Fórum Root.cz

Ostatní => Odkladiště => Téma založeno: gamedev 14. 03. 2017, 18:21:39

Název: PC hra na Kickstarteru
Přispěvatel: gamedev 14. 03. 2017, 18:21:39
Momentálně hýbe světem Legend of Zelda, mluví se i o hře dekády. Já se ptám, pokud by 1-2 vývojáři pracovali např. půl roku na vývoji dema nějaké takové hry a následně to prezentovali na kickstarteru, tak se dá očekávat, že ten úspěch přijde. Přijde mi to vlastně docela jednoduchý uspět, pokud je člověk schopný.

Pokud jsem schopný vývojář, mám zkušenost s vývojem her, nemám problém ani s modifikaci enginu, zvolím třeba Cry Engine, umím udělat modely, animace, textury a obecně v této problematice mám přehled a jsem ochotný třeba 0,5-1rok volného času opětovat tomu, že budu tvořit demo nějaké hry a ve výsledku pak to demo bude působit opravdu dobře a profesionálně, tak proč bych měl neuspět?
Název: Re:PC hra na kickstarteru.
Přispěvatel: ferren 14. 03. 2017, 18:41:33
 ne nemel. era naivity na kickstarteru zkoncila, hodne lidi se spalilo. dnes se kickstarter hodi primarne pro projekty lidi, co uz maji za sebou uspesne hry. jsou vic duveryhodni. naslibovat jinak umi kazdej.
k druhe casti, neni to tak jednoduche a vidis vyvoj her velmi naivne ( btw jsen ex AAA vyvojar)
Název: Re:PC hra na kickstarteru.
Přispěvatel: gamedev 14. 03. 2017, 19:06:19
ne nemel. era naivity na kickstarteru zkoncila, hodne lidi se spalilo. dnes se kickstarter hodi primarne pro projekty lidi, co uz maji za sebou uspesne hry. jsou vic duveryhodni. naslibovat jinak umi kazdej.
k druhe casti, neni to tak jednoduche a vidis vyvoj her velmi naivne ( btw jsen ex AAA vyvojar)

Dobře a proč teda bude mít dobře vypadající hra neúspěch? Řekněme, že tam někdo odprezentuje dobře vypadající demo ze hry z 2. sv války. Podle mě ten úspěch je téměř zaručen. Mě jde o to zjistit, proč bych měl být neúspěšný za předpokladu, že skutečně vytvořím něco kvalitního a pěkného, tzn. jestli je to třeba na 90% opravdu o tom, co já dokážu a nebo třeba neuspějuju jenom proto, protože to nebude hra od nějaké velké firmy, ale zase ti na kickstarteru nebudou. Myslím si, že v dnešní době, kdy máme CryEngine, Unity, Unreal Engine pro schopného člověka není problém vytvořit třeba za půl roku slušně vypadající demo.
Název: Re:PC hra na kickstarteru.
Přispěvatel: Lorenz 14. 03. 2017, 19:07:15
Momentálně hýbe světem Legend of Zelda, mluví se i o hře dekády. Já se ptám, pokud by 1-2 vývojáři pracovali např. půl roku na vývoji dema nějaké takové hry a následně to prezentovali na kickstarteru, tak se dá očekávat, že ten úspěch přijde. Přijde mi to vlastně docela jednoduchý úspět, pokud je člověk schopný. Pokud jsem schopný vývojář, mám zkušenost s vývojem her, nemám problém ani s modifikaci enginu, zvolím třeba Cry Engine, umím udělat modely, animace, textury a obecně v této problematice mám přehled a jsem ochotný třeba 0,5-1rok volného času opětovat tomu, že budu tvořit demo nějaké hry a ve výsledku pak to demo bude působit opravdu dobře a profesionálně, tak proč bych měl neuspět?

