Fórum Root.cz

Hlavní témata => Vývoj => Téma založeno: mon 23. 01. 2011, 20:11:31

Název: Tvorba studijnej architektury
Přispěvatel: mon 23. 01. 2011, 20:11:31

ahojte,
odhodlal som sa prakticky sa naucit co to do zakladnej architektury pocitacov a architektury operacneho systemu. (aj vdaka tu debate o mainframoch, lebo ma zaujima ako funguju)
zacal som si navrhovat a programovat vlastnu platformu, teda:
- vlastny cpu
   - sprava pamate
   - virtualizacia + fast context switching
   - smp
- vlastna pamat
- vlastne io zariadenia

- vlastny os
   - tak dakeleko nie som

vsetko ma existovat iba simulacia (zatial som vylucil cycle-based simulaciu, lebo to by ma odviedlo od zaujimavejsich veci).
zo skoly som uz vacsinu zabudol :), ale tam sa to tak ani neprebera dopodrobna, tak si to chcem ozivit (ale dake zaklady uz mam).

nemal by niekto zaujem sa pridat, alebo aspon poradit daky kvalitny material (zatial som si cital ten arm spec a openrisc spec), alebo daky existujuci projekt poradit?


p.s. pisem si to v c# a zatial mam: zakladne cpu, mmu, zaklad fcs a jednoduchy assembler. takze nie je problem prejst na javu. chcem to ale zachovat co najcistejsie aby sa z toho mohli pripadne dalsi ludia ucit.
Název: Re: Tvorba studijnej architektury
Přispěvatel: michal 23. 01. 2011, 20:38:36
Co třeba zkusit VHDL či něco podobného v kombinaci s FPGA.
Bude to alespoň doopravdy fungovat.
Název: Re: Tvorba studijnej architektury
Přispěvatel: mon 23. 01. 2011, 20:43:26
nemam zaujem o nieco realne. vhdl/verilog je moc lowlevel a tazko sa to zadarmo simuluje. a oto tazsie sa to studuje (pozeral som si opensparc)
Název: Re: Tvorba studijnej architektury
Přispěvatel: martind 23. 01. 2011, 21:32:22
http://www1.idc.ac.il/tecs/about.html
http://video.google.com/videoplay?docid=7654043762021156507
Název: Re: Tvorba studijnej architektury
Přispěvatel: Sten 23. 01. 2011, 21:42:14
C# ani Java IMHO nejsou pro takovýto projekt moc vhodné, protože to stále jsou velmi low-level jazyky. Doporučil bych spíše Python, ten je jednak velmi jednoduše čitelný už vlastním jazykem (executable pseudocode), dále se v něm velmi rychle vyvíjí a potom tam je poměrně snadné vytvořit pomalý prototyp v Pythonu a přepisem pomalých částí do C/C++, Javy (u Jythonu) nebo C# (u IronPythonu) to výrazně zrychlit.
Název: Re: Tvorba studijnej architektury
Přispěvatel: effik 23. 01. 2011, 22:11:00
chtel bych se kdyztak zkusit pridat, na studijni ucely jak to vlastne vse funguje atd to muze byt zajimave :)
Název: Re: Tvorba studijnej architektury
Přispěvatel: mon 23. 01. 2011, 22:27:51
zatial si to len tak prototypujem. jazyk teraz nie je dolezity (imho velky rozdiel medzi silou python a c# nevidim)

kto ma zaujem tak mi prosim napiste  na feshi@feshi.com

ot: co nosi ten bernardin v sudku?:) vzdy musim znova zacat pisat znova prispevok ked to na mna vyhupne
Název: Re: Tvorba studijnej architektury
Přispěvatel: Em.Bargo 24. 01. 2011, 00:38:03
K ot: Bernardýn v tom soudku má vlastně takovou malinkatou pokladničku. A protože kdo kdy viděl rozzuřenýho bernardýna, tak si setsakra rozmyslí, jestli mu tu pokladničku sebere. Takže tomu, co s sebou bernardýn nosí, se říká Rozumně Uložená Měna.