Fórum Root.cz
Práce => Studium a uplatnění => Téma založeno: okin 16. 10. 2018, 22:59:53
-
Zdravim vas ve spolek.
Naskytla se mi prilezitost pracovat pro jednoho maleho ISP co ma pod palcem mensi mesto + par okolnich vesnic. Bohuzel nevim co by prace mela za uskali na ktery bych mohl narazit a proto se ptam zkusenejsich. Montaz novych anten k zakaznikum, konfigurace zarizeni, to jeste OK ale co dale jako rozvoj site, udrzovani v provozu... nejak si nemohu predstavit takovou praci pokud jsem toto nedelal tak bych nerad aby me to semlelo. A taky je tam realna nejaka rozumna mzda kdyz zvazim ze ISP ma cca 500 zakazniku X cca 200-300Kc/mesic... Cili jit do toho nebo nechat byt.
-
ne
-
Venku přes 30 °C a ty na rozpálené střeše montuješ anténu. Pak taháš dolů kabel přes půdu, kde je stoletý prach, šílené vedro a vítr ani nefoukne. Jsi špinavý a zpocený jak prase a do toho se na tebe lepí skelná vata, kterou je ta střecha izolovaná.
Tohle vídám, když v létě u zákazníka řeším změnu ISP nebo výpadek internetu.
-
A pak v jakem stavu ma firma hw, sw. Nebudes po vecerech fixovat administratorske veci?
-
Spousta nevděčné práce za málo peněz v otřesných podmínkách. Věci se většinou nějak flikují, aby to bylo pokud možno zadarmo, protože zákazník je držgrešle. Pokud jsi pečlivka a zvyklý pracovat precizně, hrozně by Tě to s*alo.
-
Duležitý parametr je, zda zo budeš dělat sám nebo je i reálně fungující kolega, který zastoupí a s kterým se střídáte o pohotovosti. Pokud sám, tak se připrav na faktickou práci 24 hod denně, 365 dní v roce (zákazník vždy urgentně volá v pátek večer, že mu už týden nejde net). Další pozitiva dané práce byly již zmíněny. Ano, máš jakousi volnost, ale je třeba zvážit i ta negativa.
Kamarád zrovna od takového ISP odešel (a jiný před časem takovou ISP firmu prodal se slovy, že už ho ti všichin lidi pěkně štvali), že se již nedalo a teď je v totálním šoku po nástupu do nadnárodní korporace, že nic nemusí být hned, login k serverům (co má spravovat) dostane tak za rok, na nic fakticky nesmí sáhnout, protože je na to určený specialista, cokoliv je na papárování a čekání měsíce a ne, že zvedne telefon a do hodiny je vše hotovo i když je sobota 1. ledna v 5 ráno. :-)
-
Práce u ISP?
ISP = šmelinář wifinář?
Zima = lezt po namrzlých stožárech?
Zima v zimě = lézt po namrzlých stožárech, třást se ve studeném vichru a snažit se rozšroubovat ten kontektor a vědět, že tam za měsíc polezeš znova, protože to v té zimě dobře neuděláš?
Zima v zimě na horách = prohrabávat se sněhem na zapadané střeše a poslouchat starou Blažkovou, jak nadává, abys jí neposhazoval tašky, mít nad hlavou rampouch, který ti může useknout hlavu a svých 15000 čistého?
