Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - snugar_i

Stran: [1] 2 3 ... 16
1
Vývoj / Re:AI Inference - Qwen 30b Coder - drobné chybky
« kdy: 18. 11. 2025, 14:26:33 »
A celá ta část s
Kód: [Vybrat]
        for i, item in enumerate(sys.argv):
            if item == arg and i + 1 < len(sys.argv):
ti přijde v pohodě?

Moje otázka se týkala něčeho jiného, nicméně ok, můžeme řešit tento konkrétní kus kódu.

Svou práci (v mém privátním skriptu, který nebude používat nikdo jiný) dělá -> mi přijde v pohodě.
Tobě ne?
Pokud ne, tak co je na něm špatně?
Omlouvám se, až dodatečně jsem pochopil, že to nejenom parsuje tu host:port dvojici, ale i to hledá argument podle jména. (A taky že mi odpověď trvala tak dlouho)

Což je ale teda právě něco, co by taková funkce IMHO dělat neměla, ale když to napíše AI a "funguje to", tak to tak lidi většinou nechají. Vsadím se, že vedle je funkce getArgValue, kde je úplně stejná logika znova.

Tuhle logiku bych vyndal někam ven. Jednak ta funkce bude jednodušší, druhak se bude líp testovat (nebude hrabat na sys.argv), a za třetí pak bude možnost použít standardnější přístup jako např. argparse.

2
Desktop / Re:Způsob sdílení obsahu mezi aplikacemi
« kdy: 14. 11. 2025, 21:07:14 »
V IDE copy-paste (Ctrl+Insert & Shift-Insert nebo Cmd+C & Cmd+V podle systému), má i svoji vlastní historii schránky.
V terminálu prostřední tlačítko.
Přetahování v podstatě nepoužívám a "Share" jsem asi ani nikdy neviděl.

3
Když v TDD projdou testy, tak bys dál už vymýšlet neměl.
Kdo tu kde a kdy mluvil o TDD?
A i kdyby, tak tam se právě dělá docela agresivní a častý refactoring (dokonce se TDD občas popisuje jako "red-green-refactor"), takže i tam je to blbost

4
Ale pokryje aj nulu a prazdny string a mozno aj prazdne pole.
A presne pre to uz nic v javascripte nepisem dobrovolne, mam len jedny nervy.

Pokud to pokryje daný use case, tak není co řešit.
Jako "sice je to špatně, ale teď zrovna mi to funguje na vstupech, co jsem si vycucal z prstu, tak to tam strčím"? Já teda radši píšu věci tak, abych pak nemusel debugovat, proč se mi v produkci někde ztratila položka, která se ztratit neměla... To už tam rovnou můžu dát if (true), protože to taky pokryje null i undefined...

Nebo jsi to myslel jinak?

5
Desktop / Re:Způsob používání klávesových zkratek
« kdy: 09. 11. 2025, 19:50:49 »
1) US na programování, CZ na zbytek a mám nastavení klávesnice pro každou aplikaci zvlášť
2) Asi je mi to jedno - možná to souvisí s tím, že nepíšu všemi 10 a stejně musím koukat, co která ruka dělá
3) Každá aplikace má svoje vlastnosti a tím pádem i svoje zkratky, nemá smysl se snažit vyrobit "jeden univerzální keymapping na všechno". Prostě ve Firefoxu zavřu tab pomocí Ctrl+W, v Intellij pomocí Ctrl+F4 (a Ctrl+W označuje text) a neplete se mi to

6
Desktop / Re:Způsob používání klávesových zkratek
« kdy: 02. 11. 2025, 08:05:44 »
V IDE zkratky používám hodně, v prohlížeči trochu, v OS skoro vůbec.

Hodne me prekvapil MacOS jak jsou tam zkratky neergonomicky navrzeny. Na win+linux hodne vyuzivam insert/deletel/home/end/pgup/pgdown. Absenci techto Mac hodne trpi (hlavne forward delete a home/end).
Ano, na té jejich defaultné klávesnici je to peklo. Naštěstí existujou "větší" Mac klávesnice, kde tyhle tlačítka jsou (akorát teda stojí nesmysl nebo se musí koupit napodobenina), a pak se to používá skoro normálně.

7
Vývoj / Re:AI Inference - Qwen 30b Coder - drobné chybky
« kdy: 23. 10. 2025, 11:06:09 »
A celá ta část s
Kód: [Vybrat]
        for i, item in enumerate(sys.argv):
            if item == arg and i + 1 < len(sys.argv):
ti přijde v pohodě?
A ten docstring, co tvrdí nějaký blbosti?

8
Mám Dell U2723QE (úplně se v těch označeních nevyznám, ale nejspíš je to 27" analogie toho tvého) v práci i doma a zatím s ním nebyly žádný problémy.
Na druhou stranu nejsem zrovna náročný na kvalitu obrazu - co se mi hodí a doma využívám je zabudovaná "rozbočka" na USB - když jde obraz z notebooku, posílá signál z klávesnice a myši (které jsou zapojené do monitoru) do notebooku, když jde obraz ze stolního PC, tak posílá signál tam. Power Delivery se taky hodí - mám pak notebook připojený jen jedním USB-C kabelem, kudy jde napájení, obraz, klávesnice i myš.

