Obcházení licencí přes modery

Mrchozrout

Re:Obchadzanie licencii cez moderov
« Odpověď #15 kdy: 31. 12. 2013, 08:58:03 »
Moralne je to naprosto v poradku. To jen dnesni svet plny kretenu se riti do zahuby. Jedna vec je, kdyz na cizim dile chces primo vydelavat. Uplne jina, kdyz prodavas vypalovacku. Bohuzel je mezi nama spousta bezmozku, kteri by nejradsi zakazali knihovny a kdyz dite nakresli okridleny sip, poslali vyrobce pastelek do basy. Hudebni paraziti uz docilili plosneho zdaneni, za vodu z reky na zahradku se uz plati, takze jakmile to dojde dlazdicum, budeme se muset naucit letat, protoze za kazde doslapnuti na chodnik se bude platit. Bezmozci voli do parlamentu a na hrad krive psychopaty, paraziti mají zelenou.


beer

  • *****
  • 729
    • Zobrazit profil
Re:Obchadzanie licencii cez moderov
« Odpověď #16 kdy: 31. 12. 2013, 10:12:18 »
Jako že se jim nelíbí když je to "jejich" auto rozmlácený? Já naprostro žasnu nad tím marketingovo-právním světem... Jako že bych si řekl, hm, tohle auto si nekoupím, to jsem rozmlátil v need for speedech?  :o

Neeee! Je to úplně normální prodej licencí k nesvobodnému dílu, kterým design takového auta (nejspíš) je. Nejde jim o to, jestli je jejich auto rozmlácený, stejně, jako Svěrákovi nejde o to, jestli si jeho písničky pouštíš na záchodě, nebo jestli děláš remixy. Prostě za to chtějí prachy úplně stejně, jako chce Microsoft za wokna a Pixar za Shreka.


Ne, to je úplně něco jiného. Design auta je autorským dílem dokud je to design reálného auta. Pokud to auto namaluju nebo vyfotím, tak ta moje malba/grafika nebo fotka bude moje autorské dílo a budu ho označovat jako POP ART.

Pochybuji, že Andy WARHOL platil Coca Cole licenci, za to, že si dovolil namalovat lahve Coca Coly, nebo že platil Campbell Soup Company, že si dovolil malovat jejich plechovky s polívkama.

Lol Phirae

Re:Obchadzanie licencii cez moderov
« Odpověď #17 kdy: 31. 12. 2013, 10:43:55 »
Bohuzel je mezi nama spousta bezmozku, kteri by nejradsi zakazali knihovny

Nooo, žes to nakous: UK prepares to launch internet archive without internet access

Citace
The British Library gave the first demonstration of the UK internet archive to publishers last week, to demonstrate how it would meet their restrictions that the only people who could see it were those privileged few people eligible for readers' passes at one of the UK's six major academic libraries – and only then one at a time, in person, at a terminal in the library.

Pavel 'TIGER' Růžička

Re:Obchadzanie licencii cez moderov
« Odpověď #18 kdy: 31. 12. 2013, 12:02:29 »
Pokud si vymodeluješ auto podle reálu a dáš mu i reálný název, nemůže to nikdo napadnout. Proto nemá smysl se zabývat bodem dvě.

To je pravda, pokud píšeš z Číny. Na západě se na tohle normálně prodávají licence.

Nebavíme se o tvorbě kopie, ale o vlastní tvorbě, ještě k tomu virtuální. No a i kdyby, tak si seženu povolení od automobilky s razítkem. Budou li to chtít zaplatit, jejich vůz ve hře nebude a půjdu dál. Nebudu přeci platit za to, abych mohl vymodelovat jejich vůz a zařadit ho do hry. Navíc je to pro ně reklama ... Jo něco jiného by bylo, kdyby mi dodali zdrojáky a já to měl bez práce. Navíc to bude i nějak ošetřené, co se týče stáří modelu ...