Nechceš jít raději do márnice omývat nebožtíky? Je to klidnější práce co ti neuteče ;D
-
Zalezi na jakou pozici. Jestli to je maly ISP a ty tam budes delat uplne vsechno od montaze az po management site pak to je na hovno. Delam pro vetsiho ISP - nekteri ve firme maji presne urcenou praci a nekteri delaji d.vky pro vsechno (ja). I pres pekne financni ohodnoceni to stoji za hovno. Nemas na nic porad cas. Zacnes neco delat napr. ladit nejakou sitovou sluzbu nebo programovat aplikaci/script pro automaticke nastaveni nejakeho zarizeni a do toho ti zavola 5 lidi ze neco chteji. A to pocinaje zmenou smlouvy a konce zasranymi vecne nefunkcnimi radii (vetsi mesto porad zahluseno). Kdyz uz si myslis ze si vsechno stihl tak ti ve 4 rano zavola nejaky dement ze mu nejede net, protoze ty zrovna delas servisni odstavku a upgradujes hlavni server. Pak pres den vyresis nejake smlouvy, obvolas lidi kvuli novym smlouvam. Proste asi tak nejak. Pokud mas moznost ser na to. Kdybych mohl hned bych odesel, ale bohuzel ... v miste kde bydlim moc nabidek na praci neni. Tim jsem chtel rict, ze u malych, strednich schazi narazove pasmo - call centrum.
Znamy dela u brnenskeho velkeho poskytovatele servisaka - tzn neni zadny itak a ma na kazdy den max 4 poruchy a pekne je v klidku resi. maji call centrum kde lidi hlasi problemy a pak jim je predavaji.
Kekazdodeni naplni prace patri tak nejak precist pripadne nove CVE kdyz neco je reagovat na to. Konfigurovat zarizeni pro nove zakazniky, support zakaznikum, vytvaret tooly na linuxu pro ruzne automaticke operace (dhcp, firewall, blokace, prace se switchi, ...), opravy nefunkcnich switchu, routeru, analyza grafu vytizeni linek, analyza komunikace, planovani topologie pro rozvoj a prepojovani site do stale novych fyzickych/logickych(vlan) celku, smlouvy, ....
Je toho hodne co psat, ale stezovat si nechci, porad ta "prace" zivi mou rodinu.
-
co jsem koukal na ispforum tak ti daj tak 25-40k
-
Tim jsem chtel rict, ze u malych, strednich schazi narazove pasmo - call centrum.
No a pak si přečteš na fórech jak velký poskytovatelé stojí za prd, protože tam se člověk dovolá akorát tak plechový hubě, nebo v lepším případě telefonistce a je prakticky nemožné mluvit s technikem, který tomu rozumí :D
-
No a pak si přečteš na fórech jak velký poskytovatelé stojí za prd, protože tam se člověk dovolá akorát tak plechový hubě, nebo v lepším případě telefonistce a je prakticky nemožné mluvit s technikem, který tomu rozumí :D
Jenomže lidi jsou tupci, kteri si mysli ze mas jen jednoho zakaznika. A zkuste si resit neco a do toho prijimat telefonaty. To jeste tech 20% lidi volají kvuli fakturaci na techniky. A nez jim vysvetlis, ze musi volat jinam. Skoda mluvit.
Asi se budu muset odstehovat a zmenit praci, protoze toto uz je fakt na hovno.
-
co jsem koukal na ispforum tak ti daj tak 25-40k
No... Zaplatěj Ti fakturu ve Švarcu...
-
No... Zaplatěj Ti fakturu ve Švarcu...
Dají ti 10 tisíc + prachy bokem nebo minimálku+20 na fakturu ve švarcu.
Těch čtyřicet platí ISPci leda sobě ;D
-
No... Zaplatěj Ti fakturu ve Švarcu...
Dají ti 10 tisíc + prachy bokem nebo minimálku+20 na fakturu ve švarcu.
Těch čtyřicet platí ISPci leda sobě ;D
Tak.
A až zaplatíš pojištění, daně a účetnictví, zůstane Ti leda kulový.
-
Na druhou stranu:
Práce na čerstvém vzduchu a v pohybu
Parádní výhledy ze střech,komínů,stožárů a kdejakýho kopce
Samostatnost (i v rozhodování)
Rozmanitost práce (příležitostný kopáč optiky,mechanik,admin,zámečník,specialista dohledového centra atd.)
Naučíš se na stoprocent odhadnout zákazníka podle pár prvních slov.
