Fórum Root.cz
Hlavní témata => Hardware => Téma založeno: xavier 05. 04. 2018, 14:01:50
-
Ahojte, chystam sa na kupu noveho stroja Thinkpad T480 alebo Latitude 5490. Osobne viac sa mi paci thinkpad, aj ked parametrovo su strasne podobne. Pracujem vsak na zivnost, a nemozem si dovolit v pripade poruchy ostat dlhsiu dobu bez notasu. O Delle som pocul ze ta ich zaruka on site NBD je celkom slusna, no vidim ze rovnaku moznost ponuka uz aj Lenovo.
Chcem sa preto opytat ake su vase skusenosti s tymto typom zaruky u jednotlivych znaciek? Naozaj vam stroj opravili hned nasledujuci den? Dik.
-
U Dellu jsem za poslední roky reklamoval cca 20 PC/NTB a až na jedno XPS 13, na který nebyla záruka Prosupport, ale pouze Basic HW NBD, to bylo opraveno opravdu next business day. A u toho XPS to ještě navíc byla vada baterie, kterou ale nikde v Evropě neměli a čekalo se na ni 3 dny.
U Lenova nemám s NBD zárukou zkušenosti.
-
Pracoval som vo firmach, kde bola predpisana znacka DELL, neraz opravovali aj riaditelov notebook nasledujuci pracovny den, ked tam bola zaruka NBD Pro Support. Neviem si predstavit ako by tie firmy fungovali na znacke Lenovo.
-
Ahoj, když bych se měl vyjádřit k řešení event. problému s notebookem, tak Dell je se svým NBD naprosto skvělý. Mám Dell Precision M7710 a měl jsem problém, že čas od času zamrznul v průběhu práce a nedalo se s ním nic dělat, než natvrdo vypnout. Vyzkoušel jsem samozřejmě jiný disk s čistou instalací Windows, několikrát zkusil diagnostiku, nic nepomohlo a nenašlo chybu. Tak jsem v pondělí zavolal do Dellu a v úterý byl u mě v kanceláři servisák s novou základní deskou, pamětí a systémem chlazení.
U Lenova jsem měl kdysi ThinkPad T61p, odešla základní deska a jelikož jsem NB kupoval v USA a měl mezinárodní záruku, která se ovšem na ČR nevztahovala, tak to byl zážitek! To už bych znovu zažít nechtěl. Jen na okraj Dell Precision M7710 jsem taky kupoval v USA a na Dellu se o tom ani nezmínili...
-
Dell nbd.
-
Ja mam Starsi Thinkpad E140 (4 roky) a jednou jsem resi ls Lenovem NBD opravu a bylo to opravdu pohodicka. Jeste v den ohlaseni poruchy mi volal servisak a nakonec jsme to vyresili po telefonu ale rikal ze pokud na tom explicitne trvam tak to prijde i s diagnostikou a novou deskou do dalsiho dne vymenit... Za me urcite Lenovo, s Dell nemam zkusenost
-
Ja jsem pro Dell, jejich rozsirena NBD zaruka funguje, je to overene napric ruzne velkymi firmami (i jednotlivci - vse zakaznici) a napric jejich nabidkou (od koncovych stanic po servery/storage).
Ze soucasnych velkych zakazniku si nikdo netroufne do firmy nasadit Lenovo, par jednotlivcu chcou Lenovo jen kvuli fanouskovstvi/zblbnuti reklamou. Problemu se resilo mnoho a nikdy nebyla spokojenost tak jako u Dellu.
-
Používam cca 2 roky ThinkPad Edge E560. Kupované nové (na firmu) za cenu cez 1000Eur. No musím povedať, že tak nepodarené Lenovo som ešte nemal. Jeho slabé stránky: Pomalý 1TB HDD a "driftujúci" trackball.
Samozrejme, HDD som hneď na začiatku vymenil za 512 GB SSD, ale ten trackball je hotové nešťastie. Ide ma z neho trafiť, keď pozerám www a zrazu po uvoľnení trackballu ukazovateľ odcestuje ...
Súkromne používam ešte staré a poctivé Lenovo X220 - a to je balada oproti E560.
Novým výrobkom už neverím a za tú cenu Lenovo už nikdy viac !!!
-
Vzal bych dell s nbd. Zkusenosti vyborne.
