ahojte,
odhodlal som sa prakticky sa naucit co to do zakladnej architektury pocitacov a architektury operacneho systemu. (aj vdaka tu debate o mainframoch, lebo ma zaujima ako funguju)
zacal som si navrhovat a programovat vlastnu platformu, teda:
- vlastny cpu
- sprava pamate
- virtualizacia + fast context switching
- smp
- vlastna pamat
- vlastne io zariadenia
- vlastny os
- tak dakeleko nie som
vsetko ma existovat iba simulacia (zatial som vylucil cycle-based simulaciu, lebo to by ma odviedlo od zaujimavejsich veci).
zo skoly som uz vacsinu zabudol
, ale tam sa to tak ani neprebera dopodrobna, tak si to chcem ozivit (ale dake zaklady uz mam).
nemal by niekto zaujem sa pridat, alebo aspon poradit daky kvalitny material (zatial som si cital ten arm spec a openrisc spec), alebo daky existujuci projekt poradit?
p.s. pisem si to v c# a zatial mam: zakladne cpu, mmu, zaklad fcs a jednoduchy assembler. takze nie je problem prejst na javu. chcem to ale zachovat co najcistejsie aby sa z toho mohli pripadne dalsi ludia ucit.