Fórum Root.cz
Hlavní témata => Software => Téma založeno: Jakub Váňa 23. 09. 2015, 16:37:31
-
Pěkný den ještě jednou,
sháním nějaký nástroj, který by mi umožnil zároveň vytvářet strukturu dokumentace a zároveň ji u jednotlivých klientů postupně vyplňovat a doplňovat. Dal by mi lepší přehled o tom, co jsem u jednotlivých klientů realizoval a co naopak mohu ještě nabídnout.
Struktura by měla vznikat živelně, ale měla by být pro všechny klienty stejná. Data samozřejmě by byla individuální.
Představuju si program podobný tabulkovému procesoru, kde ale místo osy Y by na levé straně obrazovky byl stromeček - struktura dokumentace. A na ose X by byly jednotliví klienti. Ale neříkám, že neexistuje lepší řešení.
Nemáte někdo nějaký tip, děkuji.
-
Jakmile si člověk řekne "představuji si", obvykle je nucen si tu svou "představu" i sám vytvořit ...
-
Raději bych ten nástroj transponoval do podoby: Jeden klient - jeden řádek a místo stromečku by byly sloupce. V tabulkovém kalkulátoru pak obvykle stačí ukotvit příčky tak, aby ti z levého pruhu neujela jména a z horního pruhu popisky toho stromečku.
Jinak se dá využít jakýkoli XML editor, ale s tabulkovým kalkulátorem se obvykle dá vyblbnout mnohem lépe. Jen je nutné správně rozvrhnout, co patří do řádků a co do sloupců. A dají se v tom dělat i další kejkle, jako vyselektovat klienty, kteří ještě nemají tento produkt apod.
-
čumil: Toho se trochu bojim - řekl bych ale, že je to celkem logická přdstava a nezdá se mi pravděpodobné, že by to už někde nebylo. Jen jsem to bohužel nenašel.
-
Kit: to jsem měl napsat - moje chyba...
Jsem konzultant (IT) mám asi 6 klientů o které se starám roky a dělám pro ně věci větší i malé - povětšinou se ty velké skládají z těch malých a jsou jich řádově stovky.
-
Jsem konzultant (IT) mám asi 6 klientů o které se starám roky a dělám pro ně věci větší i malé - povětšinou se ty velké skládají z těch malých a jsou jich řádově stovky.
V tom případě na svém názoru nezměním ani písmenko. 6 řádek, stovky pojmenovaných sloupců. První řádek a první sloupec ukotvit. Nová služba - nový sloupec.
-
1) Relační databáze (pokud umíš SQL, nebude to pro tebe problém)
2) Souborový systém – stromovou strukturu tam máš, adresáře budou služby, data budou soubory. V souborech s příponou třeba *.metadata.txt bude popis služby, v souborech s příponou třeba *.zákazník.txt budou poznámky ke konkrétnímu zákazníkovi. Pak ti stačí slušný správce souborů – klidně i textový Midnight commander – který se dá ovládat klávesnicí. A k tomu si můžeš napsat skriptík (find, grep…), který ti vytáhne a sumarizuje informace o jednom zákazníkovi.
-
Na Drupalu naklikame za pul dne i s kavou a poladenim vzhledu a vyhledavani apod. Predtim, ale budem pul dne ladit zadani abychom byli ve shode.
-
Jj, ale doufal jsem, že najdu něco, co nebudu muset programovat.
1) datové struktury nejsou anitak problém - to je sranda vytvořit strukturu - honička je vytvořit nějaký UI
2) tak to asi dopadne - zatim se mi zdá FS jako nejlepší varianta, jak si rychle zbušit vlastní řešení. Ale z těch file managerů se mi nevybírá dobře.
K tomu MC - vůbec mi nikdy nedošlo, že také umí stromové zobrazení. Ještě ho prozkoumám, ale zdá se, že pohyb ve stromě také nebude ideál - hlavně je trochu potíž, že zobrazení začíná v "/" a tedy se tam motá spousta věcí, které nesouvisí ;-)
Nejblíž je xfe - vypadá výborně, ale taky zobrazuje od "/" :-(
Ale děkuju za tip.
