Fórum Root.cz
Hlavní témata => Windows a jiné systémy => Téma založeno: Xjmeno363 05. 02. 2025, 21:58:43
-
Ahoj,
prosím poradí mi někdo která verze map.cz pro Android je poslední která je úplně zdarma? tzn lze stahovat mapy celého světa a mít je free vic najdnou a bez uctu seznam?
V současné době mám verzi 9.55.2 a chtěl bych upgradovat na poslední free apk
Co jsem zkoušel, tak 9.58.2 uz je zpoplatnena
dik
-
A to je takový problém těch 249 Kč ročně zaplatit, když někdo potřebuje nutně mít víc map najednou?
-
Problém pro někoho může být, že musí mít účet u seznamu a musí být přes něj do aplikace přihlášený pro využití placených funkcí.
-
Vyloženě blbý je, že nejde stahovat ani sousedící regiony dvou zemí. Osobně to dělám tak, že si stáhnu potřebné výřezy do googlích map, kolik zemí chci do HereMaps, a tyhle dvě používám pro navigaci autem. A do seznamích map si stáhnu jen tu zemi, kde budu chodit pěšky.Vzhledem k tomu, jak se Seznam a jeho zaměstnanci v posledních měsících chovají, jim odmítám dát byť jen halíř.
-
2ajne
to je příznačné, že trubky, co vědí naprostou 0, místo toho aby více četly a méně psaly, tak zaplevelují diskuze odpovídáním na něco, na co se jich nikdo netptal...
pak není divu, že tu jdou diskuze do kopru ...
Jinak pro někoho, komu se to může hodit, tak správná odpověď byla: 9.56.2...
-
Používání starší verze je v případě aplikace, která se baví s nějakým backendem, stejně řešení naprd, dřív nebo pozdějc něco přestane fungovat.
-
Cvičně jsem si vyzkoušel, že není problém mít na mobilu dva profily (přes Shelter), na Seznamu dva účty a stáhnout si dvě různé mapy - jdou i současně spustit, jen je v každé aplikaci jedna mapa a člověk se musí mezi aplikacemi přepínat.
Ale ono je to stejně jen řešení pro stav bez signálu a bez dat, jinak to pohraničí většinou stačí dotáhnout online do cache.
-
2ajne
to je příznačné, že trubky, co vědí naprostou 0, místo toho aby více četly a méně psaly, tak zaplevelují diskuze odpovídáním na něco, na co se jich nikdo netptal...
pak není divu, že tu jdou diskuze do kopru ...
Jinak pro někoho, komu se to může hodit, tak správná odpověď byla: 9.56.2...
Je zcela příznačné, že někdo kdo má v makovici akorát Xsemeno, si vůbec neuvědomuje, že fungování starší verze skončí nejpozději během pár týdnů prvním updatem backendu. Ve kterémžto momentě se tazatel bude ptát znova. Odpověď sice nebyla přesně na jeho otázku, nicméně narozdíl od té tvojí poskytla plně funkční řešení bez ohledu na to, co se mamlasové ze Seznamu rozhodnou zítra zamknout nebo starším verzím aplikací na mobilech úplně odříznout.
Tomu se říká "big picture", a schopnost jeho vnímání je něco, co tobě naprosto chybí. Tak mazej zpátky na základku, normálně je to potřeba už někdy kolem pátého ročníku, tak si doplň vzdělání.
-
To je že vyžadováno přihlášení a funkce jsou zpoplatněné je rozhodnutím autorů aplikace. Berte nebo nechte bejt. K dispozici jsou různé další mapy a navigace postavené na např. OSM, spousta z nich je zdarma. Když vám mapy.cz nyní nevyhovují, vyberte si jiné.
A sorry, jestli má někdo problém s tím, že si musí vytvořit účet a zaplatit 249,- Kč ročně za funkce, které aktivně používá, tak s ním opravdu nesoucítím.
A jak tu bylo řečeno, starší verze budou nepochybně autory bojkotovány, takže už touhle dobou to předpokládám nebude fungovat, nebo se tak stane brzy.
-
@Xtrubka: také je příznačné, že když se v diskusním fóru zeptá na něco nějaká Xtrubka a nedostane ihned přesnou odpověď i s návodem jak to udělat, tak začne držkovat a dělat chytrého.
-
Je zcela příznačné, že někdo kdo má v makovici akorát Xsemeno, si vůbec neuvědomuje, že fungování starší verze skončí nejpozději během pár týdnů prvním updatem backendu. Ve kterémžto momentě se tazatel bude ptát znova. Odpověď sice nebyla přesně na jeho otázku, nicméně narozdíl od té tvojí poskytla plně funkční řešení bez ohledu na to, co se mamlasové ze Seznamu rozhodnou zítra zamknout nebo starším verzím aplikací na mobilech úplně odříznout.
Tomu se říká "big picture", a schopnost jeho vnímání je něco, co tobě naprosto chybí. Tak mazej zpátky na základku, normálně je to potřeba už někdy kolem pátého ročníku, tak si doplň vzdělání.
Nejakej vostrej big picture teoretik, koukam...
Fskutecnosti i verze map stara pres tri roky furt funguje, jak plne offline, tak i ve variante online (s natahnutim detailu k POI atp.).
Jestli nekdy neco zariznou, bude to spis treba schopnost navigace, nez ze bych ocekaval nejakou zasadni zmenu backendu pro akce typu "ukaz, kdy ma tahle hospoda otevreno a jaky ma webovky".
Ovsem hlavni funkce zustavaji, umi to fungovat offline. A nejaka aktualizace offline map mne az tak moc netrapi, ono se toho zas tolik nemeni. Papirovy mapy clovek taky neaktualizuje kazdej tyden a nejak funguje (bavit se o tom co clovek vycte z normalni papirove mapy vs o jakekoliv aplikaci na matlafoun, je pak uz uplne zbytecne).
Ostatne soudim, ze matlafouny zacnou byt jakztakz pouzitelne teprve ukoncenim podpory vyrobce, potazmo i od dodavatelu aplikaci, takze konecne nikdo nemeni ficury primo pod rukama, kdy je kazdej mesic neco jinak, a vsechno se hezky zakonzervuje.
---
Apropos, padla tu rec o nejakych alternativach fungujicich rovnez na bazi OSM... o kterych je rec?
Kdysi byly dobry Maps.me, avsak to byla taky doba 10 let zpatky, nez to "vylepsili" stylem tu reklama, tamhle vymenime tlacitko "Trasa do ..." za "Udelej booking" (ale jinde to poradi nechame puvodni), ...
Neco jeste delal SHOCART, ale taky jsem s tim nebyl uplne spokojenej, ale uz se mi po tech letech uplne nevybavi, proc.
Vubec pak nevim, co za vhodny mapy je v zahranici (DE, FR, CH, IT)... prijde mi, ze tam lidi vesmes pouzivaji mapy od Googlu, kterezto jsou ale na cokoliv mimo mesto dokonale k nicemu.
-
Pro iOS: 6.44.2
Nejde o 250 peněz, ale o to, komu je platím. Kdyby stejnou apku vyvíjel Klub českých turistů, nemám s tím problém, ale Lukašenkovi ani korunu.
Offline mapy jsou offline od toho, aby fungovaly i bez backendu.
V mapách byly dřív i otvírací doby obžerstvoven při cestě + tel kontakt, s každým rokem je to víc a víc ořezaný.
Taky zkouším OSM jako budoucí náhradu.
-
No, i ty peníze mohou být problém, protože to máte 249 za mapy, X za Office, Y za Youtube Premium, Z za Netflix, HBO, ... ideálně ke každé službě jejich speciální účet, všude uložená karta, protože jinak se člověk ze zprávy předplatných expirujících v rozdílné termíny posere. To pak člověk v emailu nečtě nic jiného, než informace o změně TOS té či oné služby, řeší kde komu zase unikla data, kdo byl hacknut, kde expiruje heslo, kdo se s kým spojil a kdo naopak krachuje a je potřeba shánět něco jiného, migrovat, zálohovat,...
Mít aktuální mapy je dnes naprosto klíčové, pokud třeba jezdíte autem, protože se budují obchvaty, přeložky a dálnice, takže tam, kde bylo dřív křížení nějakých silnic, je dnes mimoúrovňová křižovatka, nebo nic.
-
Uhm, v aute snad i sebevic zaprelej odpurce Googlu, kterymzto jsem i ja, pouziva Waze, protoze hlaseni o pomahacich a kradarech jsou proste k nezaplaceni. :-)
-
Ale však ty mapy aktuální jsou. Jediné omezení nyní v tomto pohledu je takové, že nelze mít více offline map uložených. Tj. mohu mít mapu pouze jednoho státu. Ta se ale aktualizuje stále stejně. Pokud někdo nutně potřebuje mít vícero offline map naráz, musí teď sáhnout pro premium. A upřímně je dost rozdíl 250Kč ročně a 350Kč měsíčně za Netflix.
Ano, dříve to tak nebylo, a klidně nám to může připadat nefér, ale takové si stanovili podmínky, takže buď je budeme dodržovat, nebo půjdeme jinam. Já taky toho nejsem fanda, ale to, že se mi podmínky softwaru nelíbí neznamená, že je budu obcházet.
