Fórum Root.cz
Práce => Studium a uplatnění => Téma založeno: kojot4 03. 12. 2018, 09:18:59
-
Měl by někdo čas v Praze se sejít, a vysvětlit mi, co musím udělat proto, abych se dostal do oboru IT/Linux/Support/Operations, co si nastudovat, a tak.?
-
Měl by někdo čas v Praze se sejít, a vysvětlit mi, co musím udělat proto, abych se dostal do oboru IT/Linux/Support/Operations, co si nastudovat, a tak.?
co umis?
-
Měl by někdo čas v Praze se sejít, a vysvětlit mi, co musím udělat proto, abych se dostal do oboru IT/Linux/Support/Operations, co si nastudovat, a tak.?
Umíš si poskládat PC z komponent? Umíš nainstalovat MS Office (i když tohle není Linux) a/nebo Skype? Víš do jaké díry se má strčit LAN kabel a na co jsou LEDky kolem? Víš co je script a bash? Umíš držet šroubovák a nezraníš se při jeho použití? Zvedneš 10kg bednu?
Pokud ano, na junior IT support/admin můžeš nastoupit... Zbytek Tě naučí praxe.
-
Musíš mít, jak se dnes moderně říká, soft skils. Musíš být komunikativní, umět si, pomocí návodných otázek, zjistit vše potřebné. Počítej s tím, že Ti řeknou "ono to nefunguje" a musíš být schopen si sám zjistit vše potřebné. Budou Ti lhát a ty musíš být schopen to prokouknout. Musíš mít nezměrnou trpělivost, být kliďas a být schopen překousnout, že na Tebe budou házet vinu za problémy, které jsi nezavinil.
-
Proč proboha chceš na support? Je to ten nejhorší druh práce v IT, možná jako brigáda při studiu, lepší než smažit hranolky v mekáči ale jinak je to peklo.
Support obvykle znamená pohotovosti nebo provoz na směny, málo peněz, dohadování se s uživateli co vlastní chyby hlásí jako bug produktu a kárání od manažera, že jsi za týden vyřešil málo incidentů nebo když jsi jich vyřešil hodně, tak že nejdeš do hloubky a o zákazníka není dostatečně pečováno.
Support ani není buhví jaká skvělá startovní pozice...
-
nahodou support je super job)
staci kdyz rozumis lidem, z blblcu neberes osobne, tym ktery nechapou vysvetlis)
-
Na najnižší L1 support minimálne v outsourcingových spoločnostiach stačí vedieť udržať moč a myšlienku. A ešte trochu angličtiny, nebyť ešte menej zrozumiteľný ako bežný Ind...
-
Napis soukromou zpravu a pobavime se o tom. Jaka je tvoje predstava, co momentalne umis a co by si musel zlepsit a naucit se aby ses mohl posunout.
-
Na support nechtěj, nic si nevyděláš a každý z tebe bude dělat pitomce.
-
Support není špatnej způsob, jak se dostat někam do trochu profi IT prostředí - a dál se uvidí.
Samotná ta práce prezentuje spoustu témat a motivací k dalšímu sebevzdělávání.
Bohužel k dalšímu odbornému postupu = specializaci může být žádoucí, přestat být ochotná děvečka pro všecko :-(
-
Měl by někdo čas v Praze se sejít, a vysvětlit mi, co musím udělat proto, abych se dostal do oboru IT/Linux/Support/Operations, co si nastudovat, a tak.?
Nic a hodne ... zalezi co a jak chce supportovat?
-
L1 support nic moc není, ale i v oblasti supportu se dá dělat slušná práce.
Já také ještě před 5 lety měl na vizitce "senior system support specialist" - znamenalo to děvečka pro všechno na windows server platformě (od výměny HW, po návrh a instalaci, konfiguraci a správu AD, Exchange, MS SQL, clusterů, SBS, SMS, ISA,...).
-
L1 support nic moc není, ale i v oblasti supportu se dá dělat slušná práce.
Já také ještě před 5 lety měl na vizitce "senior system support specialist" - znamenalo to děvečka pro všechno na windows server platformě (od výměny HW, po návrh a instalaci, konfiguraci a správu AD, Exchange, MS SQL, clusterů, SBS, SMS, ISA,...).
