Fórum Root.cz
Práce => Studium a uplatnění => Téma založeno: ninja831 11. 04. 2017, 21:27:02
-
Ahojte, chcel by som sa vedieť výš názor ohladom obtiažnosti felka a fitka, konkrétne ktorá z týchto 2 si myslíte že je tažšia. Nejde mi o to si vybrať lahšiu školu, ale skor dokazať objektivne posudiť školy a podla toho si vybrať jednu z nich ,kedže sa rozhodujem len medzi danou dvojicou. Musím sa ale priznať že viacej som naklonený k levovi ale zato vut je bližšie k domovu a v Brne budem mať aj kamarátov
-
Ahojte, chcel by som sa vedieť výš názor ohladom obtiažnosti felka a fitka, konkrétne ktorá z týchto 2 si myslíte že je tažšia. Nejde mi o to si vybrať lahšiu školu, ale skor dokazať objektivne posudiť školy a podla toho si vybrať jednu z nich ,kedže sa rozhodujem len medzi danou dvojicou. Musím sa ale priznať že viacej som naklonený k levovi ale zato vut je bližšie k domovu a v Brne budem mať aj kamarátov
FEL je těžší, ale ne o moc, jako směrodatnější bych viděl to, že Brno je blíž Slovensku a ty kamarády. Jinak teda FIT není žádný zázrak, ale v IT se stejně vše tak rychle mění, že VŠ dá je základ a zbytek je permanentní samostudium.
-
Tak jestli vůbec bereš v potaz vzdálenost od domova a kamarádů, tak běž radši na VŠ do Bratislavy :D
Na FELu se razí "západní" způsob výuky: uměle vytvořená prestiž, hodně profesorů na málo studentů apod. Ta umělá prestiž je vyzískaná zejména z práce lidí, kteří se Computer Science (v tom nejpřesnějším mínění á la teorie grafů, automaty, algoritmy, kompilátory apod.) nevěnují, á la lidi z katedry měření, kybernetiky atd. Hodně profesorů lze na málo lidech (a tím zajistit zdánlivost "elity" á la:"bereme jen pár nejlepších") uživit jen proto, že se ti profesoři typicky živí prací jinde (na jiných katedrách a projektech) a na naprosto podřadných oborech, kterých je na FELu spousta (kde mimochodem studuje drtivá většina naprostých neumětelů). OI je takový "truc" a "my to uděláme lépe a bez vás" na odtržení katedry počítačů (čili subjektu, který FELu přinesl slávu na poli CS) a následného založení FIT ČVUT. Na FELu je pak patrná snaha se neustále s FITem porovnávat. Problém je ale ten, že CS se moc jiným způsobem učit nedá, stále jsou potřeba automaty, gramatiky, grafy atd. a základ studijního plánu FEL OI je vlastně víceméně podobný tomu na FITu, jen se ty předměty jinak jmenují a občas je tam něco "navíc, co FIT neumí a to co FEL dělá elitním" (např. optimalizace, která ale na bakaláři působí jako diferenciální rovnice v mateřské školce). Magistr na FEL OI naopak působí "nenasyceně" a některé povinné předměty jsou pelmel všeho souvisejícího i nesouvisejícího pod hlavičkou "tohle všechno se používá v praxi, tak vám to musíme ukázat" namísto toho, aby se studijní plán skládal primárně z teorie a principů namísto předmětů typu tutoriálů, jak použít kdekterý nástroj (jak by tomu na magisterské úrovni mělo být). Vtipné je sledovat, jak moc se FEL snaží - typicky pár měsíců po revizi studijních plánů na FIT následuje změna plánů na FEL OI a následná PR masáž, plná plakátů v metru atd... Co se náročnosti týče, ano, je to náročnější, ale řekl bych, že tak trochu uměle. Náročnost lze zvýšit prostým "přidáním práce", která nemusí mít vždy smysl - například ta optimalizace (na ČVUT FIT se to děje taktéž, ale v o dost menším měřítku).
FIT VUT je na tom lépe. Nemá "dvojče", které by muselo neustále dohánět, má vlastní směr a od toho odvozenou cílovku studentů. Jednodušší je v tom ohledu, že se tam neučí povinně nesmysly (optimalizace atd.). Co se týče uplatnění a získaných znalostí, považuji to za dostačující pro solidní univerzitu, ale osobní zkušenost nemám.
Mohu-li doporučit, pak jednoznačně FIT ČVUT. Neuslyšíš tam ani slovo o FEL (protože FEL má tamější pedagogický sbor v pí*i), studijní plán víceméně odpovídá tomu, co je potřeba, aby člověk měl přehled o kompletní teorii v CS (proto snad na VŠ jdeš, ne?). Matiku učí lidi z FJFI, takže o její kvalitu bych starost neměl; algoritmy v drtivé většině matfyzáci; automaty, gramatiky a překladače lidé, kteří se tomu věnují v rámci svého výzkumu; stejně tak jako HW; učí se tam "true-computer-science" bez lákavých pojmenování a lákavých "škola-hrou" předmětů. Problém FITu je trochu ten, že do prváku se bere tuna lidí a pak se jich třičtvrtě vyhodí - tohle se děje čistě kvůli penězům, protože FIT neoplývá shit-obory, jako FEL.
Pozn.: Ano, jsem absolvent FITu, ano, kopu za FIT, ne, na FELU jsem nestudoval, nebyl vyhozen, nebyl nepřijat atd., ano, o poměrech na ČVUT mám výborný přehled, ano s FELáky jsem přišel do styku, informace o studijních oborech mám z webu OI, který semestr co semestr důkladně studuji.