Zajímavé je, jak tu hrozně lidem vadí, že by měli dát ty peníze určitým subjektům nebo lidem, ale zároveň jim tedy nevadí jejich produkt používat (tedy jen dokud je zdarma).
Za mne mohu doporučit OSMAND, který používám jeko sekundární pěší navigaci. Nevím teda jaké tam je omezení pro free verzi, já už mám dlouhé roky zaplacený OSMAND+ (koupě je jednorázová).
-
Výpaný je potřeba bojkotovat vždy, všude a jak jen to jde.
Tohle je služba co normální člověk potřebuje párkrát do roka, je zbytečný za to vyhazovat prachy.
-
To je že vyžadováno přihlášení a funkce jsou zpoplatněné je rozhodnutím autorů aplikace. Berte nebo nechte bejt. K dispozici jsou různé další mapy a navigace postavené na např. OSM, spousta z nich je zdarma. Když vám mapy.cz nyní nevyhovují, vyberte si jiné.
Teď zrovna vyšel na mobilmanii článek o Organic Maps, které jsou cíleně dělané tak aby byly zdarma, open source, bez reklam, bez přihlašování, bez sledování, bez sběru dat a s offline mapami bez omezení.
-
Cvičně jsem si vyzkoušel, že není problém mít na mobilu dva profily (přes Shelter), na Seznamu dva účty a stáhnout si dvě různé mapy - jdou i současně spustit, jen je v každé aplikaci jedna mapa a člověk se musí mezi aplikacemi přepínat.
Ale ono je to stejně jen řešení pro stav bez signálu a bez dat, jinak to pohraničí většinou stačí dotáhnout online do cache.
Ani není potřeba mít dva účty, mám mapy.cz na třech telefonech se stejným účtem a v jednom jsem sem místo Česka stáhl Slovensko a nijak to neprotestuje
-
Ano, dříve to tak nebylo, a klidně nám to může připadat nefér, ale takové si stanovili podmínky, takže buď je budeme dodržovat, nebo půjdeme jinam. Já taky toho nejsem fanda, ale to, že se mi podmínky softwaru nelíbí neznamená, že je budu obcházet.
Ale vsak v poradku, ja je pouzivam stale za podminek puvodnich a nic neobchazim. :-)
Nu a soupnuti neceho, co driv fungovalo zdarma, za paywall, je pratelska zadost o vypalne, kterezto vyhovet nehodlam.
Tuplem kdyz jde o veci, ktere jsou veskrze "pro zabavu" a ne "pro zisk", si muzou strcit nejake predplatne nekam a poradne hluboko...
Takhle jsem poslal k sipku napred Adobe, potom DxO Optics a aktualne CaptureOne (puvodni cena trvale licence 60 EUR, tedka by radi 18 eur mesicne pri rocnim uvazku, nebo vice nez sestinasobek za trvalou licenci v aktualni verzi ... lol). Tak snad kuci v BlackMagicDesign budou mit rozumu dostatek... :-)
Teď zrovna vyšel na mobilmanii článek o Organic Maps, které jsou cíleně dělané tak aby byly zdarma, open source, bez reklam, bez přihlašování, bez sledování, bez sběru dat a s offline mapami bez omezení.
Oh, diky za echo, vypada to jako mnou o kousek vejs zminene Maps.me pred onim totalnim zprznenim, kterym za ta leta prosly...
Jsem zvedavej.
-
Jo, Organic Maps je fork Maps.me
-
[...] Ostatne soudim, ze matlafouny zacnou byt jakztakz pouzitelne teprve ukoncenim podpory vyrobce, potazmo i od dodavatelu aplikaci, takze konecne nikdo nemeni ficury primo pod rukama, kdy je kazdej mesic neco jinak, a vsechno se hezky zakonzervuje. [...]
Ano, pouzitelne pro zneuzivace nezazaplatovanych bezpecnostich der ;-) Tyhle principialni"rady" ze nejlepsi je aktualizace vypnout, mozna vychazej z nejakych spatnejch zkusenosti, ale jsou postavene na palici...
[...] Nejde o 250 peněz, ale o to, komu je platím. Kdyby stejnou apku vyvíjel Klub českých turistů, nemám s tím problém, ale Lukašenkovi ani korunu. [...]
Tohle je dost pokrytecke, nedas mu ani korunu, ale zadarmo "jeho" produkt bys problem pouzivat nemel???
No, i ty peníze mohou být problém, protože to máte 249 za mapy, X za Office, Y za Youtube Premium, Z za Netflix, HBO, [...]
No tak si neplat Office, Youtube Premium, Netflix, HBO, nebo pokud platis tak asi proto ze to chces vyuzivat...
To je jak si stezovat, ze 2.5Kc za housku je sice malo, ale to mas pak X za maslo, Y za parek, Z za horcici, takze by melo bych pochopitelne ze chces to pecivo ziskat nejak zadarmo :-)
-
Nu a soupnuti neceho, co driv fungovalo zdarma, za paywall, je pratelska zadost o vypalne, kterezto vyhovet nehodlam.
Jakože autor když něco vytvoří a uvolní to nejdříve zdarma je povinen vám do smrti poskytovat podporu a svou práci za vaše hezké oči? Struktura vašeho myšlení by mě fakt zajímala. To musí být slušná patologie.
Tuplem kdyz jde o veci, ktere jsou veskrze "pro zabavu" a ne "pro zisk", si muzou strcit nejake predplatne nekam a poradne hluboko...
To je na nich a na vás. Oni nabízí, vy buď berte nebo neberte. Normální trh.
-
Však spousta lidí nebere. :-)
-
No, i ty peníze mohou být problém, protože to máte 249 za mapy, X za Office, Y za Youtube Premium, Z za Netflix, HBO, ... ideálně ke každé službě jejich speciální účet, všude uložená karta, protože jinak se člověk ze zprávy předplatných expirujících v rozdílné termíny posere. To pak člověk v emailu nečtě nic jiného, než informace o změně TOS té či oné služby, řeší kde komu zase unikla data, kdo byl hacknut, kde expiruje heslo, kdo se s kým spojil a kdo naopak krachuje a je potřeba shánět něco jiného, migrovat, zálohovat,...
Vzhledem k tomu, že všechno, co jste vyjmenoval jsou věci zcela zbytné si to nemusíte platit. Před dvaceti lety byste si neplatil nic z toho protože ty služby prostě nikdo nenabízel, takže stěžovat si, že to taky stojí peníze je trochu pošetilé.
Mít aktuální mapy je dnes naprosto klíčové, pokud třeba jezdíte autem, protože se budují obchvaty, přeložky a dálnice, takže tam, kde bylo dřív křížení nějakých silnic, je dnes mimoúrovňová křižovatka, nebo nic.
"Naprosto klíčové"? To zase nepřehánějte. Hodí se to. Ale řekl bych, že se docela dobře obejdete i bez toho.
-
Uhm, v aute snad i sebevic zaprelej odpurce Googlu, kterymzto jsem i ja, pouziva Waze, protoze hlaseni o pomahacich a kradarech jsou proste k nezaplaceni. :-)
Já osobně Waze nepoužívám protože jako navigace stojí tradičně za nic a nic se na tom nezměnilo, předpisy neporušuju takže že někde loví je mi osobně jedno, databázi radarů mám jak v jiných navigacích tak ve firmwaru autokamery a potřebuji ji hlavně proto, abych někde na sedmdestáce nejel sedmdesát pět a pak se po mě nějaký úředník nevozil. Docela by mě tedy zajímalo, co přesně na tom spatřujete k "nezaplacení".
-
Vida, tak poslední verze aplikace není schopná určit ani mou aktualní polohu, tak to to tedy kluci fakt vylepšili, nebo je to taky za poplatek? :-D
Waze nepotřebuji, stacionární radary a úseková měření znají třeba i mapy.cz.
-
Ano, pouzitelne pro zneuzivace nezazaplatovanych bezpecnostich der ;-) Tyhle principialni"rady" ze nejlepsi je aktualizace vypnout, mozna vychazej z nejakych spatnejch zkusenosti, ale jsou postavene na palici...
Ja jsem proste konzerva. Jakmile je neco ve stavu, kdy to vyhovuje, jsem spokojenej jak zelva a pokud neni opravdu padnej duvod ke zmene, tak proc do toho vrtat. Tezko si vzpomenu, kdy naposledy jsem si u nejake aktualizace rekl - konecne, tahle ficura mi tu celej cas chybela.
Me zkusenosti jsou spis takove, ze na neco fajn se postupne pribali balast sem, nechtena ficura tam, predelani toho a oneho, prestehovani drive dostupnych uzitecnych ficur za paywall, zpraseni vykonu, ze najednou nestaci zelezo...
Pokud jsou tve zkusenosti odlisne - skvele. Necht ti nove aktualizace prinasi jen a pouze zlepsovaky a zvyseni vykonu. Zcela uprimne.
Jakože autor když něco vytvoří a uvolní to nejdříve zdarma je povinen vám do smrti poskytovat podporu a svou práci za vaše hezké oči? Struktura vašeho myšlení by mě fakt zajímala. To musí být slušná patologie.
Kurz kreativniho cteni?
Nekdo neco vytvori a uvolni zdarma, cajk, neni ani prvni, ani posledni.
Podpory a aktualizaci se nikdo moc aktivne nedovolava, akorat BFU maji aktivni automaticke aktualizace.
