Fórum Root.cz
Práce => Studium a uplatnění => Téma založeno: newbie 19. 03. 2017, 11:57:57
-
Zdravim, ake mate skusenosti s informatikou na tejto fakulte? Rozmyslam nad nadvazujucim magisterskym studiom, obor Aplikace softwarového inženýrství. Dakujem
-
V magisterskom štúdiu máš na výber dva odbory a to Matematickú informatiku na katedre matematiky a ASI na katedre softwarového inženýrství. Čosa týka MINFu, netají sa tým, že sa jedná o teoretickú informatiku - teória informácie, zložitosti, čísiel, matíc a rozpoznávanie obrazu je zopár povinných predmetov z výberu. ASI je pre zmenu do istej miery kombinovaný s ekonómiou a dostaneš ako povinné predmety a veci typu Monte Carlo, štatistika, ekonomické rozhodovanie atď.
Študentov v magisterskom štúdiu celkovo nie je veľa, takže rozvrh máš pevne daný a nebudeš si mocť vyberať cviká a pod. (ak si na to bol zvyknutý), čiže máš pevný rozvrh (pokiaľ si to skupinovo nevybavíte s prednášajúcim). Príklad rozvrhu na tento semester a zoznam povinných predmetovhttp://km.fjfi.cvut.cz/rozvrh/timetable/png/parts/Ing1ASI1.png
http://geraldine.fjfi.cvut.cz/bk/index.php?type=P&file=NMS_ASI_1.doc&lang=cz
.
Inak na FJFI je "komorná" atmosféra a po chvíli ťa bude poznať väčšina vyučujúcich. Neviem čo by si ešte potreboval vedieť, hlavne sa pozrieť na povinné predmety a rozhodnúť sa či je to to, čo by si chcel.
-
Myslim ze si zodpovedal zhruba vsetko co ma zaujimalo :) mozno este len ci by si to studium odporucil pre niekoho koho zaujima softwareove ing., alebo sa radsej poobzerat po skole soft. a dat. ing na mff muni alebo oi na fel cvut?
-
Prečo každý slovák chodí dnes študovať do ČR? Komenského Univerzita, STU alebo TUKE sú horšie?
-
Prečo každý slovák chodí dnes študovať do ČR? Komenského Univerzita, STU alebo TUKE sú horšie?
Ano, jsou.
-
Zdravim, ake mate skusenosti s informatikou na tejto fakulte? Rozmyslam nad nadvazujucim magisterskym studiom, obor Aplikace softwarového inženýrství. Dakujem
Záleží, kde a co jsi studoval před tím. Jednak aby tě vůbec vzali a jednak aby to pro tebe nebyl příliš velký šok. Tato fakulta je bezkonkurenčně nejmatematičtěji orientovaná technika u nás, takový "český M.I.T.", což může být pro mnohé těžko stravitelné. Počítá se tam s tím, že ty praktické věci, jako jsou konkrétní jazyky, knihovny, frameworky student dokáže zvládnout sám a důraz se klade spíš na ty teoretické věci, které člověk obvykle sám od sebe nesestuduje, přičemž se po něm fakt chce, aby to opravdu chápal, ne jen odpapouškoval skripta, a tak nějak se počítá s tím, že když to chápe, tak to dokáže taky sám aplikovat, což se ověří u zápočtových úkolů. Takže např. numerická matematika je sice předmět ve stylu definice-věta-důkaz, ale zápočtový úkol je napsání programu na řešení zadané konkrétní PDE. A potom u zkoušky naopak zase např. dokázat nějakou větu o stabilitě nebo chybě nějaké metody.
Tento styl nemusí sednout každému a mnohým se zdá, že to nemá praktické uplatnění, ale skutečnost je taková, že o absolventy je dost velký zájem, cení se u nich schopnost rychlé orientace v nových a/nebo složitých problémech, schopnost najít originální řešení, schopnost pracovat samostatně.