-
Jinak teda samozřejmě jestli chceš to nejlepší, co je v ČR k dostání na poli Computer Science, tak jednoznačně MFF UK.
-
Jinak teda samozřejmě jestli chceš to nejlepší, co je v ČR k dostání na poli Computer Science, tak jednoznačně MFF UK.
FJFI taky není k zahození ;)
-
Souhlasim se tremi prispevky nademnou.
Absolvoval jsem bc. na CVUT FIT a taktez doporucuji.
Nicmene kdybych mohl vratit cas, tak jdu na MFF CU protoze uci matematiku lepe. Na CVUT FIT se kvuli absenci ustni zkousky (vyjma algebry) a 3 pokusum na zkousku dalo absolvovat predmet prakticky bez uceni a bez pochopeni latky. Ja v te dobe, protoze jsem byl linej a videl matematiku jenom jako nutne zlo na ceste za ziskanim diplomu se tedy vubec nesnazil ji pochopit a naucil se priklady abych jakz-takz prolezl.
Nicmene na puvodni dotaz odpovedet nemohu, protoze s VUT FIT nemam zadnou zkusenost a vuci CVUT FEL OI jsem zaujatej, protoze jsem proti jeho existenci. Imho se vznikem CVUT FIT mel CVUT FEL OI zaniknout.
-
Jinak teda samozřejmě jestli chceš to nejlepší, co je v ČR k dostání na poli Computer Science, tak jednoznačně MFF UK.
FJFI taky není k zahození ;)
Souhlas
-
FIT VUT je celkom narocne na studium, hlavne co sa tyka projektov, tych je neurekom. Skor je to skola zamerana prakticky, aspon bakalarsky stupen. Magistersky som nestudoval, ale pocul som, ze tam si vedia ucitelia zgustnut na studentoch pri predmetoch ako je Teoreticka informatika, Matematicke struktury, Funkcionalne programovanie. Kazdopadne si dovolim tvrdit, ze skoncit aspon bakalara da cloveku dobry zaklad a niekedy to ma vacsiu hodnotu, ako keby ste skoncili magistra na nejakej podradnejsej skole :)
-
No kedze som si prihlasky uz podal tak uz nemam iny vyber ako fel a fit vut. Myslim ze na matfyz a na fjfi by som nesiel tak ci tak. Nad fit cvut by som pouvazoval ale podla toho co som pocul tam neni pristup k studentom velmi dobry. Som este prijaty na Fi Mu ale tam sa mi chce ist najmenej
-
vyhoda FI MU je taka, ze ukoncit studium mozes uz po 2 rokoch, ak si sikovny a mozes si navolit predmety ako sa ti zachce, nehovoriac o tom, ze mozes si dat aj predmety z uplne inych fakult. na takej FIT VUT je to striktne dane a moc tam s rozvrhom nepohnes. Ale zas FI MU je skor teoreticky zamerana, co sa da vyvazit tym navolenim si predmetov, ktore ta zaujimaju
-
FIT VUT je celkom narocne na studium, hlavne co sa tyka projektov, tych je neurekom. Skor je to skola zamerana prakticky, aspon bakalarsky stupen. Magistersky som nestudoval, ale pocul som, ze tam si vedia ucitelia zgustnut na studentoch pri predmetoch ako je Teoreticka informatika, Matematicke struktury, Funkcionalne programovanie. Kazdopadne si dovolim tvrdit, ze skoncit aspon bakalara da cloveku dobry zaklad a niekedy to ma vacsiu hodnotu, ako keby ste skoncili magistra na nejakej podradnejsej skole :)
Podřadná škola nemá smysl nikdy. Obecně magistr je pro ty, co chtějí dělat něco kreativnějšího a sofistikovanějšího. Bakalář nemusí být jen předstupeň Mgr., ale prostě obecná příprava na povolání - proto třeba teoretičtější Bc. nemá moc smysl. Nicméně nakonec stejně závisí na konkrétní škole. BTW co je příklad podřadné školy?
-
no napr. univerzita v Plzni, kde sa tituly rozdavaju len-tak :) popr. na Slovensku je to univerzita v Trencine (samozrejme len niektore fakulty), ale robi to meno celej univerzite
-
Nad fit cvut by som pouvazoval ale podla toho co som pocul tam neni pristup k studentom velmi dobry.
To je naprostej bullshit. Byl jsi na dnu otevřených dveří? Děkan prof. Pavel Tvrdík je snad jeden z nejlepších kantorů, co znám a je to výbornej děkan. Studenti fakulty pořádají seznamováky (nevím o podobných seznamovácích např. pro FEL OI, VUT FIT apod.), kam jezdí děkan a vedoucí kateder, někteří tam i se studenty popíjí atd. 95% kantorů na FITu je takových a 5% jsou kreténi. O nich je ale hodně slyšet zejména kvůli předmětu Programování v Shellu 1, kde vyhazují spoustu lidí. To se ale neděje proto, že by byli "zlí". Je to z toho důvodu, že FIT typicky nabere do prváku 800 lidí (nebo kolik) a pak jich dvě třetiny vyhodí (z důvodů, které jsem uváděl výše). PS1 je holt jeden z nejnáročnějších předmětů v prvním semestru a je těžké udržet poměr vysoké úrovně výuky a ne-vyhození dostatečného počtu studentů (na což zrovna pan děkan docela šlape).
Hodně populární bylo například tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=5DjrCPrVEDQ
Nutno ale podotknout, že ho viděla i většina lidí, o nichž se tam mluví a doteď se tomu společně smějí...
