Fórum Root.cz
Ostatní => Odkladiště => Téma založeno: iwtu 09. 11. 2013, 16:00:54
-
Zdravím.
Máte prosím niekto skúsenosti s nejakými virtuálnymi mobilnými operátormi? V čom je háčik, napríklad taký Kaktus (http://"https://www.mujkaktus.cz/")?
Mne to bolo vysvetľované spôsobom, že nevirtuálni mobilní operátori majú nevyužité kapacity, ktoré prenajímajú a to sú práve tí virtuálni operátori, ktorí tažia z toho so záujmu ľudí, ktorí by sa normálne o mobilných operátorov nezaujímali. Teda defacto si kúpia niečo, čo vlastne ani nepotrebujú a potom je mála skupina ľudí, ktorým sa to fakt vyplatí, kde som podľa mňa aj ja. Mám stále kredit a dobijám nejakých 300 Kč mesačne, lebo neobmedzený paušál za 700 Kč mesačne by bol pre mňa zbytočný.
Zaujíma ma teda, či sú nejaké technické nevýhody virtuálnych operátorov, napríklad nie vždy kvalitný signál alebo niečo podobné, lebo ak je kvalita tých technických služieb cca rovnaká, tak by bola fakt hlúposť dobijať 300 Kč u T-Mobile ak by som si u Kaktusu vystačil s 150 Kč mesačne.
Ďík za názor a odpovede. Lebo je mi divné, že to nemá veľa ľudí.
-
Kaktus ma naprosto stejnej signal jako T-Mobile. "Socialni" produkty aby si operator "nekazil" znacku. Navic je to predrazeny jako prase, zakaznicka linka bud zadna (napr. Kaktus), nebo tezce placena (Blesk), atd. Pro extremni setrily bacha na propadani kreditu. Suma sumarum, mozna kdybys koupil predplacenku v Rakousku, tak volas u nas v roamingu levnejc, nez s tema slavnejma "virtualama". ::)
-
Já teď jsem druhým měsícem u Voocallu. O2 mne nakrklo, že zrušilo na předplacence blíček za 3,30/min. A 6,60/min mi přišlo na dnešní dobu poměrně dost. Při přechodu se na to nabalilo ještě jejich chování, které jen potvrdilo, že chci pryč. Začal jsem studovat virtuály a skončil jsem u Voocallu. Pravda, počáteční investice byla 1077,-. Převod čísla + sim karta + vratná jistina. Přesto jsem do toho šel. Převod proběhl poměrně hladce, až na házení klacků pod nohy ze strany O2. Od té doby byl jeden výpadek, kdy jsem se nemohl nikam dovolat (volané číslo neexistuje), ale byl jsem na příjmu. Člověk si musí zvyknout na jinak fungující technickou podporu, která je hlavně na emailu, dovolat se jí může být problém. Také mají pevnou pracovní dobu, a mimo ní se řeší jen velmi důležité věci. Nicméně jsem zatím velmi spokojen. Za celou dobu mi zatím nevolal ani jeden obchodní zástupce, což je příjemný bonus. Účtování je po sekundách. Nabízejí Callback. Ceny průběžně dolaďují, takže ty zmiňovat nebudu, jelikož já mám tarif, který už není na trhu. No a když zmíním, že jsem teď platil ani ne 100,- za měsíc i s vedením sim, tak není co řešit. U O2 mi minimální dobití stačilo málo kdy a volal jsem méně, než teď. Je nutné si spočítat, kolik provoláte času a kolik Vás to stojí u stávajícího operátora a kolik Vást to přijde u virtuála. Pokud výsledkem bude úspora, není co řešit. Signálu se netřeba bát, jelikož virtuálové běží v sítích velkých operátorů. Chce to obětovat čas a prostudovat nabídky všech virtuálů (a že jich je), které se liší v detailech a správně si vybrat. Pro mne zatím úspora a velká spokojenost, ovšem na delší závěry je příliš brzy.
