Na toto ma zrovna opacny nazor. CRM ma smysl i pro jednoho cloveka, byt nemusi vyuzivat vsechno. A ma smysl, pokud se rozrostes na "dva lidi" okamzite zaucit aby ten druhy do CRM zadaval co pozadujes ty a ma podle tebe smysl.
Osobne vidim CRM jako jedno, idealne cloudove, uloziste pro "komunikacni data".
Zakazniky... k nim lidi ... k nim obchodni pripady (nebo jak tomu kazdy rika)... k tomu treba projekty.... atd.
A k tomu vsechny informace o komunikaci.
Kdyz naucis lidi od zacatku pouzivat neco, misto aby si to kazdy smrdlal v excelu, budes mit na jednom miste historicke data. Pak neni problem se podivat na vsechnu historii k zakaznikovi - to je to, co myslim komunikacni data: s kym se u zakaznika jedna, kdo s nim jedna, o cem s nim jedna, co mu poslal za dokumenty, co se tam resilo, proc a jak dlouho, ...
Ja kdysi vybiral vse mozne, znam snad vsechny ceske i zahranicni, free i placene.
Nakonec jsme skoncili u toho EspoCRM z techto duvodu:
- je to zadarmo
- kdyz si to pustit treba na nejakem amazon/google cloudu v nejake te nejslabsi masine, muzes mit i hosting v internetu zdarma
- ma to vsechny zalezitosti CRM a co nema, tak si v tom muzes dotvorit (udelali jsme si v tom treba skladovou evidenci podle sebe - evidence seriovych cisel, zapujcek, ... otazka cca 2-3 hodin prace)
- ma to modul zakaznicky support - takze pro nas programatory - tam muze zakaznik zadavat svoje veci a pres to s tebou komunikovat
- ma to rychle vyhledavani ve vsem moznem, takze misto klikani v menu zadas do vyhledavani treba "Pavel Vomacka" a vyberes co chces
- je to cesky (pro nekoho nezbytnost)
- ma to moduly na statistiky, aj, ale tady jsme zadny nekoupili, nejak nebylo potreba
Vyplatilo se nastokrat, ale jako kazdy jiny system, musis ho fakt pouzivat, jinak to nema smysl. Pokud tam lidi nebudou zadavat data, je to k nicemu.