Navíc na FITu existuje studentská anketa (pokud vím, tak existuje na celém ČVUT - ale ve většině případů se na ni vůbec nebere ohled). Na FITu se anketa bere dost vážně a pokud si v anketě studenti oprávněně stěžují, děkan si většinou příslušnou osobu pozve tzv. "na kobereček".
Dále bych pak vyzdvihnul možnost podílet se na chodu fakulty, na FITu jsou různé spolky, jejichž chod zajišťují často studenti společně se studenty (FIKS, vývoj informačního systému), případně - pokud jsi nadaný student - můžeš se ve vyšších ročnících dostat i k učení předmětů prvního ročníku.
Jestli chceš vědět něco o přístupů FELáků, vygoogli si něco o prof. Michalu Šebkovi a o procesu odtrhávání katedry počítačů od FELu - tam názorně uvidíš přístup FELáků...
no napr. univerzita v Plzni, kde sa tituly rozdavaju len-tak :) popr. na Slovensku je to univerzita v Trencine (samozrejme len niektore fakulty), ale robi to meno celej univerzite
Elektrotechnická fakulta v Plzni zase tak špatná není, to jen celá univerzita získala špatné jméno kauzou s právnickou fakultou.
V ČR je podřadné skoro všechno ostatní, co tu nebylo zmíněno. Já bych vypíchnul například Univerzitu Pardubice. Nízká kvalita výuky je patrná zejména skladbou studijního plánu (Office součástí VŠ výuky? WTF? Předměty, které se na ČVUT učí v druhém ročníku Bc. se tam učí až v posledním ročníku Mgr.), úrovní obhájených prací, úrovní PhD studia, uplatnění absolventů atd. Pak samozřejmě ZČU... Vůbec netuším, proč se ZEMĚDĚLSKÁ univerzita se*e do oborů jako informatika atd. Smešně pak znějí obory jako "Informatika a management v zemědělství" apod. Pak samozřejmě lokální, soukromé...
A na Slovensku je vůbec univerzita, co není podřadná? :D
-
Nad fit cvut by som pouvazoval ale podla toho co som pocul tam neni pristup k studentom velmi dobry.
To je naprostej bullshit. Byl jsi na dnu otevřených dveří? Děkan prof. Pavel Tvrdík je snad jeden z nejlepších kantorů, co znám a je to výbornej děkan. Studenti fakulty pořádají seznamováky (nevím o podobných seznamovácích např. pro FEL OI, VUT FIT apod.), kam jezdí děkan a vedoucí kateder, někteří tam i se studenty popíjí atd. 95% kantorů na FITu je takových a 5% jsou kreténi. O nich je ale hodně slyšet zejména kvůli předmětu Programování v Shellu 1, kde vyhazují spoustu lidí. To se ale neděje proto, že by byli "zlí". Je to z toho důvodu, že FIT typicky nabere do prváku 800 lidí (nebo kolik) a pak jich dvě třetiny vyhodí (z důvodů, které jsem uváděl výše). PS1 je holt jeden z nejnáročnějších předmětů v prvním semestru a je těžké udržet poměr vysoké úrovně výuky a ne-vyhození dostatečného počtu studentů (na což zrovna pan děkan docela šlape).
Hodně populární bylo například tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=5DjrCPrVEDQ
Nutno ale podotknout, že ho viděla i většina lidí, o nichž se tam mluví a doteď se tomu společně smějí...
Navíc na FITu existuje studentská anketa (pokud vím, tak existuje na celém ČVUT - ale ve většině případů se na ni vůbec nebere ohled). Na FITu se anketa bere dost vážně a pokud si v anketě studenti oprávněně stěžují, děkan si většinou příslušnou osobu pozve tzv. "na kobereček".
Dále bych pak vyzdvihnul možnost podílet se na chodu fakulty, na FITu jsou různé spolky, jejichž chod zajišťují často studenti společně se studenty (FIKS, vývoj informačního systému), případně - pokud jsi nadaný student - můžeš se ve vyšších ročnících dostat i k učení předmětů prvního ročníku.
Jestli chceš vědět něco o přístupů FELáků, vygoogli si něco o prof. Michalu Šebkovi a o procesu odtrhávání katedry počítačů od FELu - tam názorně uvidíš přístup FELáků...
To vyhazování je třeba brát jako přirozený výběr :) Nicméně nějak mi není jasné, co je na PS1 tak těžkého...
-
Nad fit cvut by som pouvazoval ale podla toho co som pocul tam neni pristup k studentom velmi dobry.
To je naprostej bullshit. Byl jsi na dnu otevřených dveří? Děkan prof. Pavel Tvrdík je snad jeden z nejlepších kantorů, co znám a je to výbornej děkan. Studenti fakulty pořádají seznamováky (nevím o podobných seznamovácích např. pro FEL OI, VUT FIT apod.), kam jezdí děkan a vedoucí kateder, někteří tam i se studenty popíjí atd. 95% kantorů na FITu je takových a 5% jsou kreténi. O nich je ale hodně slyšet zejména kvůli předmětu Programování v Shellu 1, kde vyhazují spoustu lidí. To se ale neděje proto, že by byli "zlí". Je to z toho důvodu, že FIT typicky nabere do prváku 800 lidí (nebo kolik) a pak jich dvě třetiny vyhodí (z důvodů, které jsem uváděl výše). PS1 je holt jeden z nejnáročnějších předmětů v prvním semestru a je těžké udržet poměr vysoké úrovně výuky a ne-vyhození dostatečného počtu studentů (na což zrovna pan děkan docela šlape).
Hodně populární bylo například tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=5DjrCPrVEDQ
Nutno ale podotknout, že ho viděla i většina lidí, o nichž se tam mluví a doteď se tomu společně smějí...