Vytvorit neco zdarma, dat to do obehu zdarma, spolehat na to, ze vetsina lidi ma automaticke aktualizace a hned tak prejde na novou vylepsenou verzi s vylepsenym monetizacnim schematem, je sice z obchodniho hlediska mozna funkcni, z hlediska vyssiho principu mravniho bych si vsak dovolil nejakou tu namitku.
Samozrejme bych nic nenamital v pripade "noveho produktu" Mapy 2.0, ktery je uplne novy a zcela zasadne vylepseny, takze si jiste radi zaplatite...
Ostatne jsem rad, ze si uz delsi dobu delam svuj archiv ruznych veci, co stahnu, v ruznych verzich. Vetsinou k nicemu, ale obcas i uzitecne. Vizte treba, kterak MS v desitkach podporoval ReFS v beznych Pro, az v 1709 sebral moznost ReFS oddil vytvorit a presunul to do nove, premiove edice Windows 10 Pro for Workstations. Uplne ze stejnyho soudku. Takze hezky ISO se 1703 a jedeme z vesela vytvaret partysny az do aleluja, protoze tam to jeste slo. (Podpora ReFS z novejsich edici sebrana nebyla, pouze moznost partysny s timto FS vytvaret.)
Já osobně Waze nepoužívám protože jako navigace stojí tradičně za nic a nic se na tom nezměnilo, předpisy neporušuju takže že někde loví je mi osobně jedno, databázi radarů mám jak v jiných navigacích tak ve firmwaru autokamery a potřebuji ji hlavně proto, abych někde na sedmdestáce nejel sedmdesát pět a pak se po mě nějaký úředník nevozil. Docela by mě tedy zajímalo, co přesně na tom spatřujete k "nezaplacení".
Predpisy neporusuju, ale kdyby naaahodou nekde 75 na 70 ... Rozumim, mrk mrk :-)
Mne se Waze jako navigace po Evrope, jakoz i po Praze, osvedcila suverenne nejlip. Komunita v CR je docela velka a funguje to dobre. Tedy, s Waze jezdim i cesty, ktere jinak znam jako sve boty. Ne proto, abych nezabloudil, nybrz kvuli vcasnymu infu o zasperovane dalnici, nebo o kamionu zaseknutym pod podjezdem (coz tu v nasich koncinach byva plus minus kazdej druhej tyden), coz dokaze usetrit spoustu casu.
Jezdim celkem casto do Nemecka a tam policajti fungujou trosku jinak. Typicky se tu v nasich koncinach kradar schova nekam do skarpy a kousek dal pak chytaji najisto. Vetsinou u rizikovych mist se snizenim rychlosti, obcas ale i v totalnich pastech, kde i sami policajti v neoznacenych autech bez diskoteky leti 140 na 100...
-
Pro iOS: 6.44.2
Nejde o 250 peněz, ale o to, komu je platím. Kdyby stejnou apku vyvíjel Klub českých turistů, nemám s tím problém, ale Lukašenkovi ani korunu.
Offline mapy jsou offline od toho, aby fungovaly i bez backendu.
V mapách byly dřív i otvírací doby obžerstvoven při cestě + tel kontakt, s každým rokem je to víc a víc ořezaný.
Taky zkouším OSM jako budoucí náhradu.
Muzes mi vysvetlit, co je to za imbecilni logiku? Proc chces pouzivat vyrobek od X, ale odmitas mu platit, ale kdyby to stejne vyrobil Y, tak mu platit budes?
A ne ze by ti ten X tak vadil, protoze dokud ti to daval zadaco, tak sis rochnil.
Ale kdyz za to chce drobnou almuznu, protoze na tom nekdo ustavicne musi makat a provozovat to, tak to uz je prilis velka drzost?
Jsi vubec normalni?
Odstehuj se do KLDR, tam ten komunismus, ktery si predstavujes jeste "funguje". Sice jim tam ryzi musi sypat i cinani, aby nezdechli hlady, ale jo... tam se ti bude libit.
-
Predpisy neporusuju, ale kdyby naaahodou nekde 75 na 70 ... Rozumim, mrk mrk :-)
Předpisy úmyslně neporušuju. Vám se nikdy nestalo, že když plynule dobržďujete na změnu rychlosti, na cílovou rychlost se dostanete sto metrů za značkou protože je to označeno hloupě a dupat na brzdu je nesmysl?
Ne proto, abych nezabloudil, nybrz kvuli vcasnymu infu o zasperovane dalnici, nebo o kamionu zaseknutym pod podjezdem (coz tu v nasich koncinach byva plus minus kazdej druhej tyden), coz dokaze usetrit spoustu casu.
Dnes už tohle zvládají i jiné navigace. A to navigace mnohokrát a mnohokrát lepší. Doba se přeci jen celkem posunula.
-
A zrovna:
- Budou tam stát policajti
- Budou chtít řešit mírné překročení rychlosti
-- Protože:
-- Měří tam, kde je malý provoz, takže jsou rádi, že někdo vůbec jede
-- Nevidí, že zpomaluji
-- Všichni ostatní zrovna jedou slušně, dodržují rychlost, jsou připoutáni, nemají v ruce telefon,...
A když bude všechno tohle splněno, dostanu pár stovek pokutu, a svět se točí dál.
-
Dnes už tohle zvládají i jiné navigace. A to navigace mnohokrát a mnohokrát lepší. Doba se přeci jen celkem posunula.
Mohl byste uvést, které navigace máte na mysli? Případně v čem jsou tak výrazně lepší?
-
Je zcela příznačné, že někdo kdo má v makovici akorát Xsemeno, si vůbec neuvědomuje, že fungování starší verze skončí nejpozději během pár týdnů prvním updatem backendu. Ve kterémžto momentě se tazatel bude ptát znova. Odpověď sice nebyla přesně na jeho otázku, nicméně narozdíl od té tvojí poskytla plně funkční řešení bez ohledu na to, co se mamlasové ze Seznamu rozhodnou zítra zamknout nebo starším verzím aplikací na mobilech úplně odříznout.
Tomu se říká "big picture", a schopnost jeho vnímání je něco, co tobě naprosto chybí. Tak mazej zpátky na základku, normálně je to potřeba už někdy kolem pátého ročníku, tak si doplň vzdělání.
Nejakej vostrej big picture teoretik, koukam...
Fskutecnosti i verze map stara pres tri roky furt funguje, jak plne offline, tak i ve variante online (s natahnutim detailu k POI atp.).
Jestli nekdy neco zariznou, bude to spis treba schopnost navigace, nez ze bych ocekaval nejakou zasadni zmenu backendu pro akce typu "ukaz, kdy ma tahle hospoda otevreno a jaky ma webovky".
Ovsem hlavni funkce zustavaji, umi to fungovat offline. A nejaka aktualizace offline map mne az tak moc netrapi, ono se toho zas tolik nemeni. Papirovy mapy clovek taky neaktualizuje kazdej tyden a nejak funguje (bavit se o tom co clovek vycte z normalni papirove mapy vs o jakekoliv aplikaci na matlafoun, je pak uz uplne zbytecne).
Ostatne soudim, ze matlafouny zacnou byt jakztakz pouzitelne teprve ukoncenim podpory vyrobce, potazmo i od dodavatelu aplikaci, takze konecne nikdo nemeni ficury primo pod rukama, kdy je kazdej mesic neco jinak, a vsechno se hezky zakonzervuje.
---
Apropos, padla tu rec o nejakych alternativach fungujicich rovnez na bazi OSM... o kterych je rec?
Kdysi byly dobry Maps.me, avsak to byla taky doba 10 let zpatky, nez to "vylepsili" stylem tu reklama, tamhle vymenime tlacitko "Trasa do ..." za "Udelej booking" (ale jinde to poradi nechame puvodni), ...
Neco jeste delal SHOCART, ale taky jsem s tim nebyl uplne spokojenej, ale uz se mi po tech letech uplne nevybavi, proc.
Vubec pak nevim, co za vhodny mapy je v zahranici (DE, FR, CH, IT)... prijde mi, ze tam lidi vesmes pouzivaji mapy od Googlu, kterezto jsou ale na cokoliv mimo mesto dokonale k nicemu.
Nějakej hodně vostrej vocas, koukám.
Nezařízli to (zatím?) jen proto, že jim to pomáhá přivádět provoz a potenciálně zákoše, co se rozhodnou jim platit, protože jsou moc pohodlní / omezení na to, aby používali něco lepšího. A pro navigaci v autě je lepší v podstatě všechno.
Ad OSM: asi nejlepší jsou HereMaps; jsou to převzatý a dál vyvíjený HereWeGo od Nokie, který koupilo konsorcium evropských automobilek (co si pamatuju, jsou tam BMW, Mercedes, Audi, Peugeot, a nejspíš ještě Citrák a FIAT). Jsou bezplatný, podle mojí zkušenosti dojezdový časy počítají přesnější i než Waze, mají stav dopravy úplně všude (což Seznam fakt ani omylem nemá, ten je dobrej akorát na navigaci turistickou a na kole), a synchronizujou se s desktopovou aplikací Mapy ve Windows, takže ji můžeš použít pro správu cílů a cest na desktopu. A i když tam věčně blbne vyhledávač, mají narozdíl od všech ostatních možnost se podívat na živý dopravní kamery, takže se můžeš kouknout jak to zrovna vypadá třeba u výjezdu z tunelu na Svatovítskou.
