Fórum Root.cz

Ostatní => Odkladiště => Téma založeno: jfeg 09. 06. 2011, 09:18:04

Název: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: jfeg 09. 06. 2011, 09:18:04
Dobrý den,
potřeboval bych poradit, příp. jestli se někdo s něčím podobným setkal..

V únoru jsem si v rámci nějaké akce nechal zřídit zvýhodněný internet od O2. Můj stávající provider měl občas výpadky, a tak jsem delší dobu zvažoval změnu, a tahle akce mi přišla vhod. Získal jsem tím záložní připojení, které mohu příp. kdykoliv vypovědět. A když se můj stávající provider nezlepší, odstřihnu se od něj definitivně a pojedu jen přes 02.
Objednávku a vše s tím spojené jsem vyřizoval telefonicky. Po pár dnech dorazila krabice s modemem a smlouvou. Smlouva ale obsahovala zásadní chyby, hned jsem to telefonicky urgoval a s pracovnicí na lince jsme vše (snad) opravili. A od konce února čekám na smlouvu.
Ješte před první fakturou jsem několikrát volal na zákaznickou linku že stále nemám smlouvu, a že dokud nebudu mít smouvu, nebudu nic platit (v té smlouvě byly chyby, např. že se jim zavazuji na 2 roky a platbou jsem si říkal, že bych to jaksi posvětil... no asi nesmysl). Do dneška jsem volal asi 6x + jeden mail na reklamace. Jediná reakce z jejich strany je, že mi posílají faktury a penále.
Dnes jsem měl zase jeden telefonát, přepojili mě někam na reklamace, a s tou paní jsme tu záležitost viděli dost rozdílně. Trošku mi hnula žlučí ;-)  Jako, že mi tu smlovu pošlou, a že bude datována k únoru. A že ty penále musím zaplatit. A jestli mi nepřijde divný odebírat jejich služby a neplatit, začla moralizovat apod.
Marně jsem se jí snažil vysvětlit, že jako idiot k nim volám a snažím se to uvést na pravou míru. No prostě, začalo to být o ničem.
Štve mě, že to zašlo až sem, mám rád věci vedené korektně, ale teď jsem ve stavu, kdy mě tak dožrali, že to prostě jen tak nezkousnu. Ale nevím kam až to všechno může zajít. Předesílam, jediné co jsem podepsal bylo převzeti krabice s modem.
Tak poraďte, vidim to blbě já? Mám jim to zaplatit a vykašlat se na to? Máte i vy nějakou smlouvu s 02 ?
Pls, má-li někdo pifku na O2, prosím, zkuste to vzít s nadhledem, který ja teď asi už postrádám a poraďte. Děkuji.

jfeg.


PS:
Jinak to jejich připojení jsem vlastně ani nevyužil, ale to je asi jedno. Provider totiž udělal nejspíš nějaký změny a jede mi to jak má, takže jedu výhradně přes něj. Jen občas jsem ze zvědavosti vyzkoušel jak O2 funguje (a jsem-li ještě připojen) a objektivně ty parametry co slibuje dává. Tak to jen tak na okraj.
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: zd.valek 09. 06. 2011, 09:49:58
Mám s nimi zkušenosti ještě když byli Český Telecom. Reklamaci rychlosti jsem hlásil asi desetkrát a trvalo to půl roku, nakonec jsem řekl, že když to nebude, odstoupím od smlouvy. A bylo to ještě ten den opraveno.
Pak jsem řešil chybu v adrese (poštovní), hlásil jsem to minimálně šestkrát a trvalo to dlouho. Někde pak měli adresu správně, ale většinou byla blbě: mají tam bordel.
Teď už je situace trošičku lepší a hlavně už vím, že se s nimi nesmím párat.
Vzhledem k přístupu bych od nich internet nechtěl, ale tady jinou možnost opravdu nemáme.
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: Martin Malý 09. 06. 2011, 09:57:54
1. Dojdi za právníkem a tohleto mu popiš. Těžko soudit, jak byla smlouva po telefonu uzavřená, jestli dohoda opravdu zněla na "bezzávazkovou smlouvu", nebo jestli jste se dohodli na smlouvě, tys řekl do telefonu "OK, souhlasím, podmínky jsem četl" - a ty dva roky byly v těch podmínkách. Ale to nevíme, a ty to ani nepíšeš.
2. Nech si od právníka sepsat dopis pro O2. On tam zohlední uzavírání smlouvy, takže buď napadne její platnost (pokud byla uzavřena bez plného vědomí jedné strany) a tím i oprávněnost faktur a upomínek, nebo poradí s výpovědí.
3. Každopádně to řešit co nejdřív, protože pokud službu konzumuješ a byla ústně uzavřena smlouva, tak platit musíš, to má paní na reklamacích naprostou pravdu a její moralizování je na místě. Pokud by se nakonec ukázalo, že jsou v právu oni (např. že tě při uzavírání odkázali na nějaké podmínky smlouvy, kde ty dva roky jsou, ty sis je nepřečetl, ale odkýval, žes to četl), tak zaplatíš dluh i s penále, a nepomůže ti nic.