Z nekolika ruznych duvodu:
1) O rekneme omezene mnozstvi penez, ktere jsou hraci ochotni utratit, souperi na ruznych kickstarterech cim dal vice vyvojaru (a "vyvojaru"); v tom rybnicku zacina byt dost husto.
2) Tim spis, ze dnes je to uz prakticky mainstream. Ono totiz nejprve ziskat penize, a pak teprve vyvijet hru, je zajimave nejen pro indie vyvojare, kteri jinak ani nemohou, ale take pro vychcane korporace.
3) A nejvetsi problem: v tomto businessu je nejuspesnejsi ten, kdo dokaze nejlepe slibovat, at uz nejake featury nebo vyhody pro backery. Vlastni hra je vedlejsi a vlastne ani neni duvod ji nekdy dokoncit (*kasly kasly* Star Citizen *kasly kasly*). A to je casovana bomba, protoze pokud jsou nerealisticke sliby lakavejsi nez realisticke, hraci budou cim dal vetsi penize utapet v projektech, ze kterych nevzejdou zadne ci alespon trochu slusne hry, az nakonec zjisti, ze strojek na hry zadne hry neprodukuje a cele se to slozi.

S vyjimkou open-source projektu, kde by sel jednak sledovat postup (overit, zda jde o vyvojare ci "vyvojare") a dvak i v pripade, ze by zkrachoval, by zbyl alspon kod a assety, se kterymi by slo treba neco delat.  Nicmene takovych projektu bude asi minimum, nevim o zadnych hrach. To je na jednu stranu zajimave, na druhou stranu to jen doklada, ze podstatou teto bubliny je klam, a ten vyzaduje, aby kod nebyl videt. Jak rekl praotec Linus: talk is cheap, show me the code.
Název: Re:PC hra na kickstarteru.
Přispěvatel: bbb 14. 03. 2017, 19:10:51
Jako další bývalý AAA vývojář ti můžu potvrdit, že jsi naivní. Na AAA hru potřebuješ minimálně $10 mega (dolní limit), to na kickstarteru nikdy nevybereš.

Cry engine je v dnešní době špatná volba, protože Crytek je na tom všelijak a může klidně zítra zbankrotovat. Amazon Lumberyard je mnohem lepší volba, protože Amazon tak rychle nezkrachuje a dá se předpokládat, že bude engine aktivně vyvíjet a podporovat minimálně několik let. Star Citizen už to taky pochopil a přešel z Cry engine na Amazon Lumberyard.
Název: Re:PC hra na kickstarteru.
Přispěvatel: ferren 14. 03. 2017, 19:18:50
ne nemel. era naivity na kickstarteru zkoncila, hodne lidi se spalilo. dnes se kickstarter hodi primarne pro projekty lidi, co uz maji za sebou uspesne hry. jsou vic duveryhodni. naslibovat jinak umi kazdej.
k druhe casti, neni to tak jednoduche a vidis vyvoj her velmi naivne ( btw jsen ex AAA vyvojar)

Dobře a proč teda bude mít dobře vypadající hra neúspěch? Řekněme, že tam někdo odprezentuje dobře vypadající demo ze hry z 2. sv války. Podle mě ten úspěch je téměř zaručen. Mě jde o to zjistit, proč bych měl být neúspěšný za předpokladu, že skutečně vytvořím něco kvalitního a pěkného, tzn. jestli je to třeba na 90% opravdu o tom, co já dokážu a nebo třeba neuspějuju jenom proto, protože to nebude hra od nějaké velké firmy, ale zase ti na kickstarteru nebudou. Myslím si, že v dnešní době, kdy máme CryEngine, Unity, Unreal Engine pro schopného člověka není problém vytvořit třeba za půl roku slušně vypadající demo.