Přesně tak - konfigurovat Clustery a ISA servery to j e práce pro Windows lopaty.
-
Ahoj,
pomáhám teď lidem s tímto dost, jsem z Prahy, už pár lidí jsem směřoval, de fakto "za kafe", že si na hodinu na dvě sednem v kavárně, většinou pomáhám s následujícím
- na jaké technologie se zaměřit
- co si nastudovat
- co očekávat od zaměstnavatelů (plat/otázky na pohovoru/pracovní podmínky)
- jak začít
- kolik času a tak bude potřeba investovat
Kdyby si ty (nebo někdo jiný z fóra) měl zájem, klidně se ozvy na PM a domluvíme se, prosím přípaďne rovnou piš svůj mail, ať je komunikace rychlejší, jsem docela vytížený, v oboru dělám přes 10 let a mám docela výsledky i dost nadprůměrný plat, takže fakt jsem schopen dobře poradit. Zaměřuji se hlavně na Linux/DevOps/Ansible/AWS
-
Ale ještě bys měl trochu zapracovat na svém písemném projevu - slovosled, gramatika. :)
-
na support nepotrebujes nic znat, naucis se za pochodu.
lidi v IT maji velke sklony zvelicovat odbornost svoji prace
-
Ahoj,
pomáhám teď lidem s tímto dost, jsem z Prahy, už pár lidí jsem směřoval, de fakto "za kafe", že si na hodinu na dvě sednem v kavárně, většinou pomáhám s následujícím
- na jaké technologie se zaměřit
- co si nastudovat
- co očekávat od zaměstnavatelů (plat/otázky na pohovoru/pracovní podmínky)
- jak začít
- kolik času a tak bude potřeba investovat
Kdyby si ty (nebo někdo jiný z fóra) měl zájem, klidně se ozvy na PM a domluvíme se, prosím přípaďne rovnou piš svůj mail, ať je komunikace rychlejší, jsem docela vytížený, v oboru dělám přes 10 let a mám docela výsledky i dost nadprůměrný plat, takže fakt jsem schopen dobře poradit. Zaměřuji se hlavně na Linux/DevOps/Ansible/AWS
Pises jak steojove prelozenej spam ... ja ti taky dobre poradim. Slovosledu na zapracuj.
-
Tak není support jako support...Těch levelu supportu je dost a potřebné znalosti se dost liší a tím pak i plat/mzda.
U nás např. supportaci začínají na 60k a musí vědět jak s SMTP/pop3/imap, ftp, php, nginx, ldap, ad, voip. Umět jak s Linuxem tak s Windows servery, MySQL, mssql a nějaké to skriptovani. Nic z toho nemusí být na expertní urovni, ale minimálně si to umět rychle dohledat, spojit a neleknout se ujetých požadavků rádoby profi adminu a 200k programátorů z rootu :D A pak tam musí být i pokročilé komunikacni dovednosti s primenerou dávkou empatie 8)
-
Koukám, že tady většina haní a shazuje support práci.
Zkuste si dělat support hmmm, co já vím např. pro Openstack. Je to práce, kde jsou vyžadovány hluboké znalosti virtualizace, kontejnerů, storage, networkingu, jiných všechmožných protokolů, čtení kódu, atd. aby človek byl vůbec schopnej to troubleshootovat.
Není support jako support!
Peace.
-
přesně tak - a ono když jedete 4h do nějakých zadekkovic a musíte něco rozchodit, tak nemáte čas něco vynalézat,musíte vědět. Navíc je to náročné na psychiku, protože vám za krkem funí nějaký manažer a pořád se ptá, jestli už to bude, protože jim stojí práca. Že se v tom hrabal už někdo před vámi se nepřiznají.
-
Přečti si toto a pak pouvažuj, jestli jsi dost empatický na tak náročnou práci :)
http://rover623.blog.zive.cz/2010/12/nejvtipnejsi-a-nejtrivialnejsi-dotazy-uzivatelu/ (http://rover623.blog.zive.cz/2010/12/nejvtipnejsi-a-nejtrivialnejsi-dotazy-uzivatelu/)