Důležitý je tedy ten bod telefonického uzavírání smlouvy - jestli jste se tam bavili o tom, že ve smlouvě nebude dvouletý závazek. A od toho se odvíjejí další kroky. Jenže to my tady na fóru nevíme, to víš ty... a myslím, že ušetříš čas sobě i ostatním, když to sem nebudeš rozepisovat, jak to bylo, protože tady tě můžeme nanejvýš politovat a zanadávat na Telecom. Pokud s tím ale chceš něco udělat, poraď se s právníkem a napiš O2.
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: D.A. Tiger 09. 06. 2011, 10:02:44
Osobně jsem s O2 nikdy nic neměl, ale moje sestra na tom byla podobně, když s nimi ukončovala smlouvu. přesto, že splnila veškeré náležitosti neustále ji posílaly faktury a k nim příčítali penále. Nevím teď jak to skončilo (jen si pamatuji, že tehdy mluvila o tom, že se to bude řešit přes právníka).

Jinak O2 co vím tak od lidí, nemá v tomto směru vůbec dobrou pověst. 
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: pecko 09. 06. 2011, 10:04:30
neviem, ako je to u vas, ale u nas je clovek zo zakona povinny zaplatit pohladavku a nezrovnalosti riesi v reklmacnom konani. cize ak je zmluva platna, si povinny zalpatit za fakturu, aj ked si nespokojny a nespokojnost musis riesit reklamaciou. ine riesenie je len prejavom ich dobrej vole. ak ju maju, da sa to aj inak. ak som napriklad ja mal nejaky problem s fakturou, poziadal som telefonicky fakturacne o odklad uhrady do vyriesenia. oni mi to povolili, vec sa vyriesila a na oboch stranach prebehlo to, co prebehnut malo. ak je v tvojom pripade zmluva neplatna, neni o com:) zrejme nebudes povinny im nic platit. ale odbornik na pravo, duplom na to vase, nie som. zisti si u pravnika, co s tym mozes:) inak podobne haluze s kurierom a teleofonicky dojednanou zmluvou ficia aj u nas. aj tak ale zmluvu musim podpisat kurierovi a on ju mnou podpisanu odovzda operatorovi. az vtedy je platna. pokial tvoj operator nedisponuje zmluvou, ktoru si podpisal, asi si moze ist piskat:) ale opakujem, porad sa radsej s pravnikom.
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: Joe King 09. 06. 2011, 10:10:59
Moje zkusenost s 02 je, ze jakmile se ve standartnim procesu objevi trosinku problem, tak nastava tragedie.

Pred par lety me mely domu zapojit ADSL, z technickych duvodu na jejich strane toho nebyly nakonec schopni - celkem sem musel podat asi sedum reklamaci, abych jim za to neplatil (tahlo se to asi pul roku). Trikrat sem si vyzadal potvrzeni, ze uz je to k nejakemu datu uzavrene a nic jim nedluzim, necez me vzdycky poslali dalsi fakturu s nejakou kravinou.