A co se týče tvojí představy o použitelnosti, k tomu se radši nebudu vyjadřovat, totiž nad rámec toho že je velmi dětinská.
-
Predpisy neporusuju, ale kdyby naaahodou nekde 75 na 70 ... Rozumim, mrk mrk :-)
Předpisy úmyslně neporušuju. Vám se nikdy nestalo, že když plynule dobržďujete na změnu rychlosti, na cílovou rychlost se dostanete sto metrů za značkou protože je to označeno hloupě a dupat na brzdu je nesmysl?
To ale božuhell nemění nic na tom, že ta snížená rychlost platí hned za tou značkou a máš povinnost zpomalit před ní. Za mě nejlepší fičura, co se za posledních několik let ve Waze objevila, je právě upozornění na snížení rychlosti s předstihem, i když se mi zdá, že to minimálně někdy funguje jen na začátek obce, nikoli na značku s nižším limitem.
-
A pro navigaci v autě je lepší v podstatě všechno.
Ad OSM: asi nejlepší jsou HereMaps; jsou to převzatý a dál vyvíjený HereWeGo od Nokie, který ... podle mojí zkušenosti dojezdový časy počítají přesnější i než Waze, mají stav dopravy úplně všude (což Seznam fakt ani omylem nemá, ten je dobrej akorát na navigaci turistickou a na kole), a synchronizujou se s desktopovou aplikací Mapy ve Windows, takže ji můžeš použít pro správu cílů a cest na desktopu. A i když tam věčně blbne vyhledávač, mají narozdíl od všech ostatních možnost se podívat na živý dopravní kamery, takže se můžeš kouknout jak to zrovna vypadá třeba u výjezdu z tunelu na Svatovítskou.
Tak tady se očividně těžce neshodneme. Here mapy mám v infotaimentu a je to tragédie, odpovídající tomu, že to je SW vyvíjený automobilkama. Stav dopravy ukazuje asi tak jen při půlce jízd, hledání úplně na nic, o uzavírkách/objížďkách se dozví typicky ve chvíli, kdy skončily, a další měsíc je to pořád cpe...
Waze má zase ve zvyku si to střihnout skrz nějakou zkratku, která ale reálně projet trvá jednou tak dlouho, než si myslel, protože místo lehce zatíženého městského okruhu to jsou klikaté uzoučké uličky. O UX ani nemluvě (kdy konečně přidají možnost přepnout dálnice ano/ne pro konkrétní jízdu?). Ale v zahraničí to jde. Jen je člověk nesmí používat v Německu a Rakousku, protože upozornění na radary. Google samotný pak zatím postupuje ve zjednodušování map směrem k bílé obrazovce bez jediné informace a hlásí odbočky příliš pozdě. Takže Seznam Mapy jsou tady na jízdu po ČR v mojí zkušenosti momentálně ten nejlepší kompromis.
-
Mapy.cz nejsou moc vhodné ani pro turisty, zejména mimo frekventované trasy, protože neznají nic než asfalt. Venkov vypadá často jako poušť bez polních a lesních cest, nebo ty cesty nikam vededou, chybí i různé brody, lávky a mostky. V tomhle mají OSM obrovskou výhodu díky svému širokému záběru. Navíc často obsahuji i infrastrukturu, takže se lze v terénu orientovat i podle elektrických vedení a podobně.
-
Mapy.cz nejsou moc vhodné ani pro turisty, zejména mimo frekventované trasy, protože neznají nic než asfalt. Venkov vypadá často jako poušť bez polních a lesních cest, nebo ty cesty nikam vededou, chybí i různé brody, lávky a mostky. V tomhle mají OSM obrovskou výhodu díky svému širokému záběru. Navíc často obsahuji i infrastrukturu, takže se lze v terénu orientovat i podle elektrických vedení a podobně.
Tak hlavně si musíš přepnout na panáčka, jinak fakt nic než asfalt neznají. S nim tě protáhnou i po čárkovanejch pěšinách. Možná i swičnout na outdoor verzi.
-
Mapy.cz nejsou moc vhodné ani pro turisty, zejména mimo frekventované trasy, protože neznají nic než asfalt. Venkov vypadá často jako poušť bez polních a lesních cest, nebo ty cesty nikam vededou, chybí i různé brody, lávky a mostky. V tomhle mají OSM obrovskou výhodu díky svému širokému záběru. Navíc často obsahuji i infrastrukturu, takže se lze v terénu orientovat i podle elektrických vedení a podobně.
Jste si jist, že hovoříme o stejné aplikaci? Právěže lesních cest je v nich plno. Hlavním problémem je, že mají v tomhle ohledu dost staré podklady, takže jsou značené často na místech, kde ta cesta byla před čtyřiceti lety a naopak tam chybí novější protože zrovna tohle se kupodivu dost mění. Venkov ale na nich ani omylem není "poušť bez polních a lesních cest" a mostky i lávky na nich převážně taky jsou. Stejně jako elektrická vedení. OSM jsou lepší, to ano, ale to, co popisujete tak jak to popisujete pravda fakt není.
-
Ad OSM: asi nejlepší jsou HereMaps; jsou to převzatý a dál vyvíjený HereWeGo od Nokie, který koupilo konsorcium evropských automobilek (co si pamatuju, jsou tam BMW, Mercedes, Audi, Peugeot, a nejspíš ještě Citrák a FIAT).
Myslíte pro autonavigaci? Máte zvláštní vkus. Ale když vám vyhovují... Mně osobně přijde, že z toho, co bych čekal v nich není prakticky nic a z OSM si berou jen velmi omezenou podmnožinu.
-
Dnes už tohle zvládají i jiné navigace. A to navigace mnohokrát a mnohokrát lepší. Doba se přeci jen celkem posunula.
Mohl byste uvést, které navigace máte na mysli? Případně v čem jsou tak výrazně lepší?
Používal jsem dlouho placený MapFactor Navigator ale vyměnil jsem ho v posledním roce za bezplatný Magic Earth (https://www.magicearth.com/). Ty to zvládají dostatečně na to, aby mi to stačilo stejně jako přepočet trasy na jinou -- a narozdíl od Waze rozumnou -- trasu. Navigator to zvládal lépe automaticky, Magic Earth často spíš vypíše varování předem i s předpokládaným zpožděním ale to mi bohatě stačí protože pak prostě zastavím a zadám mu trasu přepočítat na jinou. Alespoň ji zkontroluji a nepokouší se mě automaticky tahat metr osmdesát širokými uličkami v dvoumetrovém mikrobusu. Waze možná funguje v téhle jedné věci mírně lépe, ale skoro ve všem ostatním je naopak o dost horší o UI i přehlednosti ani nemluvě, ta byla tragická odjakživa. Používal jsem ho když jsem jezdil do práce pravidelně kolem Prahy ale na navigaci někam, kde to neznám je těžce nic moc.
-
Mapy.cz nejsou moc vhodné ani pro turisty, zejména mimo frekventované trasy, protože neznají nic než asfalt. Venkov vypadá často jako poušť bez polních a lesních cest, nebo ty cesty nikam vededou, chybí i různé brody, lávky a mostky. V tomhle mají OSM obrovskou výhodu díky svému širokému záběru. Navíc často obsahuji i infrastrukturu, takže se lze v terénu orientovat i podle elektrických vedení a podobně.
Tak hlavně si musíš přepnout na panáčka, jinak fakt nic než asfalt neznají. S nim tě protáhnou i po čárkovanejch pěšinách. Možná i swičnout na outdoor verzi.
Pochopitelně, ale většinu cest a pěšin neznají.
Mapy.cz nejsou moc vhodné ani pro turisty, zejména mimo frekventované trasy, protože neznají nic než asfalt. Venkov vypadá často jako poušť bez polních a lesních cest, nebo ty cesty nikam vededou, chybí i různé brody, lávky a mostky. V tomhle mají OSM obrovskou výhodu díky svému širokému záběru. Navíc často obsahuji i infrastrukturu, takže se lze v terénu orientovat i podle elektrických vedení a podobně.
Jste si jist, že hovoříme o stejné aplikaci? Právěže lesních cest je v nich plno. Hlavním problémem je, že mají v tomhle ohledu dost staré podklady, takže jsou značené často na místech, kde ta cesta byla před čtyřiceti lety a naopak tam chybí novější protože zrovna tohle se kupodivu dost mění. Venkov ale na nich ani omylem není "poušť bez polních a lesních cest" a mostky i lávky na nich převážně taky jsou. Stejně jako elektrická vedení. OSM jsou lepší, to ano, ale to, co popisujete tak jak to popisujete pravda fakt není.
Plno lestních na mapě možná vidíte, ale když se do toho lesa fakt vydáte tak zjistíte, že těch cest je tam ve skutečnosti 10x tolik. A nejedná se cesty nové, které včera projel harvestor, ale cesty, které se desítky let používají pro přístup k chatám, rybníkům, hájovnám,...
Většinou, když jsem se snažil chodit podle mapy.cz, tak mě to našlo trasu o mnoho kilometrů delší.
Vypadá to, že mapy.cz "nedávno" přebraly data z OSM, takže situace je o fous lepší, než třeba před rokem, ale jak často se tak děje? Navíc zdá se nepřebírají vše, ale nějak to filtrují, takže stále podstatná část cest, po kterých se pravidelně pohybuji, chybí. Klíč je mi neznámý.
