Fórum Root.cz
Ostatní => Odkladiště => Téma založeno: rooobertek 13. 12. 2015, 16:07:13
-
Nazdárek
Mám to šťastie, že bývam v lokalite, ktorej poštu spracováva najlepšia pobočka Slovenskej pošty v dejinách. "Stráca" sa mi tam takých 30% balíkov platených vopred, netýka sa to dobierky. Aj takým spôsobom, že mi do schránky príde oznámenie o uložení zásielky a na pošte nič nenájdu. Sťažnosť je mi platná asi toľko ako keby som tento príbeh porozprával môjmu alebu susedovmu psovi.
Rozmýšlam, že by som si dal tú námahu a poslal nejaký gps tracker, nech aspoň viem, u ktorého zamestnanca doma sa ten balík "stratil".
Dve otázky k tomu mám:
- Sú tu potenciálne nejaké problémy so zákonom?
- Aký hardware použiť, aby tým inteligentom nedošlo, čo to je, a zároveň tomu vydrží baterka dostatočne dlho?
-
Co takle smatfoun z elektrosrotu? Po zapnuti by obcas z GPS zjistil pozici a poslal SMS. Po pripojeni na Wifi by zatukal na naliceny pocotac, ktery by zalogoval ip.
Ale to by chtelo njakou spec aplikaci, nevim, jestli neco takoveho existuje. Ale asi by existovala nejaka aplikace se sluzbou, ktera tohle dela, jako ta vec, co maji jabkari na Macech.
-
no nie si sam aj mne uz jeden balik zmizol tiez vopred zaplateny , a dalsie dva mi este neboli dorucene , takisto vopred zapaltene lokalita BA4 ...
-
Obavam se, ze sledovani co navrhujes, by pripadna protistrana u soudu oznacila jako poruseni soukromi a jako dukaz by vyloucila a nemel by jsi v ruce nic.
Pokud jde o veci o nejake vetsi (souhrne) hodnote, pak je nejlepsi informovat policii. Nejspis to nebude ojedinely pripad.
Pokud se chces dozvedet neco vic soukrome, tak je asi nejlepsi obratit se na nejakou sousedku, domovnika ci jineho cloveka, ktery
zrejme uz bude vedet, kdo oznameni do schranky dava, muze se s nim dat do reci apod.
-
Ignoruj ten zaprdeny komunisticky podnik, ktory nema ziadne opodstatnenie na existenciu.
Kurierskych sluzieb je babilion.
-
Odkud ty balíky byly odeslané? Jestli z ČR/SR, tak bych to řešil s odesílatelem jako reklamaci. Klidně dělej hloupého, říkej, že pořád nic nepřišlo i když už je po termínu – ať se starají oni. Pokud to bylo přes eBay nebo něco podobného, tak by ti reklamace taky prošla (i když za to asi odesílatel nemůže).
Pokud to nebyly vyloženě levné věci (cca do stovky nebo dvou, kde se to moc neřeší), tak by měl mít odesílatel v ruce nějaký papír a mělo by to být pojištěné aspoň na pětistovku – když to pošta ztratí, bude platit. Oni už si pak toho zaměstnance, který to krade, najdou…
Sledování zásilky přes GPS/GSM můžeš taky zkusit, vyjde tě to tak na pár stovek (pak to zařízení můžeš použít třeba do auta nebo rozebrat a součástky použít samostatně, takže to úplně vyhozené peníze nejsou), ale přijde mi to trochu zbytečné/přehnané – nejdřív bych to zkusil řešit přes ty reklamace.
P.S. nevím, jak to chodí u vás na poště, ale takový bordel tam snad mít nemůžou – když přijdeš s lístkem (tzn. balíček prokazatelně na té místní pobočce byl), tak neexistuje, aby ti na poště řekli, že ho nemají a dál se to neřešilo – musí mít zaevidované, kdo ho kdy vyzvedl a musí tam mít někde lístek s jeho podpisem, že převzal zásilku.
-
Pokud pošta balíček přecezme, vytřídí a snaží se doručit, nemůže se jen tak ztratit. Každej pohyb se zásilkou je někde evidovanej.
Je možný, že ti balík vezou autem, ty nejsi doma a oni ti nechají lístek s časem, kdy se balík vrátí k uložení na poštu. Pokud by se balík na poštu nevrátil, na každej normání poště to snadno vyčtou z počítače a požádají tě, ať přijdeš později.
A nevyzvednutý/ztracený/zničený zásilky se taky někde musí evidovat.
Tohle musíš řešit jedině s poštou.
