Fórum Root.cz

Hlavní témata => Hardware => Téma založeno: host 14. 05. 2011, 22:54:03

Název: Ztráta záruky při změně OS?
Přispěvatel: host 14. 05. 2011, 22:54:03
Ptám se zde, neboť je jistá šance že pár uživatelů má zkušennost, či dokonce někdo dělá servis, nebo se pohybuje v právních věcech okolo pc.

Jaký máte názor na ztrátu záruky při rootnutí telefonu s androidem? Je to vlastně stejný princip, jako kdybych koupil pc s widlema, ty odstranil a nainstaloval jiný os. Jde mi o záruku hw telefonu, pc, notebooku. Přece to že mám rootlý telefon, nezpůsobí to že mi zaačne chrastit reproduktor, odejde display atd... Přece nemůže být uživateli diktováno jaký os a jakou verzi bude používat... Notebook koupím bez systému, telefon bohužel(dík) ne. Ale má servis právo neuznat reklamaci hardwaru kvůli tomu že je používán jiný software než doporučuje on? Pochopím že neuzná reklamaci pokud bude chyba v nainstalovaném systému.

 
Název: Re: Ztráta záruky při změně os?
Přispěvatel: smartin_xx 14. 05. 2011, 23:52:46
Pokud se jedna o vadny HW, coz neni v 95% vina SW, tak ti to uznat musi i kdybys tam mel vlastni OS.
Název: Re: Ztráta záruky při změně os?
Přispěvatel: Zopper 15. 05. 2011, 08:33:41
Jen doplním, že některé servisy mají tendence "dělat problémy" a snaží se působit dojmem "na to se záruka nevztahuje" - jak jim na to kývnete, máte smůlu. Je to stejné, jako ty pečetní nálepky na PC sestavách. Samozřejmě, jak jste poznamenal, na neoficiálně nahraný OS se záruka nevztahuje.
Název: Re: Ztráta záruky při změně os?
Přispěvatel: Peter Fodrek 15. 05. 2011, 11:13:10
pokial servis nepreukaze, ze dany kus SW sposobil nadmernu zataz niektoreho komponentu, tak reklamaciu uznat musi.
Název: Re: Ztráta záruky při změně os?
Přispěvatel: hnedyuzatku 15. 05. 2011, 12:23:23
Vraťte se zpátky na zem. Všichni. A pan Fodrek obzvlášť. Vytáhněte záruční listy od svých iphonů a čtěte! Uvědomte si,kde žijeme. Logika stranou, tady rozhodují záruční pomínky. A jakékoli dokazování, PANE FOLDREK, opravdu není věcí prodejce, ale zákazníka. Kdo někdy přehrával romku ví, o čem mluvím. A zbytek teoretiků ať raději mlčí. (To, že se najde pár normálních obchodníků, kteří používají hlavu a jiný fw jim nevadí, je jen vyjímka potvrzující pravidlo.)
Název: Re: Ztráta záruky při změně os?
Přispěvatel: DarkKnight 15. 05. 2011, 12:33:29
bohuzel je to tak, ze vetsina pri koupi ma v licencnich podminkach koupi software+hardware -> pro reklamovani musite dodat pristroj ve stejnem stavu jako pri koupi (tj nemuzes reklamovat napriklad zakladni desku, kde jsi vymenil chipset, nelze reklamovat pc sestavu ve ktere je polovina veci jinak)
Název: Re: Ztráta záruky při změně os?
Přispěvatel: aappaa 15. 05. 2011, 12:50:15
Pokud se nepletu, ROOTnutí mobilu lze pouze využitím nějaké chyby systému. Změna systému tedy není podporována od výrobce. Výrobce se tomu brání a je to možné rootnout pouze, když využijete nějaké chyby systému. Takže bych řekl, že potom může být problém s reklamací.

