Fórum Root.cz
Hlavní témata => Hardware => Téma založeno: asdasd 08. 12. 2013, 02:01:54
-
Zdravím, potřebuji poradit která z těchto možností je správně.
Framebuffer je:
a) modul pro konečné zpracování obrazu
b) vykreslovací jednotka
c) videopaměť
Předem díky :)
-
1) výpadek Googlu?
2) školní úkol?
-
Tusim nejaka soutez zas ;D
-
Je to modul pro konečné zpracování obrazu, ze kterého jsou data již posílána do monitoru :)
-
je to pamet uvnitr modulu konecneho zpracovani obrazu v zobrazovaci jednotce
-
Takovýhle praštěný otázky jsem taky u jednoho pohovoru dostal. On to klidně může být i buffer pro uložení filmového okénka. Nebo pro uložení rámečku v aplikaci pro přidávání rámečů k fotografiím sdílených na facebooku :)
Framebuffer je pokud vím označení paměti, ve které je uložen obraz, který se dále pouze zobrazuje. Což může být i ta videopaměť.
Nesnáším takovéhle otázky. Nedokážu si představit, že bych v nějakém programu něco nazval slovem "pičinky" a on se náhodou stal slavný a pak se ve škole někdo učil co jsou "pičinky"
-
Takovýhle praštěný otázky jsem taky u jednoho pohovoru dostal. On to klidně může být i buffer pro uložení filmového okénka. Nebo pro uložení rámečku v aplikaci pro přidávání rámečů k fotografiím sdílených na facebooku :)
Framebuffer je pokud vím označení paměti, ve které je uložen obraz, který se dále pouze zobrazuje. Což může být i ta videopaměť.
Nesnáším takovéhle otázky. Nedokážu si představit, že bych v nějakém programu něco nazval slovem "pičinky" a on se náhodou stal slavný a pak se ve škole někdo učil co jsou "pičinky"
Tahle otázka je hodně záludná. Ten obraz se dále jen zobrazuje (vykresluje?), přitom je uložen v paměti. Osobně se nejvíce přikláním k modulu pro konečné zpracování obrazu (uložení obrazu v paměti a odeslání do monitoru - zpracování?).
Díky za názory :)
-
Ještě doplním, na wikipedii jsem našel, že framebuffer NENÍ vykreslovací jednotka - tím pádem modul pro konečné zpracování obrazu nebo videopaměť :)
-
Videopamet. Snimkovej buffer, ne?
-
Googlil jsem co jsem mohl a vychází mi podle definicí aj. nejvíce taky videopaměť :)
Díky :)
-
Googlil jsem co jsem mohl a vychází mi podle definicí aj. nejvíce taky videopaměť :)
Možná kromě textu, kde se píše "...má framebuffer uložený ve videopaměti..."
-
Technicky vzato je to A 8)
-
Z ceho ta otazka pochazi?
-
Z ceho ta otazka pochazi?
Můj tip. Náborový test v Seznamu
-
Pochází odtud: http://www.zive.cz/clanky/sledujte-zive-a-vyhrajte-soutez-o-herni-pocitac-za-28-tisic/sc-3-a-171484/default.aspx
Cheater, takhle podvádět :D
-
Pochází odtud: http://www.zive.cz/clanky/sledujte-zive-a-vyhrajte-soutez-o-herni-pocitac-za-28-tisic/sc-3-a-171484/default.aspx
Cheater, takhle podvádět :D
Alespoň se na to ptám tady ne na fóru Živě ;D
Stejnak všem děkuji za názory a rady :)
-
Tedy, to je trapne. Herni pocitac by to chtelo, ale precist si clanek na Wikipedii to nedokaze.
-
No framebuffer sám nic nepočítá, je to jen paměť.
Teď jsem si pročítal články na wikipedii a překvapilo mě, že je to prý typicky část RAM. Já měl vždy za to, že je to v paměti grafické karty. Mate mě hlavně to, že v článku (http://en.wikipedia.org/wiki/Framebuffer (http://en.wikipedia.org/wiki/Framebuffer)) uvádějí hned v první větě "A Framebuffer is a portion of RAM..." a přitom na obrázku tam mají nějaký čip, který určitě není hlavní paměť počítače. Leda že by tím označením "RAM" neměli na mysli hlavní paměť počítače ale prostě obecně nějakou paměť. Ale zase se mi nezdá, že by někdo použil tak zavádějící definici.
Díky.
-
No framebuffer sám nic nepočítá, je to jen paměť.
Teď jsem si pročítal články na wikipedii a překvapilo mě, že je to prý typicky část RAM. Já měl vždy za to, že je to v paměti grafické karty. Mate mě hlavně to, že v článku (http://en.wikipedia.org/wiki/Framebuffer (http://en.wikipedia.org/wiki/Framebuffer)) uvádějí hned v první větě "A Framebuffer is a portion of RAM..." a přitom na obrázku tam mají nějaký čip, který určitě není hlavní paměť počítače. Leda že by tím označením "RAM" neměli na mysli hlavní paměť počítače ale prostě obecně nějakou paměť. Ale zase se mi nezdá, že by někdo použil tak zavádějící definici.
Díky.
Možná chtěli napsat, že se jedná součást adresového prostoru. Ta paměť často bývá mapována do adresového prostoru, takže se tváří jako by to skutečně bylo v RAM
Pak záleží na způsobu provedení. Starší počítače (ZX Spectrum) to skutečně měly v RAM. Dnešní lowendy to taky mají v RAM, jen tu RAM si vyhradí pro onboard grafickou kartu. V systému doublebufferu, kde se přepíná blitem (tedy ne swapem) to také může být v systém memory.
-
To dává smysl. Ale stejně mě udivuje, že se vůbec může vyplatit při každém překreslení nejdříve vypočítat frame na grafické kartě, ten pak (nebo během toho) překopírovat do hlavní paměti a hned nato ho zase lígrovat do grafické karty pro zobrazení. Jako chápu, že se to pak ještě může zpracovávat třeba window managerem, ale to se taky bude často dít na grafárně.