Pokud ale balík není pojištěn na odpovídající částku, je to nezodpovědnost. Pojištěný balík, když se ztratí, tak to na té poště někdo musí zaplatit a to je pak více nutí k tomu, aby se řešilo kdo/kde/jak...
-
P.S. nevím, jak to chodí u vás na poště, ale takový bordel tam snad mít nemůžou
Tak ja take nevim, jak to chodi u nich na poste. Ale ceska posta dokaze doporuceny dopis z Prahy do Londyna dorucovat cele tri tydny. Tohle nedokazali snad ani za bolsevika, kde ten dopis musel napred projit slidicim uradem. Takze iluze bych si nedelal. Koneckoncu na reteze ty baliky nebyly.
-
Mám to šťastie, že bývam v lokalite, ktorej poštu spracováva najlepšia pobočka Slovenskej pošty v dejinách. "Stráca" sa mi tam takých 30% balíkov platených vopred, netýka sa to dobierky. Aj takým spôsobom, že mi do schránky príde oznámenie o uložení zásielky a na pošte nič nenájdu. Sťažnosť je mi platná asi toľko ako keby som tento príbeh porozprával môjmu alebu susedovmu psovi.
To jsou kecy. Ztrátu doporučeného balíku lze úspěšně reklamovat a úspěšně vymáhat po poště škodu a to v celé EU. Posílat cenné věci obyčejnou zásilkou je tvůj osobní problém a přímo to bývá uvedeno v poštovních podmínkách, že obyčejná zásilka se nepoužívá na cenné věci.
-
Nespomínam si na všetky prípady, ale boli to obyčajné zásielky. 3x aliexpres od overených obchodníkov (hodnoty cca 2, 15 a 20 eur), 1x knihy z USA s poštovným drahším ako knihy (to bol ten divný prípad s oznámením v schránke), čosi išlo aj z ČR...
Poisťovať a používať iných doručovateľov sa v týchto prípadoch neoplatí.
-
Měli jsme podobný problém, vyřešený po krátké debatě na poště.
Pozděi sme se dozvěděli, že ta pošťačka už u nich nepracuje.
Nepojistit si cenné věci na poště bych si kvůli ztrátě nikdy nedovolil.
-
Posílat cenné věci obyčejnou zásilkou je tvůj osobní problém a přímo to bývá uvedeno v poštovních podmínkách, že obyčejná zásilka se nepoužívá na cenné věci.
To, že posielané veci nemajú vysokú hodnotu a pošta nezodpovedá za škody, neznamená, že si ich zamestnanci môžu brať ako v dobročinnom bazáre. Že sa občas niečo stratí, ok, ale ak nie sú schopní dosiahnuť aspoň prijateľnú úspešnosť doručenia, tak nech sa na to vyserú a buď zrušia službu alebo v lepšom prípade celú štátom dotovanú firmu.
-
Zazil som kvalitu SP par rokov dozadu, a to prosim dokazali stratit/nedorucit blbe CD/DVD ... (opakovane).
Z druhej ruky som sa dozvedel, ze dana posta je vyhodnotena ako nespolahliva aj interne v ramci SP.
Nasledne som to riesil doporucene atd.
Napisal som aj pekny email na riaditelstvo, kupodivu, prisla odpoved, ze sa s tym mienia zaoberat.
V tvojej situacii by som kludne riesil poistenie balika (nejak rozumne, napr. smarfonna 200-300 eur, naklady na postovne to zdviha len minimalne) ako fejk zasielku (posle ti kamos nieco nepotrebne, nejaku rozbitu nokiu :-)) a cakal co sa stane ...
Ak by ti to opet neprislo, aspon zarobis za predch. statene zasielky.
Treba si pozriet podmienky SP, kedy je mozne vymahat za stratenu zasielku peniaze, a pripadne s tym kalkulovat aj do buducna.
(ak je kurier drahy, ukecam odosielatela, nech za euro naviac tu zasielu poisti).
Zasielka za 99 eur nepride, ale posta ti cvakne 200 ... (napr.).
Skor ci neskor si to niekto spocita, a zacne sa tym u nich zaoberat.
-
Mám to šťastie, že bývam v lokalite, ktorej poštu spracováva najlepšia pobočka Slovenskej pošty v dejinách. "Stráca" sa mi tam takých 30% balíkov platených vopred, netýka sa to dobierky. Aj takým spôsobom, že mi do schránky príde oznámenie o uložení
...
Rozmýšlam, že by som si dal tú námahu a poslal nejaký gps tracker, nech aspoň viem, u ktorého zamestnanca doma sa ten balík "stratil".