Potom sem u nich mel chvili mobilni datove pripojeni - zacaly me z nejakeho duvodu, ktery nebyly nikdy schopni vysvetlit, kazdy mesic pricitat k fakture 400kc. Ctyri mesice za sebou jsem pokazde stravil pres hodinu na infolince, kde si me prepojovaly a snazily zjistit co mi vlastne fakturuji, aby to nakonec pokazde stornovaly. Nakonec mi kvuli tomu jedonou poslali i vyhruzny dopis, ze na me poslou exekutora.

To byla posledni kapka, kterou jsem s 02 na vecne casy skoncil.

PS:
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: LaCoret 09. 06. 2011, 11:51:13
Jednou jsem řešil neco podobneho s nejakou firmou, která prodava žiletky po netu.
Trochu jsem se hrabal v paragrafech a narazil jsem na to, že pokud jedna strana projeví přáni
aby byla smlou pisemna pak musí byt uzavřena na papiru a ne jen ustně, v tom případě ustní
smlouva není rozhodující.

O2 vyjadřilo své přáni uzavřit smlouvu pisemně, tim že ji poslalo.
No a tys nepodepsal. Tím pádem nepřistoupil na ni.

Už nevím který to byl paragraf.
A nevím jak by se řešilo to že ses bez platne smlouvy připojil přes jejich modem na internet.

Hodně štěstí
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: pecko 09. 06. 2011, 12:23:02
A nevím jak by se řešilo to že ses bez platne smlouvy připojil přes jejich modem na internet.

no nijako:) on to pripojenie neukradol, ani podvodnym sposobom ho neziskal. ze mu ho oni z vlastnej poskytli bez zmluvy, to je ich problem. to mas to iste, ako ked ti v obchode omylom nieco zauctuju za podstatne nizsiu cenu a zistia to dodatocne. daju ta na sud pre kradez?

tiez na druhej strane, ak ja ako zakaznik (riadne a platne zazmluvneny) pouzijem sluzbu nechtiac, moj argument "ja som nechcel" mi nepomoze. zmluva hovori jasne, sluzbu som pouzil, zaplatit musim. reciprocne to musi platit podla mna tiez. nic nepodpisal, zakon neporusil, neplynu mu zavazky. prevdzkovatel sluzby mu poskytol svoju sluzbu z vlastnej vole bez zmluvy. bodka:)
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: smoofy 09. 06. 2011, 12:48:58
Kamarad ma podobnou zkusenost s O2 kde mu byl nabidkut prechod na jiny tarif telefonicky a ten odkyval, po case dostal smlouvu kde byla napsana zmena tarifu s oznacenim cosi jako "CFGG18VGF" kterou podepsala pote mu prisla faktura na 1800 korun mesicne coz byla jakoze ta 18ka mezi temi pismeny. Hadal se a nakonec mu to stornovali. Zakladem je hadat se a kricet a bejt sprostej. Jinak vas nikdo nebere vazne :)
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: Tomáš Vondra 09. 06. 2011, 14:01:35
Lidi neblázněte, s úřadem přeci nemůžete jednat stylem "no já mám dojem že ... tak přeci nebudu platit," a komunikovat přes nějakou pofidérní zákaznickou linku, zejména pokud se jedná o mastodonta typu O2. Základem je postupovat tak abych měl "důkazy" a mohl prokázat že jsem s nimi komunikoval, co bylo obsahem apod. To si myslíte že oni jen tak vydají záznam hovoru (proč myslíte že tam mají "hovor MŮŽE být nahráván")?

Nedokážu posoudit jestli smlouva byla uzavřena už po telefonu nebo zda by k jejímu uzavření došlo až na základě podpisu té smlouvy uvedené v písemné podobě, a je klidně možné že soud rozhodne ve váš prospěch. A nebo taky ne, to vám poradí jenom právník.