-
to_je_jedno: půl dne zní roumně, jakou máte sazbu ? Otázka je spíš hostingu, resp. asi bych to chtěl mít offline u sebe. Apache mi tu lokálně sice běží, ale co by vyžadoval navíc pro drupal ???
-
Neco podobneho taky shanim, byly mi doporucovany ruzny CRM, ale to jsou hrozny molochy. Nad drupalem jsem taky uvazoval, ale provozovat webserver a db na laptopu se mi nechce.
-
No, neznám přesně Vaší potřebu, ale tu mou určitě CRM nesplňuje. Sám jedno implemenuju u klientů a opět - dokážu si představit v něm nastavit struktury a data ukládat do něj, ale UI bych si musel zase udělat vlastní. CRM je obecně zaměřené trochu jinám ....
No, on ten webserver a databáze zas tak náročné nejsou, pokud skoro nic nedělají. Já ale drupal neumím a učit se v tuhle chvíli nechci....
Spíš jsem nedávno (no, už asi 4 roky) začal používat PHP - hodně se mi líbí na běžné skriptování - mnohem lepší než shell :D Tak zvažuju, že si to nabušim v tom - koukám už nějakou dobu po GUI knihovnách ale nějak mi to nejde nainstalovat.
Taky už mám ale systém 4 roky a přecejen začínám čím dál tím víc narážet na různé nekompatibility - zvážím instalaci nového OS ....
Je, to jsem se rozkecal ;-)
-
ak myslime na to iste tak je na tuto ulohu vhodny tzv. "mindmap" nastroj. z freemium je to napriklad XMIND, z komercnych MINDJET. tieto programy umoznuju vytvarat mind mapu = stromovu strukturu myslienok. jednotlive polozky je mozne popisat pomocou textu a multimedii.
program potom vie z tohto vyplut hotovu dokumentaciu (komercny mindjet to ma zvladnute velmi pohodlne do formatu docx, aj s vytvorenim table of contents a udrziavania struktury dokumentu). odporucam takyto postup pri pisani akejkolvek dokumentacie, alebo diplomovych prac. jednotlive body prace je mozne pisat AD HOC, kludne aj skratkovite na zaciatku.
-
to_je_jedno: půl dne zní roumně, jakou máte sazbu ? Otázka je spíš hostingu, resp. asi bych to chtěl mít offline u sebe. Apache mi tu lokálně sice běží, ale co by vyžadoval navíc pro drupal ???
Drupal 7: memory limit aspon 128M, php_pdo, je vyhodne mit memcached demona + php rozsireni a nejakou opcode cache v PHP.
Jestli jsem to dobre pochopil, tak bys udelal "stromecek" (klasicka taxonomie) + node type "zakaznik" + node type task
Pointa tohoto reseni: nepotrebujes programovani. Jen si vymyslet a zorganizovat datove struktury a ty udelat jako typy obsahu + taxonomii (= strom kategorii).
Mozna by bylo jeste jednodussi mit jen strom a typ obsahu zakaznik. A v tom typu obsahu zakaznik pouzit term_reference_tree modul - takze bys jen odskrtaval co jsi udelal.
Zkratka napada me vic ruznych reseni, ale nevim ktere by nejvic vyhovovalo.
Hodinovka neni zase tak podstatna jako to, ze by bylo dobre na tohle sednout osobne a ja jsem geograficky umisten na Slovacku.
Mozna pro lepsi pochopeni i pro tebe jako zadani by bylo nejlepsi si nakraslit 2-3 wireframy jak by ti vyhovoval vzhled , filtrovani apod. Treba nekdo zna takovy program, jen mu to takhle textove nedochazi. Nebo ja bych ti byl schopen to tady vyhodit jednoduse.