Rutinní práce jsou naopak pro absolventy nevhodné, zbytečně přemýšlejí nad věcmi, které běžný kodér prostě nějak napíše, nebo jejich řešení mohou být pro ostatní členy týmu nesrozumitelná. Někteří mají problémy s dodržováním "štábní kultury" ("tahle věc je přece tak triviální, že to musí být hned každému jasné, i když se proměnné jmenují x1, x2, y, z, w, p a celé je to nacpané do jedné 200řádkové funkce pojmenované Parse.").
Pokud tě zajímá do hloubky, jak věci fungují a proč a máš schopnost tyto poznatky sám prakticky aplikovat, tj. nepotřebuješ k tomu různé kuchařky, tak si myslím, že to je dobrý obor na dobré škole s velice širokým uplatněním.
-
Off-Topic:
proti Komenského a STU nič nemám ale TUKE?
K téme:
Osobne úplne neviem čo si mám pod SW inžinierstvom predstavovať. Ak tým myslíš "klasiku", rozumej backend/frontend, tak neočakáj žiadnu podporu priamo od fakulty a aj predmety tohto charakteru si musíš hľadať na iných fakultách, čo sa možeš rovno prihlásiť na jednu z nich. Moja rada je pozrieť si ešte raz povinné predmety a porozmášľať či to je to to čo by si chcel. Ťažko je radiť niekomu druhému a nechcem ťa zbytočne odradiť/nalákať.
-
Osobne úplne neviem čo si mám pod SW inžinierstvom predstavovať.
Pravda, tady často vzniká nedorozumění a následné rozčarování řady studentů.
SW inženýrství bych chápal právě jako to, co se učí na FJFI nebo MFF, pokud jde o věci kolem počítačů, tj. proč a jak věci fungují a jak postupovat při řešení komplikovaných problémů. Takže obecný matematický základ (matematická analýza, lineární algebra, diferenciální rovnice, numerická matematika), pak nějaká ta teorie grafů, lineární programování, diskrétní matematika, matematická statistika, teorie složitosti a vyčíslitelnosti, teorie automatů, teorie překladačů, teorie databází, no a pak nějaké konkrétnější kursy, jako zpracování signálů, zpracování a rozpoznávání obrazu, počítačová grafika, objektové modelování, funkcionální programování, principy operačních systémů, principy počítačových sítí, paralelní algoritmy, distribuované systémy... a pak nějaké kursy typu řízení SW projektu, testování a údržba, základy ekonomie a plánování... Možná i nějaké soft skills, ale větší firmy dříve či později své SW inženýry na nějaké soft skills kursy stejně pošlou ("jak jednat s klientem a nenaznačovat mu přitom nevědomky, že si o něm myslíme, že to je naprostý idiot", "jak jednat s nadřízeným a --- ' ' --- ", "jak jednat s podřízeným a --- ' ' ---"). Konkrétní technologie poznávat tak nějak mimochodem v průběhu studia s tím, že jejich zvládnutí je nakonec to nejmenší.
Tohle je podle mě SW inženýrství - všeobecný přehled po oboru, znalost principů a souvislostí, schopnost posoudit, co lze v jakých situacích jak řešit, co k tomu bude třeba, jak dlouho to bude trvat, kolik to bude stát, umět to naplánovat, zorganizovat a zrealizovat.
-
Tato fakulta je bezkonkurenčně nejmatematičtěji orientovaná technika u nás, takový "český M.I.T."
To s tím MIT doufám nemyslíš vážně. A s tím "bezkonkurenčně" bych byl taky opatrný. Na FELu i FITu je matematiky taky hodně.
-
Tato fakulta je bezkonkurenčně nejmatematičtěji orientovaná technika u nás, takový "český M.I.T."
To s tím MIT doufám nemyslíš vážně. A s tím "bezkonkurenčně" bych byl taky opatrný. Na FELu i FITu je matematiky taky hodně.
Když jsem byl asi před 20 lety na FELu, tak tam bylo dost matematiky, a přesto, jaderná fyzika byla ÚPLNĚ jiný maso.