Dve otázky k tomu mám:
- Sú tu potenciálne nejaké problémy so zákonom?
...
Podle mne jde o klasickou lokální zlodějnu, je za tím jednotlivec nebo spíš parta z dané pošty nebo nějaké k ní blízké třídírny. Poslal bych stížnost na ředitelství (chělo by uvést zcela konkrétní fakta včetně kopií oznámení), pro policii by (u nás) byla škoda příliš nízká.
Poslat v zásilkce zapnutý tracker - to podle mne žádný zákon nenarušuje, i když dnes si člověk není ničím jist; chtělo by to podívat se do slovenských poštovních předpisů. Aby to neodhalil nějaký bezpečnostní rám a následně aby se pak nekonaly pyrotechnickopolicejní manévry zakončené efektní destrukcí nešťastného balíčku.
-
Ked ti doruci listok a ty ten listok mas a na poste to nemaju, tak to proste niekto ukradol. Neviem preco si tu nahovarat, ze sa stratil. Ale v hodnote 30eur, to ani zapisnicu nespisu, takze si mozu kradnut dalej. Welcome to Slovakia.
Inak mne zatial vsetko cez postu doslo, pobocku mam o ulicu vedla, takze som spokojny.
-
Inak este taka drobnost, ze ja tam zvyknem davat svoje cislo a vzdy mi vola kurier a vzdy mu poviem, ze som v robote a nech to necha na pobocke a uz raz to mal este v aute ked ja som tam prisiel.
-
P.S. nevím, jak to chodí u vás na poště, ale takový bordel tam snad mít nemůžou
Tak ja take nevim, jak to chodi u nich na poste. Ale ceska posta dokaze doporuceny dopis z Prahy do Londyna dorucovat cele tri tydny. Tohle nedokazali snad ani za bolsevika, kde ten dopis musel napred projit slidicim uradem. Takze iluze bych si nedelal. Koneckoncu na reteze ty baliky nebyly.
A jsi si jistý, že za to může Česká pošta? IMHO je to spíš nějaké anglické specifikum – mám zkušenost s opačným směrem – zatímco balíčky z Německa nebo Francie chodí během pár dnů, na balíčky z Anglie si běžně počkám dva týdny. Jednou mi přišel i dřív balíček z Číny, než ve stejný den objednaný balíček z Anglie. Obchodník pak psal jako omluvu něco ve smyslu, že u nich zrovna prší.
-
Nespomínam si na všetky prípady, ale boli to obyčajné zásielky. 3x aliexpres od overených obchodníkov (hodnoty cca 2, 15 a 20 eur), 1x knihy z USA s poštovným drahším ako knihy (to bol ten divný prípad s oznámením v schránke), čosi išlo aj z ČR...
Poisťovať a používať iných doručovateľov sa v týchto prípadoch neoplatí.
Věci za dolar nebo dva se posílají jako dopis a nikdo žádné pojištění nebo čísla neřeší. Ale u věcí za 20 dolarů nebo víc bych se divil, kdyby od toho obchodník neměl číslo, přes které může sledovat, kde zásilka je. A i když to třeba nejde pohodlně sledovat přes web, nějaký doklad od toho je a v případě ztráty se to dá řešit.
-
A jsi si jistý, že za to může Česká pošta? IMHO je to spíš nějaké anglické specifikum – mám zkušenost s opačným směrem – zatímco balíčky z Německa nebo Francie chodí během pár dnů, na balíčky z Anglie si běžně počkám dva týdny. Jednou mi přišel i dřív balíček z Číny, než ve stejný den objednaný balíček z Anglie. Obchodník pak psal jako omluvu něco ve smyslu, že u nich zrovna prší.
S anglickou postou nemam zkusenosti, takze mozne je vsechno. Ale vzhledem k tomu, co vim o ceskem bordelu, mam tendenci vinit Ceskou postu. A vzhledem k tomu, ze tehdy nejak pred udalosti zrusili expresni dopisy, tak predpokladam, ze vedi, proc je zrusili.