Navíc na FITu existuje studentská anketa (pokud vím, tak existuje na celém ČVUT - ale ve většině případů se na ni vůbec nebere ohled). Na FITu se anketa bere dost vážně a pokud si v anketě studenti oprávněně stěžují, děkan si většinou příslušnou osobu pozve tzv. "na kobereček".
Dále bych pak vyzdvihnul možnost podílet se na chodu fakulty, na FITu jsou různé spolky, jejichž chod zajišťují často studenti společně se studenty (FIKS, vývoj informačního systému), případně - pokud jsi nadaný student - můžeš se ve vyšších ročnících dostat i k učení předmětů prvního ročníku.
Jestli chceš vědět něco o přístupů FELáků, vygoogli si něco o prof. Michalu Šebkovi a o procesu odtrhávání katedry počítačů od FELu - tam názorně uvidíš přístup FELáků...
To vyhazování je třeba brát jako přirozený výběr :) Nicméně nějak mi není jasné, co je na PS1 tak těžkého...
Na PS1 samozřejmě nic moc těžkého z obecného pohledu není. Musí se to ale brát tak, že FIT má dost nízkou laťku pro přijetí, dostane se tam úplně každý - i lidé, co to "jdou zkusit", pak ti, co třeba nejsou hloupí, ale IT není jejich šálek kafe a prostě je to nebaví (což je z pohledu motivace docela zásadní problém)... A ono zase první semestr VŠ je něco úplně jiného než střední škola. Na VŠ se člověk týden vykašle na školu a může to zabalit. Na střední je vždycky čas a možnost to dohnat... Takže ještě v kombinaci s ostatními - nelehkými - předměty to může být pro někoho docela problém...
-
Nad fit cvut by som pouvazoval ale podla toho co som pocul tam neni pristup k studentom velmi dobry.
To je naprostej bullshit. Byl jsi na dnu otevřených dveří? Děkan prof. Pavel Tvrdík je snad jeden z nejlepších kantorů, co znám a je to výbornej děkan. Studenti fakulty pořádají seznamováky (nevím o podobných seznamovácích např. pro FEL OI, VUT FIT apod.), kam jezdí děkan a vedoucí kateder, někteří tam i se studenty popíjí atd. 95% kantorů na FITu je takových a 5% jsou kreténi. O nich je ale hodně slyšet zejména kvůli předmětu Programování v Shellu 1, kde vyhazují spoustu lidí. To se ale neděje proto, že by byli "zlí". Je to z toho důvodu, že FIT typicky nabere do prváku 800 lidí (nebo kolik) a pak jich dvě třetiny vyhodí (z důvodů, které jsem uváděl výše). PS1 je holt jeden z nejnáročnějších předmětů v prvním semestru a je těžké udržet poměr vysoké úrovně výuky a ne-vyhození dostatečného počtu studentů (na což zrovna pan děkan docela šlape).
Hodně populární bylo například tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=5DjrCPrVEDQ
Nutno ale podotknout, že ho viděla i většina lidí, o nichž se tam mluví a doteď se tomu společně smějí...
Navíc na FITu existuje studentská anketa (pokud vím, tak existuje na celém ČVUT - ale ve většině případů se na ni vůbec nebere ohled). Na FITu se anketa bere dost vážně a pokud si v anketě studenti oprávněně stěžují, děkan si většinou příslušnou osobu pozve tzv. "na kobereček".
Dále bych pak vyzdvihnul možnost podílet se na chodu fakulty, na FITu jsou různé spolky, jejichž chod zajišťují často studenti společně se studenty (FIKS, vývoj informačního systému), případně - pokud jsi nadaný student - můžeš se ve vyšších ročnících dostat i k učení předmětů prvního ročníku.
Jestli chceš vědět něco o přístupů FELáků, vygoogli si něco o prof. Michalu Šebkovi a o procesu odtrhávání katedry počítačů od FELu - tam názorně uvidíš přístup FELáků...
To vyhazování je třeba brát jako přirozený výběr :) Nicméně nějak mi není jasné, co je na PS1 tak těžkého...
Na PS1 samozřejmě nic moc těžkého z obecného pohledu není. Musí se to ale brát tak, že FIT má dost nízkou laťku pro přijetí, dostane se tam úplně každý - i lidé, co to "jdou zkusit", pak ti, co třeba nejsou hloupí, ale IT není jejich šálek kafe a prostě je to nebaví (což je z pohledu motivace docela zásadní problém)... A ono zase první semestr VŠ je něco úplně jiného než střední škola. Na VŠ se člověk týden vykašle na školu a může to zabalit. Na střední je vždycky čas a možnost to dohnat... Takže ještě v kombinaci s ostatními - nelehkými - předměty to může být pro někoho docela problém...
To jo, no. Ostatně na něčem se zrno od plev oddělit musí, jen bych v tom případě nečekal zrovna shell...