-
SW inženýrství bych chápal právě jako to, co se učí na FJFI nebo MFF, pokud jde o věci kolem počítačů, tj. proč a jak věci fungují a jak postupovat při řešení komplikovaných problémů.
I kdyz s tvym hodnocenim jaderky 100% souhlasim (studoval jsem tam pred vice nez 15 lety matematicke modelovani), ja chapu SW inzenyrstvi jako neco jineho. To, co popisujes - tedy algoritmy, numerika - je spis pocitacova veda (computer science). SW inzenyrstvi je prave spis architektura, navrh a implementace SW systemu. Neco z toho se na FJFI uci, ale rekl bych, ze to dost tihne spis ke computer science nez k SW inzenyrstvi, tedy dost k teorii a mene k praxi. Od absolventu FJFI bych treba necekal, ze jako diplomku budou mit pouze novou implementaci nejakeho SW systemu, ale ze prijdou treba s novym algoritmem nebo aspon novou aplikaci existujiciho algoritmu, tedy prispevkem do teorie. Akorat tomu oboru tak rikaji, asi proto, ze se povazuji za inzenyry, ale fakt to nema daleko k matematickym oborum na MFF UK.
-
Tato fakulta je bezkonkurenčně nejmatematičtěji orientovaná technika u nás, takový "český M.I.T."
To s tím MIT doufám nemyslíš vážně. A s tím "bezkonkurenčně" bych byl taky opatrný. Na FELu i FITu je matematiky taky hodně.
Když jsem byl asi před 20 lety na FELu, tak tam bylo dost matematiky, a přesto, jaderná fyzika byla ÚPLNĚ jiný maso.
No a to ještě existuje obor "Matematické Inženýrství" - to z jaderné fyziky odstraňte jádro a fyziku a za oboje dosaďte matematiku - až pak to začne mít tu správnou chuť ;D
Pokud si pamatuji, tak se matematika jaderných chemiků dala zvládat, první 4 semestry matiky "jaderných oborů" jakž takž ale matika v matematickém inženýrství se velice rychle dostala za limity chápání zbytku fakulty...
-
Prečo každý slovák chodí dnes študovať do ČR? Komenského Univerzita, STU alebo TUKE sú horšie?
Pretože to maj zadarmo, kurvy.
-
Prečo každý slovák chodí dnes študovať do ČR? Komenského Univerzita, STU alebo TUKE sú horšie?
Pretože to maj zadarmo, kurvy.
Nechtěl by sis najít nějakou jinou diskusy - Blesk, MF - s tímto typem vyjadřování tam zapadneš lépe...
-
Neridte se zadnou odpovedi v tomto vlakne. Kazda odpoved je s prominutim hnupovina.
Priklad1: "Konkrétní technologie poznávat tak nějak mimochodem v průběhu studia s tím, že jejich zvládnutí je nakonec to nejmenší."
Priklad2: "Na FELu i FITu je matematiky taky hodně."
Priklad3: "aby tě vůbec vzali"
a tak by se dalo pokracovat donekonecna (kazdy vi, ze konkretni technologii dokaze nejvic doprasit teoretik, ze matika na FEL je nekolik typovych prikladu, ze se bere v podstate kazdy prihlaseny, atd.)
Nekolik poznamek:
* Premyslejte o tom spis ve smyslu budouciho uplatneni a nebojte se nekoho kontaktovat jiz nyni, bezte na nejakou akci a bavte se s lidmi (mysleno setkani serioznich profesionalu, ne nejake "pro studenty")
* Jako konzulant, aplikacnik, programator v j2ee, manager apod. nevyuzijete vubec nic, co se v takove skole uci.
* Nekolik let nebudete mit na nic cas, SW eng. asi bude volnejsi, ale obecne se takove skoly nedaji delat napul (coz muze byt problem, typicke ocekavani je praxe pri skole).
* Projdete si zahranicni fora - dotazy typu "CS worth study".