Taky je pro mne kritická informace o tom, jaký povrch má ta která cesta, jak je brod hluboký, jaký povrch má lávka/most a jakou má nosnost.
-
Plno lestních na mapě možná vidíte, ale když se do toho lesa fakt vydáte tak zjistíte, že těch cest je tam ve skutečnosti 10x tolik. A nejedná se cesty nové, které včera projel harvestor, ale cesty, které se desítky let používají pro přístup k chatám, rybníkům, hájovnám,...
Nevím, minimálně tady v okolí (jižní Vysočina) je tam většina toho, co bych čekal, že by tam být mělo a občas navíc i něco, co už tam dnes není. A tam, kde jsem se kdy pohyboval také.
-
Tak tady se očividně těžce neshodneme. Here mapy mám v infotaimentu a je to tragédie, odpovídající tomu, že to je SW vyvíjený automobilkama. Stav dopravy ukazuje asi tak jen při půlce jízd, hledání úplně na nic, o uzavírkách/objížďkách se dozví typicky ve chvíli, kdy skončily, a další měsíc je to pořád cpe...
Zkusil jsem nechat HereWeGo spočítat trasu na chalupu, ukazuje to nějaký nesmyslný uzavírky na obchvatu Jaroměře a v okolí a nenechá to tam naplánovat trasu, aplikace naprd.
-
Mapy.cz nejsou moc vhodné ani pro turisty, zejména mimo frekventované trasy, protože neznají nic než asfalt. Venkov vypadá často jako poušť bez polních a lesních cest, nebo ty cesty nikam vededou, chybí i různé brody, lávky a mostky. V tomhle mají OSM obrovskou výhodu díky svému širokému záběru. Navíc často obsahuji i infrastrukturu, takže se lze v terénu orientovat i podle elektrických vedení a podobně.
Jaká konkrétní oblast? Občas je v mapy.cz nějaká blbost, ale v OSM je těch kravin daleko víc, aby ne když se v tom může vrtat každej jouda a nikdo ty změny ani nekontroluje.
-
A pro navigaci v autě je lepší v podstatě všechno.
Ad OSM: asi nejlepší jsou HereMaps; jsou to převzatý a dál vyvíjený HereWeGo od Nokie, který ... podle mojí zkušenosti dojezdový časy počítají přesnější i než Waze, mají stav dopravy úplně všude (což Seznam fakt ani omylem nemá, ten je dobrej akorát na navigaci turistickou a na kole), a synchronizujou se s desktopovou aplikací Mapy ve Windows, takže ji můžeš použít pro správu cílů a cest na desktopu. A i když tam věčně blbne vyhledávač, mají narozdíl od všech ostatních možnost se podívat na živý dopravní kamery, takže se můžeš kouknout jak to zrovna vypadá třeba u výjezdu z tunelu na Svatovítskou.
Tak tady se očividně těžce neshodneme. Here mapy mám v infotaimentu a je to tragédie, odpovídající tomu, že to je SW vyvíjený automobilkama. Stav dopravy ukazuje asi tak jen při půlce jízd, hledání úplně na nic, o uzavírkách/objížďkách se dozví typicky ve chvíli, kdy skončily, a další měsíc je to pořád cpe...
Waze má zase ve zvyku si to střihnout skrz nějakou zkratku, která ale reálně projet trvá jednou tak dlouho, než si myslel, protože místo lehce zatíženého městského okruhu to jsou klikaté uzoučké uličky. O UX ani nemluvě (kdy konečně přidají možnost přepnout dálnice ano/ne pro konkrétní jízdu?). Ale v zahraničí to jde. Jen je člověk nesmí používat v Německu a Rakousku, protože upozornění na radary. Google samotný pak zatím postupuje ve zjednodušování map směrem k bílé obrazovce bez jediné informace a hlásí odbočky příliš pozdě. Takže Seznam Mapy jsou tady na jízdu po ČR v mojí zkušenosti momentálně ten nejlepší kompromis.
Já taky nemluvím o vestavěnejch, alébrž o aplikaci v mobilu. To je asi jako srovnávat Bushnellovu Želvu s třídou Ohio.
-
Tak tady se očividně těžce neshodneme. Here mapy mám v infotaimentu a je to tragédie, odpovídající tomu, že to je SW vyvíjený automobilkama. Stav dopravy ukazuje asi tak jen při půlce jízd, hledání úplně na nic, o uzavírkách/objížďkách se dozví typicky ve chvíli, kdy skončily, a další měsíc je to pořád cpe...
Zkusil jsem nechat HereWeGo spočítat trasu na chalupu, ukazuje to nějaký nesmyslný uzavírky na obchvatu Jaroměře a v okolí a nenechá to tam naplánovat trasu, aplikace naprd.
Jestli myslíš okolí Čáslavek a Svinišťan, tak to asi bude proto, že tam ty uzavírky někdo zadal. Mají nastavenou platnost do prosince 25, ale autora (nebo spíš pachatele) to neukazuje.
-
Mapy.cz nejsou moc vhodné ani pro turisty, zejména mimo frekventované trasy, protože neznají nic než asfalt. Venkov vypadá často jako poušť bez polních a lesních cest, nebo ty cesty nikam vededou, chybí i různé brody, lávky a mostky. V tomhle mají OSM obrovskou výhodu díky svému širokému záběru. Navíc často obsahuji i infrastrukturu, takže se lze v terénu orientovat i podle elektrických vedení a podobně.
Jaká konkrétní oblast? Občas je v mapy.cz nějaká blbost, ale v OSM je těch kravin daleko víc, aby ne když se v tom může vrtat každej jouda a nikdo ty změny ani nekontroluje.
To je naprostý nesmysl. Pořád by mě zajímalo, kam lidé chodí na to, že když to "nikdo nekontroluje", je to určitě špatně. Podle OSM jezdím autem roky, používám je roky a edituju je roky a jsou o galaxií přesnější a podrobnější. V tom má GPU naorostou pravdu. Opravdu si nemyslím, že, jak jsem psal, by Mapy.cz zobrazovaly venkov jako poušť, ale pokud bychom se měli bavit o chybách plynoucích minimálně ze zastaralosti podkladů, těch nesmyslů jsou v Mapách.cz tuny. Narozdíl od OSM.
Mapy.cz používám pokud se prostě potřebuju podívat do mapy nebo jako referenční plánovač cest hlavně proto, že jsou skvěle přehledné a UI i zobrazení je příjemné, jednoduché a praktické a jako celek jde minimálně pro mě o asi nejlepší mapovou aplikaci na světě.
-
Verze ke stažení jsou dle libosti (https://mapy-cz.en.uptodown.com/android), otestujte, napište, nenechte si dělat na ... <doplňte dle preference>
-
....
Jaká konkrétní oblast? Občas je v mapy.cz nějaká blbost, ale v OSM je těch kravin daleko víc, aby ne když se v tom může vrtat každej jouda a nikdo ty změny ani nekontroluje.
To jiste... kdyz posles soudruhum ze seznamu odkaz na katastr s tim ze tu adresu maji umistenou (o par km) blbe ... tak se mozna za 10 let dockas ze to nekdo spravi. V OSM je to otazka 10s.
Kdyz se nekde otevre nejakej kus silnice, tak to v OSM bude otevreno s prestrizenim pasky, v mapach to bude jeste par mesicu nebo i let neexistovat.
O jinych radsi ani nemluvit, google ti klidne posle autem pres 5m vysokou opernou zed. A silnice vedouci lesem i na jejich mapach mizej a zjevujou se jako punkva.
-
To je naprostý nesmysl. Pořád by mě zajímalo, kam lidé chodí na to, že když to "nikdo nekontroluje", je to určitě špatně. Podle OSM jezdím autem roky, používám je roky a edituju je roky a jsou o galaxií přesnější a podrobnější. V tom má GPU naorostou pravdu. Opravdu si nemyslím, že, jak jsem psal, by Mapy.cz zobrazovaly venkov jako poušť, ale pokud bychom se měli bavit o chybách plynoucích minimálně ze zastaralosti podkladů, těch nesmyslů jsou v Mapách.cz tuny. Narozdíl od OSM.
Protože do toho může vlézt každý retard a cokoliv tam zprasit a pokud to není vandalismus typu, že někdo smaže půl města, tak může trvat klidně měsíce, než si toho někdo všimne. Sleduju talk-cz, občas je to i vtipný. Nebo třeba v roce 2023 byl kvůli rekonstrukci od Února do Listopadu kompletně rozebraný Červený most v Babiččině údolí a došlo kvůli tomu přetrasování turistických tras. V mapy.cz se to celkem rychle objevilo, OSM totální ignor. Prostě kvalita odpovídá ceně a způsobu vzniku, zadarmo dobrý, lepší než drátem do oka.
-
Co ti brani to upravit? Jo nic, jen ses linej jak ves. Nebo si na to nekoho najmi. OSM je totiz zalozena na tom, ze si tam lidi editujou to, co je bavi a zajima, a ne to co nejakej vopruz chce.
A realita je presne opacna. Protoze v tech seznamackych mapach bude ten most rozebranej jeste za 30 let.
-
Já si na aktuálnost mapy.cz tedy nemůžu stěžovat, všude, kde se pohybuju (pěšky, na kole) je to OK.