-
No jak se tak koukám, zas tak uplně každý se na FIT ČVUT nedostane. Spíš to vypadá, že každý druhý.
http://www.fit.cvut.cz/sites/default/files/STO/Zpr%C3%A1va%20o%20pr%C5%AFb%C4%9Bhu%20p%C5%99ij%C3%ADmac%C3%ADho%20%C5%99%C3%ADzen%C3%AD%20BI%20do%202016-17_0.pdf
-
Jsem absolventem CVUT FIT. Mel jsem tu moznost si porovnat obtiznost s kamaradama, kteri na VUT FIT (a nejen tam) chodili. Vysledek je takovy, ze CVUT FIT je porad (nastesti) skola, kde preziji jenom ti (vetsinou) nejsilnejsi. Neodpousti se tam hrubejsi neznalosti (diky akademickym pracovnikum za to) a je tam nekolik predmetu, kde si muzes hezky zapremyslet, videt tu computer science a udelat si velmi siroke souvislosti. Na VUT FIT je ta latka a uroven o dost mensi, ale priznavam, ze na CVUT je ten elitismus umele vyvolan. Nicmene, pokud bych se rozhodoval znova,tak bych do toho sel ... dozvedel jsem se hodne o computer science a osobne myslim, ze i na bakalari je nutne mit hodne solidni teoreticky zaklad (automaty, gramatiky, diskretni matika, atd.). Protoze prave tato znalost je neco, co vas posune dal. Ze se naucite programovat a pouzivat nastroj ... na to nemusite chodit na vysokou. Ale pochopit s tim spojenou problematiku, abych se dostal v uvazovani a chapani dale ... to je uz neco jineho. Pristup lidi na CVUT FIT je naprosto profesionalni a ano najdes tam i takove, kteri se spatne vyspi a pak vyhazi celou paralelku. Nicmene je to jenom o lidech a anketu tam berou hodne vazne. Predmety a vsechno pak vylepsuji. Spise se tam "nestvou" s lidma, na kterych jde videt ze o to nemaji zajem (kdo by se s nima take nervoval). A naopak, pokud vidi ze mas zajem, tak nemaji sebemensi problem se ti venovat vice. Ale je to jenom o tobe, jak ty k tomu pristoupis.
K porovnani VUT x CVUT mam jednu krasnou ukazku. Meho kamarada vyhodili z CVUT po druhem semestru. Dostal se na VUT a tam si to daval jedna radost. Kdyz jsme se spolu bavili, tak to co jsme museli umet na CVUT behem prvnich dvou let, tak on mel na celeho bakalare. Navic ... nektere predmety jsme meli povinne uz i na bakalari a on to mel na magistrovi, mohl jeste dat volitelne a jeste to nemel tak do hloubky.
Nechci dehonestovat VUT, ale z me vlastni zkusenosti a toho co jsem videl: pokud to s Computer Science myslis opravdu vazne, tak bych uvazoval nad MFF nebo CVUT FIT ... pripadne jeste FI MU (tam jsem mel take kamarada a maji to tam na spickove urovni). Nejvetsi hloupost (podle me) je jit tam kam ti jde hodne kamaradu. Treba mas navic a byla by skoda nevyuzit tveho potencialu. Navic ti mohou kamarady vyhazet a stejne tam budes sam.
-
Mel by jsi si ujasnit, co od skoly ocekavas. Kdyz ti je 19 nebo 20, skoro urcite nemas perspektivu, ale je to dulezite rozhodnuti na dalsich ca. 5 let.
Mnoho lidi studuje kvuli papiru a chce si prodlouzit mladi nebo naopak maka pri skole a nechce studiem ztracet cas. To znamena nejsnazsi skolu bez spatne reputace. Ten papir se vyplati: v nemocnici vezmou "pana inzenyra" prednostne, na urade se k nemu budou chovat slusneji ...
Obcas nekdo chce studovat kvuli vedomostem. Tady si uvedom, ze vysoka skola te nepripravi na karieru programatora. 99% technologii se musis naucit ve volnem case a skola te uz vubec nepripravi na firemni procesy, kulturu, ... Pokud te bude neco zajimat, casto se tomu nebudes moct venovat kvuli jinym predmetum, terminum pisemek a projektu ...
Spickova skola ti ale neco da, pokud tomu pujdes naproti. Kulturu a networking. Musis tedy po bakalari pokracovat ve studiu, ale stoji to za to. Kdyz budes chodit na prednasky, ptat se, debatovat se spoluzaky ... buddes v prostredi s velmi chytrymi lidmi, kteri budou delat na zajimavych projektech. Pokud se ti podari, nebudes nikdy muset pres inzerat posilat CV a odpovidat na pitome otazky na pohovorech.
-
Jsem absolventem CVUT FIT. Mel jsem tu moznost si porovnat obtiznost s kamaradama, kteri na VUT FIT (a nejen tam) chodili. Vysledek je takovy, ze CVUT FIT je porad (nastesti) skola, kde preziji jenom ti (vetsinou) nejsilnejsi. Neodpousti se tam hrubejsi neznalosti (diky akademickym pracovnikum za to) a je tam nekolik predmetu, kde si muzes hezky zapremyslet, videt tu computer science a udelat si velmi siroke souvislosti. Na VUT FIT je ta latka a uroven o dost mensi, ale priznavam, ze na CVUT je ten elitismus umele vyvolan. Nicmene, pokud bych se rozhodoval znova,tak bych do toho sel ... dozvedel jsem se hodne o computer science a osobne myslim, ze i na bakalari je nutne mit hodne solidni teoreticky zaklad (automaty, gramatiky, diskretni matika, atd.). Protoze prave tato znalost je neco, co vas posune dal. Ze se naucite programovat a pouzivat nastroj ... na to nemusite chodit na vysokou. Ale pochopit s tim spojenou problematiku, abych se dostal v uvazovani a chapani dale ... to je uz neco jineho. Pristup lidi na CVUT FIT je naprosto profesionalni a ano najdes tam i takove, kteri se spatne vyspi a pak vyhazi celou paralelku. Nicmene je to jenom o lidech a anketu tam berou hodne vazne. Predmety a vsechno pak vylepsuji. Spise se tam "nestvou" s lidma, na kterych jde videt ze o to nemaji zajem (kdo by se s nima take nervoval). A naopak, pokud vidi ze mas zajem, tak nemaji sebemensi problem se ti venovat vice. Ale je to jenom o tobe, jak ty k tomu pristoupis.