-
Pobavilo... Tohle je určitě to pravé fórum pro řešení mezinárodních poštovníhc předpisů. ;D ::)
-
Rozhodne doporucuji jit cestou stiznosti, alespon to dobre zafungovalo v Praze (tady ale slo pouze o to, ze dorucovali spatne!). Nejprve si durazne promluvit s vedouci dane posty, podat na vsechno reklamace (muzete i jako prijemce). Je dost dobre mozne, ze to nepovede k reseni (u nas nevedlo). Tak je tu dozorovy organ, u nas to byl (je?) CTU. Tomu jsme poslali stiznost a svete div se, najednou delali setreni, poslali nam vyrozumeni - vsechno si hezky oduvodnili, ale vyslo jim, ze chyba neni na jejich strane :-). Napsal jsem tedy jeste jeden mail, ze jejich tvrzeni jsou vylozene lziva a na to uz prisla reakce, ze se omlouvaji a zajistili napravu. Zanedlouho na to se vymenila vedouci na poste (nevim, zda to souviselo).
Postaci maji velmi dobre evidovane vsechny zasilky s carovym kodem (i ne-trackingove americke LCxxxxUS), takze kdo chce ten dohleda. Musite se jen dostat k takovemu cloveku, ktery bude chtit.
-
Nespomínam si na všetky prípady, ale boli to obyčajné zásielky. 3x aliexpres od overených obchodníkov (hodnoty cca 2, 15 a 20 eur), 1x knihy z USA s poštovným drahším ako knihy (to bol ten divný prípad s oznámením v schránke), čosi išlo aj z ČR...
Poisťovať a používať iných doručovateľov sa v týchto prípadoch neoplatí.
Zrovna z Aliexpress to dost často chodí doporučeně, to se pozná tak že to má tracking number a zásilka se tak vypátrat dá.
-
Robo mozes aspon prezradit lokalitu z ktorej si
-
Robim na poste. Baliky maju cislo, vsetko spisat ako staznost, ak neverite miestnej pobocke, tak na webe posty su kontakty, zakaznicky servis. Kurierov robia aj externy zivnostnici, uz bolo par vyhodenych. Musite sa ozvat, pisat ked ste nepokojny, inak si myslime, ze je vsetko ok.
-
A jsi si jistý, že za to může Česká pošta? IMHO je to spíš nějaké anglické specifikum – mám zkušenost s opačným směrem – zatímco balíčky z Německa nebo Francie chodí během pár dnů, na balíčky z Anglie si běžně počkám dva týdny. Jednou mi přišel i dřív balíček z Číny, než ve stejný den objednaný balíček z Anglie. Obchodník pak psal jako omluvu něco ve smyslu, že u nich zrovna prší.
Minuly tyzden mi dosla zasielka z UK amazonu rychlejsie ako z FR amazonu (objednane s rozdielom asi 30min). Byvam vo Francuzsku ;-) Vo vseobecnosti sa da povedat ze sa neda zovseobecnovat...
-
To jsou kecy. Ztrátu doporučeného balíku lze úspěšně reklamovat a úspěšně vymáhat po poště škodu a to v celé EU. Posílat cenné věci obyčejnou zásilkou je tvůj osobní problém a přímo to bývá uvedeno v poštovních podmínkách, že obyčejná zásilka se nepoužívá na cenné věci.
Spat dostanes len postovne, pokial to nemas zaplatenu extra sluzbu - poistene podla hodnoty balika.
Ale nemyslim si ze je problem to reklamovat na poste ak clovek nie je hnily. Su velmi ustretovy a snazia sa "skodnu" dostat prec zo svojho reviru (z vlastnej skusenosti).
-
Mám to šťastie, že bývam v lokalite, ktorej poštu spracováva najlepšia pobočka Slovenskej pošty v dejinách. "Stráca" sa mi tam takých 30% balíkov platených vopred, netýka sa to dobierky. Aj takým spôsobom, že mi do schránky príde oznámenie o uložení zásielky a na pošte nič nenájdu. Sťažnosť je mi platná asi toľko ako keby som tento príbeh porozprával môjmu alebu susedovmu psovi.
To jsou kecy. Ztrátu doporučeného balíku lze úspěšně reklamovat a úspěšně vymáhat po poště škodu a to v celé EU. Posílat cenné věci obyčejnou zásilkou je tvůj osobní problém a přímo to bývá uvedeno v poštovních podmínkách, že obyčejná zásilka se nepoužívá na cenné věci.
Kolko si "skody" uspesne vymohol od hocijakej statnej institucie ?
Tipujem 0.0. Takze dalsi pan teoretik.
-
Bez pojištění posílá cenou věc jenom nezodpovědný člověk. Paradoxem je, že taktový nezodpovedný člověk požaduje po někom zodpovědnost, v případě ztráty/poškození balíku.
Na posílání cenností slouží cenný balík. Pokud se někde "ztratí" nebo poškodí, není většinou s vymožením náhrady škody problém.