* Zvazte, chcete-li byt zamestnanec a v jakem oboru, rozumnejsi muze byt napr. statistika, zpracovani jazyka, zpracovani signalu (ale zavratne platy v CR necekejte, je to pojate spis socialne, nez subjektivne - chod pracovat a plat jidlo a barak, zbytek je predzjednany)
* Zvazte, chete-li delat vlastni veci a casovy harmonogram takove zalezitosti - opet zahranicni fora
-
FJFI je zcela jednoznacne super-elitni skola. Stejny level jako MFF, nekde jsou pred MFF nekde za.
Kazdopadne matika (A) je tam hardcore. To prirovnani k MIT sedi, spis bych to prirovnal ke Caltech.
Jeslti je to vhodna skola nebo ne ... clovek s dostatecnou inteligenci by si na tohle mel umet odpoved sam.
-
Tak obráceně. SW inženýrství podle mě není jen organizace, ekonomika a návrh architektury. Řekl bych, že hranice mezi SWIng a CS není tak jasná. Zkrátka tak, jako elektroinženýr musí mít nějaký všeobecný přehled o teorii elektřiny a magnetismu, strojař o mechanice a materiálech, stavař o statice, a všichni dohromady tím pádem nějaké základy matematiky a fyziky, tak SW inženýr musí mít přehled o Computer Science. Rozdíl bych viděl právě v tom, že lidi od CS můžou psát disertace na téma vyčíslitelnosti u nějakých speciálních modelových (více méně teoretických) problémů, zatímco inženýři by se měli orientovat na aplikaci CS v praxi. Ale aby někdo něco mohl aplikovat, tak to pochopitelně nejdřív musí znát a chápat.
Tato fakulta je bezkonkurenčně nejmatematičtěji orientovaná technika u nás, takový "český M.I.T."
To s tím MIT doufám nemyslíš vážně. A s tím "bezkonkurenčně" bych byl taky opatrný. Na FELu i FITu je matematiky taky hodně.
S tím "bezkonkurenčně" to myslím naprosto vážně a věř mi, že vím, o čem mluvím. Matematika na FJFI (zejména tzv. "Matematika A") a matematika na FEL či FIT, to jsou úplně jiné levely. Rozhodně to teď nemyslím tak, aby si kvůli tomu někdo honil triko, ale spíš jako varování, protože většina studentů FJFI shoří právě na matematice. Ale matematiku na FEL či FIT pak bez problémů zvládnou. A když říkám většina, tak tím myslím opravdu absolutní většinu z celkového počtu přihlášených. Někdo na to prostě není stavěný a k tomu, co bude dělat, to mnohdy ani potřebovat nebude. Tak aby to včas dostatečně zvážil. Dneska to studium taky leze docela do peněz.
MIT jsem použil jako příklad kvůli tomu, že je vnímán taky jako hodně matematicky orientovaná škola ve srovnání s jinými. Třeba v porovnání s tím už zmíněným Caltechem. Nic jiného v tom nehledej.
-
Souhlasím skoro ve všem s Kiwi, že lidi, které popisuje, bychom všichni měli chtít. Problém mám s FJFI a MFF jako průpravou. Ty školy možná nejsou průměrné, ale kvalitní také ne. A mně je záhadou, proč to Kiwi spojuje. Ty jsi tam snad takové lidi potkal? To se to jako během těch let změnilo? Proč v praxi potkávám lidi z MFF a FJFI a nejsou moc chytří?
Matika na FJFI/MFF je normální tupé učení nazpaměť jako jinde, jen možná víc a lidi z těch škol nejsou nic extra. Jasně, třeba lepší než VŠE, ale to se asi dá čekat.
Takže nehoní si spíš tady někdo triko, že tyhle průměrné školy se vyrovnají zahraniční elitě? Jen se ptám, protože pokud je tohle elita, tak běžné školy jsou superodpad.
-
Proč v praxi potkávám lidi ... a nejsou moc chytří?