K porovnani VUT x CVUT mam jednu krasnou ukazku. Meho kamarada vyhodili z CVUT po druhem semestru. Dostal se na VUT a tam si to daval jedna radost. Kdyz jsme se spolu bavili, tak to co jsme museli umet na CVUT behem prvnich dvou let, tak on mel na celeho bakalare. Navic ... nektere predmety jsme meli povinne uz i na bakalari a on to mel na magistrovi, mohl jeste dat volitelne a jeste to nemel tak do hloubky.
Nechci dehonestovat VUT, ale z me vlastni zkusenosti a toho co jsem videl: pokud to s Computer Science myslis opravdu vazne, tak bych uvazoval nad MFF nebo CVUT FIT ... pripadne jeste FI MU (tam jsem mel take kamarada a maji to tam na spickove urovni). Nejvetsi hloupost (podle me) je jit tam kam ti jde hodne kamaradu. Treba mas navic a byla by skoda nevyuzit tveho potencialu. Navic ti mohou kamarady vyhazet a stejne tam budes sam.
A ako by si porovnal fit cvut a fel cvut ?
-
Jsem absolventem CVUT FIT. Mel jsem tu moznost si porovnat obtiznost s kamaradama, kteri na VUT FIT (a nejen tam) chodili. Vysledek je takovy, ze CVUT FIT je porad (nastesti) skola, kde preziji jenom ti (vetsinou) nejsilnejsi. Neodpousti se tam hrubejsi neznalosti (diky akademickym pracovnikum za to) a je tam nekolik predmetu, kde si muzes hezky zapremyslet, videt tu computer science a udelat si velmi siroke souvislosti. Na VUT FIT je ta latka a uroven o dost mensi, ale priznavam, ze na CVUT je ten elitismus umele vyvolan. Nicmene, pokud bych se rozhodoval znova,tak bych do toho sel ... dozvedel jsem se hodne o computer science a osobne myslim, ze i na bakalari je nutne mit hodne solidni teoreticky zaklad (automaty, gramatiky, diskretni matika, atd.). Protoze prave tato znalost je neco, co vas posune dal. Ze se naucite programovat a pouzivat nastroj ... na to nemusite chodit na vysokou. Ale pochopit s tim spojenou problematiku, abych se dostal v uvazovani a chapani dale ... to je uz neco jineho. Pristup lidi na CVUT FIT je naprosto profesionalni a ano najdes tam i takove, kteri se spatne vyspi a pak vyhazi celou paralelku. Nicmene je to jenom o lidech a anketu tam berou hodne vazne. Predmety a vsechno pak vylepsuji. Spise se tam "nestvou" s lidma, na kterych jde videt ze o to nemaji zajem (kdo by se s nima take nervoval). A naopak, pokud vidi ze mas zajem, tak nemaji sebemensi problem se ti venovat vice. Ale je to jenom o tobe, jak ty k tomu pristoupis.
K porovnani VUT x CVUT mam jednu krasnou ukazku. Meho kamarada vyhodili z CVUT po druhem semestru. Dostal se na VUT a tam si to daval jedna radost. Kdyz jsme se spolu bavili, tak to co jsme museli umet na CVUT behem prvnich dvou let, tak on mel na celeho bakalare. Navic ... nektere predmety jsme meli povinne uz i na bakalari a on to mel na magistrovi, mohl jeste dat volitelne a jeste to nemel tak do hloubky.
Nechci dehonestovat VUT, ale z me vlastni zkusenosti a toho co jsem videl: pokud to s Computer Science myslis opravdu vazne, tak bych uvazoval nad MFF nebo CVUT FIT ... pripadne jeste FI MU (tam jsem mel take kamarada a maji to tam na spickove urovni). Nejvetsi hloupost (podle me) je jit tam kam ti jde hodne kamaradu. Treba mas navic a byla by skoda nevyuzit tveho potencialu. Navic ti mohou kamarady vyhazet a stejne tam budes sam.
A ako by si porovnal fit cvut a fel cvut ?
Mozna budu trosku zatizen fakultou. Ale obecně na comouter science bude lepsi FIT, protoze lide z dob nejvetsi slavy tohoto oboru z FEL jsou na FIT. Rozhodne ale zalezi na tom co chces. Pokud te vice zajima kybernetika a pocitacove videni, tak lepsi skolu nez FEL nenajdes. Pokud jde vsak o klasicke pocitacove vedy, tak bych se ani chvili nerozmyslel a sel na FIT. Pokud totiz budes chtit nejaky predmet z jine falulty, tak neni problem se zapsat. A jestli te zajima hardware, tak katedra cislicoveho navrhu ti umozni totalne se vyblbnout.
-
... Ten papir se vyplati: v nemocnici vezmou "pana inzenyra" prednostne, na urade se k nemu budou chovat slusneji ...
to jako fakt jo? ;D
nějak jsem si toho nevšiml
-
FEL ČVUT je orientována spíš teoreticky, než prakticky (o to se člověk musí starat sám například v létě na brigádě). Úroveň IT na FELu je velmi vysoká. Zda je lepší, než na CU, to nevím, ale řekl bych, že na CU na problémy nahlíží spíš matematicky, zatímco na FELu spíš technicky a berou počítač jako stroj, nikoliv jako abstraktní automat. Určitě doporučuji FEL zkusit, no a pokud se nezadaří, tak je tu ještě FIT ČVUT, kam směřují ti chytřejší vypadlí feláci.