-
PPR: chvíli jsem koukal, jestli by se dal přiohnout freemind, ale není to ono - prostě to je jen jedna dimenze (struktura služeb) - ta druhá (klienti) by se dala nějak spravovat, ale zase by to bylo ručně.
-
Z popisu jsem pochopil, že chcete mít dva (nebo více) stromy a mezi nimy tvořit vazby. Je to tak?
-
To jsem tedy asi napsal špatně.
Chci mít jeden strom, který bude představovat složený datový typ (strukturu) a poté pro každého klienta instanci tohoto typu. Když přidám node do stromu, přibyde mi automaticky ve všech instancích.
A k tomu nějaký pohled na tato data, kde instance budou přehledně vedle sebe.
Mě opravdu překvapuje, že jsem zatím nenarazil na nikoho, kdo by řešil něco podobného ;-)
-
Kit: to jsem měl napsat - moje chyba...
Jsem konzultant (IT) mám asi 6 klientů o které se starám roky a dělám pro ně věci větší i malé - povětšinou se ty velké skládají z těch malých a jsou jich řádově stovky.
Bez urazky, ale takovou odpoved bych naopak ja cekal od IT konzultanta :)
Jinak excel by na toto mohl stacit :) Staci si tu stromovou strukturu vlevo vytvorit... ale zalezi, jak velke naroky mate.
http://files.microfocus.com/filemanager/files/kb/Borland/BorlandKB/18978/189783.bmp (http://files.microfocus.com/filemanager/files/kb/Borland/BorlandKB/18978/189783.bmp)
Co xMind (popr. vice omezeny Freemind)?
Jinak vetsina nastroju na project planning (MS Project apod) k tomuto pujde ohnout...
Mozna ale chapu spatne zadani. :)
-
Jak maji fungovat vztahy node - zakaznik? Staci jen bool (checkbox), ze jsi danou sluzbo provedl nebo chces resit i textovy popis, prilohy a dalsi?
-
Tak jistě, ale IT je široký pojem a neustále čklověk hledá nové nástroje.
No, excel sice mám (dokonce i legální :D :D ), ale ve windowsech a ty jsou ve virtuálu - na rootu jsem hledal něco víc linuxového ;-)
Open Office má něco podobného, ale pracuje se s tím příšerně - jak říkám struktura je to triviální a přiblížit se k ní dá v lecčems, ale zatím jsem nenarazil na použitelné UI.
Radši bych nic nepřiohybal a našel něco, co na to bude navržené a pokud nic takového není, tak to asi budu muset vytvořit, protože to budu používat pořád ;-)
-
to_je_jedno: stačí plaintext
-
Možná by na to stačil i program gnumeric, jedná se o jednoduchý tabulkový procesor. Akorát bych prohodil sloupce a řádky, to znamená co sloupec, to zákazník a do řádkú bych zapisoval jednotlivé případy.
-
V gnumericu jsem narozdíl od oocalcu (kde to bylo dost nepohodlné) vůbec nepřišel na to, jak jednotlivé větve (tj. skupiny řádků) schovávat, ale možná jsem něco přehlédl ....
-
Kliknutím na pravé tlačítko myši na záhlaví sloupce nebo řádku se objeví menu, zvolit sloupec nebo řádek a povel skrýt. Pro zobrazení označit sousedící sloupce nebo řádky a zvolit zobrazit skryté. Toť vše.
-
Dělal jsem podobnou práci ;-) a víc bych se zamyslel na zadáním, čemu to má sloužit a pro koho to bude. Tebou formulovaná otázka je záludná, svádí člověka přemýšlet, jestli bude lepší OO nebo MS Office :-)
Dokumentace - dokumentace o nasazení, uživatelská dokumentace, seznam nasazených technologií...
Pro koho - jen pro tebe, pro klienta když platí, pro uživatele, pro ostatní členy teamu...
Jak se s tím bude pracovat - bude se to tisknout, prohlížet online (třeba externí přístupy), exporty v pdf do mailu nebo to budeš mít jen na počítači?