9
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« kdy: 10. 10. 2025, 06:16:33 »
1) Samo že jo. Aniž bych znal Rust, tak stačilo cca 10s googlení abych našel transmute_copy.
Což je zrovna unsafe věc. Bez unsafe se to dá udělat pomocí f32.to_le_bytes a u32.from_le_bytes (otázka je, jak dobře to zvládne zoptimalizovat)

10
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« kdy: 08. 10. 2025, 08:08:30 »
Dokázal byste si představit, že by se v něm dal naprogramovat engine 2,5D počítačové hry třídy AAA?
Pokud pomineme to, že 2,5D AAA hra je nejspíš blbost, tak na programování AAA her se Rust oproti C++ zrovna až tolik nehodí.
U high-end her je potřeba vyždímat každý kousek výkonu PC, zato vlastně moc nevadí, když dojde k memory problému - hra prostě spadne, hráč si trochu zanadává, pustí ji znova a jede se dál...

Takže ano, dokázal bych si představit, že by se v něm dal naprogramovat engine (dokonce bych si dokázal i představit, že to někdo udělá), ale oproti enginu v C++ nebude mít v podstatě žádnou výhodu.

11
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« kdy: 26. 09. 2025, 08:51:39 »
Napsat si něco sám má své výhody i nevýhody. Výhodou je, že nad tím mám plnou kontrolu - dodržuji zpětnou kompatibilitu, když to potřebuji, nedávám tam funkcionalitu, co nepotřebuji. Nevýhodou je, že stojí čas si to napsat. Občas to je však méně času, než se naučit používat cizí knihovnu, nebo tu cizí knihovnu ohnout, aby fungovala, jak potřebuji.
Ještě jsi zapomněl na jednu další nevýhodu - zavedeš si tam bugy. Žádný kód nejde napsat bez bugů, a na rozdíl od cizí knihovny ti je nikdo neopraví. Všechny je musíš najít a opravit sám (ano, pokud by ta cizí knihovna byla nekvalitní, tak v ní nejspíš bude víc bugů než ve tvojí implementaci, ale u kvalitní, zavedené a "battle-tested" knihovny to až tolik nehrozí).

12
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« kdy: 23. 09. 2025, 12:31:11 »
Rád bych se zeptal, co Vás nejvíce zdržuje při porovnání programování v Java/C#/PHP oproti Rustu? Je to čtení kódu, odlišná syntaxe Rustu, odlišnost přístupu k přísným datovým typům (im/mutability) Rustu, neexistující knihovny, automatické doplňování kódu v IDE (jaké nástroje používáte? VS Code nebo JetBrains RustRover etc.) nebo ještě něco jiného? Rád bych totiž našel řešení, jak zrychlit vývoj v Rustu oproti Java/C#/PHP a hlavně oproti C++ tak, aby to bylo obráceně: přinejmenším Java/C#/PHP = 2 jednotky času oproti Rust = 1 jednotka času. Ale rád bych dosáhl poměr 1:10 ve prospěch Rustu. Bylo by to reálné? Třeba i s popmocí A.I.?

Předem díky za odpověď,
nm
A proč by to mělo jít? Proč by ty vylepšení měly jít použít jenom v Rustu a ne i v těch ostatních jazycích?
V Rustu za absenci GC platíš složitější architekturou kódu.
Pokud by šlo v Rustu psát všechno rychlejí než v Javě/C# a zároveň by to pak běželo rychleji a žralo míň paměti, nebyl by (skoro) žádný důvod je použít.

13
Vývoj / Re:Přechod z JAVA na RUST (ANO či NE)
« kdy: 20. 09. 2025, 19:21:57 »
Inak ja som JS dev

...

v tomto prípade Java a PHP sú celkom špatné jazyky, kvôli obskurdnej syntaxi v prípade Javy a nekonzistentnému API v prípade PHP

...

vyhoď Javu a PHP
To je teda objektivní příspěvek :-) Chápu, že máš rád JS a nemáš rád Javu a PHP, ale objektivně jsou všechny tři na stejné úrovni. Třeba já osobně bych mnohem radši dělal v Javě nebo PHP než se patlal s JS/TS peklem.

14
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« kdy: 19. 09. 2025, 19:54:29 »
Pokud se tím plánuješ živit, tak odpověď je "spíš ne". Full-time jobů v Rustu (ne RUSTu btw) je docela málo. Full-time jobů v Javě je hodně. Rust totiž za rychlost běhu programu platí větší pomalostí při psaní kódu (je fakt hodně přísnej) a to se na většině projektů nevyplatí.

Ale z tvýho doplňujícího příspěvku to vypadá jako že se programováním neživíš. A že v Javě vlastně neděláš. Takže moc nevím, jak myslíš to "přejít".

Na hraní je Rust určitě zajímavej, minimálně tě naučí uvažovat v kontextu, kdo co vlastní, což se může pak hodit i v jiných jazycích.

15
Bazar / Re:Sháním starší notebook pro kamaráda na web
« kdy: 12. 09. 2025, 10:29:34 »
Ubuntu (což mi připadá jako nejjednoduší systém, kamarád se v PC nevyzná skoro vůbec)
Jo, nám na rootu to tak připadat může, ale z vlastní zkušenosti BFU tyhle alternativní systémy moc neocení. Být tebou bych přece jen zvážil Windows.

Stran: [1] 2 3 ... 16