-
Jsem u Odorik.cz
http://www.odorik.cz/
Web vypada predpotopne, nicmene jsou to nadsenci v telefonii, uctuji ferove a transparentne. Mam jejich SIM a puvodni cislo od Vodafone jsem si prevedl. Zatim jsem nemel problem - pouzivam asi mesic. Internet od nich nevyuzivam - pouze hlas a to pouze v ramci CR. Cena super.
-
Co je na tom webu předpotopného? Vše je naprosto přehledné a nic hejbavého nemlátí do očí.
-
Virtualni operatori jednoduse vyuzivaji kapacitu existujicich (nevirtualnich) operatoru.
Je jich na trhu uz hrozne moc, seznam je tady:
http://extramobilne.cnews.cz/tagy/virtualni-operator
Ja ted pouzivam http://mobil.cz (2.50 za minutu volani, 1.50 za SMS a internet zdarma 200MB za dobyti), ale brzo prejdu k http://relaxmobil.cz/ kde je volani i SMS za 1,50 a internet za korunu mega.
-
Jo a ten kaktus, to neni virtualni operator, to je jen sluzba T-Mobilu pod jinou obchodni znackou, na zmateni zakazniku.
-
Co je na tom webu předpotopného? Vše je naprosto přehledné a nic hejbavého nemlátí do očí.
Vizuální styl - někoho by to mohlo odradit. Já s tím problém nemám, pro mě je důležitější obsah nabízené služby a přístup k věci. Navíc je web plně fuknční včetně veškeré funkcionality (eshop, převod kreditu atd.).
-
Minimálně na nejnižších úrovních by to mělo být naprosto stejně technicky (ne)kvalitní jako hostující operátor. Například SIM kartu Blesku nejde poznat od karty O2 přebarvené na červeno - stejné MCNC (takže používá stejné BTS), nejspíš i stejné HLR, stejné nekvalitní šifrování. Liší se to vlastně jenom v tom, že u operátora se odečte kredit za hovor z jiného účtu.
Upřímně nechápu, co hostující operátor má z toho, že vytvoří jakoby „nezávislou“ společnost, která prodává předplacenky s levnějším voláním (2.5/min u většiny virtuálů vs. 5-7 Kč u VF/O2/TMO). Přijde mi to jako taneček před ČTÚ, aby mohli říct „podívejte, nejsme oligopol, je tu konkurence“.
No a osobně mi třeba na Blesku vadí, že mají platnost kreditu jenom půl roku a pak si musíš dobít dvě stovky. Mobil zapínám jednou za čas (protože mě můj magistrát sleduje (http://www.novinky.cz/domaci/318536-prazska-radnice-analyzuje-data-ze-sledovani-mobilu-festival-videlo-ctvrt-milionu-lidi.html)), telefonuji zřídka a mám ho vlastně na příchozí hovory + callback (z Odorika je po rozumném nastavení callback pořád o půlku levnější než telefonování u Blesku - a navíc se účtuje po vteřinách). Pro další použití, kdy visí GSM modul někde a po prozvonění naváže zpátky spojení, zapne topení, restartuje server nebo tak něco, se kredit pak nehodí vlastně vůbec.
-
stejné MCNC
(MCNC používám jako zkratku pro MCC/MNC, vypadá to, že to není tak rozšířené, jak jsem si myslel)
-
A co mas za tarif u odoriku?
-
A co mas za tarif u odoriku?
Od Odoriku nemám SIMku, ale to jejich VoIP. Telefonuji z počítače a přes callback na mobil (vyjde to na 2*0.59 Kč/min s 1+1 + zvonění na druhé straně).
-
diky bohu, ze mam sluzebni telefon :-)
-
Dovolím se přifařit s otázkou. Kolik by mne dnes stálo převést číslo k BleskMobilu? Nemohu to v tom ceníku ani FAQ najít, ale určitě to zaváděli. A potom bych potřeboval vědět jak dlouho to asi trvá a zda si vystačím s komunikací po SMS. Díky.