-
Rozhodně ber Dell než Lenovo.
V práci máme DELL a HP. HP je o dost levnější (máme s něma smlouvu, ale i tak by byli levnější). HP trošku podle mě vázne s náhradníma dílama (občas to trvá 3 dny než to opraví). U dell jsem zažil problém jen u zákazníka - na Slovensku jim měnili disky 3(!) dny. Krom toho ten jejich support na telefonní lince je katastrofa. Člověk chce blbé drivery na řadič kvůli instalaci windows a oni nebyli schopni je poskytnout a na netě také samý dotaz, ale nikde ke stažení.
Ale co se týče HW, tak Dell a jejich NBD super
-
Sice mám aktuální zkuenost s DELL NBD, kde to znamená, že technik přijede několikrát, a ani za měsíc není opraveno :-) ale bral bych za všech okolností DELL. Lenovo je pomalu sprosté slovo. 8)
-
Mám cca 10-letou zkušenost s Dell. Servis lze pochválit, pár zkušeností v jejich neprospěch taky mám, ale jsou to ojedinělé kousky. Odhadl bych tak 1000 ku 5. Těch 5 nepodařených se obvykle vztahovalo ke specializovanějším zařízením (servery, pásková knihovna), kde se cukali do poslední chvíle, než vyměnili poměrně drahé komponenty. K tomu došlo až po patřičné eskalaci a řevu uvnitř Dellu. Jinak NTB a PC vždycky celkem bez problému. Skvělé na NBD taky je, že pokud jsi kdekoliv odjetý, stačí zavolat a příští den Ti v podstatě kdekoliv v civilizaci dojede servisák až pod nos. Můžeš být dneska v Brně, zítra v Paříži, pozítří v Moskvě, no problem. Jinak spolehlivost řad Latitude, Precision je celkem slušná. Pokud už s tím něco je, obvykle se objeví jeden problém v průběhu prvních měsíců (tipuju něco, co proklouzlo na výstupní kontrole ve fabrice) a následně to šlape 8 let bez problému, než to zahodíš jako zastaralej kousek.
-
Ještě bych zapoměl. Fajn je, že k některým konfiguracím se v Dellu dá objednat i služba Complete Care - accidental damage. Pak nemusíš řešit už vůbec nic, když si NTB zítra přejedeš autem, dají Ti nový. Záleží, jak jsi na tom HW závislý, jak moc s ním cestuješ, nebo rizikově zacházíš. Někomu se to vyplatí. Nevím jak se to pohybuje cenově, pár let zpátky to třeba u NTB za 35 tis. představovalo cca + 5 tis. Kč.
-
mam podobny Dell Latitude - len je o trochu mensi (12'') a je vynikajuci: pevny (nic nevrzga), lahky a dlha vydrz baterie. U nas do firmy sa kupuje uz iba Dell (notebooky aj prac. stanice) ... asi vedia preco.
-
Mám známou, která si v Alze koupila nový notebook Lenovo na IČO. Po třech měsících začal zamrzat. Reklamace v Alze, dohodnuto 40 dnů. Po vrácení se stejná závada projevila do hodiny. (Další reklamace stejné, neopravené závady již další den po převzetí.) V Alze přijato jako NOVÁ reklamace opět na 40 dnů. Po navrácení se stejná závada projevila do týdne a takto to proběhlo ještě jednou. Odstoupení od smlouvy dle Alzy nemožné. Na konci dohodnutého termínu při čtvrté reklamaci stále stejné závady přišla SMS, že se závada neprojevila. Závada byla nicméně zdokumentována videem a odkaz byl součástí reklamačního protokolu. Dohodla se tedy s Alzou na zpětném odkupu, nicméně ještě při jednání s technikem na reklamacích si přečetla servisní protokol, kde bylo uvedeno, že se závada projevila a jako řešení navrhují vrácení kupní ceny, nebo opravu. Chtěla vrácení kupní ceny. Toto technik odmítl a navrhl další opravu (dalších 40 dnů). Notebook by tedy byl při této opravě až 70 dnů v servisu. Vzala tedy peníze, prodělala téměř 5000,-. Původní notebook stál 15000,- a Alza vyplatila kolem 10.000,-Kč . Po této zkušenosti nechce mít s Alzou ani Lenovem již nic společného. Teď má Dell s NBD a přesto doufá, že se nepokazí. Notebook si v servisu s malými přestávkami pobyl téměř čtyři měsíce. To bylo déle, než na něm mohla pracovat.