dobre vypadajici demo, i kdyby bylo (coz pochybuju) tak tech prave uz bylo mraky, udelat hru zajimavou, byz chyb, dle rozpoctu a vcas, to prave je problem vetsiny kickstarterovych projektu.
vsak se divej na ostatni kampane.
btw proc si myslis ze prave ty neco umis?
Název: Re:PC hra na kickstarteru.
Přispěvatel: ferren 14. 03. 2017, 19:22:42
jinak 10 mil$ neni nutne treba viz Obsidian, Inxile atd, myslim ze od 2mil se da udelat hra v mensim tymu, zalozena na necem originalnim. mainstreamu s nemainstreamovym rozpoctem tezko muzes konkurovat
Název: Re:PC hra na kickstarteru.
Přispěvatel: bbb 14. 03. 2017, 19:43:33
jinak 10 mil$ neni nutne treba viz Obsidian, Inxile atd, myslim ze od 2mil se da udelat hra v mensim tymu, zalozena na necem originalnim. mainstreamu s nemainstreamovym rozpoctem tezko muzes konkurovat

Rozpočet Pillars of Eternity byl $4.3 mega a i když je to výborná hra, tak myslím, že se z hlediska nákladů nedá 3D AAA titulem moc srovnávat. Oni si totiž v Pillars of Eternity dost pomohli tím, že background jsou 2D obrázky a tím pádem nemuseli dělat 3D modely. 3D mají jen postavy. Technicky je to docela zajímavé, jak to mají udělané.
Název: Re:PC hra na kickstarteru.
Přispěvatel: ferren 14. 03. 2017, 20:05:42
jinak 10 mil$ neni nutne treba viz Obsidian, Inxile atd, myslim ze od 2mil se da udelat hra v mensim tymu, zalozena na necem originalnim. mainstreamu s nemainstreamovym rozpoctem tezko muzes konkurovat

Rozpočet Pillars of Eternity byl $4.3 mega a i když je to výborná hra, tak myslím, že se z hlediska nákladů nedá 3D AAA titulem moc srovnávat. Oni si totiž v Pillars of Eternity dost pomohli tím, že background jsou 2D obrázky a tím pádem nemuseli dělat 3D modely. 3D mají jen postavy. Technicky je to docela zajímavé, jak to mají udělané.

dnes je situace takova, ze to ze je neco 3D neznamena drazsi. driv s 3D byla hodne spojena technologicka stranka, to dnes v pripade enginu jako UE4 odpada. ale jo, pisu od 2mil, klidne to muze jit vyse, ale nemluvil bych o 10 jako minimu. v me dobe dost rozpoctu staly vlastni technologie, nekolik veletocu s 3d enginem, reimplementace atd
Název: Re:PC hra na kickstarteru.
Přispěvatel: gamedev 14. 03. 2017, 20:46:44
ne nemel. era naivity na kickstarteru zkoncila, hodne lidi se spalilo. dnes se kickstarter hodi primarne pro projekty lidi, co uz maji za sebou uspesne hry. jsou vic duveryhodni. naslibovat jinak umi kazdej.
k druhe casti, neni to tak jednoduche a vidis vyvoj her velmi naivne ( btw jsen ex AAA vyvojar)

Dobře a proč teda bude mít dobře vypadající hra neúspěch? Řekněme, že tam někdo odprezentuje dobře vypadající demo ze hry z 2. sv války. Podle mě ten úspěch je téměř zaručen. Mě jde o to zjistit, proč bych měl být neúspěšný za předpokladu, že skutečně vytvořím něco kvalitního a pěkného, tzn. jestli je to třeba na 90% opravdu o tom, co já dokážu a nebo třeba neuspějuju jenom proto, protože to nebude hra od nějaké velké firmy, ale zase ti na kickstarteru nebudou. Myslím si, že v dnešní době, kdy máme CryEngine, Unity, Unreal Engine pro schopného člověka není problém vytvořit třeba za půl roku slušně vypadající demo.

dobre vypadajici demo, i kdyby bylo (coz pochybuju) tak tech prave uz bylo mraky, udelat hru zajimavou, byz chyb, dle rozpoctu a vcas, to prave je problem vetsiny kickstarterovych projektu.
vsak se divej na ostatni kampane.
btw proc si myslis ze prave ty neco umis?