-
Zaujíma ma teda, či sú nejaké technické nevýhody virtuálnych operátorov, napríklad nie vždy kvalitný signál alebo niečo podobné, lebo ak je kvalita tých technických služieb cca rovnaká, tak by bola fakt hlúposť dobijať 300 Kč u T-Mobile ak by som si u Kaktusu vystačil s 150 Kč mesačne.
signál je stejný (podle použité mobilní sítě). rozdíl je hlavně v ceně (virtuálové jsou výhodnější pro méně volající nebo méně datující), někde jsou pomalejší data (např. zmíněný odorik, který to zatím omezuje záměrně), a potom především v doplňkových službách - živá infolinka, webová samoobsluha, kamenné prodejny, hlasová schránka, email2sms (vč. veřejné SMS brány). jen dotace telefonů už skončily a v podstatě nikdo je nenabízí. tohle všechno "velkého" operátora něco stojí, tedy se nutně promítá i do cen. virtuál to často neřeší a může jít s cenou dolů. nebo to není jeho primární business, tedy přežije i jen s minimální marží.
dál se může lišit podpora GSM bankingu na SIM kartách, podpora prémiových SMS (pozor na SMS jízdenky) nebo i prémiových hovorů (některé infolinky). taky ne všichni další poskytovatelé jsou na virtuály připravení a jejich čísla nepodporujou v eshopech pro registrace/notifikace (např. české dráhy). pro někoho zajímavé může být taky bundlování s další službou do jedné smlovy/faktury - internet, televize, pevná linka (VoIP), energie... často je s použitím více služeb spojena další sleva.
tedy doporučuju pořádně zvážit, co všechno z toho potřebujete, než si operátora zvolíte. mobilní svět už není trojbarevný s +- stejnými službami, ale začíná být velmi pestrý, kde si vybere snad každý :-) důkladný výběr a studium cen a podmínek už ale nezabere chvíli a srovnání max. 3 ceníků, ale nějakou tu hodinu nebo i den. a nabídky se budou více lišit i v čase (podobně jako v bankách, supermarketech, autosalónech nebo u cestovních kanceláří)
-
Kolik by mne dnes stálo převést číslo k BleskMobilu?
Tak já se omlouvám za hloupý dotaz, už chápu proč to nemohu najít. Já myslel že když se přechází od značky O2 ke značce BleskMobil (to je to co chci já, abych smysluplně/nepředraženě mohl vyplácat zbytek kreditu a SIM zahodit, poskytovatele/zprostředkovatele služby dárcovské SMS také nechci živit) že lze přenést i kredit, za poplatek. Prostě jsem nesledoval cvrkot, myslel jsem že to přinesla nějaká ta novela kolem komunikací (přenos čísla včetně kreditu).
Ten BleskMobil nastolil jen podmínky/poplatek pro případ, že by chtěl někdo odejít od něj k jinému poskytovateli služeb.
-
Kolik by mne dnes stálo převést číslo k BleskMobilu?
Tak já se omlouvám za hloupý dotaz, už chápu proč to nemohu najít. Já myslel že když se přechází od značky O2 ke značce BleskMobil (to je to co chci já, abych smysluplně/nepředraženě mohl vyplácat zbytek kreditu a SIM zahodit, poskytovatele/zprostředkovatele služby dárcovské SMS také nechci živit) že lze přenést i kredit, za poplatek. Prostě jsem nesledoval cvrkot, myslel jsem že to přinesla nějaká ta novela kolem komunikací (přenos čísla včetně kreditu).
Ten BleskMobil nastolil jen podmínky/poplatek pro případ, že by chtěl někdo odejít od něj k jinému poskytovateli služeb.