Každopádně je ale dobré postupovat podle reklamačního řádu, a to i v podobných případech kdy máte za to že žádná smlouva neexistuje. A je pravda že reklamace implicitně NEMÁ odkladný účinek, tj. sporné služby by měly být uhrazeny. Je ale možnost ČTÚ požádat o odklad do rozhodnutí reklamace. Nicméně toto je třeba provést 2 měsíce od doručení vyúčtování, což jste asi prošvihl. Ale jaký vliv by na to měla případná neexistence smlouvy, to fakt netuším.
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: jfeg 09. 06. 2011, 14:13:14
nejsem si vědom, že bych s nimi po telefonu uzavíral smlouvu, objednaval jsem službu, to ano

děkuji za názory.
jfeg.
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: MilanK 09. 06. 2011, 19:28:21
Podle zák. 127/2005 Sb. (o elektronických komunikacích) je podnikatel poskytující telekomunikační službu povinen uzavřít s účastníkem smlouvu. Pokud to neudělá, je na místě podat stížnost na Český telekomunikační úřad.
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: Logik 09. 06. 2011, 20:24:55
Tak todle zrovna není vůbec relevantní předpis: O2 bude tvrdit, že byla uzavřena ústní smlouva.  A jestli opravdu byla nebo byla uzavřena bude právě principem sporu,

Osobně, ač si občas troufnu něco v právních předpisech hledat a argumentovat jimi, bych tady doporučil velkou opatrnost a zkusit najít nějakou odbornou radu, todle IMHO nebudou řešit zákony, ale spíš až nějaké judikáty soudů a běžná soudní praxe atd, a to laik asi těžko bude znát, popř. hledat.

Doporučil bych několik věcí:
1) zkusit se prořvat někde na O2
2) zkusit poslat stížnost na zahraniční centrálu O2 - taková stížnost na lidi mimo republiku velmi často pomůže. Obzvlášť pokud bude konstruktivní (jsem ochoten zaplatit služby, ale o2 mi nebylo dodnes schopno dodat smlouvu a tak nevím, na základě čeho bych platil atd...), prostě stížnost na chování českého zastoupení O2 spolu s jasnou vůlí to nějak řešit.
3) poradit se s právníkem. Ideální by bylo to, co po Tobě O2 chce, dávat někam do notářský úschovy, ale to jsou už prachy navíc...
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: Logik 09. 06. 2011, 20:26:18
PS: Teda ten předpis jako takovej relevatní je, jen to ustanovení o smlouvě nikoli, to mluví o tom, že operátor nemůže někoho bezdůvodně odmítnout.
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: Petr Pan 09. 06. 2011, 20:27:39
No tak na rootim foru asi moc pravniku nebude, navic nikdo z nas nevi, jak to doopravdy bylo. Ale podle meho nazoru je v pravu O2, protoze vam dodali modem + konektivitu. Pokud jste mel vyhrady ke smlouve, tak jste mel mel zarizeni vratit (prokazatelne) a dale jej nepouzivat - pokud jste si myslel, ze se tu smlouvu jeste podari upresnit, tak jste mel normalne platit danou castku a tohle resit jako reklamaci. Hlavne mi nejde do hlavy, ze by kyslici nekomu dali modem s konfiguraci, aniz by existovala smlouva (byt treba predbezna - po telefonu). Co probehlo behem telefonatu nevime, ale kdyz vam zarizeni poslali a vy jste ho prevzal proti podpisu, tak jste asi nerekl, ze internet od O2 nechcete... Ze vam potom uctuji neco jineho je az dalsi vec, neda se to ovsem resit tim, ze to platit nebudu. Tedy da, ale ve finale zaplatite jste vic, a to jim jde.
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: Marv-CZ 09. 06. 2011, 21:37:57
Jestli s nimi hodláš dál bojovat, tak raději přes dopisy do vlastních rukou. To, že jsi něco požadoval telefonicky, v klidu zapřou.
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: j. 09. 06. 2011, 22:01:52
1. Zadny zakon neuklada povinnost platit nejakou fakturu, se kterou nesouhlasite. Uklada jenom povinnost platit za sluzby ceny platne v dobe jejich poskytovani. Jestli takove ujednani ale odsouhlasite ve smlouve, je to vase chyba, je ovsem na povazenou, jestli by v pripade sporu soud takove ujednani nezrusil jako ujednani v rozporu s dobrymi mravy. Napriklad, jestli zacne mit podnik problemy s cash flow, muze je resit tim, ze kazdemu zakaznikovi posle fakturu na 10 000 KC, kterou budou muset zaplatit, a pak jim to za par mesicu v reklamacnim konani vrati? Pochybuju, ze by se nejaky soudce stotoznil s tim, ze moznosti, ktere takove ujednani poskytuji, jsou vyrovnane pro podnik i odberatele.