Začal jsem se zajímat o IT cca ve 14-15 letech a když to přeženu, tak už se tomu věnuji třeba 12-13 let. Myslím, že mám poměrně rozsáhle znalosti ze spousty oblastí, což není úplně běžné (věci související s vývojem webů, normálních aplikací, grafika, modelování, photoshop, ...). Myslím, že takových lidí zas tolik není a zatím v podstatě všichni vývojáři, se kterými jsem se v reálu setkal, tak objektivně byli horší a vždy jsem svoji práci odváděl velice dobře. Mám solidní znalosti i co se týče vývoje her. Znám grafické API OpenGL, vím jak funguje grafická karta, shadery. Nechci to dál vypisovat, já jsem prostě 100% přesvědčen, že pokud se do toho pustím, tak jsem třeba za půl roku schopný vytvořit demo hry, která se zpracováním bude moct rovnat právě AAA titulům (konkrétně bych měl v plánu hru na motivy knihy, pro více hráčů, taková mlátička s prvky RPG, něco podobného, co je Shadow of Mordor :
V dnešní době game enginu je tohle realizovatelné a jak někdo psal, právě bych využíval toho, že  zpracuju super demo a hlavní vývoj by započal až po výběru peněz.
Název: Re:PC hra na Kickstarteru
Přispěvatel: pb 14. 03. 2017, 21:02:22
Ehm, máš nějaký názor a přišel sis ho sem potvrdit. Potvrzení nepřichází, tak si o ně řekneš znovu.

(Já naopak nevidím jediný důvod, proč bys uspěl.)
Název: Re:PC hra na Kickstarteru
Přispěvatel: javaman () 14. 03. 2017, 21:06:42
Tady se nedočkáš potvrzení, protože tu jsou jen neschopné lopaty. Pokud jsi sám dřel na tom, abys fakt k něčemu byl, tak jsi úplně jinde a máš pravdu. Je otázkou, jestli se chceš pohřbít projektem jako je hra. Je to dost ambiciózní a může to stát hodně času. Zase kdy jindy, když ne teď.

Většina vývojářů nic neumí, takže máš pravdu, že je to podstatná výhoda. Je otázkou, jestli to na té hře bude vidět. Hry jsou moc komplexní, ale pořád lepší, než aby to dělal nějaký patlal.

Podle mě na to jen neseženeš bez peněz lidi. Kdo by chtěl dělat na něčem konkrétním zadarmo? Muselo by jít o úspěch té hry a na to není každý. Máš špičkové lidi, kteří se ti na podobné věci vykašlou a průměrné nepotřebuješ.
Název: Re:PC hra na Kickstarteru
Přispěvatel: Linquerin 14. 03. 2017, 21:13:08
Dobře a proč teda bude mít dobře vypadající hra neúspěch? Řekněme, že tam někdo odprezentuje dobře vypadající demo ze hry z 2. sv války. Podle mě ten úspěch je téměř zaručen. Mě jde o to zjistit, proč bych měl být neúspěšný za předpokladu, že skutečně vytvořím něco kvalitního a pěkného, tzn. jestli je to třeba na 90% opravdu o tom, co já dokážu a nebo třeba neuspějuju jenom proto, protože to nebude hra od nějaké velké firmy, ale zase ti na kickstarteru nebudou. Myslím si, že v dnešní době, kdy máme CryEngine, Unity, Unreal Engine pro schopného člověka není problém vytvořit třeba za půl roku slušně vypadající demo.

