Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Solo_Kamen

Stran: [1]
1
Vývoj / Re:Python a hry
« kdy: 06. 07. 2012, 09:35:25 »
Väčšinou to býva tak, že engine samotný je napísaný v C/C++ a Python sa v ňom používa ako skriptovací jazyk, pomocou ktorého pristtupuješ k funkciam enginu alebo dopĺňaš jeho funkcionalitu.
Každý engine, ktorý má Python ako skriptovací jazyk de facto podpouruje multiplayer (server-client model napísaný v Pythone)

2
Vývoj / Re:C++ knihovny pro OpenGL (3.0+)
« kdy: 25. 05. 2012, 19:22:41 »
na stare OpenGL glBegin()/glEnd() a fixed pipeline sa ani nepozeraj. mal by si sa ucit to co je v OpenGL 3 a nie je oznacene ako deprectaed. teda naucit sa shadery, VBO....
Pôvodne som chcel začať písať z API verzie 3.0 ale najprv som potreboval rýchlo získať s tej aplikácie grafický výstup, aby som si bol istý, že som nikde nespravil chybu. S VBO som sa už "z rychlíku" oboznámil. Predsa nebudem každý vertex posielať do grafiky cez CPU, že... teda ak som správne pochopil o čo vlastne u VBO ide. :)
 
na linuxe treba linkovat -lGL na windows -lopengl32. na linuxe dostanes spolu s MESA prakticky vsetky funkcie priamo v libGL.so takze ani netreba pouzivat GLEW. staci definovat GL_GLEXT_PROTOTYPES a clovek dostane v glext.h vsetky moderne funkcie.
Kód: [Vybrat]
#include <GL/gl.h>
#defineGL_GLEXT_PROTOTYPES
#include <GL/glext.h>

na windows je opengl32.lib ktora ale obsahuje len zastarale OpenGL 1.2 funkcie. preto je potrebne pouzit GLEW alebo iny loader opengl funkcii.
Takže sa Microsoft snaží prácu z OpenGL čo najviac stažiť :D. Dík za vysvetlenie, zrovna prenášam projekt na Linux, malo by byť po problémoch. Díky za dobré rady.

Ohnic: dík, keby to nenapíšeš, tak sa tu za dva dni zase pýtam.

3
Vývoj / Re:C++ knihovny pro OpenGL (3.0+)
« kdy: 23. 05. 2012, 17:53:51 »
P.S. renderovanie mi už funguje so starou API. (OpenGL2)

4
Tak nakoniec som sa rozhodol, že OpenGL3.0 si nechám na potom, keď vyriešim renderovanie.

Netbeans mi príkaz -lgl nerozpoznal, použi som -lopengl32.
Ale ten GLEW mi nejak nejde nalinkovať, dostávam chybu "undefined reference to `__GLEW_VERSION_1_3" nenalinkoval som do projektu niečo čo tam treba ale netuším čo...

5
Vývoj / C++ knihovny pro OpenGL (3.0+)
« kdy: 23. 05. 2012, 14:06:38 »
Ahoj

IDE: NetBeans
Operačný systém: Windows 7 64 bit/ Ubuntu 12.04 64 bit(potrebujem to rozbehať na Windows ale robiť to na Linuxe mi nebude robit problém)

Začínam programovať v OpenGL, ale mám dosť velký problém zistiť, zopár vecí:
- odkial zohnať kompletnú sadu halavičkových súborov k OpenGL (hlavne gl.h, glu.h asi aj gl3.h ). Stiahol som si tp z netu cez internetový vyhladávač a mám pocit, že niektoré funkcie tam nie sú deklarované
- ako zistiť, aké parametre mám dať do linkera, keď sa mi kompilátor sťažuje na nedefinované referencie, napr "undefined reference to `glGenBuffers@8'"
- tiež by pomohol zoznam knižníc, ktoré OpenGL potrebuje

Na vytvorenie okna a ovládanie programu by som chcel používať SDL. Je možné potom do tohto okna priamo kresliť?

Dopredu díky za akúkolvek pomoc, z OpenGL mám tak trochu fóbiu a až teraz som sa rozhodol na to vrhnúť  :)


Stran: [1]