Dokonce, když jsem jim jednou do formuláře nahlásil chybně umístěný vrchol jedné hory ve Venezuele (o 10 km, výška vůbec neodpovídala vrstevnicím), tak to sami v OSM opravili.
Jediné, s čím trochu bojuju, je plánování trasy na kole (výběr silniční/horské), ale i to se má prý brzy vylepšit a v nabídce přibýt gravel (umožní zkombinovat nezpevněné cesty i silnice I. třídy v rámci jedné trasy).
-
Když jsem do mapy.cz chtěl doplnit přijezdové cesty k chalupám, které tu stojí 100+ let, tak jim to trvalo 2 měsíce. A to jsem si u nich ještě musel dělat seznam účet, a pak ho zase rušit. To samé jsem pak musel absolvovat u google. Oni mi sem totiž furt bloudili nějací doručovatelé a kurýři, protože nevěděli kudy dál, a už to bylo otravné. V OSM to byla práce na minutu.
Ona i ta aktuálnost mapy.cz je především díky OSM komunitě. Prakticky vše nové v mém okolí pochází z OSM, kam jsem to sám už před dlouhou dobou doplnil. Seznam na tom má pramalý podíl. Přesto ale zdá se při importu dat z OSM nepřebírají určité typy cest, takže některé cesty zdánlivě končí v poli, i když cesta dál pokračuje.
-
Když jsem do mapy.cz chtěl doplnit přijezdové cesty k chalupám, které tu stojí 100+ let, tak jim to trvalo 2 měsíce. A to jsem si u nich ještě musel dělat seznam účet, a pak ho zase rušit. To samé jsem pak musel absolvovat u google. Oni mi sem totiž furt bloudili nějací doručovatelé a kurýři, protože nevěděli kudy dál, a už to bylo otravné. V OSM to byla práce na minutu.
Oni ti doručovatelé a kurýři obecně používají velmi často nějaké podivné navigace. Nepodařilo se mi zatím přijít na to jaké. My jsme v centru města (reálně tedy spíš středně velké vesnice), dům máme ve svahu, bránu z ulice A zezhora ale kurýři mi pravidelně volají kde jakože jsem, že stojí dole pod tím svahem v ulici B kam je navedla podle adresy navigace a nikde mě nevidí. Přitom s tou ulicí nesousedí zespoda ani pozemek, natož dům. Mapy.cz i Google Maps přitom navigují správně, ty za to evidentně nemohou.
-
No ale ti kurýři nechtějí za mnou, oni chtějí jinam, ale tam cesta na mapě nebyla, takže skončí vzdušnou čarou co nejblíže cíli, ale úplně blbě. Takže pak se tu motají náklaďáky s pračkama a cihlama. A tihle řidiči používají navigací téměr vždy povícero, protože ví že ne všude najdou vše. Ale co jsem se ptal tak povětšinou google, protože to je v telefonu, nebo mapy.cz, protože je to české a jsou na to zvyklý. Až pak kamioňáci mají tomtom a podobně, kvůli mostům atp
-
Co ti brani to upravit? Jo nic, jen ses linej jak ves. Nebo si na to nekoho najmi. OSM je totiz zalozena na tom, ze si tam lidi editujou to, co je bavi a zajima, a ne to co nejakej vopruz chce.
A realita je presne opacna. Protoze v tech seznamackych mapach bude ten most rozebranej jeste za 30 let.
V mapy.cz je ten most samozřejmě v pořádku.
Editujou co je baví a zajímá - a to je právě ten problém, nemá to žádné vedení, žádnou štábní kulturu, roky jim tam chybí asfaltové komunikace a řeší se poštovní schránky a fotky turistických rozcestníků, prostě k smíchu.
Vzhledem k tomu, že mapy.cz sice jsou kvalitní mapy, ale jejich plánovač pro kolo je úplně zoufalý, tak používám jiné, které pracují s OSM a tudíž jsem nucen OSM používat. A když je někde nějaká bota, kvůli které nejde naplánovat trasu tam kde to reálně jde, tak je nejjednodušší si to sám opravit. Předloni jsem musel přidat betonovou lávku v Trutnově, která tam podle archivních snímků na ČÚZK je minimálně od roku 1937, opravdu kvalitní dílo.
-
Mě tu zase mapy.cz navigují přes silniční most, který je v havarijním stavu a roky uzavřený - zákaz vjezdu, slepá ulice, nosnost omezena na 2.5t, a betonový zátaras na každém konci. Takových míst bude spousta. Otázkou je, co je větší ostuda - když je taková chyba v komerčních mapách, nebo v komunitním projektu? V OSM je most označený jako pro nemotorová vozidla s nosností 2.5t, z mapy.cz se to nedozvíte.
Mapy.cz tedy zase editují lidé, co je to nebaví, a dokud jim někdo nepředhodí mapové podklady na stříbrném podnose, na mapu se to nedostane. A spoustu dat z OSM pořád ignorují.
-
Mapy.cz sice nelze přímo editovat, ale problém jim lze nahlásit a většinou to do pár týdnů opraví. Však to člověk dělá pro sebe, aby navigace navigovala tak jak je potřeba nebo aby nebloudili lidi co jedou ke mě.
-
Jak byla rozkopaná Korunovační, byla jednosměrka Nad Královskou Oborou nad tunelem (severně od Korunovační) obrácená, takže se mělo jezdit od Korunovační do Havanské. Ale furt tam jezdila spousta aut jako původně, tzn od Havanské do Korunovační. Co pár minut to tam bylo na bouračku a diskusi momentovým klíčem.
Tak jsem to nahlásil jako požadavek na dočasnou změnu. Dokonce mi kvůli tomu volali zpátky, a že to teda IHNED udělají.
Ta změna za 10 měsíců samozřejmě vůbec neproběhla.
-
Mapy.cz sice nelze přímo editovat, ale problém jim lze nahlásit a většinou to do pár týdnů opraví.
No jo, není nad to si s někým dopisovat, než to prostě opravit. Pak je stejně všechno jinak, nebo vůbec. Korporátní kultura, no...
-
Waze má zase ve zvyku si to střihnout skrz nějakou zkratku...
Waze to dělá schválně, aby zjistila, jaký je tam provoz, ze stejného důvodu občas někoho z objížďky pošle zpátky do kolony. >:(.
Občas se to podělá a jednu dobu to byl skoro normální stav ;D
https://elektrickevozy.cz/clanky/waze-se-snad-docista-zblaznil-ridice-zacal-posilat-na-mista-kde-nemeli-co-delat
-
Používání starší verze je v případě aplikace, která se baví s nějakým backendem, stejně řešení naprd, dřív nebo pozdějc něco přestane fungovat.
Verze 9.56.2 s možností všech map offline najednou stále funguje. Stejně jako i předchozí verze. A u těchto starších verzí funguje i aktualizace map. Stejně tak funguje účet.
Takže jediný problém vidím v tom, že někdo chce mít novější funkce aplikace. Pokud mu ale nevadí zůstat u verze z prosince 2024, je vše OK.
Jinak řečeno, kdo chce aktuální offline mapy celého světa zdarma a bez nějakých kliček typu vícenásobných instalací apod., stačí nainstalovat starší verzi.
-
Zdravím,
O využití offline map jsem se taky zajímal. Co se týče map na Seznamu, tak to vypadá, že jde pouze pro chytré telefony, v PC to využít nejspíše nepůjde. Verze z roku 2024 by měla být zcela v pohodě. Mapy jsou aktuální dostatečně, funkcí je tam dostatek. Pravda, v případě nějakých dočasných uzavírek, nových hospod, nebo naopak staré zanikou, to trochu je horší. Navigace při turistickém výletu k občrstvení, které neexistuje.
Města, vesnice, ulice, silnice, zastávky MHD a vlak, autobus, to se oproti roku 2024 příliš v nejbližích letech nezmění.
Na PC by mělo fungovat offline openstreetmap.org. Kompletní OSM jsou docela velké (i komprimovaná verze brzo překročí 100 GB, nekomrimovaná verze už je přes 2 TB). Ale mělo by jít nějak stáhnout OSM v menším přiblížení, s méně detaily a například pouze pro ČR. Pak by se šlo vejít i do stovek MB.
-
Dnes jsem si připravoval trasy do polských Tater a v telefonu mám staženou offline mapu Polska. Až přijedu zpátky, tak si to přepnu na offline mapu ČR, takže i takhle se dá existovat.
Ale uznávám, že 250 Kč na rok jsou drobné a trochu je mi stydno, jenomže mimo ČR jezdím jen zřídka.
-
Tak se musím přiznat, že tahle diskuze mě přiměla si mapy koupit. Přece nejsem takový ....(doplňte podle vlastního uvážení), abych řešil 20 Kč měsíčně za aplikaci, kterou často používám a která je, na rozdíl od většiny ostatních, opravdu užitečná.
-
Tak se musím přiznat, že tahle diskuze mě přiměla si mapy koupit. Přece nejsem takový ....(doplňte podle vlastního uvážení), abych řešil 20 Kč měsíčně za aplikaci, kterou často používám a která je, na rozdíl od většiny ostatních, opravdu užitečná.
Mně osobně trochu vadí předplatné za aplikaci. Nejen tady, vadí mi to z principu. Předplatné za aktualizaci map je v pořádku.