Ale změnou operačního systému u PC nebo notebooku bych řekl, že snad nemůže být problém. Nemluvím tady o tom, když se někdo začne v PC šťourat a vymění polovinu hardwaru (to pak určitě problém bude), ale pouze o změně operačního systému.
Nebo někdo tu má špatné zkušenosti s reklamací notebooku, potom co si změnil operační systém? Já o tomto tedy ještě neslyšel...
Název: Re: Ztráta záruky při změně os?
Přispěvatel: host 15. 05. 2011, 13:03:46
Vraťte se zpátky na zem. Všichni. A pan Fodrek obzvlášť. Vytáhněte záruční listy od svých iphonů a čtěte! Uvědomte si,kde žijeme. Logika stranou, tady rozhodují záruční pomínky. A jakékoli dokazování, PANE FOLDREK, opravdu není věcí prodejce, ale zákazníka. Kdo někdy přehrával romku ví, o čem mluvím. A zbytek teoretiků ať raději mlčí. (To, že se najde pár normálních obchodníků, kteří používají hlavu a jiný fw jim nevadí, je jen vyjímka potvrzující pravidlo.)
Vůbec mi nejde o to co píše výrobce ohledně záruky. Ono třeba e-shopy mají v raklamačních řádech věci jenž jsou v rozporu s českým právním řádem. Takže tady má smůlu výrobce, prodejce. Proto sem psal taky "právní zkušennosti".  Váš příspěvek byl opravdu "přínosný".
Název: Re: Ztráta záruky při změně os?
Přispěvatel: hnedyuzatku 15. 05. 2011, 13:04:56
Ale dotaz nezněl na přehrání os u notebooku, ale TELEFONU S ANDROIDEM. To je zásadní rozdíl. Při změně os v pc/notebooku vám reklamaci běžně vyřídí, jen je možné, že výsledkem bude rozhodnutí o nemožnosti diagnostiky chyby z důvodu změny os a doporučení na vrácení původního,dodávaného výrobcem. Ale hodně záleží na dané značce, někdo si to hlídá víc, někdo míň.
U telefonů je situace značně jiná, jakékoli přehrání fw je neoprávněným zásahem do přístroje a vede ke ztrátě záruky.
Název: Re: Ztráta záruky při změně os?
Přispěvatel: host 15. 05. 2011, 13:06:20
Ale o to jde, je v českém právním řádu oddělen telefon a pc?
Název: Re: Ztráta záruky při změně os?
Přispěvatel: hnedyuzatku 15. 05. 2011, 13:13:48
to Host:
Vás bych chtěl u nás na servise potkat :-) Pokud vám prodám svůj výrobek, tak si JÁ JAKO PRODÁVAJÍCÍ zvolím, jaké podmínky je třeba splnit, abyste jako kupující nepřišel o záruku. Jsem samozřejmě vázán zákonem co se týká délky záruky, způsobu vyřízení a mám nastavené jakési limity, co se týká používání - cituji jen úryvek
"(4) Pokud je to s ohledem na poskytovanou záruku potřebné, prodávající v záručním listě srozumitelným způsobem vysvětlí obsah poskytované záruky, uvede její rozsah, podmínky(!!!)
dobu platnosti a způsob, jakým je možno uplatnit nároky z ní plynoucí. V záručním listu prodávající zároveň uvede, že poskytnutím záruky nejsou dotčena práva kupujícího, která se ke koupi věci váží podle zvláštních právních předpisů. Nesplněním povinností týkajících se vydání záručního listu není platnost záruky dotčena"
Název: Re: Ztráta záruky při změně os?
Přispěvatel: hnedyuzatku 15. 05. 2011, 13:20:11
Ale o to jde, je v českém právním řádu oddělen telefon a pc?

