit na jednom miste historicke data. Pak neni problem se podivat na vsechnu historii k zakaznikovi - to je to, co myslim komunikacni data: s kym se u zakaznika jedna, kdo s nim jedna, o cem s nim jedna, co mu poslal za dokumenty, co se tam resilo, proc a jak dlouho, ...

Ja kdysi vybiral vse mozne, znam snad vsechny ceske i zahranicni, free i placene.
Nakonec jsme skoncili u toho EspoCRM z techto duvodu:
- je to zadarmo
- kdyz si to pustit treba na nejakem amazon/google cloudu v nejake te nejslabsi masine, muzes mit i hosting v internetu zdarma
- ma to vsechny zalezitosti CRM a co nema, tak si v tom muzes dotvorit (udelali jsme si v tom treba skladovou evidenci podle sebe - evidence seriovych cisel, zapujcek, ... otazka cca 2-3 hodin prace)
- ma to modul zakaznicky support - takze pro nas programatory - tam muze zakaznik zadavat svoje veci a pres to s tebou komunikovat
- ma to rychle vyhledavani ve vsem moznem, takze misto klikani v menu zadas do vyhledavani treba "Pavel Vomacka" a vyberes co chces
- je to cesky (pro nekoho nezbytnost)
- ma to moduly na statistiky, aj, ale tady jsme zadny nekoupili, nejak nebylo potreba

Vyplatilo se nastokrat, ale jako kazdy jiny system, musis ho fakt pouzivat, jinak to nema smysl. Pokud tam lidi nebudou zadavat data, je to k nicemu.

JSOB

Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #6 kdy: 20. 01. 2022, 12:07:33 »
Na toto ma zrovna opacny nazor. CRM ma smysl i pro jednoho cloveka, byt nemusi vyuzivat vsechno. A ma smysl, pokud se rozrostes na "dva lidi" okamzite zaucit aby ten druhy do CRM zadaval co pozadujes ty a ma podle tebe smysl.
Osobne vidim CRM jako jedno, idealne cloudove, uloziste pro "komunikacni data".
Zakazniky... k nim lidi ... k nim obchodni pripady (nebo jak tomu kazdy rika)... k tomu treba projekty.... atd.
A k tomu vsechny informace o komunikaci.
Kdyz naucis lidi od zacatku pouzivat neco, misto aby si to kazdy smrdlal v excelu, budes mit na jednom miste historicke data. Pak neni problem se podivat na vsechnu historii k zakaznikovi - to je to, co myslim komunikacni data: s kym se u zakaznika jedna, kdo s nim jedna, o cem s nim jedna, co mu poslal za dokumenty, co se tam resilo, proc a jak dlouho, ...

Ja kdysi vybiral vse mozne, znam snad vsechny ceske i zahranicni, free i placene.
Nakonec jsme skoncili u toho EspoCRM z techto duvodu:
- je to zadarmo
- kdyz si to pustit treba na nejakem amazon/google cloudu v nejake te nejslabsi masine, muzes mit i hosting v internetu zdarma
- ma to vsechny zalezitosti CRM a co nema, tak si v tom muzes dotvorit (udelali jsme si v tom treba skladovou evidenci podle sebe - evidence seriovych cisel, zapujcek, ... otazka cca 2-3 hodin prace)
- ma to modul zakaznicky support - takze pro nas programatory - tam muze zakaznik zadavat svoje veci a pres to s tebou komunikovat
- ma to rychle vyhledavani ve vsem moznem, takze misto klikani v menu zadas do vyhledavani treba "Pavel Vomacka" a vyberes co chces
- je to cesky (pro nekoho nezbytnost)
- ma to moduly na statistiky, aj, ale tady jsme zadny nekoupili, nejak nebylo potreba

Vyplatilo se nastokrat, ale jako kazdy jiny system, musis ho fakt pouzivat, jinak to nema smysl. Pokud tam lidi nebudou zadavat data, je to k nicemu.