-
Tak se musím přiznat, že tahle diskuze mě přiměla si mapy koupit. Přece nejsem takový ....(doplňte podle vlastního uvážení), abych řešil 20 Kč měsíčně za aplikaci, kterou často používám a která je, na rozdíl od většiny ostatních, opravdu užitečná.
Mně osobně trochu vadí předplatné za aplikaci. Nejen tady, vadí mi to z principu. Předplatné za aktualizaci map je v pořádku.
Ta aplikace ale přece také potřebuje průběžnou údržbu a vývoj.
-
Tak se musím přiznat, že tahle diskuze mě přiměla si mapy koupit. Přece nejsem takový ....(doplňte podle vlastního uvážení), abych řešil 20 Kč měsíčně za aplikaci, kterou často používám a která je, na rozdíl od většiny ostatních, opravdu užitečná.
Mně osobně trochu vadí předplatné za aplikaci. Nejen tady, vadí mi to z principu. Předplatné za aktualizaci map je v pořádku.
Pokud je to krabicovka, kde si koupím verzi X, ta funguje lokálně, a můžu ji používat, dokud mi stačí, a nebo si za rok koupit X+1, tak souhlasím. Ale pokud důležitá část té aplikace běží někde na serveru, tak platit za používání smysl dává.
-
Pokud je to krabicovka, kde si koupím verzi X, ta funguje lokálně, a můžu ji používat, dokud mi stačí, a nebo si za rok koupit X+1, tak souhlasím. Ale pokud důležitá část té aplikace běží někde na serveru, tak platit za používání smysl dává.
Myslím, že i když je to krabicový software, chcete, aby v něm někdo průběžně opravoval chyby, hlavně ty bezpečnostní.
Předplatné má lepší cashflow jak na straně výrobce programu tak na straně uživatelů. A když ten program potřebujete jednorázově, zaplatíte si třeba jen měsíc užívání a nemusíte platit licenci, která by byla ekvivalentní předplatnému třeba na rok či dva.
-
Pokud je to krabicovka, kde si koupím verzi X, ta funguje lokálně, a můžu ji používat, dokud mi stačí, a nebo si za rok koupit X+1, tak souhlasím. Ale pokud důležitá část té aplikace běží někde na serveru, tak platit za používání smysl dává.
Myslím, že i když je to krabicový software, chcete, aby v něm někdo průběžně opravoval chyby, hlavně ty bezpečnostní.
Předplatné má lepší cashflow jak na straně výrobce programu tak na straně uživatelů. A když ten program potřebujete jednorázově, zaplatíte si třeba jen měsíc užívání a nemusíte platit licenci, která by byla ekvivalentní předplatnému třeba na rok či dva.
Noa co když je use case používat to jednou za měsíc po dobu deseti let? To je typický pro domácí uživatele třeba fotošopu, né každej v tom jede denně, ale tak jednou za měsíc to otevře a udělá si svoje fotky... pro takovýho člověka je měsíční výpalný neuvěřitelně nevýhodný, za těch 10 let zaplatí ekvivalent původní licence několikrát.
A oprava chyb? To je přece záležitost vydavatele, když to blbě naprogramoval, tak si to do háje opraví. Má to naprgat bez chyb a může to prodávat klidně sto let a nemusí na to šáhnout.
Pokud tam chyby sou, tak ať to opraví za svý, já si přece neplatil software s chybama.
-
Pokud tam chyby sou, tak ať to opraví za svý, já si přece neplatil software s chybama.
Konkretne software tam ma vetsinu EULA kde je jasne napsano ze to kupujes i s chybama. A ony to nejsou chyby ale vlastnosti :-)
Software bez chyb ti nikdo neproda, ten si musis napsat sam, jestli to teda zvladnes.
-
Mně osobně trochu vadí předplatné za aplikaci. Nejen tady, vadí mi to z principu. Předplatné za aktualizaci map je v pořádku.
Mimochodem, víš kolik stojí software na statiku? Nebo kolik stojí AutoCAD, resp. programy AutoDesku? Statisíce a vlastně nic, protože se už nedají koupit. Musejí se pronajmout na časové období. Jak přestaneš platit, jsi bez softvéru. A máš utrum. Už neotevřeš ani to, co jsi sám vytvořil.
-
Noa co když je use case používat to jednou za měsíc po dobu deseti let? To je typický pro domácí uživatele třeba fotošopu, né každej v tom jede denně, ale tak jednou za měsíc to otevře a udělá si svoje fotky... pro takovýho člověka je měsíční výpalný neuvěřitelně nevýhodný, za těch 10 let zaplatí ekvivalent původní licence několikrát.
Photoshop není určen pro domácí uživatele, kteří ho budou používat jednou za měsíc. Pro takovéhle použití je spousta jiných aplikací (i od Adobe), které jsou výrazně levnější.
A oprava chyb? To je přece záležitost vydavatele, když to blbě naprogramoval, tak si to do háje opraví. Má to naprgat bez chyb a může to prodávat klidně sto let a nemusí na to šáhnout.
Pokud tam chyby sou, tak ať to opraví za svý, já si přece neplatil software s chybama.
Mýlíte se, platil jste si software s chybama. Kdybyste si platil software bez chyb, tak se nedoplatíte.
Software (skoro) bez chyb se pořizuje pro řízení jaderného reaktoru, pro základní část železničního zabezpečovacího zařízení (ta část, která kontroluje, aby nešlo postavit konfliktní vlakové cesty), pro ovládání brzd auta nebo pro ovládání trakce a brzd u lokomotivy. Ale je to velmi drahé.
Někdo se pořád diví, že výrobky nic nevydrží a software obsahuje chyby. Zpravidla těm samým lidem připadá 6 000 Kč za pračku nebo 250 Kč ročně za software moc. Je dobré si uvědomit, že dostáváte přesně to, co si platíte. Můžete mít pračku i software, co vydrží 30 let – pak ale k těm částkám budete muset vpravo přidat nějakou tu nulu.
-
Pokud je to krabicovka, kde si koupím verzi X, ta funguje lokálně, a můžu ji používat, dokud mi stačí, a nebo si za rok koupit X+1, tak souhlasím. Ale pokud důležitá část té aplikace běží někde na serveru, tak platit za používání smysl dává.
Myslím, že i když je to krabicový software, chcete, aby v něm někdo průběžně opravoval chyby, hlavně ty bezpečnostní.
je úplně jedno co si myslíte, že chce někdo jiný od sw.
Předplatné má lepší cashflow jak na straně výrobce programu tak na straně uživatelů. A když ten program potřebujete jednorázově, zaplatíte si třeba jen měsíc užívání a nemusíte platit licenci, která by byla ekvivalentní předplatnému třeba na rok či dva.
to lepší cashflow při občasném použití bych chtěl vidět, když často existuje předplatný jen na roční bázi nebo roční s měsíční platbou. Předplatný kde bych platil jen za to co reálně využiju jsem teda zatim neviděl. A tam kde nenáročnému domácímu uživateli stačila několik let stará permanentní licence, kterou použil párkrát za rok (a třeba si ji jednou za čas zaktualizoval, když už ty novinky stály za to) najednou musí platit pravidelně plnou palbu.
Když mi s permanentní licencí přestaly vyhovovat podmínky Adobe, tak jsem mohl zůstat na verzi která mi dostačuje, kde co potřebuju funguje a nestojí mě to ani korunu. To s předplatnym nejde, když změněj podmínky na nevyhovující, tak je buď musim akceptovat a dál platit, nebo smůla, nemůžu užívat.
-
Mně osobně trochu vadí předplatné za aplikaci. Nejen tady, vadí mi to z principu. Předplatné za aktualizaci map je v pořádku.
Mimochodem, víš kolik stojí software na statiku? Nebo kolik stojí AutoCAD, resp. programy AutoDesku? Statisíce a vlastně nic, protože se už nedají koupit. Musejí se pronajmout na časové období. Jak přestaneš platit, jsi bez softvéru. A máš utrum. Už neotevřeš ani to, co jsi sám vytvořil.
Tohle je přesně důvod proč jsem Photoshop zkoušel používat naposledy u verze 2. Proč jsem nikdy nic nevytvořil v AutoCADu, kromě úloh do školy, proč jsem se pachtil s nedokonalostí QCADu (LibreCADu), FreeCADu, proč jsem přešel na z počátku méně schopný a problematický KiCAD, když Autodesk koupil Eagle (dnes bych neměnil, KiCAD se zlepšil, já si zvykl a v lecčems je lepší než potřebuji a podobně to je i s ostatními programy).
Představa, že bych se stal rukojmím korporace, která mi bude komplikovat nakládání s výsledky mé práce pronájmem licence na časově omezenou dobu je pro mě nepřijatelná. Tím spíš u dat, která roky leží archivovaná a po letech potřebuju drobnou změnu a zas odložit.
-
Předplatné má lepší cashflow jak na straně výrobce programu tak na straně uživatelů. A když ten program potřebujete jednorázově, zaplatíte si třeba jen měsíc užívání a nemusíte platit licenci, která by byla ekvivalentní předplatnému třeba na rok či dva.
Prosim o vysvetleni na prikladu, v cem je lepsi situace pro me, jako uzivatele, v pripade Altium designeru lepsi. Mam firmu a jedeme od 2012 to same.. vyvoj elektroniky - neni to sezonni rozmar, ale real deal.