ibuprofen4000

Re:Obcházení licencí přes modery
« Odpověď #19 kdy: 31. 12. 2013, 12:11:38 »
k niektorym veciam:
- imho mody nemusime robit my, komunita sa o to postara velmi rada... (a este si budu uzivat status preukrutnych hackerov a obdiv komunity :D)
- umiestnenie modov zanedbajme (pre ucely tejto diskusie)
- Co sa tyka automobiliek a hier ako NFS - je to pravda s tymi rozbijanim... niekolkokrat ludia z EA (NFS) aj z Polyphony (GT) priamo povedali, ze rozbijanie nebude kvoli automobilkam - teda, ze automobilky nechcu aby sa ich auta rozbijali, pretoze ludia si potom ich auta nekupia v reali... Druha vec je, ze napr. Ferrari nechcelo dat licencie do NFS kvoli tomu, ze je to arkada a solventny zakaznici by si ich auta nekupovali kedze su v obyc. arkade... (ale faktom je, ze tu a tam sa v niektorych dieloch nejake Ferrari naslo) - Ze automobilky skutocne dostavaju peniaze od firiem za licencie je skutocne tak - nikto Vam neda nic zadarmo... Mozno tak max. prizmuria oko pri nejakej malej free hre do 100MB, ale nebodaj by autor chcel nejake drobne - v tom momente to cele zrusia...

Mirek Prýmek: No napr. takto = 1. cely system je umyselne zneuzitie komunity sikovnych ludi na vykrytie nedostatku nasho produktu (resp. nedostatku penazi na licencie), a teda nieje to moralne v poriadku takto zneuzivat ludi a hadzat na nich pravnu zodpovednost - to je vyrok od jedneho cloveka, ktory som dostal. Alebo takto = 2. umoznujeme manipulovat s nasim produktom tak, ze uzivatelia maju pristup za zlomok ceny (voci konkurencii) k daleko vacsiemu obsahu ako maju konkurencne firmy, ktore si poctivo platia licencie, a tym mame konkurencnu vyhodu, ktora obchadza zakon a robi stratu automobilkam a konkurencii...

Takze brali by ste ohlady na taketo nazory ? Suhlasite s nimi, nesuhlasite ? Preco ?

Mne osobne to je prinajmensom nepohodlne - teda necitim sa ok pri myslienke, ze sikovny ludia z komunity porusuju licencie aby nas produkt bol konkurencie schopny a, ze mi fakticky cielime a spoliehame na to - aj ked im je to jedno a nejake licencie maju na haku, a v pripade, ze by sa to niekomu nepacilo tak by stiahli svoje linky a mody, a o 2 tyzdne by bolo vsetko na inom ulozisku, a brali by to ako otravnu dan za ich prinos...


Lol Phirae

Re:Obcházení licencí přes modery
« Odpověď #20 kdy: 31. 12. 2013, 12:51:46 »
Mne osobne to je prinajmensom nepohodlne - teda necitim sa ok pri myslienke, ze sikovny ludia z komunity porusuju licencie

Já ti to "morální" dilema shrnu: "The harder you bend, the harder they'll f*ck you!"  ::)  :P

beer

  • *****
  • 729
    • Zobrazit profil
Re:Obcházení licencí přes modery
« Odpověď #21 kdy: 31. 12. 2013, 13:18:10 »
Pokud pro hru vymodelujete auto, není to autorské dílo firmy, která dělá skutečná auta, ale autorské dílo programátora, který to auto vymodeluje. Pokud je daný software vyvíjený programátory – zaměstnanci společnosti, která vývoj daného softwaru zastřešuje, jsou za autory softwaru považováni programátoři, kteří vytvořili zdrojový kód, nicméně k výkonu tzv. majetkových práv autorských je oprávněn zaměstnavatel. Právo k poskytování licencí k užívání daného softwaru dalším osobám spolu s příjímáním odměn za poskytování těchto licencí patří ICT společnosti, která vývoj zastřešuje a financuje. Zákon takto prostřednictvím institutu tzv. zaměstnaneckého díla chrání investici subjektů, které vytvoření daného díla financovaly, přičemž se má za to, že autorská odměna programátorů–zaměstnanců je zahrnuta v jejich mzdě.