Co tam všechno bude - krátké popisy nasazených technologií? Dlouhé texty, případně s nadpisy a s formátováním?
Jestli je to varianta seznam nasazených technologií, pro klienta, co platí, a prohlížení online třeba i pro ostatní, krátké popisy, tak mě napadá Trello.
Pro každého klienta jeho kanban board (můžeš mu dát link a on se podívá, jak je na tom - na zvážení).
Sloupečky něco jako:
-Mohlo by se hodit
-Bude realizace
-V realizaci
-Nasazeno
A máš přehled u každého klienta. Plus si můžeš udělat jeden board pro sebe, kde budou všechny technologie/postupy, které přicházejí v úvahu. Před schůzkou projedeš svůj board i jeho, jestli tam není něco, co by se mu mohlo hodit a na schůzce to můžeš nadhodit.
Jinak za pivo i předvedu :-)
Nebo nějaká wiki, jestli tam má být víc textů.
-
@Jakub: poslal jsem SZ.
-
To je dobrá otázka, pro koho to je .....
Dokumentace - o nasazení, seznam "technologií"
Pro - mě (týmovou variantu zatím neřeším) a k tomu bych si rád udělal strojově generovaný report pro klienta z exportu - to je ale celkem snadné a nepracuje se s tím neustála
Tj. bude se z toho exportovat
Krátké i dlouhé popisy, ale stačí neformátovaně - formát by byl spíš na škodu - lehké formátování pak může řešit právě ten exportní nástroj. Nadpisy, tj. struktura výstupního dokumentu by logicky kopírovala ten stromeček ;-)
Trello neumožňuje vytvářet moc hlubokou strukturu. Toto je spíš o té dokumentaci než o řízení života úkolů. Trello teď skouším na ty operativní věci a není to špatné ;-)
Opravdu si myslím, že ideální by bylo mít na levé straně klasický strom(s možností sbalit a rozbalit) a co node stromu, to řádka tabulkového procesoru.
Jsem asi divnej, ale připadá mi to jako nástroj s mnoha využitími ;-)
-
to_je_jedno: stačí plaintext
Na něco podobného používám SQLite. Sice jsem zvyklý psát přímo SQL dotazy (jsou nejméně omezující), ale vůbec nevidím problém napsat si GUI např. v Pythonu. Na tohle by mohla stačit jedna tabulka se sloupci např: zákazník, služba, stav, datum, komentář.
Kolega si obdobnou aplikaci napsal v Emacsu, což je zcela jiná kategorie. Oba jsme si to vybudovali sobě na míru. Chtěl jsem to na jeho způsob udělat ve Vimu, ale ta databáze mi připadá spolehlivější. Na druhou stranu v databázi není undo...
Také můžeš využít fileutils. Jedna aplikace - jeden adresář. Jeden zákazník - jeden soubor. V každém souboru každý řádek bude "klíč: hodnota". A pak už jen grep, awk, echo, split, join, ... vlastně cokoliv. Můžeš si na to udělat i aliasy. Takové trošku hardcore, ale funkční.
-
Kit: jasný :D Taky jsem si před lety napsal v shellu nástroj na timetracking a lepší bych nesehnal ;-) Napíšu kdekoli na command line dvě písmena a co dělám a hotovo. Pro běžného uživatele nepoužitelný už třeba jen proto, že to všechen text spojí do jednoho "slova". Ale když to chci zadat znova, tak to zkopíruju myší na dvojklik ... a prostřední tlačítko :D
A taky jsem tenkrát hledal ideální nástroj několik dní a nakonec to vzdal ;-)
-
Kit: jasný :D Taky jsem si před lety napsal v shellu nástroj na timetracking a lepší bych nesehnal ;-) Napíšu kdekoli na command line dvě písmena a co dělám a hotovo. Pro běžného uživatele nepoužitelný už třeba jen proto, že to všechen text spojí do jednoho "slova". Ale když to chci zadat znova, tak to zkopíruju myší na dvojklik ... a prostřední tlačítko :D
No vidíš. Nechceš se znovu vydat stejnou cestou?