Prosim Te a ma to i fakturaci zdarma nejakou nebo je to jen modul za priplatek?
Diky

Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #7 kdy: 20. 01. 2022, 13:07:56 »
Ano, jdou v tom delat i faktury, viz. napr https://www.espocrm.com/features/invoices/ po prikoupeni externiho packu. Ale pokud tomu venujes trochu casu a chces, naklikas si to same sam.

EDIT: ted je otazka jestli nejake editaci a vytvareni vlastniho obsahu vubec venovat cas, kdyz ten Sales Pack stoji neco malo kolem 5500Kc.
« Poslední změna: 20. 01. 2022, 13:12:39 od Petr Jahoda »

JSOB

Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #8 kdy: 20. 01. 2022, 14:10:03 »
Ano, jdou v tom delat i faktury, viz. napr https://www.espocrm.com/features/invoices/ po prikoupeni externiho packu. Ale pokud tomu venujes trochu casu a chces, naklikas si to same sam.

EDIT: ted je otazka jestli nejake editaci a vytvareni vlastniho obsahu vubec venovat cas, kdyz ten Sales Pack stoji neco malo kolem 5500Kc.
Diky. Bohuzel programovat neumim takze by volba byla jasna.:-) Nicmene jak na to koukam tak je to hooooodne podobne Vtigeru a tam je i modul pro faktury.
Me se jinak na faktury libi Invoice ninja. Na vlastni server by mela byt bez omezeni zdarma. Ma i timer na mereni pracovniho vykonu a pak z toho umi vyjet fakturu. Je to docela zajimave.

Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #9 kdy: 20. 01. 2022, 21:03:50 »
Ja to mozna blbe napsal... pro vytvoreni neceho vlastniho neni potreba nic programovat. Ono se to da naklikat uvnitr... tezko to popsat, tady o tom maji neco: https://docs.espocrm.com/administration/entity-manager/ (plus dalsi v kontextu Customization)

Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #10 kdy: 22. 08. 2023, 14:56:44 »
CRM pomáhá v rozvoji organizace, umožňuje lepší řízení firmy. Umožňuje vám zůstat v nepřetržitém kontaktu se svými zákazníky, řídit čas svých zaměstnanců, dohlížet na zásoby, vystavovat faktury a mnoho dalšího. Podle mého názoru je to užitečný nástroj, který usnadňuje provozování vašeho podnikání. Doporučuji Firmao CRM.  :)

dzavy

Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #11 kdy: 22. 08. 2023, 15:11:46 »
Ty fakturační moduly nejsou obecně velká výhra - já jsem nakonec skončil u iDokladu, kterej má (logicky) plnou podporu českýho prostředí - DPH, ISDOC, ARES, integrace s bankama pro párování plateb, napojení na účetnictví, atd.
« Poslední změna: 22. 08. 2023, 15:13:27 od dzavy »

Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #12 kdy: 22. 08. 2023, 16:17:35 »
CRM pro firmu ve vyvoji SW nema prilis vyznam do nejakych treba 10-15 users. GitLab (+ Jira, mozna Tempo) (+ Google Drive) na to bohate staci. My uz vynechali i Jiru a vystacime si jen s GitLabem a Jirou. Nema smysl na zacatku resit CRM, soustred se na produkt a procesy primo ve vyvoji.
Děkuji za možnost editace příspěvku.

jjrsk

  • *****
  • 527
    • Zobrazit profil
Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #13 kdy: 22. 08. 2023, 17:11:17 »
Treba dela startup, a za 1/2 roku exit ... takze potrebuje mit CRM ... aby moh nakreslit uzasne rostouci grafy ...

Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #14 kdy: 22. 08. 2023, 19:36:04 »
CRM je vhodné když má firma více oddělení a v každém z nich více lidí, kteří musí doložitelně komunikovat spolu a s venkem.
Má zároveň procesní řízení a nastavené postupy, vč. delegování apod.
V konečné fázi mají produkt který je prodejný a vydělá na veškeré tyto náklady.

Takže si polož otázku zda ty jako "onemanshow" si sám sobě budeš delegovat a kontrolovat jednotlivé tickety.
Radši se zaměř na produkt a na splnění toho co slíbíš odběrateli.