Tiez som (alebo chcel by som byt :D) Indie game dev - a imho vidis to naivne a neznalo - pri vsetkej ucte... (ja som bol tiez naivny... zrejme este stale som :D)

Urobit pekne demo a pekne to odprezentovat nestaci... dneska je totalny pretlak, na kazdy motiv aj typ hry je desat konkurencnych projektov, ktore maju pekne demo a prezentaciu a ty urobis jedenasty => kazdy chce prerazit s hociakou somarinou a nevyhrava ten co urobi fakt najkvalitnejsiu hru, ale ten co dokaze natrepat najviac uveritelnych slubov a "cool" veci, do hlavy hracov... niekedy projekt zlyha fakt pre prkotinu - trebars zle zvolene tonovanie screenshotov ktore sa netrafilo do aktualneho trendu... Ten pretlak je tak velky, ze aj velke firmy musia utapat miliony v reklame aby pretlacili svoje hry... A hraci prestali do vsetkeho strkat veselo prachy lebo zistili, ze to moze skoncit fiaskom, takze teraz je este tazsie vytiahnut z nich peniaze... Dalej ta hra musi niecim zaujat - musi byt ina ako ta zaplava rovnakych alebo podobnych hier... a hlavne musis presvedcit hracov, ze je ina, ale zaroven je zrozumitelna a, ze sa oplati do nej investovat - dnes je hranie uz povazovane za mainstream, a k hraniu sa dostali aj bezny ludia, ktory maju problem povedzme rozbalit zip - a ty ich musis presvedcit, ze tu hru zvladnu... ja som bol v soku, ked mi dobrych 75% testerov(beznych ludi) oznamilo, ze nevedia ako maju moju hru hrat (klasicke WASD + lave a prave tl. mysky) - nakoniec som zabil par mesiacov implementovanim detailneho a zrozumitelneho tutorialu aby to hraci nejak pobrali (a uz sa mi to rysuje, ze to bolo marne :D)... Je to skratka alchymia a vsetko od prezentacie az po samotny projekt musi byt dostatocne alebo aspon spravne vyvazene aby sa na to ludia namotali...

Mimochodom hra z 2. sv vojny je snad najviac prevareny motiv v 3d hrach...(samozrejme bol to priklad, ale aj tak... :D) Dalej vytvorenie samotnej hry nieje ziadna sranda- a tak ako si to popisal(zvyraznene casti v citacii) je to skoro utopia (obcas sa ale najde nejaky aziat co fakt sam za pol roka urobi pomaly zazrak - posledne som videl typka co urobil par scen v kvalite Final Fantasy XV :D tiez za pol roka alebo tak nejako), ale obecne je tvorba hier peklo, pot, a tazka drina... ked to robis sam vo volnom case alebo popri praci, tak sa musis doslova kopat do zadeke, a musis mat super pevnu volu. (predpokladajme, ze technicke znalosti mas) A pokial niesi genius s vycibrenym vkusom, zmyslom pre detail a dokonalym planovanim, tak stravis polovicku casu prerabanim blbosti...

Inak si urob pre skusku nejaku malu somarinu... napr. arkanoid alebo tetris aby si zistil co to obnasa - vacsina ludi je prekvapenych kolko problemov a zadrhelov ma tvorba hier... :D

PS: inak obecne chod do toho... ak uz pre nic ine, tak budes mat aspon nieco v rukach ked pojdes niekam na pohovor... a cim viac farebnych obrazkov pre tetu personalistku tym lepsie :D
Název: Re:PC hra na Kickstarteru
Přispěvatel: gamedev 14. 03. 2017, 21:14:19
Ehm, máš nějaký názor a přišel sis ho sem potvrdit. Potvrzení nepřichází, tak si o ně řekneš znovu.

(Já naopak nevidím jediný důvod, proč bys uspěl.)

