Já nevím, jestli je to školstvím. Myslím, že je tak nastavená společnost. Rozkejvat dětičky k něčemu navíc - k tomu je potřeba nadlidská síla. Nejhorší předměty: praxe (kde se musí pájet) a měření (kde se musí nejen něco zapojit, ale ještě taková hrůza jako přemýšlet). Hlavně nechtít po nikom, aby věcem rozuměl - namalujte obrázky a zmizte.Citace: Mirek Prýmek 26. 12. 2012, 11:04:05[offtopic - nic osobního]Ach jo, tohle je přesná ilustrace toho, co nesnáším na našem školství - napereme do nich jakési pojmy, se kterými pak budou moci šermovat, ale všeobecný přehled v oboru, propojení všeho a ukázka, jak se to vlastně používá, na to už nám nezbyl čas (([/offtopic - nic osobního]Je to skolstvim. A vubec pojetim skolstvi. I klidne talentovane deti jsou silne demotivovany. Tim spis ze ceske skolstvi pripomina jeste doby marie terezie. Tady je proste treba prestat do studentu prestat futrovat hromady veci uz od zakladky. Uz od zakladky se deckam plni hlavy nechutnym mnozstvim veci, ktery nemuzou proste v danem case pochopit v souvislostech i pokud chteji. Souvislosti nejsou ukazovany v jednotlivych predmetech. Prirodoveda - oko -> fyzika cocka. Radeji mene a kvalitneji v souvislostech, nez hromady zbytecnych kravin. Proc maji zvlast pajeni a mereni? Proc nemaji nejaky vetsi ukol kde jsou motivovany pouzit pajeni,mereni,fyziku a matematiku? Opuste ideu ze nejdriv teorie a potom praxe. To je hovno stoleti. Obe veci jsou dulezite a musi jit paralelne. Pokud student treba chrape pri matematice, tak se rad dane tema douci k tomu aby mohl spocitat veci z fyziky pro svuj projekt v elektru. Tim spise si spoji souvislosti a tim spise si bude pamatovatRada objevu vznikla od praktickeho experimentu k teorii. Studentum chybi totiz motivace ke studiu. Ta kratkodoba je neustala stimulace objevovanim noveho. Ta dlouhodoba je ubrat penize manazerum a pridat technikum.Pokud jsou studenti motivovani, tak si najdou informace a spali si prsty pri pajeni sami a radi;) Dejte jim nejaky spolecny cil. Ale taky je pritom naucte ze chybovat je normalni. Ukazte jim co se stane kdyz budou pajet citlive obvody trafopajkou. Ukazte jim proc je mereni dulezite (sesmahnout par soucastek;). Ukazte jim co se stane pokud se nevykompenzuji ruzne charakteristiky soucastek. Zkuste najit par prikladu z historie kdy kvuli tomu selhal dulezity pristroj. Kupte nejaky jednoduchy levny vyrobek z ciny a ukazte si co je spatne;)Skolstvi se musi cely totalne prekopat.K zamysleni:http://www.ted.com/talks/sir_ken_robinson_bring_on_the_revolution.htmlhttp://www.ted.com/talks/ken_robinson_says_schools_kill_creativity.html
[offtopic - nic osobního]Ach jo, tohle je přesná ilustrace toho, co nesnáším na našem školství - napereme do nich jakési pojmy, se kterými pak budou moci šermovat, ale všeobecný přehled v oboru, propojení všeho a ukázka, jak se to vlastně používá, na to už nám nezbyl čas (([/offtopic - nic osobního]
http://www.ted.com/talks/sir_ken_robinson_bring_on_the_revolution.htmlhttp://www.ted.com/talks/ken_robinson_says_schools_kill_creativity.html