Naučíš se improvizaci (vše co potřebuješ k práci v autě nikdy nemáš)
Totál flexi prac doba.(dokud nepruděj zákazníci je to ok)
-
Podobné pracovní nabídky byly vždy mou noční můrou a obcházel jsem je obloukem - přiznám se na rovinu, že bych to nedělal ani za zlaté prase. Navíc finančně vím, že to bývá bída s nouzí ( AŽ 35 000 na švarc co mám tak poslední info od známých).
Bylo to tu popsané velmi realisticky, co znám podobná vyprávění z první ruky.
Ale pokud má pro to člověk alespoň trochu povahu, v okolí žádná rozumnější práce není a má nějakou kouli na noze alá barák s rodinou, tak proč to nezkusit, že ;)
-
Okine, ja jsem se k malemu ISP dostal jako mlady, nezkuseny clovek. Resil jsem od instalace hw, kabelazi az po konfiguraci serverovych veci (proxy, mail, traffic shaping,...) naprosto vse. Diky tomu jsem nabral obrovske mnozstvi zkusenosti ktere jsem predtim nemel. Jo, je to spatne placene, je to casove nevdecna prace, ale nekdy ty zkusenosti muzes vyuzit jinde kde za ne dostanes pak lip zaplaceno.
-
No a pak si přečteš na fórech jak velký poskytovatelé stojí za prd, protože tam se člověk dovolá akorát tak plechový hubě, nebo v lepším případě telefonistce a je prakticky nemožné mluvit s technikem, který tomu rozumí :D
Jenomže lidi jsou tupci, kteri si mysli ze mas jen jednoho zakaznika. A zkuste si resit neco a do toho prijimat telefonaty. To jeste tech 20% lidi volají kvuli fakturaci na techniky. A nez jim vysvetlis, ze musi volat jinam. Skoda mluvit.
Asi se budu muset odstehovat a zmenit praci, protoze toto uz je fakt na hovno.
Clovece mluvis mi z duse.. Pracuju taky u jednoho ISP, a jak bylo zmineno uz i v prispevcich vyse je to uplne to stejne :D .. Zakaznik vola hlavne v patek vecer ze mu tyden nejede net, v pripade zmeskaneho hovoru od nej, na zpetne volani neodpovida, ohledne fakturace volaji na linku hlaseni poruch, net nejde kvuli tomu ze maji 8 let stary Asus RT-10N nebo Tenda a podobne smejd routery a nezkusi strcit privod do PC aby to overili a podobne.
Nebo jak jsem jednou uz zazil, volal zakaznik ze mu nejde internet, ze mu to pise na monitoru "No signal", ze asi nema signal a proto mu to nejede. Po skoro 15 minutach overovani, kdy se vse zda v poradku, z neho vyleze ze to "No signal" je v modrem ctverecku a je to napsane zlute.. A ze ani ta bedna nehuci kdyz zmackne tlacitko kterym to zapina.. A to to nebyl zadny duchodce ale cca 18 lety kluk.. Nebo jiny pripad, ve kterem byl duchodce, kteremu "nejel internet" a cele to bylo jen v tom ze proste psal "vvv.seznam.cz" ...
Posledni dobou se zacinam navic citit jak ta pani v reklame na EON :D .. Akorat ze vonne svicky mi NEPOMAHAJI !!! :D
-
Na druhou stranu:
Práce na čerstvém vzduchu a v pohybu
Parádní výhledy ze střech,komínů,stožárů a kdejakýho kopce
Samostatnost (i v rozhodování)
Rozmanitost práce (příležitostný kopáč optiky,mechanik,admin,zámečník,specialista dohledového centra atd.)
Naučíš se na stoprocent odhadnout zákazníka podle pár prvních slov.
Naučíš se improvizaci (vše co potřebuješ k práci v autě nikdy nemáš)
Totál flexi prac doba.(dokud nepruděj zákazníci je to ok)
Jak to děláš, že to dokážeš brát tak pozitivně? Na toto téma bych si rád přečetl článek, nebo ještě raději seriál. :)