Protože chytrý člověk se setkání s mamrdem kalibru javaman-a zdaleka vyhne.
-
Proč v praxi potkávám lidi ... a nejsou moc chytří?
Protože chytrý člověk se setkání s mamrdem kalibru javaman-a zdaleka vyhne.
To nechápu. Jak by to asi udělal? Takže ambiciózní projekty raději rovnou vynechají, aby tam nepotkal špičku republiky? A proč by to dělal?
-
Souhlasím skoro ve všem s Kiwi, že lidi, které popisuje, bychom všichni měli chtít. Problém mám s FJFI a MFF jako průpravou. Ty školy možná nejsou průměrné, ale kvalitní také ne. A mně je záhadou, proč to Kiwi spojuje. Ty jsi tam snad takové lidi potkal? To se to jako během těch let změnilo? Proč v praxi potkávám lidi z MFF a FJFI a nejsou moc chytří?
Matika na FJFI/MFF je normální tupé učení nazpaměť jako jinde, jen možná víc a lidi z těch škol nejsou nic extra. Jasně, třeba lepší než VŠE, ale to se asi dá čekat.
Takže nehoní si spíš tady někdo triko, že tyhle průměrné školy se vyrovnají zahraniční elitě? Jen se ptám, protože pokud je tohle elita, tak běžné školy jsou superodpad.
Já toho o kvalitě moc neřekl, kromě toho, že si myslím, že to je dobrá škola (ve srovnání s jinými u nás). Nic víc a nic míň. I že jsou úkoly, na něž se spíš tihle lidé nehodí - o pár příspěvků výš.
Těžká zkouška z matematiky z nikoho sama o sobě nadčlověka neudělá, když dotyčný neví, jak to pak aplikovat na konkrétní problémy.
-
Nic víc a nic míň. I že jsou úkoly, na něž se spíš tihle lidé nehodí - o pár příspěvků výš.
OK, beru.
Právě ten tvůj popis popisuje lidi, které přesně hledám. Žádné blbečky, kteří dělají jednoduché věci rychle. Prostě supernáročné věci, které trvají klidně měsíc. Jen těch lidí samozřejmě moc není. A žádnou korelaci s libovolnou VŠ jsem nepozoroval.
-
Těžká zkouška z matematiky z nikoho sama o sobě nadčlověka neudělá, když dotyčný neví, jak to pak aplikovat na konkrétní problémy.
Zkouška ne, ale schopnost odvodit si věci, které člověk stejně ve všech detailech brzo zapomene. Matika na úrovni výuky FJFI nebo MFF se stejně nazpaměť naučit nedá, sítem projde jen člověk, co látku pochopí v souvislostech.
-
Nesmysl. Prostě se to naučíš. Souvislosti jsou tam tak mělké, že si je pamatuješ a nebo je tedy "odvozuješ". Ale nemá to s myšlením nic společného.
Ale souhlasím s tím, že detaily zapomeneš. Pak právě neumí nic.
-
A žádnou korelaci s libovolnou VŠ jsem nepozoroval.
Nebral bych to ani tak moc odborně, jako spíš psychologicky - na náročnou školu nepůjde někdo, kdo se chce jen nějak cestou nejmenšího odporu prosedět a prochlastat ke glejtu, že už je jako úředně chytrej. Spíš to bude někdo, koho to buď fakt hodně baví, nebo někdo, kdo náročný problém chápe spíš jako výzvu než jako něco, před čím raději stáhnout ocas. Ti první obvykle zůstávají na postgraduál a dál ve vědě, kde si mohou dovolit tak nějak na pohodu dělat jen to, co je baví, dokud je neklofne nějaká ženská a nezačne z nich ždímat prachy, což je nutí jít do byznysu, který opravdu není jejich cup of tea. Ty druhé zas musíš vhodně motivovat, musejí ty úkoly chápat jako challenge. Jinak mají tendenci kašlat na to, nevěnovat tomu pozornost, protože jim to nepřipadá dost zajímavé ani pro ně existenční.