-
FEL ČVUT je orientována spíš teoreticky, než prakticky (o to se člověk musí starat sám například v létě na brigádě). Úroveň IT na FELu je velmi vysoká. Zda je lepší, než na CU, to nevím, ale řekl bych, že na CU na problémy nahlíží spíš matematicky, zatímco na FELu spíš technicky a berou počítač jako stroj, nikoliv jako abstraktní automat. Určitě doporučuji FEL zkusit, no a pokud se nezadaří, tak je tu ještě FIT ČVUT, kam směřují ti chytřejší vypadlí feláci.
Na CU je matika, ale čistě IT předměty se taky berou prakticky.
-
to jako fakt jo? ;D
nějak jsem si toho nevšiml
A predstavujes se jako "inzenyr Kralik" ?
A ako by si porovnal fit cvut a fel cvut ?
FIT vznikl z katedry felu (duvodem byla mimo jine nespokojenost s tim, ze budoucim itkum jsou vnucovany kravoviny jako trebas 6 matik, 2 fyziky, pokud mi skleroza slouzi nekolik predmetu na tema materialy ...a vubec hromady teoreticky elektrikariny - specielne oblibene bylo pokud vim pole), a pokud se nic zasadniho nezmenilo, tak vyucujici si vzajemne pujcujou.
FEL se pak ponekud prizpusobil, a nektery z tech zminenych veci razantne zredukoval. Jestli redukce probehla co do percentuelniho zastoupeni vyucujicich duchodcu, zijicich v dobach elektronek a diskretnich polovodicu, to se uz musis poptat nekoko kdo to vi aktualne.
-
FIT vznikl z katedry felu (duvodem byla mimo jine nespokojenost s tim, ze budoucim itkum jsou vnucovany kravoviny jako trebas 6 matik, 2 fyziky, pokud mi skleroza slouzi nekolik predmetu na tema materialy ...a vubec hromady teoreticky elektrikariny - specielne oblibene bylo pokud vim pole), a pokud se nic zasadniho nezmenilo, tak vyucujici si vzajemne pujcujou.
FEL se pak ponekud prizpusobil, a nektery z tech zminenych veci razantne zredukoval. Jestli redukce probehla co do percentuelniho zastoupeni vyucujicich duchodcu, zijicich v dobach elektronek a diskretnich polovodicu, to se uz musis poptat nekoko kdo to vi aktualne.
Ze současných absolventů různých IT oborů jsem poněkud v rozpacích. Připadá mi, že většinou nejsou ani na úrovni průmyslováků z dob, kdy mít doma 8bit byl luxus. Je mi záhadou, co se tam vlastně učí a podle čeho se ta náplň studia volí. Mám dojem, že hlavním kritériem je průchodnost studia. Když jsem vedl pohovory, zařazoval jsem i příklady z někdejších středoškolských učebnic. Jak je možné, že inženýři si na nich lámali zuby a ještě se pozastavovali nad obtížností? Něco je asi špatně.
I tak jsem se pokoušel řídit doporučením mého někdejšího školitele, abych se snažil zjistit především, co člověk ví, a ne co neví. Ale přes veškerou snahu jsem se dozvídal spíše to druhé. S velkým přemáháním a bez náznaků sarkasmu jsem se snažil zjistit, proč se o danou pozici dotyčný uchází a co by si představoval, že asi tak bude dělat a za kolik. Často jsem tápal, zda to dotyčný myslí vážně, nebo si jen dělá legraci.
Zajímalo by mě, jestli se i v nemocnicích stává, že by tam přišel uchazeč o místo lékaře, který nezná ani základní anatomické pojmy, nezná základní fyzikální procesy odehrávající se v organismu atp., ale zato umí zapnout EKG firmy Siemens.
-
Jinak pedagogové v důchodovém věku nejsou nic divného ani na Západě. Tam to obvykle funguje tak, že po životě stráveném praktickou prací v oboru jde člověk své znalosti a zkušenosti předávat mladým. Jiná situace samozřejmě je, pokud ten důchodce o praxi v životě nezavadil.
-
FIT vznikl z katedry felu (duvodem byla mimo jine nespokojenost s tim, ze budoucim itkum jsou vnucovany kravoviny jako trebas 6 matik, 2 fyziky, pokud mi skleroza slouzi nekolik predmetu na tema materialy ...a vubec hromady teoreticky elektrikariny - specielne oblibene bylo pokud vim pole), a pokud se nic zasadniho nezmenilo, tak vyucujici si vzajemne pujcujou.
FEL se pak ponekud prizpusobil, a nektery z tech zminenych veci razantne zredukoval. Jestli redukce probehla co do percentuelniho zastoupeni vyucujicich duchodcu, zijicich v dobach elektronek a diskretnich polovodicu, to se uz musis poptat nekoko kdo to vi aktualne.
Ze současných absolventů různých IT oborů jsem poněkud v rozpacích. Připadá mi, že většinou nejsou ani na úrovni průmyslováků z dob, kdy mít doma 8bit byl luxus. Je mi záhadou, co se tam vlastně učí a podle čeho se ta náplň studia volí. Mám dojem, že hlavním kritériem je průchodnost studia. Když jsem vedl pohovory, zařazoval jsem i příklady z někdejších středoškolských učebnic. Jak je možné, že inženýři si na nich lámali zuby a ještě se pozastavovali nad obtížností? Něco je asi špatně.
I tak jsem se pokoušel řídit doporučením mého někdejšího školitele, abych se snažil zjistit především, co člověk ví, a ne co neví. Ale přes veškerou snahu jsem se dozvídal spíše to druhé. S velkým přemáháním a bez náznaků sarkasmu jsem se snažil zjistit, proč se o danou pozici dotyčný uchází a co by si představoval, že asi tak bude dělat a za kolik. Často jsem tápal, zda to dotyčný myslí vážně, nebo si jen dělá legraci.