V českém právním řádu jsou odděleny akorát potraviny a spotřební zboží. Jelikož u pc je změna os častá, výrobci (a skládači pc) si do záručních podmínek nedávají (zpravidla) nutnost zachování původního os. U telefonů (zpravidla) si tuto nutnost přímo v záručních podmínkách vyžadují. A JE ZCELA V SOULADU SE ZÁKONY. Pokud mi nevěříte a máte tendence machrovat, přečtěte si zákony 40 a 64 a jejich novelizace z roku 2002 (doufám, že si to pamatuju správně).
Název: Re: Ztráta záruky při změně os?
Přispěvatel: host 15. 05. 2011, 13:28:54
Jestli tady někdo machruje tak jste to Vy. Tato debata tímhle způsobem nemá smysl.
Název: Re: Ztráta záruky při změně os?
Přispěvatel: E. 15. 05. 2011, 14:37:52
IMHO, pokud by se prodejce vymlouval, ze repracky hraji spatne diky novemu/jinemu sw nebo ze on, nemuze udelat testy a diagnostiku pristroje, jelikoz nema (nemusi mit, proc taky, ze) sw, ktery je na telefonu, pak bys musel vratit sw zpatky do puvodniho stavu a pak reklamovat.
Dale, IMHO, pokud jsi si jisty, ze sw (byt jakymkoli zpusobem) nemohl zpusobit hw chybu, nakonec bys mu asi musel pohrozit pravnikem, jelikoz on by pak musel dokazat, ze tvuj sw zasah mel za nasledek hw 'devastaci', kdyz to prezenu :)
Název: Re: Ztráta záruky při změně os?
Přispěvatel: hnedyuzatku 15. 05. 2011, 15:19:51
to Host:
"tato debata tímto způsobem nemá smysl" - souhlasím, nejste ani ochoten přečíst základní podklady k problému a jen sem píšete své domněnky. Je rozdíl mezi "takhle by to mělo být" (což je vaše interpretace - a nejen vaše v tomto threadu) a "takhle to je" (což je věc daná obchodním zákoníkem). Vám cokoli opravdu nemá smysl psát. Nevím, kolik lidí včetně vás, co zde diskutují, má osobní zkušenost s problémem (ne, opravdu jedna reklamace růžového iphone se nepočítá), já několik let provozuji prodejnu a servis pc (a prodávám i mobily,ano) a tak to, co vám píšu jsou naprosto reálné zkušenosti. Nevím, proč si vůbec kazím neděli...ptal jste se na telefon, dostal jste odpověď. Převeksloval jste dotaz úplně jinam, dostal jste odpověď. Plácáte páté přes deváté, dostal jste odpověď. To by mohlo pro dnešek stačit,ne?
Název: Re: Ztráta záruky při změně os?
Přispěvatel: Hmmm 15. 05. 2011, 15:46:42
to Host:
"tato debata tímto způsobem nemá smysl" - souhlasím, nejste ani ochoten přečíst základní podklady k problému a jen sem píšete své domněnky. Je rozdíl mezi "takhle by to mělo být" (což je vaše interpretace - a nejen vaše v tomto threadu) a "takhle to je" (což je věc daná obchodním zákoníkem). Vám cokoli opravdu nemá smysl psát. Nevím, kolik lidí včetně vás, co zde diskutují, má osobní zkušenost s problémem (ne, opravdu jedna reklamace růžového iphone se nepočítá), já několik let provozuji prodejnu a servis pc (a prodávám i mobily,ano) a tak to, co vám píšu jsou naprosto reálné zkušenosti. Nevím, proč si vůbec kazím neděli...ptal jste se na telefon, dostal jste odpověď. Převeksloval jste dotaz úplně jinam, dostal jste odpověď. Plácáte páté přes deváté, dostal jste odpověď. To by mohlo pro dnešek stačit,ne?
Mozno by si sa mal veeelmi rychlo ukludnit, pretoze tu nedelu si kazis TY SAM. Uz len tym s akym arogantnym pristupom si vletel do tejto diskusie... Necakaj, ze po tom tvojom uvode ti bude kazdy bozkavat nohy. Na kazdu akciu je patricna reakcia.
Název: Re: Ztráta záruky při změně os?
Přispěvatel: host 15. 05. 2011, 17:08:01
Jen dodatek. Pokud by řekněme repráček chrčel díky chybě v softwaru tak je jasné že je to chyba uživatele.
Doufám že mi někdo ale dokáže vysvětlit, proč když snad každý servis zkouší přehrání firmware, proč nemá povinnost zálohovat aktuální stav přístroje. Opravdu si nemůžu pomoci ale když si můžu udělat zálohu doma tak proč tedy nemá servis povinnost ji udělat taky a z ní následně obnovit data. Určitě spoustu lidí "nadchne" když dají přístroj na reklamaci a oni jim tam bez varování "odstřelí" čísla, dokumenty neuložené na kartě atd....