Historicky mam trvalou licenci, a poplatek pro ziskani nove verze byl cca 2000 eur rocne.
I kdyz jsem prestal pred lety platit, tak porad mam licenci pro verzi z roku 2022 ktera umi vse co umela tenkrat.
(behem 2016-2022 jsem jim dal 347K CZK (bez dph) - a porad tam byli 3-4 roky stare nevyresene bugy ktere jsem hlasil i ja, a napr. nejde zmenit default vlastnosti urcitych objektu.. coz by mel byt zaklad - uplne na to pecou)
vs.
Novy uzivatel trvalou licenci uz neporidi, pouze subscription, ktere je v sume 12*460 = 5520 eur rocne.
Nejkratsi uvazek je sice mesic, ale davaj slevu pri 12m na cca 4000 eur.
Program byl rozdelen na tiers, a ten nejnizsi tier za 4000 eur neobsahuje featury ktere mam ja z roku 2022.
Program funguje jenom kdyz platite.
(a nejradeji by vase data sbirali ve svem cloudu.. proste WTF.. totalne vuci politice jakekoliv R&D firmy)
Pritom chci jenom jedine - at delaji featury ktere uzivatele chteji a opravuji bugy - to jakozto platici zakaznik/uzivatel sna muzu chtit, ne? A ne.. oni budou vymyslet jak vse osekat, jak uzivatele nasr*t a zavazat k uzivani nefunkcniho bastlu. Fakt jako tohle neni cesta zadne optimalizace. Ceske drahy vam po koupi jizdenky taky neposlou do fronty na konsky povoz.
Ve svete SW uplne chybi legislativa ohledne QoS/ToS ... protoze "as-is" a "no warranty" ve smluvnim ujednani by rovnou melo implikovat ze cena bude maximalne tak nulova. Od kdy je akceptovatelne platit za "mozna" ? Leda v loteriich (a i tam je statem garantovana vyhra).
-
Prosim o vysvetleni na prikladu, v cem je lepsi situace pro me, jako uzivatele, v pripade Altium designeru lepsi.
Ve svete SW uplne chybi legislativa ohledne QoS/ToS ... protoze "as-is" a "no warranty" ve smluvnim ujednani by rovnou melo implikovat ze cena bude maximalne tak nulova. Od kdy je akceptovatelne platit za "mozna" ? Leda v loteriich (a i tam je statem garantovana vyhra).
V tomhle případě není potřeba vysvětlovat, v čem je to pro vás lepší, ale je potřeba vysvětlit základy tržní ekonomiky.
1. Aby firma dlouhodobě přežila, musí mít výnosy, které pokryjí její náklady. Struktura výnosů i nákladů se může v čase měnit, nicméně dlouhodobě musí být zachovaná ta rovnost.
Takže konkrétně pokud jste té firmě od roku 2022 nic nezaplatil, tak firma může buď zavřít krám, nebo ty peníze musí získat nějak jinak.
2. Nákup i prodej je dobrovolný. Takže je logické nakupovat jenom tehdy, když přínos nakupované věci převáží nad její cenou. U prodávajícího je zase logické prodávat jen tehdy, pokud cena pokryje alespoň náklady. Z toho zároveň plyne, že je obvykle možné kupovat různé kvalitní věci, které se liší cenou. Zkrátka někdo chce ušetřit peníze, tak se spokojí s nižší kvalitou.
Konkrétně ve vašem případě, když vám záruky na ten software nevyhovují, tak si kupte jiný. Který ovšem bude o to dražší.
Kdysi dávno Jiří Hlavenka v jednom článku psal o tom, proč dostáváme z Číny nepříliš kvalitní zboží – protože si takovou kvalitu platíme. Už tenkrát by Čína uměla vyrobit lepší kvalitu – ale my jsme to nechtěli zaplatit.
Spousta lidí by chtěla Německou kvalitu za Somálské ceny. Jenže to prostě nejde. Ne proto, že by v tom bránil nějaký nenažraný pupkatý továrník. Prostě proto, že lepší kvalita znamená vyšší náklady.
Abych to shrnul dvěma větami:
to jakozto platici zakaznik/uzivatel sna muzu chtit, ne?
Nezáleží na tom, co jako platící zákazník chcete. Záleží jenom na tom, co zaplatíte.
-
2. Nákup i prodej je dobrovolný. Takže je logické nakupovat jenom tehdy, když přínos nakupované věci převáží nad její cenou. U prodávajícího je zase logické prodávat jen tehdy, pokud cena pokryje alespoň náklady. Z toho zároveň plyne, že je obvykle možné kupovat různé kvalitní věci, které se liší cenou. Zkrátka někdo chce ušetřit peníze, tak se spokojí s nižší kvalitou.
Bohuzel dobrovolny neni.
Nezaplatite vypalne jeden rok? Ten dalsi update vam schvalne neprodame...
... ale po 2 lete pauze sami prisli prosikem, ze mi daji slevu a umozni vyjimku ze svych podminek, jen at si to prodlouzim.
Ruzne kvalitni veci lisici se cenou - tak to NEFUNGUJE kdyz SW ma proprietarni datovy format. Znova je tady potreba zasah regulacnich organu ve smyslu - zakaznik NESMI byt rukojmi firmy skrze uzavrene formaty, protoze dodavatel SW si nemuze a nesmi narokovat exkluzivni pristupova prava k obsahu vytvareneho uzivatelem.
A taky bych zavedl - kdo nahlasi bug (replikovatelny) - ma pravo na verzi SW kde je dana vec opravena. Kdyz uz jsem neplaceny betatester, at je to alespon pres barter.
Takže konkrétně pokud jste té firmě od roku 2022 nic nezaplatil, tak firma může buď zavřít krám, nebo ty peníze musí získat nějak jinak.
Ale tady nekdo zas zamenuje pricinu a nasledek. Byl by SW funkcni a featury vyvijeli smerem kterym uzivatele chteji, tak by radi platili - ostatne to byla pointa kdyz ten dodavatel SW zacal a vymezoval se konkurenci. Posledni roky to bylo opravdu utrpeni a ten konec plateb jsem mel udelat rozhodne drive.. a nedavat mrtvemu koni zbytecnou sanci. Ale oni nechteli - tak pak maji vysledek jaky maji - odliv zakazniku. Jiste je to vyborna volba ve vasi trzni ekonomice.
-
Mně osobně trochu vadí předplatné za aplikaci. Nejen tady, vadí mi to z principu. Předplatné za aktualizaci map je v pořádku.
Mimochodem, víš kolik stojí software na statiku? Nebo kolik stojí AutoCAD, resp. programy AutoDesku? Statisíce a vlastně nic, protože se už nedají koupit. Musejí se pronajmout na časové období. Jak přestaneš platit, jsi bez softvéru. A máš utrum. Už neotevřeš ani to, co jsi sám vytvořil.
To si ještě pamatuji před 15-25 lety zdílený AutoCAD jak na kolejní síti, nebo nad DC++, samozřejmě nelegálně. Proč je AutoCAD drahý ? Protože je to složitý program, vývoj je náročný a drahý. A lidí, co to používají a pracují s tím, tolik není, narozdíl třeba od Windows a nebo Office atd. Aby se zaplatil náročný vývoj, když je málo kupujících, tak to musí být drahé. Aby hodně kupujících zaplatilo jednoduchou aplikaci v mobilu (levný vývoj, hodně zákazníků), cena je levná. U programů a databází je cena za vývoj, ta se rozdělí mezi kupující. Namnožení už nic nestojí, narozdíl od Hardware.
To že teď už si na AutoCAD nejde koupit licenci, to je pro mě novinka. Tedy je nutné pouze program spouštět přes internet a data mít v Cloudu ? Je to ochrana proti pirátům, ale není to úplně OK. Jednou si to někdo koupí, tak proč by nemohl mít data a program u sebe ?
Já osobně mám všechen software legální. Až na pár vyjímek vždy existuje nějaká freeware nebo GNU verze, s naprosto dostačujícími schopnostim. Pokud v tom nejsem profík, chci si to jen zkusit, tak volně šiřitelná alternativa vždy stačí. S Autocadem jsem nepracoval, asi nejdražší program je MathLab a Matematica. Dá se řešit volně šiřitelným programem Octave. Matematica je možné použít na webu zdarma pro základní věci. Office jsou jasné, OS taky. Na prohlížení i editaci obrázků je toho spousta zdarma.
-
Programy od Autodesku se teď používají tak, že koupíš licenci a tím získáš právo nainstalovat si příslušný program na několik (max něco) zařízení. A pak ten program můžeš používat v daný okamžik pouze na jednom z nich. Licence je platná po určitou dobu (měsíc, rok,...) a ověřuje se přes internet na serverech Autodesku. Program běží u tebe na počítači, data tam máš také. Autodesk sice má cloudové služby, které se snaží tlačit, ale bez nich se dá žít. Ale přestaneš platit a program už nepustíš. Tvoje data ti zůstanou, akorát je už neotevřeš. Řekneš si, že dwg si můžeš otevřít i v něčem jiném. Ale to funguje pouze u čistého AutoCadu, snad. Když máš něco složitějšího, třeba Civil 3D, tak sice máš také dwg, ale v tom jsou uložené takové datové struktury, které pak v jiném programu nezedituješ.