Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - snugar_i

Stran: [1] 2 3 ... 14
1
V minulé práci jsme kdysi používali Riak CS ( https://github.com/basho/riak_cs ). Na zálohu by to asi stačilo, jinak to tehdy mělo různý divný problémy typu lineární zpomalení s počtem bucketů, docházení místa na disku po delším běhu přii kombinaci zápisu a mazání apod. (ale něco z toho možná už mezitím vyřešili)

2
Server / Re:Nahrávání videa do galerie v PHP
« kdy: 15. 03. 2025, 20:46:06 »
Zatímco vy jste rozumovali, tak jsem našel poslední chybu.
...
Takže English nastavení v horní liště MENU jsem odstranil. A je to v pohodě!
Nic proti, ale to nezní jako že jsi chybu odstranil, ale jenom schoval. Něco ti tam vevnitř pořád nefunguje správně, jen to momentálně není (asi) vidět...

3
Server / Re:Nahrávání videa do galerie v PHP
« kdy: 10. 03. 2025, 08:12:06 »
A nebylo by vlastně lepší do toho nevrtat? Když vůbec netušíš, co děláš? ;)

4
Pokud délka i šířka jsou větší než 1 a výsledek může být float, tak by se možná dalo udělat taky něco ve stylu "šířka + 1 - 1 / výška"

5
Hardware / Re:Doporučte notebook okolo 1000 eur
« kdy: 18. 02. 2025, 10:31:00 »
Na ilustračných áno, ale čo som sa pýtal výrobcu v prípade CZ/SK layoutu by mala mať všetky nad numerickým blokom, akurát end je nahradený power tlačítkom (čo je síce tiež nezmysel), ale keď pozerám, tak málo ktorý laptop má rozumný  layout. Mám pocit že čím ďalej tým viac experimentujú a už len čakám kedy príde klávesa čo bude mať Fx klávesi v poradí F12 F1 F4 F7 F2 F8 F3 F9 F5 F10 F6 F11 pretože je to "cool". Ako fakt by ma to neprekvapilo. Momentálne mám G5 5590 a tam mi layout klávesnice vyhovuje teda až na malé šípky.
Prostě šetří mistem. Snažit se držet v jednom bloku 6 tlačítek, který většina lidí nepoužívá, se jim nevyplatí. Když je můžou místo toho rozstrkat někam, kde "zbylo místo". Spíš bych se nedivil, kdyby časem zmizely úplně a byly dostupný jenom přes nějakou Fn kláveesu.. koneckonců třeba Macbook to tak už má.

6
Odkladiště / Re:Univerzální židle
« kdy: 11. 02. 2025, 20:02:43 »
V minulé práci jsem měl Sidiz T50 a sedělo se mi na ní dobře. V současné práci mám Sidiz T50 a sedí se mi na ní dobře :-) Rozvalit se na tom taky docela dá.

7
Vývoj / Re:Nekompatibilní verze Kotlin v knihovně
« kdy: 10. 02. 2025, 08:11:52 »
Já bych se toho upgradu na 2.0 tolik nebál. Stejně vás to čeká a moc breaking changes tam pokud vím nebylo, takže pokud neděláte nějaký fakt extra prasárny, tak by to mělo jít celkem hladce... (jestli teda už jsou kompatibilní všechny knihovny, který používáte)

8
Studium a uplatnění / Re:Uplatnění C++ jako samouk
« kdy: 10. 02. 2025, 06:23:51 »
Taky je v ČR pár firem, co dělají hry (Warhorse, Bohemia Interactive, ...) - to by pro tebe taky mohla být zajímavá oblast.

9
Vývoj / Re:Proč se cpe JavaScript na backend?
« kdy: 09. 02. 2025, 20:24:11 »
K čemu je dobrý debugger? Testy jsou mnohem praktičtější. Když jsou spouštěny přímo z editoru, tak je to velmi produktivní.
Debugger používám málokdy, ale když už je potřeba, tak se hodí. Většinou při zkoumání, proč se nějaká knihovna chová jinak, než by měla/bych čekal. Pak je celkem užitečné moct si prohlížet všechny lokální proměnné z celého call stacku a proklikávat se strukturou složitějších objektů.

Testy jsou na něco trochu jinýho.

K tomu, že píšete-li testy, je to sice děsně cool i užitečné, ale ve většině případů vám těch padesát procent času co tím navíc strávíte jednoduše nikdo nezaplatí. A můžete třeba chodit po uších.
Zaplatí, protože nemá na výběr. To není něco, do čeho by měl zákazník kecat. Nehledě na to, že u dlouhodobějších projektů to čas nakonec ušetří (ale to i podle vašich ostatních příspěvků asi není ten typ, co byste dělal - spíš rychle splácat kód bez IDE a bez testů, hodit po zákazníkovi a hurá na další)

10
Vývoj / Re:Proč se cpe JavaScript na backend?
« kdy: 07. 02. 2025, 15:19:27 »
Dnes se bez IDE programovat neda a popravde netusim jediny duvod, proc IDE nepouzivat.