Autorské dílo je design toho auta jako auta skutečného, ne virtuálního modelu, navíc si ho budete modelovat sami a nebude 100 % shodné. Pokud bych chtěl být paranoidní, nepoužíval bych chráněná loga a ochrané známky. Výkonnové parametry bych asi udělal s nějakými limity. Nebál bych se ani zprostředkovávat obchod s mody aut. Daly by se monetizovat mikroplatbami, a část peněz by mohl získat jejich tvůrce. Schválená auta, která by se mohla v obchodě prodávat a ve hře používat, by byla provozovatelem marketu podepsána a hra by mohla zkontrolovat při instalaci platnost podpisu atd.

beer

  • *****
  • 729
    • Zobrazit profil
Re:Obcházení licencí přes modery
« Odpověď #22 kdy: 31. 12. 2013, 13:21:58 »
Respektive jsem se vyjádřil nejasně. Ten design toho virtuálního auta bude vaše autorské dílo, když ho sami vytvoříte. Pokud byste ukradli originál zdrojový kód z Catia či včem to auto designovali a přímo ho použili, měli byste problém.

brk

Re:Obcházení licencí přes modery
« Odpověď #23 kdy: 31. 12. 2013, 13:28:10 »
A co tak udělat konvertor konkurenčních modů, nebo je začít přímo používat? Něco jako když na přelomu století každý druhý audiopřehrávač uměl použít skiny Winampu?

OMG

Re:Obchadzanie licencii cez moderov
« Odpověď #24 kdy: 31. 12. 2013, 13:41:46 »
Ne, to je úplně něco jiného. Design auta je autorským dílem dokud je to design reálného auta. Pokud to auto namaluju nebo vyfotím, tak ta moje malba/grafika nebo fotka bude moje autorské dílo a budu ho označovat jako POP ART.

Pochybuji, že Andy WARHOL platil Coca Cole licenci, za to, že si dovolil namalovat lahve Coca Coly, nebo že platil Campbell Soup Company, že si dovolil malovat jejich plechovky s polívkama.

Nejsem expert na autorské právo a nevím, proč spousta věcí je tak jak je. Ale vím, že tak jsou. Tvar auta je autorské dílo a když ho vyfotíte, tak asi nikomu do práv nezasáhnete a zřejmě to můžete šířit. To hádám, protože focení aut a následná volná publikace fotek je běžná.
Když ale vyfotíte osvětlenou eiffelovu věž (osvětlení eiffelovky je autorské dílo), tak jste do práv nezasáhli pouze, pokud jste tak učinili pro svou soukromou potřebu. Pokud fotku osvětlené eiffelovky někde vystavíte, tak vám hrozí postih.

V čem se tyhle případy liší? Nevím, ale vím, že to tak je. Stejně tak vím, že když uděláte model auta (jakkoliv) virtuální, tak si jeho šíření automobilky hlídají a pokud to chcete mít v nějakém svém SW, tak prostě chtějí peníze za licence.
POP ART je obecný název, nemá nic společného s právními termíny. Z hlediska práva je to odvozené dílo. Jak to měl Warhol vyřešeno s limonádařama a polívkářama to nevím, ale pokud byste někde chtěli použít skutečný design nějakého produktu i jeho skutečný název, tak musíte počítat s tím, že ta společnost se ohradí a zakáže vám to.

Respektive jsem se vyjádřil nejasně. Ten design toho virtuálního auta bude vaše autorské dílo, když ho sami vytvoříte. Pokud byste ukradli originál zdrojový kód z Catia či včem to auto designovali a přímo ho použili, měli byste problém.
Když si sám nakreslíš Mickey Mouse, nebo autíčko Bleska McQueena, tak asi chápeš, že to nesmíš nikde šířit bez povolení Disneyho - i v případě, že nikde od Disneyho nevyhackuješ nějaké originály, že?