Původní dotaz byl myšlen dobře ne jako důvod k hádce. Myslím, že hranice mezi tím co je dnes telefon a co pc není jako v roce 2000.
Název: Re: Ztráta záruky při změně os?
Přispěvatel: PCnity 15. 05. 2011, 19:12:19
Ja to vidim ako hnedyuzatku. A odpoved IMHO je dost jasna (Precitat podmienky) a nie je dovod dalsej diskusie. Ked uz tak na temu ako by to byt malo a ci by pravnik vedel dopomoct.

Vyrobca musi mat pravo si danu vec urcit. To je ako keby si niekto kupil hotovu aplience kde sw ma moznost dost zasadne menit prevadzku HW a potom to dal na reklamaciu ked nieco nefunguje. PC je silne standardizovane a OS nema velku moznost nieco pokazit. Za to BIOS/Firmware uz asi ano.
Lenze telefony nemaju riadne oddeleny firmware od OS a zaroven netusim ake ma OS moznosti ovplyvnovat hw.

V USA by snad mozno vdaka DMCA bolo ilegalne si FW prepalit same o sebe... To sa da povazovat za cistu sibnutost. Ale ze prepalenim FW dojdem o zaruku povazujem za ok.

PS: Treba si telefon zalohovat a dat ho na 3 sekundy do mikrovlny, vyrobca/predajca sa na zly OS vyhovarat uz nebude :)
Název: Re: Ztráta záruky při změně OS?
Přispěvatel: Pavel 'TIGER' Růžička 15. 05. 2011, 23:44:25
No ono je to všechno složitější, každý prodejce chce co? Co nejvíce vidělat a podle toho jsou psané podmínky ... Chceš nový firmware telefonu? Dovez nám to, mi Ti ho nahrajeme, ale zaplatíš si to! Je to jako když si necháváš počeštit telefon ... Na druhou stranu koupíš základní desku, začne blbnout, dojdeš jí reklamovat a zaplatíš upgrade firmware s tím, že desce nic nebylo a toto jsi mohl pomocí nástrojů dodaných na CD k desce zvládnout sám .... tak a vyznej se v tom :-D .... jak už tu ale bylo psáno, seriózní firma toto nebude chtít platit, ale kolik jich je? Jako šafránu.
Název: Re: Ztráta záruky při změně OS?
Přispěvatel: JS 16. 05. 2011, 00:31:07
Prijde mi, ze ta otazka v podstate je, co je cast a co celek. Kdyz si koupim 2 kusy obleceni, ktere se prodavaji jen jako sada, a jeden znicim bez naroku na reklamaci, a ten druhy bude mit reklamovatelnou vadu, uznaji mi reklamaci nebo ne? Asi striktne podle podminek a zakona ne. Slusny obchod by nicmene takovou reklamaci asi uznat mel.