-
To je přesně ono. Právě ty s náročnými problémy potřebuju. Kdokoli jiný je proti tomu lempl (třeba lopata). Takže prostě ty víš, jak poznat dobré lidi a to se mi líbí. Jak to vlastně víš?
Mám zkušenosti, že na náročné školy chodí i pozéři typu zboj, kteří sice na to nemají, ale zase chtějí získat prestiž tím, co jim titul přinese. Proto tu pořád píše ty nesmysly, jak je MFF elitní a jak matiku zvládnou jen ti nejlepší. Sám si tím tvoří svět, kde on je ten dobrý.
Jen právě mám problém, že v reálu to prostě funguje trochu jinak a škola není znamením. Je to škoda, ale nemůžu za to.
-
To je přesně ono. Právě ty s náročnými problémy potřebuju. Kdokoli jiný je proti tomu lempl (třeba lopata). Takže prostě ty víš, jak poznat dobré lidi a to se mi líbí. Jak to vlastně víš?
Kdybys byl opravdu chytry, tak pouzivas Haskell a ne Javu. :P Bohuzel ale Haskell (a taky Lisp) me na jaderce nenaucili, coz jim trochu vycitam. Ale zas clovek asi nemuze chtit vsechno, musi si nechat nejaky cas na to dospet.
Nesmysl. Prostě se to naučíš. Souvislosti jsou tam tak mělké, že si je pamatuješ a nebo je tedy "odvozuješ". Ale nemá to s myšlením nic společného.
Myslim, ze nechapes, jak funguje mysleni..
-
"Nesmysl. Prostě se to naučíš. Souvislosti jsou tam tak mělké, že si je pamatuješ a nebo je tedy "odvozuješ". Ale nemá to s myšlením nic společného."
To hlavni co mi VS dala je prave "mysleni". Funguje to tak, ze na tebe dlouhou dobu hazeji zdanlive neresitelne tezke problemy a postupem casu si najdes metodu jak ty problem resit, jak k nim pristupovat, jak efektivne "myslet" pri jejich reseni.
Tohle je neprenositelna zkusenost. Pravdep. toho clovek muze docilit sam, ale musel by proste par let v kuse resit netrivilani ulohy.
-
ja jsem tuhle fakultu vystudoval a byl jsem nejlepsi v rocniku. mam odtud taky cervenej diplom. kazdy tejden mam ruzne ponuky na praci.
-
ja jsem tuhle fakultu vystudoval a byl jsem nejlepsi v rocniku. mam odtud taky cervenej diplom. kazdy tejden mam ruzne ponuky na praci.
Vzhledem k vašemu písemnému projevu bych ten červený diplom být vámi vrátil a o práci se hlásil tak maximálně na vrátnici...
-
proc bych to delal? Ja nedostal diplom za gramatiku v ceskem jazyce. ;)
-
proc bych to delal? Ja nedostal diplom za gramatiku v ceskem jazyce. ;)
Ve slovenském by to taky asi bylo na hodně špatnou známku ;)
-
Ve slovenskem jazyce? Ja mam mit se slovakama?
-
Ve slovenskem jazyce? Ja mam mit se slovakama?
Mozna uz je tam tolik Slovaku, ze Ti slovo "ponuky" prijde ceske....
-
Ve slovenskem jazyce? Ja mam mit se slovakama?
Ke slovenskému původu nás zřejmě vedou nejenom "ponuky", ale také nick ve tvaru "honzo". Možná by se ta česká gramatika přeci jen trochi hodila, přinejmenším proto, abyste nakonec opravdu neskončil na té vrátnici.
Jinak ta škola bude mít zřejmě vysokou úroveň v případě, že jste příklad nejlepšího studenta z ročníku...
-
no jo, nemusite mi tolik zavidet. nekteri z vas asi nemaji ani uciliste.
-
Jinak ta škola bude mít zřejmě vysokou úroveň v případě, že jste příklad nejlepšího studenta z ročníku...