No zatím nikdo nepředložil nějaký důvod, proč bych neměl uspět, kromě toho, že to nedám, protože AAA titul nedá jeden člověk. Jenže já nemám v plánu naprogramovat celou hru. Já udělam třeba za půl roku funkční demo, kterým se budu prezentovat na kickstarteru. Ale demo neznamená, že tam nebudou textury, nebo že tam budou nedetailní modely apod..
Název: Re:PC hra na Kickstarteru
Přispěvatel: ferren 14. 03. 2017, 21:27:24
jenze demo znamena ze musi byt tak 70% kodu hotovy. herni mechaniky podobne. to ze nebude komplet grafika neni zas podstatny, demovat ma cenu neco co je v pozdnimfazi vyvoje a ne na zacatku. to se neda obechcat jak se mnohdy delaji rendery z maxe a tvrdi se ze jsou to screeshoty. na kickstarteru dopadly nejhur prave ty projekty, co delaly demo jen pro demo a hru chteli delat znova doopravdy. tam pak bylo hodne nasranych lidi a dnes uz takove veci neprojdou, to mozna v pocatecni horecce....
Název: Re:PC hra na Kickstarteru
Přispěvatel: Cenda 14. 03. 2017, 21:56:10
Pral bych ti abys uspel, ale nevidel jsem od tebe - podle mne - jediny argumet, ktery by mne presvedcil, ze uspejes.
podle mne jsou nasledujici duvody

1) single hry jsou zastarale, v online hrach na webu - (facebook ci blizzardi web hry), nebo mobilech ci tabletech se toci min. 100x vetsi prachy v mikropatbach - a coz znamena, ze ty hry jsou - minimalne v pocatku - zdarma

2) kdyz uz chces nejakou hru, kterou si doneses na placce do kompu (nebo stahnes na steamu) - musi mit multiplayer - zabava sdilena je vzdy lepsi .. a nebo protivnik je vic inteligentnejsi a dela taky chyby ci menni strategie

single player  hry jsou maly rybnicek v kterym se uz vali nekolik vorvanu, uspet bude spis zazrak. Jak uz to tu nekdo zminoval, do takovych projektu se rvou jen desity milionu do reklamy.

Vic bych veril treba takove mobilni hre s genialnim napadem, ktery lidi chyti ...

Název: Re:PC hra na kickstarteru.
Přispěvatel: Michal Kovačič 14. 03. 2017, 22:16:32
Začal jsem se zajímat o IT cca ve 14-15 letech a když to přeženu, tak už se tomu věnuji třeba 12-13 let. Myslím, že mám poměrně rozsáhle znalosti ze spousty oblastí, což není úplně běžné (věci související s vývojem webů, normálních aplikací, grafika, modelování, photoshop, ...). Myslím, že takových lidí zas tolik není a zatím v podstatě všichni vývojáři, se kterými jsem se v reálu setkal, tak objektivně byli horší a vždy jsem svoji práci odváděl velice dobře. Mám solidní znalosti i co se týče vývoje her. Znám grafické API OpenGL, vím jak funguje grafická karta, shadery. Nechci to dál vypisovat, já jsem prostě 100% přesvědčen, že pokud se do toho pustím, tak jsem třeba za půl roku schopný vytvořit demo hry, která se zpracováním bude moct rovnat právě AAA titulům (konkrétně bych měl v plánu hru na motivy knihy, pro více hráčů, taková mlátička s prvky RPG, něco podobného, co je Shadow of Mordor :
V dnešní době game enginu je tohle realizovatelné a jak někdo psal, právě bych využíval toho, že  zpracuju super demo a hlavní vývoj by započal až po výběru peněz.

Proboha nechte ho - zpracuj demo a běž do kickstarteru nebo kamkoli jinam... Dej nám vědět až to bude - to té doby jsou to jenom kecy. Přeji hodně štěstí.
Název: Re:PC hra na kickstarteru.
Přispěvatel: Ina 15. 03. 2017, 00:03:17
zpracuju super demo a hlavní vývoj by započal až po výběru peněz.