Má osobní zkušenost s Dell Latutude 630: 2x oprava NBD jednou zalití klávesnice a podruhé měsíc před koncem 5 letého období výměna celé základní desky. (Byla přikoupena rozšířená podpora na 5 let pokrývající pád, ukradení i zalití.)
Omlouvám se za délku příspěvku.
-
Ještě bych zapoměl. Fajn je, že k některým konfiguracím se v Dellu dá objednat i služba Complete Care - accidental damage. Pak nemusíš řešit už vůbec nic, když si NTB zítra přejedeš autem, dají Ti nový. Záleží, jak jsi na tom HW závislý, jak moc s ním cestuješ, nebo rizikově zacházíš. Někomu se to vyplatí. Nevím jak se to pohybuje cenově, pár let zpátky to třeba u NTB za 35 tis. představovalo cca + 5 tis. Kč.
A ještě má smysl si přikoupit službu Keep Your Harddrive, kdy při poruše disku dostanete nový a ten vadný si necháte. Stojí to pár stovek na 5 let.
-
Původní notebook stál 15000,- a Alza vyplatila kolem 10.000,-Kč . Po této zkušenosti nechce mít s Alzou ani Lenovem již nic společného.
Tak za tu cenu to určitě nebyl Thinkpad s NBD zárukou, ale nějaký lowend Ideapad s klasickou spotřebitelskou zárukou 2 roky, kterou při koupi na IČO zkracují na 1 rok (protože můžou).
-
Pro firmy je asi NBD OK, ale kamarád koupil Della s NBD, měl s ním problém, zadal požadavek do supportu a ... nic. Podařilo se mu je donutit to řešit až asi po týdnu.
-
Ty prispevky o Lenovu vypadaji vsechny na ideapady a plastove thinkpady edge, ne normalni thinkpady. Vsem lidem okolo sebe jsem dlouhe roky cpal prave normalni thinkpady (nejhur toho casu rada R, jinak T a osobne jsem mel X).
Jeste pred nekolika lety slo mit celosvetovou NBD zaruku k Lenovo ThinkPadu, kterou obstaravala IBM (ano, vazne). To byl naprosty luxus. Nevim, jestli to jeste jde.
S Dellem osobni zkusenost nemam, jenom ze instituce, kde dela znamy, s nimi tak rok zpatky uzavrela velkou smlouvu a docela si to pochvaluji.
Ale driv byvaly spatne zkusenosti, ze v ramci NBD ve vychodni Evrope (i v Cesku) vymenovali dily za horsi nez na Zapade, nekdy to byl B-stock nebo neco, co uz nekdo vratil. Bylo to s pracovnimi stanicemi Precision.
-
Pro firmy je asi NBD OK, ale kamarád koupil Della s NBD, měl s ním problém, zadal požadavek do supportu a ... nic. Podařilo se mu je donutit to řešit až asi po týdnu.
U Dellu jedině Prosupport NBD a ne Basic HW NBD, pak to řešíš s úplně jinýma lidma na jiné lince a u Dellu to má úplně jinou prioritu. Ten Prosupport jde ale koupit jen u business třídy, tedy Latitude, Precision a Optiplex. Consumer produkty (Inspiron, Vostro, XPS) mají jen Basic NBD a to je občas kámen úrazu.
-
Ty prispevky o Lenovu vypadaji vsechny na ideapady a plastove thinkpady edge, ne normalni thinkpady. Vsem lidem okolo sebe jsem dlouhe roky cpal prave normalni thinkpady (nejhur toho casu rada R, jinak T a osobne jsem mel X).
Nikoliv, vzdy slo o business rady produktů, kdyz to vztahneme ciste na laptopy tak zakaznikovi pro praci neprodame nic bez dokovaciho konektoru (dock si berou ti co uz ho drive pouzivali, ti co ho drive nemeli a pri koupi laptopu dock hned nevzali, jej dokoupili nedlouho pote).
Ajdýjapade :P
Jinak dokud v Lenovu zili z not IBM, nebyl problem to doporucit. Od ty doby co jim sefuje byvalej nejvyssi z Aceru (mimojine diky nemu je Lenovo na tom lepe co se tyka objemu prodejů), sli ThinkPady do rite, jedno jake ma v nazvu pismeno.