Stejne tak s tim mobilem. U slusneho vyrobce bych predpokladal, ze je schopen premaznout stroj puvodnim firmware (ostatne, kdyz to muze udelat uzivatel pomoci nejake chyby v OS, muze firmware zrusit i nejaky malware), a pak samozrejme opravit i puvodni chybu, ktera se zmenenym firmwarem nesouvisela a byla duvodem reklamace.
Název: Re: Ztráta záruky při změně OS?
Přispěvatel: Pavel 'TIGER' Růžička 16. 05. 2011, 01:08:07
@JS ... to ano, ale už s tím stráví nějaký čas a pokud ona reklamace vznikla neznalostí, či nesprávným používáním, tak Ti to nemusí uznat a naúčtují si to, mnohdy až nehoráznou sumou za pět minut práce. Někdo nad tím mávne rukou, jiný chce pětikilo .... Je to jako kdybys neměl řidičák, koupil si auto (a věř, že Ti ho rádi prodají), pak ho naboural a šel to reklamovat .... neuznají a jde to z Tvé kapsy. Pravda, nahrát nový software by měly zdarma a to po dobu záruky, leč nemusí ... tohle všechno je jen o jménu firmy.
Název: Re: Ztráta záruky při změně OS?
Přispěvatel: host 16. 05. 2011, 08:25:23
To Pavel 'TIGER' Růžička:
A vidíte jsme přesně u toho. Prodejce chce zaplatit náklady na reklamaci, práci a podobně pokud reklamaci neuzná a zboží uvede do funkčního stavu. A to nejlépe bez konzultace s reklamujícím. a přitom na to nemá právo. Nemá a hotovo. Je rozdíl v tom na čem trvají výrobci či prodejci  a co tvrdí zákony, které jsou "nad nimi".Bohužel už nemám odpověď s SOS ohledně této věci :(
něco málo je zde ale ne tak pěkně http://business.center.cz/business/pravo/ochrana_spotrebitele/otazky-odpovedi.aspx
Název: Re: Ztráta záruky při změně OS?
Přispěvatel: Pavel 'TIGER' Růžička 16. 05. 2011, 09:59:31
Já vím, že je přesně dáno, co se může, a co ne .... leč taky vím, že pokud chceš dosáhnout spravedlnosti, musíš se patřičně obrnit a začít řvát. Je to smutné, hlavně, když to člověk nemá v povaze, ale jako příklad mohu uvést rekalmaci notebooku Lenovo a to řady IdeaPad, která trvala půl roku a to jen, že se v zákoních lhůtách posílal sem a tam .... to mohu doložit. A nehneš s tím!
Název: Re: Ztráta záruky při změně OS?
Přispěvatel: Ivan 16. 05. 2011, 11:51:58
hnedyuzatku: nechapu, perfektne jste mu to vysvetlil ale asi to pochopit nechce :).Diky za info

Ruzicka:" Chceš nový firmware telefonu? Dovez nám to, mi Ti ho nahrajeme, ale zaplatíš si to! Je to jako když si necháváš počeštit telefon ... Na druhou stranu koupíš základní desku, začne blbnout, dojdeš jí reklamovat a zaplatíš upgrade firmware s tím, že desce nic nebylo a toto jsi mohl pomocí nástrojů dodaných na CD k desce zvládnout sám .... tak a vyznej se v tom :-D .... jak už tu ale bylo psáno, seriózní firma toto nebude chtít platit, ale kolik jich je? Jako šafránu."

Ano to ze si firma necha zaplatit za praci je znak neserioznosti :D
Název: Re: Ztráta záruky při změně OS?
Přispěvatel: E. 16. 05. 2011, 13:04:58
...
Ano to ze si firma necha zaplatit za praci je znak neserioznosti :D
Rodice, kdyz vzpominali na 'pratelskou vypomoc rudych mravencu', tak si zpivali (kdyz je rudy bratr neslysel):
Ivane, Ivane, bez domu, ceka te doma Natasa...

Tak te, po tvem 'prispevku', nevim, jestli se to nahodou netyka i te...
Ale to je jedno.

Ty pro zmenu mas take obdivuhodnou schopnost udelat stupidni uzaver, ze stupidnejsi udela snad jen Ukrajinec...