+1
-
no jo, nemusite mi tolik zavidet. nekteri z vas asi nemaji ani uciliste.
Jistěže ne, na VŠ se jde většinou z gymplu.
-
no jo, nemusite mi tolik zavidet. nekteri z vas asi nemaji ani uciliste.
Jistěže ne, na VŠ se jde většinou z gymplu.
Na FEL se chodilo 50/50 z gymplu/prumyslovek. A pak se dva roky cekalo, az gymplaci dozenou prumyslovaky v elektronice.
Gymplak bez vysoke je v praxi uplne k nicemu.
-
no jo, nemusite mi tolik zavidet. nekteri z vas asi nemaji ani uciliste.
Jistěže ne, na VŠ se jde většinou z gymplu.
Na FEL se chodilo 50/50 z gymplu/prumyslovek. A pak se dva roky cekalo, az gymplaci dozenou prumyslovaky v elektronice.
Gymplak bez vysoke je v praxi uplne k nicemu.
Suhlasim, na VSB by som povedal ze to bolo tiez 50/50. Priemyslovkari mali navrch v odbornejsich predmetoch, a gymnazisti v matike. Ovsem niektory mali kvalitnu matiku aj na priemyslovke, a na takych sa potom gymnazisti nechytali najblizsi rok
-
Žádná z veřejných (neplést se soukromými) technických a přírodovědných fakult v ČR neposkytuje špatné vzdělání. Některé si zakládají na individuáním přístupu, na pseudoelitních fakultách někdy zaměstnají tak, že nemají ani čas na osobní život. Po porlezení sítem jde 90% vědomostí do kanálu. Je na zvážení každého soudruha, co mu vyhovuje.
V praxi mám kolegy ze všech VŠ a rozdíl je věškerý žádný.
-
V praxi mám kolegy ze všech VŠ a rozdíl je věškerý žádný.
To já mám zkušenost, že pokud má někdo třeba VŠE, tak rovnou víš, že je to blbec a nemá cenu s ním ztrácet čas. To bych sice čekal tak od lidí bez střední školy, ale co nadělám. U MFF a FJFI je šance, že jeden z deseti nebude úplně mimo. Takže stejné to určitě není, ale z mého pohledu jsou ty peníze vyházené oknem. Jeden je dobrý jako se základkou a druhý lze možná použít. To bys trefil i bez vzdělání dost podobně ;D
-
no jo, nemusite mi tolik zavidet. nekteri z vas asi nemaji ani uciliste.
Jistěže ne, na VŠ se jde většinou z gymplu.
Na FEL se chodilo 50/50 z gymplu/prumyslovek. A pak se dva roky cekalo, az gymplaci dozenou prumyslovaky v elektronice.
Gymplak bez vysoke je v praxi uplne k nicemu.
Studenti z prumyslovek zas odpadavali na matice a to uz na prvnim stupni ...
-
Žádná z veřejných (neplést se soukromými) technických a přírodovědných fakult v ČR neposkytuje špatné vzdělání. Některé si zakládají na individuáním přístupu, na pseudoelitních fakultách někdy zaměstnají tak, že nemají ani čas na osobní život. Po porlezení sítem jde 90% vědomostí do kanálu. Je na zvážení každého soudruha, co mu vyhovuje.
V praxi mám kolegy ze všech VŠ a rozdíl je věškerý žádný.
Lepší je jít na elitní než pseudoelitní.
-
Na Vysku se vykasli je to na nic. Jediny co se ceni je praxe, cim driv budes makat tim lip :)
-
Na Vysku se vykasli je to na nic. Jediny co se ceni je praxe, cim driv budes makat tim lip :)
OMG, co je zase tohle za nesmysly? Praxe se cení, což je píčovina, kterou vymysleli hloupí lidé. Nejlepší je mít kvalitní vzdělání, které samozřejmě obsahuje i dostatek praxe. Pokud není přes teorii čas na dostatečnou praxi, tak pořád budeš asi tak 5x lepší než jakýkoli lempl bez té průpravy, i kdyby měl 10 let praxe.