2. Vice svetla o tom, jestli je smouva vubec platna nebo ne nam da zakon o elektronickych komunikacich, ktery udava povinnost podniku zvedejnit navrh smlovy spolu s VOP. Tezko muzeme predpokladat, ze rozsah telefonickeho hovoru da vubec moznost domluvit cokoli jineho do te miry, ze podnik je schopen prokazat, ze zakaznik je plne informovan a chape podminky, i to, ze by mel podnik zajem domlouvat s nim jine podminky nez VOP. Teda dale predpokladejme, ze smlouva byla domluvena podle VOP. VOP stanovuje proces uzavreni smlouvy stylem: zakaznik poda navrh (pisemne nebo ne) a O2 navrh prijme a nebo ne. Jestli O2 navrh prijme a navrh nebyl uzavren pisemne, staci ji zridit sluzbu jako projev akceptace navrhu.

Proto je hodne dulezite vedet, jestli ten hovor mel charakter navrhu na zrizeni sluzby ze strany zakaznika nebo ne. Jestli zakaznik rekl neco ve stylu "poslete mi smlouvu a ja se na ni podivam", je to neco uplne jineho nez "to zni dobre, tak mi prosim tu sluzbu zridte na jmeno ABC na adrese XYZ". Ve druhem pripade je ovsem zakaznik porad vazan jenom VOP a tim navrhem, ktery padnul v telefonu, vcetne vsech ustne projednanych podminek, obzvlast jestli pisemnou smlouvu nepodepise. V tom pripade totiz plati navrh projednany telefonicky, O2 implicitne akceptovany (zrizenim sluzby), a ten papir uz nema zadnou vahu - smlouva uz plati bez ohledu na to, jestli to podepise nebo ne.

Takze podle "nejsem si vědom, že bych s nimi po telefonu uzavíral smlouvu, objednaval jsem službu, to ano" to vypada, ze zakaznik udelal po telefonu navrh (objednavku) a O2 ho akceptovalo (zrizenim sluzby), a smlouva je tedy platna. Zakaznik na zadnou pisemnou smlouvu cekat nemusi, ani zadnou pisemnou smlouvu podpisovat nemusi (neni duvod aby ji znovu posilali), ale musi platit za sluzby, ktere jsou mu fakturovane a jsou v souladu s jeho objednavkou a spotrebou. V pripade, ze by O2 chtelo fakturovat cokoli navic, nemaji sanci, ocitli by se v dukazne nouzi, to ze poslali nejaky papir neznamena vubec nic.
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: Logik 09. 06. 2011, 22:16:44
To co píšeš zní dost rozumně, je doplnil bych k tomu tydle myšlenky:
- Ani kdyby řekl, zřiďte mi blablabla, tak tím ,že odmýtl podepsat smlouvu zrušil svůj předchozí úmysl uzavřít smlouvu (a jelikož to bylo předpokládám ve 14 dnech od telefonického hovoru a to je prostředek uzavření smlouvy na dálku, nebo jak se to přesně jmenuje, tak by na to měl plné právo).
- Jenže on dál čerpal od O2 tu službu. A pokud čerpal službu, tak má povinnost za ní platit. Takže je otázka, jestli čerpáním té služby i přes odmítnutí písemné smlouvy vznikl mezi O2 a odběratelem smluvní vztah. Pokud ne, pak asi povinnost platit faktury není, ale zas by neoprávněně používal cizí majetek. Pokud ano, zas by měl povinnost platit faktury. 