Urcite to neni znakem neserioznosti, ale pokud si nekdo dokaze aktualizovat, ci pocestit telefon sam, IMHO, v pripade UPLNE jine a se zminovanym zasahem NESOUVISIJICI zavadou, obchodnik by se mel zamerit na zavadu samotnou a event. potvrdit/vyloucit, jestli uzivatel. zasah mel vliv na zavadu !

Pokud zavada je cisto ciste hw zalezitost, ostatni upravy uzivatele jsou jen vodu na mlyn, aby reklamaci nemusel uznat.

A znam treba opticku, kdy jsem potrebovala utahnout sroubky na raminkach bryly, resp. tam, kde byly sroubky primo do skla (byly to tzv. bezramove bryle), tak nektere opticka chtela za utahnuti 10 nebo 20 Kc, jine (ne nadarmo se rika, spokojeny zakaznik, nejlepsi reklama!) to udelaly ne kysele, ale s usmevem na tvari a ZDARMA!
Obycejna prkotina, ale i na ni bylo mozne "merit" profil obchodnika...
Název: Re: Ztráta záruky při změně os?
Přispěvatel: Ivo Peterka 16. 05. 2011, 13:22:57
to Host:
"tato debata tímto způsobem nemá smysl" - souhlasím, nejste ani ochoten přečíst základní podklady k problému a jen sem píšete své domněnky. Je rozdíl mezi "takhle by to mělo být" (což je vaše interpretace - a nejen vaše v tomto threadu) a "takhle to je" (což je věc daná obchodním zákoníkem). Vám cokoli opravdu nemá smysl psát. Nevím, kolik lidí včetně vás, co zde diskutují, má osobní zkušenost s problémem (ne, opravdu jedna reklamace růžového iphone se nepočítá), já několik let provozuji prodejnu a servis pc (a prodávám i mobily,ano) a tak to, co vám píšu jsou naprosto reálné zkušenosti. Nevím, proč si vůbec kazím neděli...ptal jste se na telefon, dostal jste odpověď. Převeksloval jste dotaz úplně jinam, dostal jste odpověď. Plácáte páté přes deváté, dostal jste odpověď. To by mohlo pro dnešek stačit,ne?
Právník sice nejsem, ale vy patrně taky nemáte zrovna jasné právní povědomí o věci, když se tu oháníte obchodním zákoníkem.
Název: Re: Ztráta záruky při změně os?
Přispěvatel: Žoržo 16. 05. 2011, 14:15:56
Právník sice nejsem, ale vy patrně taky nemáte zrovna jasné právní povědomí o věci, když se tu oháníte obchodním zákoníkem.
+1
IMHO hnedyuzatku je pěkná ukázka arogantního "podavače" - šoupače beden. Zákazník = obtížný hmyz a nedejbože když chce něco reklamovat. Řešení je jediné - u takových nenakupovat.
Název: Re: Ztráta záruky při změně os?
Přispěvatel: Ivan 16. 05. 2011, 15:05:52
Nevim proc si delate srandu z mojeho jmena ale to uz necham na vas.
nereagoval jsem na vas, ze je muj "zaver" stupidni je vase vec - k prispevku na ktery jsem reagoval patril.

Nesouvisejicí zavadou :D :D - jeste ze kazdy je odbornik aby to rozlisil.

 :D je hrozne ze si ta opticka uctovala 10 nebo 20 kc za utazeni.... taky jste mohl jit jinde (coz jste udelal a prozkoumal jich vice) super, pochopil jste trh.


Název: Re: Ztráta záruky při změně OS?
Přispěvatel: smoofy 16. 05. 2011, 18:01:06
to E.:
Ta pisnicka je "Bez domu Ivane, ceka te Natasa" a zpiva to Honza Vycital 8) je videt ze presne vis o cem mluvis a je to dost ubohy. Bojuj argumenty a ne posmesky a uz vubec se neposmivej nikomu, kdo ti nemuze rozbit hubu, protoze to je to jediny co si za svoje kecy zaslouzis, jinak budes za ubozaka.

to Ivo Peterka:
Perfektni implikace. Mohl bych pozadat o blizsi osvetleni tohodle tvzrzeni? Nedava to moc smysl. Kdyz se nekdo ohani obchodnim zakonikem, znamena to, ze nema jasne pravni povedomi o veci?