Ne, tak to skutečně ne. Pro převod čísla musíte mít kredit alespoň 1,- jinak Vás O2 neuvolní. Pokud se dostanete pod tuto částku, nelze dorovnat rozdíl a musíte si opět dobít nejméně 200,- Pokud máte kredit nad korunu, tak pochopitelně propadá ve prospěch společnosti O2. Prostě je to veřejná zlodějna v moci O2. Dostal jsem k tomu i vyjádření od ČTÚ. Prý s tím nemohou naprosto nic dělat. ;D
-
Ne, tak to skutečně ne. Pro převod čísla musíte mít kredit alespoň 1,- jinak Vás O2 neuvolní. Pokud se dostanete pod tuto částku, nelze dorovnat rozdíl a musíte si opět dobít nejméně 200,- Pokud máte kredit nad korunu, tak pochopitelně propadá ve prospěch společnosti O2. Prostě je to veřejná zlodějna v moci O2. Dostal jsem k tomu i vyjádření od ČTÚ. Prý s tím nemohou naprosto nic dělat. ;D
To je samozřejmě prasárna - bylo by potřeba, aby to jednou někdo žaloval. Přece pokud mám u někoho předplaceno, mám u něj uloženy hotové peníze. Když mi je při výpovědi služeb odmítne vyjádřit, je to bezdůvodné obohacení jako vyšité. A Obchodní Podmínky sem tam na tom nic nemění.
V zahraničí to mobilní poskytovatelé zkoušeli také, ale byli soudy rychle odkázáni do patřičných mezí...
-
No je to boj, který chci dotáhnout do konce, ale zatím sbírám jen vyjádření institucí. Po novém roce bych měl mít patřičné podklady pro PČR, tak uvidíme ...
-
když si předplatíte tramvajenku (jedna cena na celý rok) nebo vlezné někam do posilovny (cena za vstup) nebo balíček programů u skylinku a v polovině si používání službu rozmyslíte, taky vám dopravní podnik nebo majitel posilovny zbytek "předplacené služby" vrátí? asi jsem takovou službu ještě nepotkal..
navíc málokdy jde o víc, než deseti-, max. stokoruny. vyjímkou jsou snad jen energie, kde se platí a zpětně účtujou až tisícové zálohy. nehledě na to, že dneska je možností, jak využít zbývající kredit spousta - počínaje sms jízdenkama, přes DMS až po mobilní platby za zboží :-)
-
když si předplatíte tramvajenku (jedna cena na celý rok) nebo vlezné někam do posilovny (cena za vstup) nebo balíček programů u skylinku a v polovině si používání službu rozmyslíte, taky vám dopravní podnik nebo majitel posilovny zbytek "předplacené služby" vrátí? asi jsem takovou službu ještě nepotkal..
navíc málokdy jde o víc, než deseti-, max. stokoruny. vyjímkou jsou snad jen energie, kde se platí a zpětně účtujou až tisícové zálohy. nehledě na to, že dneska je možností, jak využít zbývající kredit spousta - počínaje sms jízdenkama, přes DMS až po mobilní platby za zboží :-)
Ta tramvajenka je zrovna špatný příklad, protože DP peníze vrací.
-
Souhlasím s "Alfi". Nicméně ty desítky korun (při dnešní rychlosti propadnutí kreditu 6 měsíců a minimálním dobití za 200 Kč) bych chtěl vidět. Měl jsem na SIM 600 Kč které jsem nestihl vyplácat a nyní protože jim to nehodlám nechat tam mám už 800 Kč a termín dalšího propadnutí kreditu se blíží. Kdybych jejich služby využíval, jako jediného (navíc značně předraženého) poskytovatele telekomunikačních služeb, tak žádný problém. Ale právě že jim nechci nechat vydělat...
Nyní jsem k používání služeb značky O2 donucen (další navýšení kreditu nebo prodloužení udržování SIM je nepřípustné), zbytek kreditu asi pošlu skrze dárcovskou SMS straně Svobodných (jestli to rozhraní ještě funguje) nebo na nějaké katastrofy. Záleží i jestli se někdo zřekne transakčního poplatku, já těm parchantům zlodějským za ten transfer nechci dát ani korunu, stejně jako hajzlíkům z O2 (neboli OO).