Zajímalo by mě, jestli se i v nemocnicích stává, že by tam přišel uchazeč o místo lékaře, který nezná ani základní anatomické pojmy, nezná základní fyzikální procesy odehrávající se v organismu atp., ale zato umí zapnout EKG firmy Siemens.
Pokud neprogramuji operační systémy, tak si klidně mohu myslet, že v počítači běhaji trpaslíci. Dneska už jste od hardware tak utržení (pokud člověk nedělá embedded věci), že vědět, jak to funguje se vůbec neprojeví na kvalitě aplikace - důležitější je softwarové inženýrství, znalost algoritmů a datových struktur. Fůra zařízení je virtualizovaná, emulovaná a chovají se úplně jinak, než by člověk čekal.
-
...
Pokud neprogramuji operační systémy, tak si klidně mohu myslet, že v počítači běhaji trpaslíci. Dneska už jste od hardware tak utržení (pokud člověk nedělá embedded věci), že vědět, jak to funguje se vůbec neprojeví na kvalitě aplikace ...
Jo, to je videt o fous vedle https://forum.root.cz/index.php?topic=17773.0 trpaslici nestihaj a dotycnej netusi proc. Protoze o tom preci nic vedet nemusi.
-
...
Pokud neprogramuji operační systémy, tak si klidně mohu myslet, že v počítači běhaji trpaslíci. Dneska už jste od hardware tak utržení (pokud člověk nedělá embedded věci), že vědět, jak to funguje se vůbec neprojeví na kvalitě aplikace ...
Jo, to je videt o fous vedle https://forum.root.cz/index.php?topic=17773.0 trpaslici nestihaj a dotycnej netusi proc. Protoze o tom preci nic vedet nemusi.
Zrovna tuhle diskuzi si každý můžeme vykládat, jako potvrzení svého tvrzení. Dotyčný nezná vršek - databáze, a znalost spodku by mu v ničem nepomohla. Je zbytečné znát parametry CPU, RAM, IO, když použijete nevhodně databázi a neumíte identifikovat bottlenecky na vyšší úrovni. Samozřejmě, že naopak, pokud vyšší vrstvu znáte špičkově, tak se Vám vyplatí znát i spodek. Když máte špatně implementovanou databázovou vrstvu, tak tuněním hw vůbec nic nevyřešíte.
-
Jinak pedagogové v důchodovém věku nejsou nic divného ani na Západě. Tam to obvykle funguje tak, že po životě stráveném praktickou prací v oboru jde člověk své znalosti a zkušenosti předávat mladým. Jiná situace samozřejmě je, pokud ten důchodce o praxi v životě nezavadil.
A když dotyčný přednáší algebraickou topologii nebo třeba chetitštinu, taky musí mít praxi? Praxe se přeceňuje, pedagog hlavně musí umět záživně učit tak, aby studentům něco zůstalo v hlavě.
-
Připadá mi, že většinou nejsou ani na úrovni průmyslováků z dob, kdy mít doma 8bit byl luxus. (...) Když jsem vedl pohovory, zařazoval jsem i příklady z někdejších středoškolských učebnic. Jak je možné, že inženýři si na nich lámali zuby a ještě se pozastavovali nad obtížností? Něco je asi špatně.
Ano, špatně je to, že jsi nějak nepobral, že znát odpověď na otázku "co udělá strojový kód 4C 73 AB na procesoru 6502" už opravdu není potřeba.
-
Připadá mi, že většinou nejsou ani na úrovni průmyslováků z dob, kdy mít doma 8bit byl luxus. (...) Když jsem vedl pohovory, zařazoval jsem i příklady z někdejších středoškolských učebnic. Jak je možné, že inženýři si na nich lámali zuby a ještě se pozastavovali nad obtížností? Něco je asi špatně.
Ano, špatně je to, že jsi nějak nepobral, že znát odpověď na otázku "co udělá strojový kód 4C 73 AB na procesoru 6502" už opravdu není potřeba.
Ale na x86 jo.
-
Ano, špatně je to, že jsi nějak nepobral, že znát odpověď na otázku "co udělá strojový kód 4C 73 AB na procesoru 6502" už opravdu není potřeba.
Ale na x86 jo.
I na x86 jsem to naposledy potřeboval před dvaceti lety.
-
I na x86 jsem to naposledy potřeboval před dvaceti lety.
Takze se hrde hlasis k patlalum ktery koupej HW za par mega a pak se chodej na root ptat, proc jim to na tom nefunguje ...
A když dotyčný přednáší algebraickou topologii nebo třeba chetitštinu, taky musí mít praxi?...
Ano, musi, pokud nema, je jeho vyuka zcela 100% khovnu. Protoze vyuka cehokoli musi byt navazana na prakticke vyuziti. Nejlepsi pak jsou ucitele jazyku, kteri se nejsou schopni ve vyucovanem jazyce domluvit. A takovych je drtiva vetsina.
-
A když dotyčný přednáší algebraickou topologii nebo třeba chetitštinu, taky musí mít praxi?...
Ano, musi, pokud nema, je jeho vyuka zcela 100% khovnu. Protoze vyuka cehokoli musi byt navazana na prakticke vyuziti. Nejlepsi pak jsou ucitele jazyku, kteri se nejsou schopni ve vyucovanem jazyce domluvit. A takovych je drtiva vetsina.
Jasně, pojede k Chetitům na Erasmus. To jako vážně???