Tady vubec nejde o to, jak by jsme si to vsichni predstavovali v utopickem svete s reklamacemi, ale o realne zkusenosti cloveka, ktery tyto patrne asi nejspis ma, a vetsina veci co jsem od nej cetl davaji perfektni smysl a ani mi neprijde, ze by to psal nejak namachrovane. Naopak pro mne nepochopitelna je reakce nekterych jedincu, kteri misto toho, aby za prispevek takovehoto druhy byli vdecni, tak nadavaji a zpochybnuji pisatelova slova. Svet neni dokonaly a nikdy byt ani nemuze, ulevite-li na strane prodejcu tak ti toho zacnou zneuzivat, ulevite-li na strane zakazniku, tak toho zacnou po nejakem case zneuzivat ti. Samozrejme ze se najdou i taci, kteri jsou poctivi, ale to na celkove vizi dokonaleho spolecenstvi prida asi tolik, jako pracujici rom.

Pracuji v oboru a resim reklamace a zarucni opravy, ovsem nikoliv jako prodejce, ale primo za servisni stredisko, takze vim, ze je zakonik vysvetlitelny ruznymi zpusoby a taky znam, a nejednou jsem se i sam stal obeti pokusu o podvod ze strany zakaznika. Z tohoto duvodu je zrejme, ze si jednotlive spolecnosti dobre hlidaji duvody oprav a budou se hadat o sva prava stejne tak, jako to dela zakaznik. Oni totiz vyrobci a dodavatele maji prava taky, i kdyz to tak nevypada a spousta lidi si to nemysli a tyto "malickosti" v podobe napr. reinstalace firmwaru stoji spolecnost nemale penize, takze se neni cemu divit, ze si sve investice chrani. Jak uz tady bylo receno, PC jsou vicemene standartizovane, takze srovnavat operacni system na PC s OS na telefonu je jako srovnavat jablko s jablecnym mostem. Chut tam sice je, ale konzistence je uplne jina.
V takovemto pripade samozrejme muzete zaslat jednotku na servisni opravu a servisni stredisko se bude zalezitosti zabyvat, ale zrovna tak, jak uz tu bylo receno, muzete klidne ocekavat zamitavou odpoved s odvolanim na Vami nainstalovany firmware. No a pak uz je zalezitosti zakaznika se proti odvolani odvolat a zaridit znalecky posudek, kde jen uvodni sezeni by zaplatilo polovinu ceny vetsiny takovychto telefonu. Ovsem i pokud tohle vsechno podstoupite, a znalecky posudek nakonec za tezke penize zaplatite a obdrzite, tak ani tato skutecnost neznamena, ze Vam na zaklade tohoto posudku servis jednotku opravi a ani to neni jeho povinnosti. Pak samozrejme prichazi cast nejzajimavejsi a nejrychlejsi a to jsou soudy. Secteno podtrzeno, se Vam to proste nevyplati a bezny smrtelnik si dobre rozmysli, jestli mu podobne problemy stoji za to. Vyhnout se tomu samozrejme lze dobrym vyberem vyrobcu, dodavatelu a ctenim zarucnich podminek. A to same Vam doporuci i ČOI nebo SOI.
Název: Re: Ztráta záruky při změně OS?
Přispěvatel: E. 16. 05. 2011, 18:08:56
to E.
...ty trapnej ubozaku...
Název: Re: Ztráta záruky při změně OS?
Přispěvatel: Pavel 'TIGER' Růžička 16. 05. 2011, 21:21:23
@Ivan nejen peníze dělají jméno firmy a navíc to bylo myšleno v rámci reklamace. A to, pokud zařízení zlobí díky chybě SW a stačí přehrání, tak by to mělo být zdarma. Pravda, mohlo to být asi srozumitelněji napsáno. To je to samé, jako když koupíš telefon bez češtiny a v záruční době je pro něj čeština a ty jí tam chceš, mělo by to být také zdarma. Jinak souhlasím, že za blbost se platí ;-)
Název: Re: Ztráta záruky při změně OS?
Přispěvatel: smoofy 16. 05. 2011, 23:05:42
to E.
Diky takovejm jako jses ty, to na svete nikdy nebude fungovat tak, jak bychom si predstavovali. Jeste si se ani jednou nevyjadril k tematu a jestli ti prijde, ze tve prispevky jsou vtipne, tak nejsou.
Název: Re: Ztráta záruky při změně OS?
Přispěvatel: E. 16. 05. 2011, 23:17:44
Lukasi, jses takovej chudak, ze mi ani nestojis za comment, loser!