Jestliže někdo něco posílá z ameriky do evropy a utrácí velkou částku za poštovné, lze se jen domnívat, že obsah má nějakou hodnotu. Pokud je potencionálně hodnotný obsah nepojištěn, mohou toto určití jedinci vidět jako příležitost ke svému obohacení.
-
Spat dostanes len postovne, pokial to nemas zaplatenu extra sluzbu - poistene podla hodnoty balika.
U ČP je každý doporučený balík defaultně pojištěn v ceně a to až 680 Kč u Doporučeného balíčku a až 50 000 Kč u Balíku do ruky. Při ztrátě tak skutečně dostaneš prachy z pojištění, ne jenom cenu služby. Jde samozřejmě připlatit na víc.
https://www.ceskaposta.cz/documents/10180/483878/Doporuceny-balicek.pdf/98c9dbc5-3dda-4b90-a7d7-074d60eff5d2
https://www.ceskaposta.cz/documents/10180/483878/Prod-List_Balik-Do-ruky.pdf/e8480832-750f-48e6-be33-edf06d885b00
Kolko si "skody" uspesne vymohol od hocijakej statnej institucie ?
Několik stokorun. Chce to nezdržovat se na přepážce a jít rovnou za poštmistrem.
-
Pokud se nemýlím, je majitelem balíku aži do převzetí odesílatel. On je také zákazníkem pošty a má možnostslužbu reklamovat. Ty jako příjemce u poěty nenareklamuješ nic, jen to, že jsi eventuálně byl doma a nikdo nezvonil.
Úplně normálně bych tedy u odesílatele podal reklamaci, ať si to se svým partnerem (poštou) vyřeší on. Tys zaplatil a nic nedostal.
Pokud odesílatelem není žádný obchodník, ale ty sám, pak reklamaci samozřejmě řeš ty.
Tracker by podle mě nikdo nijak napadat neměl - je to tvůj balík, juestli sleduješ jeho cestu, nebo ne, je tvoje věc. Jelikož jeho pohyb je z tvého pohledu zcela anonymní, neporušuje ani ničí osobnostní práva.
Ten mobil, co do něj vložíš, by také měl začít natáčet/fotit, jakmile se ocitne na světle. A rychle to odeslat. A neumožňovat telefonování :)
-
Na ztrátu zásilky se může stěžovat jen odesilatel, ne adresát. Ten zná jeho podací číslo. Protože balík je zapsaná zásilka, podle čísla se vypátrá, kde to zmizelo. Jsou k tomu standardní formuláře.
-
Pokud se nemýlím, je majitelem balíku aži do převzetí odesílatel. On je také zákazníkem pošty a má možnostslužbu reklamovat. Ty jako příjemce u poěty nenareklamuješ nic, jen to, že jsi eventuálně byl doma a nikdo nezvonil.
Jak jsem psal vyse, stezovali jsme si z pozice prijemce (pozor, nebyla to reklamace, ale myslim, ze to tak skoro vzali a sami bez dalsiho poslali odesilateli slozenkou penize a nam napsali ze se omlouvaji). Kazdopadne jak tu nekdo psal, je potreba upozornovat na chyby dokud to nekdo nezacne resit.
Pokud poda reklamaci jen odesilatel (navic v cizine), tak mu nejspis vrati prachy a nikdo to nebude resit. To zase mohu rici z pozice odesilatele - zjistuji jen jestli bylo/nebylo doruceno a tim vse konci.
-
S anglickou postou nemam zkusenosti, takze mozne je vsechno. Ale vzhledem k tomu, co vim o ceskem bordelu, mam tendenci vinit Ceskou postu. A vzhledem k tomu, ze tehdy nejak pred udalosti zrusili expresni dopisy, tak predpokladam, ze vedi, proc je zrusili.
Expresní pošta byl drahý nesmysl, nebyl o ní zájem. Expresní bylo jen konečné doručení, extra s ní běžela pošťačka. Mezi poštami to šlo v pytli s normální poštou.
-
Trackery se bezne v dorucovatelskych sluzbach zakazniky pouzivaji i v mezinarodnim dorucovani. Pokud zbozi vyzaduje nejake specialni podminky(teplotu,vlhkost,tlak vzduchu, sily pusobici(letecka preprava(mne ty zavorky strasne bavi:))), tak to tracker sleduje take a data se pak vyhodnocuji.
Problem obcas muze byt ze celnikum se uplne nelibi zapnute blikajici zarizeni ktere pusobi dojmem casovane naloze. Hlavne v paranoidnich zemich typu USA a UK.