-
Pro firmy je asi NBD OK, ale kamarád koupil Della s NBD, měl s ním problém, zadal požadavek do supportu a ... nic. Podařilo se mu je donutit to řešit až asi po týdnu.
U Dellu jedině Prosupport NBD a ne Basic HW NBD, pak to řešíš s úplně jinýma lidma na jiné lince a u Dellu to má úplně jinou prioritu. Ten Prosupport jde ale koupit jen u business třídy, tedy Latitude, Precision a Optiplex. Consumer produkty (Inspiron, Vostro, XPS) mají jen Basic NBD a to je občas kámen úrazu.
Přesně. Hlavně u Basic znamená že spoustu věcí jen pošlou a vyměň si sám. Občas to chtěj udělat i u próčka. Ale tam se prostě řekne že mam pro support a ať koukají poslat díl s technikem.
Největší problém s hot-line bylo když přesunuli tu jejich centrálu techniků z Prahy-Chodov někam do Polska. V první chíly nepoužitelné mluvili jste jen s někým kdo tlumočil někomu kdo byl vedle... Děs... Teď už se to sice srovnalo. Ale doba kdy na hot-line seděly technici co už nechtějí jezdit jsou bohužel nenávratně pryč....
-
meli jsme vyber DELL nebo Lenovo, po zkusenostech s Lenovem uz je na vybner jen DELL
-
Ahoj,
bereme v kontraktu HP 1040. slušný stroje za pár korun (oproti tržní) a servis přes techserver.cz a obvykle přijede technik druhý den a opraví. no problem. DELL 4 roky staré zkušenosti byly podobné...
-
u dell-u neriesime registraciu zaruky.
ked kupis s stroj s nbd, mas ju kupenu bez nutnosti sa niekde registrovat.
ked sme kupovali Lenovo, trebalo si zaregistrovat bussiness zaruku svojpomocne. pokial si zabudol a do mesiaca nespravil cakalo nas velmi dlhe vybavovanie.
-
U dellu treba rozsirovat support a prosupport.
Support - je komunikacia s poliakmi v ceskom jazyku, velmi neochotny ale nakoniec to spravia
ProSupport - lokalny SK alebo CZ support, promptne riesenie a vsetko sa da na pockanie (NBD)
-
…
Jebka za 15 je šrot, ať to dělá kdokoli. A řikám to pořád, čiň čertovi dobře, peklem se ti odmění - takle je to s lezením do zelenýho kripla. Za deset let se nezměnilo NIC.
-
u dell-u neriesime registraciu zaruky.
ked kupis s stroj s nbd, mas ju kupenu bez nutnosti sa niekde registrovat.
ked sme kupovali Lenovo, trebalo si zaregistrovat bussiness zaruku svojpomocne. pokial si zabudol a do mesiaca nespravil cakalo nas velmi dlhe vybavovanie.
Taky se mi stalo, ze zaruka uz pul roku bezela, kdyz jsem koupil Thinkpad (ten opravdovej) cca 3 roky zpet.
Jedinou poruchu jsem resil u R50e a to uz je dlouho. Musel jsem jit do servisu a tusim, ze to zabralo dva dni. Ale to jsem nemel NBD zaruku. Jinak se mi s zadnym thinkpadem za tech 15 nic nestalo. Ted jsem dokonce presel na repas s tim, ze kdyz to klekne, tak si koupim dalsi ten stejny kus.
-
Záruka je nepodstatná, ještě se mi nikdy nic nezkazilo. A když se zkazí, raději si koupím nové. Pokud přijdu o data, je to příležitost vytvořit je znovu a lépe. Tak fungují i ekosystémy, rozorání jim pomáhá.
-
Pro firmy je asi NBD OK, ale kamarád koupil Della s NBD, měl s ním problém, zadal požadavek do supportu a ... nic. Podařilo se mu je donutit to řešit až asi po týdnu.
U Dellu jedině Prosupport NBD a ne Basic HW NBD, pak to řešíš s úplně jinýma lidma na jiné lince a u Dellu to má úplně jinou prioritu. Ten Prosupport jde ale koupit jen u business třídy, tedy Latitude, Precision a Optiplex. Consumer produkty (Inspiron, Vostro, XPS) mají jen Basic NBD a to je občas kámen úrazu.