Kdyby bylo na me, trotle, hledim zjistit skutecny problem vadneho hw, nema-li na to sw zasah vliv...
Ale holt, vetsina si chce jen namastit kapsy, hlavne ty drzkohuby trotlove, za prachy i koleno prevrtat...
Název: Re: Ztráta záruky při změně OS?
Přispěvatel: Ivo Peterka 20. 05. 2011, 09:24:12

to Ivo Peterka:
Perfektni implikace. Mohl bych pozadat o blizsi osvetleni tohodle tvzrzeni? Nedava to moc smysl. Kdyz se nekdo ohani obchodnim zakonikem, znamena to, ze nema jasne pravni povedomi o veci?

Ano, znamená. Protože vztahy mezi prodejcem a kupujícím se v případě, že účastníkem obchodu je fyzická osoba, standardně řídí občanským zákoníkem, nikoliv obchodním.
Název: Re: Ztráta záruky při změně OS?
Přispěvatel: fjed 20. 05. 2011, 19:41:14
Dal jsem si praci a precetl celou diskuzi ;-)
Rad by jsem upozornil, ze v pripade jakehokoliv zasahu do jakehokoliv vyrobku je treba mit napameti, ze vyrobce vzdy mimojine rika, ze jakykoliv zasah muze provadet pouze osoba opravnena. Zminovalo se telefon vs pocitac. Zkuste si nahrat od fabie jiny software, ziskany bud z internetu ci samo domo a jit reklamovat motor, ze se neuchladil. To stejne muze byt v pripade telefonu ci notebooku.
Asi neznam pripad, ze by servis neresil vadnou desku, kvuli vypnutym ventilatorum. Malokdo si v PC prehrava vlastni BIOS. To ze mate svuj OS, uz nehraje takovou roli, ridici SW je od vyrobce. A pokud si udelate vlastni BIOS a neco odpalite, bud projdete z duvodu seriozniho obchodu/servisu/znacky a nebo to zkouset nebudete, ale to je dano procenty daneho pripadu. Proto plne chapu ze v pripade jakekoliv upravy ridiciho sw (ne systemu) by se zaruka uplatnovat nemela. Ve vetsine pripadu je pro nahrati vlastni ROM do android telefonu vyuzita chyba, kdy se nahraje vlastni bootloader a to je prave onen zminovany krok, to ze dale nahraje ROM dle fantazie uz nehraje roli.
Prave to je ta zaruka, vyrobce ruci za svoji praci, jak HW tak SW, proste za to co jsem si zaplatil. Bohuzel ano, v dnesni, spotrebitelske dobe verim, ze kazda vec muze odejit at ji uzivate jak chcete.
Proto vemte telefon a jdete normalne do servisu a popiste zavadu. Servisni technici jsou vetsinou dost zbehli a poznaji proc prestal fungovat display a nebo se upekl procesor.