Takhle to nefunguje, a ti co si mysleli že jo, pohořeli. Když začneš dělat kampaň, musíš mít už (téměř) hotovo. Ty peníze co vybereš ti vystačí tak možná na reklamu, servery, a další věci okolo). Navíc dělat AAA hru v jednom člověku je holý nesmysl. Představuješ si to příliš jednoduše, dělal jsi vůbec někdy sám nějaký projekt déle než půl roku...? to nadšení pro věc co máš teď vyprchá, dřív nebo později.
Název: Re:PC hra na Kickstarteru
Přispěvatel: robotron 15. 03. 2017, 00:04:38
Hele, mlamoji, pokud jsi sem neprisel jen nehorazne trollit, mohl bys nekam placnout kus zdrojaku libovolnyho programu, kterej jsi delal? Pak by ses o sobe a potazmo svoji nadeji na uspech mohl neco dozvedet.
Název: Re:PC hra na Kickstarteru
Přispěvatel: javaman () 15. 03. 2017, 00:37:00
Hele, mlamoji, pokud jsi sem neprisel jen nehorazne trollit, mohl bys nekam placnout kus zdrojaku libovolnyho programu, kterej jsi delal? Pak by ses o sobe a potazmo svoji nadeji na uspech mohl neco dozvedet.

Typická blbost. Jak ze zdrojáku něco poznáš? Myslíš, že tvorba hry je o kódu?
Název: Re:PC hra na Kickstarteru
Přispěvatel: robotron 15. 03. 2017, 00:43:15
Typická blbost. Jak ze zdrojáku něco poznáš? Myslíš, že tvorba hry je o kódu?

Prvni vetveni rozhodovaciho stromu je: 0 zdrojaku => jen zvani a ma velky oci. Pokud nenula zdrojaku, pak se da i tak poznat leccos -- volba prostredku pro dosazeni cile, elegance, splneni elementarnich zakladu (slozitost, plejtvani zdrojema).
Název: Re:PC hra na Kickstarteru
Přispěvatel: javaman () 15. 03. 2017, 00:58:38
Hra je megraprojekt a potřebuješ na to špičkové lidi, pokud to dělají sami. To ze zdrojáku nikdy nepoznáš. Plejtvání zdrojema nikoho nezajímá, pokud zrovna řešíš úplně něco jiného. Jde jen o splnění cíle, což ti asi těžko ukáže. Stejně jako lehce nepoznáš dobrého architekta. Proto jich je tolik k ničemu.
Název: Re:PC hra na kickstarteru.
Přispěvatel: Radovan. 15. 03. 2017, 02:01:06
Začal jsem se zajímat o IT cca ve 14-15 letech a když to přeženu, tak už se tomu věnuji třeba 12-13 let.
A co jsi za ty roky naprogramoval? Zvládl jsi aspoň něco takového? https://www.youtube.com/watch?v=2NBG-sKFaB0
Jen znalosti nestačí, já také vím jak funguje televize, ale sám jí postavit nedovedu.
Název: Re:PC hra na Kickstarteru
Přispěvatel: asdf111 15. 03. 2017, 02:17:46
a ako vies ze si aj dobry game designer? :) ako vies ze ta tvoja hra nebude jednoducho prosta nuda ktorej herne mechanizmy bud nebudu fungovat, alebo tam ani vobec nebudu? to ze veris svojim technickym schopnostiam z teba nerobi nic vynimocne, takych su miliony. To ze si kupis dobru kameru neznaemna ze natocis dobry film a analogii na toto tvrdenie sa da najst kolko len chces. Ale chod do toho a dokaz svetu, nie rootu ze to dokazes :)
Název: Re:PC hra na Kickstarteru
Přispěvatel: Trupik 15. 03. 2017, 09:54:10
a ako vies ze si aj dobry game designer? :) ako vies ze ta tvoja hra nebude jednoducho prosta nuda ktorej herne mechanizmy bud nebudu fungovat, alebo tam ani vobec nebudu? to ze veris svojim technickym schopnostiam z teba nerobi nic vynimocne, takych su miliony. To ze si kupis dobru kameru neznaemna ze natocis dobry film a analogii na toto tvrdenie sa da najst kolko len chces. Ale chod do toho a dokaz svetu, nie rootu ze to dokazes :)
+1 ... ja napríklad nemám problém uveriť, že ten človek dokáže po technickej stránke dať niečo dohromady. Dobrú hru ale nerobí engine, ale téma, nápad, dizajn, gameplay, alebo príbeh.