´
Jo, to by mohlo být ono. Každopádně je to velmi důležitá informace, kterou třeba i já slyším prvně. V diskusích předtím (a i v téhle, než jsem to vytáhl) to bylo jen "Berte Dell, ten má NBD". A teď se člověk najednou dozví, že velká část těch Dell NBD vlastně není NBD. Každopádně díky.
-
Pokud přijdu o data, je to příležitost vytvořit je znovu a lépe. Tak fungují i ekosystémy, rozorání jim pomáhá.
Tak to rychle zkus transplantaci mozku... ::)
-
Jo, to by mohlo být ono. Každopádně je to velmi důležitá informace, kterou třeba i já slyším prvně. V diskusích předtím (a i v téhle, než jsem to vytáhl) to bylo jen "Berte Dell, ten má NBD". A teď se člověk najednou dozví, že velká část těch Dell NBD vlastně není NBD. Každopádně díky.
Aby nedošlo k mýlce. Netvrdím, že Basic HW support NBD není NBD, jen že je tam větší pravděpodobnost, že se oprava NBD nepodaří, nebo se budeš muset dohadovat s polákama na hotline, kteří ti budou radit nesmysly a strávíš tím hodinu, než ti teda nakonec milostivě pošlou technika nebo náhradní díl. Jediná situace, kdy na Basic HW support lince nekafrali bylo, když builtin diagnostika vyhodila chybu s kodem, ten jsem nadiktoval a další den byl na místě technik, nebo náhradní díl (disk, baterie).
A jak jsem již psal, business třída (Latitude, Optiplex, Precision) by měla mít Prosupport jako default, pokud si neděláš zákaznickou konfiguraci (která se stejně nevyplatí, raději koupit hotovku a přidat si RAM a SSD), kde ti to umožní dát si Basic, ale rozdíl je cca 2.000 na 3 roky.
-
Ještě bacha na jedno velké ale u NBD!
V dnešní době je velká otázka, jestli NBD Fix nebo NBD Response.
NBD Fix zaručuje opravu zařízení do druhého dne, u Lenova to standardně funguje na principu: Nahlásíš závadu (je lepší dřív než později, po 5. odpoledne se nedovoláte a je možné, že pokud budete volat těsně před pátou, objednávku dílu na centrále nestihnou zpracovat), pokud je závada jasná, třeba disk, deska, atd., následně Vám zavolá technik a domluví se co a jak. Pokud je závada sporná (není specifické, čím přesně je problém způsoben), pak se zařízení standardně sváží k diagnostice a je opraveno prioritně v co nejkratší době. To z toho důvodu, že Lenovo servis standardně nemá skladem spare díly ke kompletně všem zařízením pod nbd, díly se objednávají z centrálního skladu, proto je nutné znát přesnou závadu.
NBD Response zaručuje pouze to, že se Vám do 2. dne ozve technik jak s řešením problému, oprava může trvat standardních 30 dní (většinou nejpozději do týdne, řeší se prioritně). Takže bacha na to!
NBD u Dellu funguje tak, že k Vám týpek zajede s komplet zařízením, ale může mít sebou repasované díly, každopádně opraví klidně několik závad přímo na místě.
-
Ono není důležité ani tak jestli je to Dell nebo Lenovo, ale jestli je to pracovní notebook nebo lacinej plasťák. Domu nic jiného než T/X od Lenova (a mám ještě i funkční kousky od IBM) nesmí. Vyměňuji v tom jen baterky a disky a občas vyčistím větrák a chladiče.
V práci mám Dell s NBD a opravdu to nejpozději druhý den zkusí přijet opravit. Ale z výroby přišel notebook s nefunkčním mikrofonem, ani po 2 výměnách motherboardu za vyšší revizi se to nedomluví s projektorem (dělá to jen můj kus), baterku tam mám čtvrtou a po domluvě s IT neznačkovou, protože originální DELL mi po pár týdnech používání vždy napsala "Not a Dell battery" a odmítla se nabíjet.
-
Mně zas odešel větráček u 3 měsíce starého X1. Jsem týden bez počítače a Lenovo to považuje za normální s odvoláním na ten trik s NBD Response co píše Véna. Lenovo nikdy víc.