- DULEZITE: známý známého nedávno s O2 prohrál soud o nějakou špatnou fakturu s tím, že prý měl v nějakém limitu (tuším 2 měsíců) podat stížnost na ČTU a pokud ho nepodal, tak má smůlu. Nevím, jestli se podobná věc týká tohoto případu, ale pravděpodobně ano. Pokud tedy ano, tak je dost možné, že jsi sice v právu, ale případný soud prohraje, protože si včas nepoužil správný prostředek na svoji obranu.
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: j. 09. 06. 2011, 22:44:44
Tady bych se odvolal na obcansky zakonik, ktery ohledne odstoupeni (ne zruseni) smluv uzaviranych na dalku pravi:

54c Spotřebitel vykoná své právo na odstoupení oznámením zaslaným prokazatelným způsobem v souladu s praktickými pokyny podle §54b odst. 4 písm. d); lhůta k uplatnění práva na odstoupení je zachována, pokud bylo oznámení písemně odesláno před uplynutím této lhůty.

To, ze nekomu do telefonu rekl, ze chce opravit udaje ve smlouve (co se dost mozna i stalo), a ze to lejstro (ktere v danem okamziku uz tak jako tak nebylo relevantni) nepodepise, se da nazvat "oznamenim zalsanym prokazatelnym zpusobem" jenom, kdyz prepneme vyznam tohoto spojeni daleko pres unosnou mez ;) Tudy cesta nevede, drahy Watsone.
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: Tomáš Vondra 09. 06. 2011, 23:45:42
- DULEZITE: známý známého nedávno s O2 prohrál soud o nějakou špatnou fakturu s tím, že prý měl v nějakém limitu (tuším 2 měsíců) podat stížnost na ČTU a pokud ho nepodal, tak má smůlu. Nevím, jestli se podobná věc týká tohoto případu, ale pravděpodobně ano. Pokud tedy ano, tak je dost možné, že jsi sice v právu, ale případný soud prohraje, protože si včas nepoužil správný prostředek na svoji obranu.

Ano, přesně toto jsem uváděl ve svém postu - reklamace nemá automaticky odkladný účinek, to by vyžadovalo zásah ČTU a žádost musí být podána do 2 měsíců, viz.:

http://www.ctu.cz/ctu-informuje/jak-postupovat/reklamace-sluzeb-e-komunikaci.html

Navíc v tomto případě je dost otázka jestli vůbec o reklamaci jde (to předpokládá určité kroky, které myslím učiněny nebyly, ale třeba by to soud viděl jinak). Každopádně OP bude mít problém dokázat co si vlastně s těmi lidmi na telefonu vůbec povídal - to že si povídal se ukáže z výpisu ale co si povídal to těžko.

Každopádně hybaj za právníkem - ten doporučí co s těmi fakturami i co se smlouvou. Tady na rootu jsou vesměs technici a ti na náš právní systém uvažují až příliš logicky.
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: jfeg 10. 06. 2011, 09:58:53
Nejde mi ale do hlavy ten fakt, že si něco na dálku zřídíte (a v diskuzi je naznačováno, že můj telefonický požadavek na zřízení služby = uzavření smlouvy) a nemátu vůbec kontrolu nad tím, co si vlastně zřizujete. Kdo zaručí, že mnou objednané služby a v jaké výši budou skutečně objednány? Nebo je libo přidat balíček O2TV, nebo co takhle místo bazzávaznosti nabídnout věrnost na 2 roky? Co bednu šampaňského z vydařeného ročníku 2015 ?
Jakákoliv platba O2 by mohla znamenat uznání jejich nároků, ale ja nevím doteď, jaké všechny mají, proto to neplacení.

