Včera (27.9.2017) jsem u známého narazil na problém, který má asi týden - nemůže odesílat poštu přes firemní server (port 587/STARTTLS). Připojen přes UPC, modem v bridge modu, když zkusím telnet na port 25 nebo 587 (je to stejné), ozve se jakoby správný server, tj. 220 hostname.domena - ale dále v tomto řádku už není ESMTP Sendmail 8.15.2/8.15.2, ale IP adresa od ISP.
Vzhledem k tomu, že problém s odesláním má na všech zařízeních (2xWindows, iPad, Android), problém zjevně není v těch Windows samotných. Klient ve Windows Outlook 2016 i Thunderbird.
Zajímavé je, že přes Google pošta normálně odchází (rovněž používá v konfiguraci port 587/STARTTLS).
Dotaz na technickou podporu zatím bez odezvy.
Obejít to samozřejmě může firemní VPN, ale dotaz zní: narazil na to někdo taky?