Nebavíme se o tvorbě kopie, ale o vlastní tvorbě, ještě k tomu virtuální. No a i kdyby, tak si seženu povolení od automobilky s razítkem. Budou li to chtít zaplatit, jejich vůz ve hře nebude a půjdu dál. Nebudu přeci platit za to, abych mohl vymodelovat jejich vůz a zařadit ho do hry. Navíc je to pro ně reklama ... Jo něco jiného by bylo, kdyby mi dodali zdrojáky a já to měl bez práce. Navíc to bude i nějak ošetřené, co se týče stáří modelu ...

Máš plnou svobodu jít do automobilky a nabídnout jim, že ty chceš platit za to, že použiješ ve svém díle jejich design. A je dokonce možné, že i uspěješ - pokud se jmenuješ Steven Spielberg, nebo podobně. Pro drtivou většinu ostatních to funguje právě naopak - chceš zvýšit popularitu svého produktu tím, že tam budeš mít naše slavné auto? Zaplať nám (automobilce) ty.
A to platí ať je tvůj produkt software, nebo tričko, nebo puzzle, nebo plastová hračka.

Mrchozrout

Re:Obcházení licencí přes modery
« Odpověď #25 kdy: 31. 12. 2013, 14:25:13 »
Hele, ibuprofene, neni to nejaky hlubokomyslny pruzkum z vysoke skoly pro ty, co nezvladaji matematiku? Zazaluj vyrobce nozu, ze v Hloubetine nasli pobodaneho manika, a uvidis. Moralni zodpovednost je samozrejmeo zcela na strane vyrobce nozu, to chape kazdy. Kdyby automobilky nechtely, aby se o jejich autech lide bavili a deti je kreslily, tak by nedelaly reklamy, ne? Nechapu, co tady resis. Nakonec dojdes k zasadnimu faktu, ze vyuziti diry na trhu je neeticke.

Tom Liberec

Re:Obcházení licencí přes modery
« Odpověď #26 kdy: 01. 01. 2014, 14:33:31 »
Dohodnout se s automobilkou ze hru bude s modelem autíčka prodávat pri prodeji vozu a k tomu i možnost koupily jste si auto X ve hře můžete jezdit zdarma autem X. " Nebo budeme bojovat apříběh.  za virtuální sociální rovnost? "  .... pokud automobilkám nevadí,  že přijdou k část zákazníků typu, když mi bylo Y mohl jsem mit takový auto leda v počítačový hře.  Ted jako dospělej úspěšnej si dojdu koupit poslední model od ty samy značky. 

Dokonce si myslím,  že ti co hrají autíčka dobře vědi jake virtuální auto "řidi" bez ohledu na to, že se jmenuje Bold nebo Lambada Misura. Podle mne rozhoduje realita jizdy, hratelnost, pribeh.

ibuprofen4000

Re:Obcházení licencí přes modery
« Odpověď #27 kdy: 02. 01. 2014, 17:59:06 »
Dakujem za nazory,

rozhodol som sa, ze ja nebudem robit nieco co mi je proti srsti... :D problem solved

Mrchozrout: no ved by som hadam napisal ak by islo o nejaky prieskum, nie ? :D

Re:Obcházení licencí přes modery
« Odpověď #28 kdy: 02. 01. 2014, 21:05:45 »
rozhodol som sa, ze ja nebudem robit nieco co mi je proti srsti... :D problem solved
Správný rozhodnutí!

Re:Obcházení licencí přes modery
« Odpověď #29 kdy: 04. 01. 2014, 00:27:41 »
Já bych asi souhlasil s tím co psal Mrchozrout.
Ve Flightgearu existují modely letadel jako Cessna. Snad mi nechcete tvrdit že je to nelegální. Ale Flightgear je zadáčo takže to asi nikoho netrápí pokud na tom nikdo nevydělává.
Jinak by mi přišlo padlý na hlavu že si doma vymodeluju z něčeho (hlíny nebo jen virtuálně z polygonů) auto podle skutečnosti a nazvu ho podle předlohy a pudu za to sedět? I když dneska je všechno možný... ???
Ale zajímalo by mě třeba takový repliky zbraní. Na tom už se vydělává tak to už asi musí bejt nějak ošetřený nebo ne? Nevíte někdo?