Ok, připomínky beru, poradím se s pravníkem, pošlu dopis.


Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: Logik 10. 06. 2011, 12:31:39
No právě podle mne klíčový prvek, který tady není jasný, je zdali vůbec byla uzavřena smlouva a pokud byla uzavřena, tak jestli byla tvým nesouhlasem s podmínkami zrušena. A na to Ti asi opravdu poradí právník.

Co bych tipoval je, že pokud je smlouva platná, tak prohraješ a jediný, co Tě může zachránit je, že, o2 Ti odpustí penále kvůli svýmu mediálnímu obrazu. K tomu ale myslím běžnej "nýmand na reklamacích" nemá práva (takže jestli jsi nějak poslal dopis, máš šanci).

Pokud smlouva platná není (jestli jsem to pochopil, tak jsi internet od o2 nepoužíval, což je pro Tebe možná významný plus plus - nemůžou říkat, že jsi ji potvrdil užíváním inetu), tak bys asi soud vyhrál. Ale je to opravdu jen domněnka, todle je fakt pro právníka.
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: jfeg 10. 06. 2011, 13:33:07
Tak známý mi poradil ještě zajít do jejich podnik. prodejny, a musím napsat, že to byl zlomovej okamžik.
Ta paní (mám pocit, že vedoucí) to byl přímo balzám s ní jednat po zkušenostech s jejich zákaz. linkou. Vše vedeno korektně, věcně... nebudu zabíhat do detailů (abych nebyl nařčen z reklamy O2 ;-) ,  uznala i chybu na straně O2. A že měla i nějaké pravomoce, odpárala mi penále.

K tomu uzavírání smluv po telefonu.. tady jsem z nevědomosti pochybil, takto ústně uzavřená smlouva je prý skutečně platná. Budiž mi to ponaučením. Asi to příště udělám tak, že si nic neobjednám, ale požádám o písemnou nabídku a na jejím základě následně učiním objednavku.

Ješte jednou děkuji za rekce.
jfeg.
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: Blaazen 10. 06. 2011, 13:48:35
Gratuluju, že to dobře dopadlo.
A ten akt uzavření smlouvy byl ten telefonát sám, nebo převzetí, případně aktivace toho modemu, co Ti zaslali ?
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: jfeg 10. 06. 2011, 13:59:17
tak jak jsem to pochopil já, tak to byl ten telefonát + jak jsem začal využívat jejich služby
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: Smokie 10. 06. 2011, 15:15:47
Gratuluju, že to dobře dopadlo.
A ten akt uzavření smlouvy byl ten telefonát sám, nebo převzetí, případně aktivace toho modemu, co Ti zaslali ?
U vas je naozaj mozne uzatvarat zmluvy telefonicky. Na tom bol postaveny jeden podvodny biznis ohladom domen, kedy zavolala slecna do firmy, ze jej konkurent ma zaujem o taku a taku lukrativnu domenu, ale vzhladom na to, ze volana firma je jej majitel(?!) tak tam vola aby ju varovala a za nemaly peniaz jej tu domenu predlzila. Samozrejme potom prisla faktura na pekne cislo, ale uz sa z toho vykrutit nedalo (noo dalo, ale...), pretoze zmluva bola podpisana telefonicky.

Ci to boli presne domeny, to si uz nepamatam, ale islo v principe o nieco taketo.
Název: Re: Neexistující smlouva s O2
Přispěvatel: Logik 10. 06. 2011, 16:37:32
Uzavírat jdou, ale člověk pak musí dostat (tuším písemně, přesně si to nepamatuju) všechny informace a existuje lhůta (14 dní od doručení informací), ve který lze od smlouvy odstoupit.

Ale podovody se s tím samozřejmě dělaj - stejně jako se dělaj s platebními kartami. Čím je něco pohodlnější, tím je to zneužitelnější...