Trochu je mi záhadou, proč ti to text spojí do jednoho "slova". Máme přece apostrofy a uvozovky. Také máme proměnné $@, $#, $* apod.
Ten timetracking mě zajímá. Nechceš to někde vystavit? Třeba mě to inspiruje natolik, že vymyslíme stejným způsobem i ten tvůj nový požadavek. Budeš mít alespoň jednotné ovládání.
-
Jo o timetracking se rád podělim, je to ale hodně ... no, jak bych řekl :D Občas je potřeba něco opravit ručně, když to člověk poplete :D
sw Co ted Prave Delam #(9 slov max - shift je pro BFU :D )
sw -c #vypíše timetrack za dnešní den
sw -c datum #YYYY.MM.DD
sw -m cas OD DO #přesune trackovaný čas z jedné položky do druhé speciální symbol STOP se nezobrazuje a symbolizuje ten čas, kdy se nic nedělá
sw -set cas POLOZKA #nastaví danou položku na daný čas HH:MM:SS
sw -d #dump - připraví csv - z toho pak píšu timesheety a mužu říct, že pro mě není problém z těchto záznamů napsat relevantní timesheety, které poěílám klientům i po několika měsících
sw -r je nějaké zaokrouhlování při -c
a pak je tam nějaké -get ... nevím už k čemu :D
-
Jo o timetracking se rád podělim, je to ale hodně ... no, jak bych řekl :D Občas je potřeba něco opravit ručně, když to člověk poplete :D
Vypadá to zajímavě, ale přiznám se, že jsem v tom už pár chyb našel. Pustil jsem se do refaktorování, abych lépe pochopil principy, na kterých to funguje. Například mi uniká, proč tam máš například řádek
echo -n $DATE $TIME $STIME $ARG1""$2""$3""$4""$5""$6""$7""$8""$9 >> switchwork.log
když daleko lépe poslouží
echo "$DATE $TIME $STIME $@" >> switchwork.log
a přitom neslepuje slova.
Přeskakování mezi adresáři také považuji za zbytečné. Stačí na začátku nadefinovat
SW="$HOME/.switchwork"
DATE=`date +%Y.%m.%d`
SW_TODAY="$SW/$DATE"
SW_LOG="$SW/switchwork.log"
# a dál už jen třeba
echo "$DATE $TIME $STIME $@" >> "$SW_LOG"
Doporučuji náhradu "-c" za "-l" (jako list). Je to tak u mnoha dalších konzolových příkazů.
Také tam vidím porušení DRY - s tím také něco udělám. Zkusím to vyčistit a zkrátit - 60 řádek mi snad bude stačit. Pak se pustím do toho stromu, který mi možná také bude k užitku.
Strom
Zkusme nejprve vymyslet rozhraní. Klíče mě napadají obráceně jako u domén, tedy
služba.podslužba.atribut hodnota
Nejprve základní rozhraní pro reporty. Pokud budu chtít vypsat nějakou službu, použiji zmíněný parametr "-l". Bude se vypisovat jen tak hluboko, kolik je uvedeno slov. Příkaz
strom -l
vypíše klienty a na řádku vypíše jejich hlavní používané služby - pouze klíče.
strom -l služba
vypíše klienty, na každém řádku bude jméno, služba a seznam podslužeb
strom -l služba.podslužba
vypíše klienty, na každém řádku bude jméno, služba.podslužba a seznam atribut:hodnota
Přidávání nového typu služby. To aby nevznikaly živelně:
strom -n služba
strom -n služba.podslužba
Přidání záznamu:
strom -a klient služba.podslužba atribut:hodnota "atribut2:hodnota2"
Uvozovky použiješ, pokud hodnota bude obsahovat například mezery.
Tak snad to pro tuto chvíli stačí. Jsi na řadě.