Aha, takže už víme, že vy bez IDE programovat neumíte. To ovšem svědčí spíš o vás, uvědomujete si to?
A důvodů proč nepoužívát IDE je celá řada. Stejně, jako proč ho používat. Rozepisovat se mi je nechce.

Existuje celá řada důvodů, proč se střelit do nohy, rozepisovat se mi je nechce.
Co jsem viděl lidi, co tvrdí, že "nepotřebujou IDE, stačí jim vim", tak jsou vždycky zoufale neefektivní - buď musí dělat ručně věci, co normálně dělá IDE samo, nebo tam mají 50 pluginů (včetně language serveru, ale vůbec to neni do-it-yourself IDE) a tráví půlku pracovní doby tím, že je udržujou ve funkčním stavu...

11
Vývoj / Re:Proč se cpe JavaScript na backend?
« kdy: 07. 02. 2025, 06:08:02 »
Tohle je zrovna taková školácká chyba. Už v úvodu do Javy se člověk dozví, že == porovnává u objektových typů přesnou shodu (tatáž instance). Tzn. že to pro 100 zrovna vrátí true je jen náhoda resp. optimalizace, ale používat to nemáš. To ti řekne i IDE (třeba NetBeans).
Ano, stejně tak je školácká chyba v JS používat ==. Javu mám docela rád, ale tohle je jedna z věcí, kde to na začátku trochu nedomysleli (spolu s kovariancí polí, Cloneable, synchronized a pár dalšíma).

12
Vývoj / Re:Proč se cpe JavaScript na backend?
« kdy: 05. 02. 2025, 11:50:14 »
Mluvit v pripade js o efektivite to chce hodne fantazie ... je to zkratka jedina vec kterou browsery umej. A to php se v poslednich letech taky kvuli vsemoznym frikulinum pekne zvrhlo. Za par let bude jednodussi a pristupnejsi napsat to v asm.
Ale ono to efektivní je - ve smyslu, že to běží dostatečně rychle a stálo to poměrně málo peněz na vývoj, protože jsi mohl použít levnýho JS/PHP bastliče. Není to efektivní ve smyslu využití CPU/RAM/atd., ale to u 90 % blogísků/eshopů fakt nikomu žíly trhat nebude...

13
Vývoj / Re:Proč se cpe JavaScript na backend?
« kdy: 04. 02. 2025, 07:42:18 »
Pak nesmí takové výpočty provádět v hlavním vlákně, ale musí je volat z hlavního vlákna asynchronně s callback funkcí a ono se to zparalelizuje samo.
Nic se "samo" nezparalelizuje. Node.js event loop je single-threaded a pokud člověk potřebuje počítat ve víc vláknech najednou, tak musí začít řešit opičárny typu Worker threads (ale to už rozhodně není "samo").

Typový systém nepovažuji za nezbytný. Dá se spolehlivě pracovat i bez něho a vývoj je o to rychlejší.
Ze začátku, dokud je kódu málo a člověk to celý udrží v hlavě, možná i jo. Jak projekt začne růst, tak to drhne čím dál víc. (Ono celkem logicky pokud by vývoj bez typů byl vždycky rychlejší, tak by se moc nepoužívaly)

14
Vývoj / Re:Proč se cpe JavaScript na backend?
« kdy: 03. 02. 2025, 19:52:46 »
Práve v tom je krása event loop-u, že sa to blokovať nebude. Z pohľadu programátora (aplikačného kódu) dokáže jedno vlákno obsluhovať množstvo "paralelných" requestov. Je to vďaka async/await syntaxi. Jasné, že na pozadí sa blokujúce operácie (čítanie/zápis na disk...) udejú v samostatných vlákach, aby sa využil potenciál viacerých jadier. Aplikácia to však nevidí a programátor môže existenciu vlákien úplne abstrahovať. Jedinou výnikou je, ak máte dlhú časť kódu bez await a skutočne začnete blokovať vlákno. Vtedy tam stačí niekde dať await a je to vyriešené. Za mňa výborný trade-off.
Nojo, jenže ten, na koho reaguješ, právě popisoval situaci, kdy "hodně počítá", tj. to vlákno se nefláká a nečeká na I/O, ale opravdu něco počítá - a takových vláken dokonce má víc než jedno. A v tu chvíli najednou nestačí "niekde dať await a je to vyriešené".

15
Hardware / Re:Firemní počítač na soukromé použití
« kdy: 31. 01. 2025, 18:47:43 »
To je klidne mozny.
Hlavne, ze v quote OP pribyl odkaz, kteryzto vsak v OP nebyl, zeano.
Vidíš, jsem slepej, toho jsem si nevšiml :facepalm: A nechápal jsem, co z toho ten bot má, jestli si honí počet příspěvků, než začne spamovat, či co...

Stran: [1] 2 3 ... 14