-
Chtel jsem puvodne prejit k Voocallu, ale odradil me svym pojetim sluzeb pausalem a vyskou volaci jistiny. Nakonec jsem presel k Odoriku a musim rict, ze jsem spokojen, tedy az na jednu vec. A to, ze zatim neni mozno navysit rychlost netu na neco rozumejsiho nez 128kbps. Slibena naprava je, ale zatim nefunkcni. Nicmene uspora na 5ti cislech je znacna! Vcera tusim, ze to bylo kolem pul pate rano mel T-mobile vypadek a bylo dobre videt rozdil mezi vlastni siimkou a simkou virtuala. Na TMO nesly data a pak zrejme restart site a vse OK, na Odoriku nejdriv nesly data, pak cca 5min nemoznost registrace do site a az pak vse OK.
-
zbytek kreditu asi pošlu skrze dárcovskou SMS
Hlavně to udělej před tím, než požádáš o přenos. (Poté DMS zablokují!)
P.S. Jinak se obrať na ČTÚ a až ti sdělí, že s tím nic neudělá, tak podej žalobu k soudu. Remcání je k hounu.
-
O přenos již žádat nebudu. Já ten přenos chtěl, abych mohl za smysluplnějších podmínek (čti: příznivější cenu) utratit zbývající kredit. Pokud by byl, mnou původně domnívaný poplatek za přechod i s kreditem, řekněme do 10-20% z kreditu. Číslo spojené se SIM systematicky umrtvuji už delší dobu, prakticky už to číslo umřelo.
Jinak je to procento co bych oželel hrozné, že? Ale tak kurevsky je to předražené a to se zde nezmiňujeme o tom, že ani cena placená virtuálním operátorům neodpovídá adekvátní ceně za službu a přeplácíme jak mourovatí. Vina není (většinou) u virtuálů, ale v celém telekomunikačním trhu. No letos jsem jim to dal znát na výdělku a příští rok dám ještě mnohem více. Škoda že se bez jejich služeb neobejdu, třeba na rok, úplně.
P.S.
Je pravda, že jde přes SMS podat sportka? Je třeba se registrovat?
-
ja sem momentalne u mobil.cz a nemuzu si stezovat mam pausal - je bez zavazku a za 350 mesicne mam 100 volnych minut/sms a 200MB rychlyho netu
-
jen srovnani :
UK - giffgaff - 285 Kc : 250 UK minutes, unlimited UK texts and 500 MB Internet for one month.
Plus, you will still benefit from our free giffgaff to giffgaff calls and texts on top of that.
-
mám dojem že mobil.cz nabízí internet zadarmo ke kreditu..to by mi vyhovovalo asi víc
-
Od chvile co chodim do haku na osumapulky nemam zadnou smlouvu na sve jmeno s operatorem a tohle nemusim resit. A jak to tak sleduju, tak je to velice cenna vec. Volani zdarma, sms zdarma, 2GB FUP.
No a kdyz sleduju ty ceny co tady vyskakuji, tak s prominutim 3 Kc/ minuta je sprostost...
-
Pár let jsem používal Odorik jako VoIP a před rokem jsem si u nich pořídil dvě simky a sebe s ženou převedl od Vodafonu.
Někdo by měl Odorika seznámit s UX, protože stránky jsou opravdu příšerně nepřehledné (alespoň uživatelsky nepoužitelné). Ale služba funguje a cena volání se, zdá se mi, docela blíží nule:). Za sebe jsem s nimi zatím spokojen. Na podporu jsem volal jednou a pán na druhé straně mi rychle pomohl. Jinak jsem si vystačil s webovým rozhraním.
-
Kdybych neměl Fayn tak bych šel do Odorika. Není marný s 1,18 kč/min + 28 kč/měsíc tarif není špatná nabídka + účtování po sekundách.
-
Kdybych neměl Fayn tak bych šel do Odorika. Není marný s 1,18 kč/min + 28 kč/měsíc tarif není špatná nabídka + účtování po sekundách.
Chyba 1,5 kč/min. ( no to zase tak atraktivní není )
-
Ale zase na stejnou síť asi za 60 haléřů (nebo tak nějak)... takže když třeba voláte více ženě, která je na stejném operátorovi, může to být ospravedlnitelné. Zatím mě nerozlobili, tak jsem spokojený:).