Praxe se dnes stejně počítá špatně. Školní praxe by měla být daleko náročnější než běžné pracovní blbosti.
-
Já tam momentálnš studuju bakalářské (tedy jadernou fyziku, ne IT) a musím říct, že je to fakt jízda. Občas sice chcípám z toho, jak to nezvládám, ale jinak se to dá. (Ale je u nás v ročníku dost lidí, kteří nemají sebemenší problémy, jak to kurňa dělají?)
Všechny moje představy o vejšce mi to zbořilo (to ty už je máš asi zbořené, když jdeš na bakaláře).
Lidí na ASI moc neznám, ty dva co znám jsou pohodáři. Já osobně tu školu doporučuji. Občas vídám na nástěnce nabídky práce s tím, že fjfi nebo mff "silně preferovány". Ono celkově to míchání ekonomky a matematiky je sice zajímavé, ale nějak mě to nikdy moc nelákalo.
Pro srovnání mám matiku na jiným levelu, než kamarádi ze střední, co jsou teď ve stejném ročníku na fitu.
Pokud ti nevadí teoretické zaměření, tak bych do toho šel.
-
Ty první ročníky testují hlavně vůli. Takže projde jen ten, který se snaží. Bohužel to nijak neselektuje podle inteligence. Takže ostatní, kterým to jde samo, asi mají jen lepší vůli. Obecně dobrá vlastnost, ale bez inteligence k ničemu. Proto vychází tolik hloupých lidí. Síto tam je, ale trochu nevhodné.
-
FJFI je zcela jednoznacne super-elitni skola. Stejny level jako MFF, nekde jsou pred MFF nekde za.
Kazdopadne matika (A) je tam hardcore. To prirovnani k MIT sedi, spis bych to prirovnal ke Caltech.
Jeslti je to vhodna skola nebo ne ... clovek s dostatecnou inteligenci by si na tohle mel umet odpoved sam.
Jak se to vezme, v něčem hardcore, ale třeba čistě matematické disciplíny jako teorie množin nebo logika tam na nějaké extra úrovni nejsou (zajímalo by mě, proč).
-
Jak se to vezme, v něčem hardcore, ale třeba čistě matematické disciplíny jako teorie množin nebo logika tam na nějaké extra úrovni nejsou (zajímalo by mě, proč).
ty jsi tam ty předměty absolvoval?
-
Jak se to vezme, v něčem hardcore, ale třeba čistě matematické disciplíny jako teorie množin nebo logika tam na nějaké extra úrovni nejsou (zajímalo by mě, proč).
ty jsi tam ty předměty absolvoval?
Všichni ví, že na FJFI se nejde tak do hloubky. Tam je to jen o učení píčovin rychle nazpaměť. Čím víc, tím lépe. To je síto! :D Na MFF máš daleko více keců kolem. Je otázka, jestli je to reálně rozdíl, ale vždy tam ten rozdíl byl takový.
-
To je přesně ono. Právě ty s náročnými problémy potřebuju. Kdokoli jiný je proti tomu lempl (třeba lopata). Takže prostě ty víš, jak poznat dobré lidi a to se mi líbí. Jak to vlastně víš?
Mám zkušenosti, že na náročné školy chodí i pozéři typu zboj, kteří sice na to nemají, ale zase chtějí získat prestiž tím, co jim titul přinese. Proto tu pořád píše ty nesmysly, jak je MFF elitní a jak matiku zvládnou jen ti nejlepší. Sám si tím tvoří svět, kde on je ten dobrý.
Jen právě mám problém, že v reálu to prostě funguje trochu jinak a škola není znamením. Je to škoda, ale nemůžu za to.
To je jednoduché. Nevím to. Prostě se s někým potkám, buď pracovně, nebo třeba na pivku je to něčí kámoš, chvilku se bavíš a tak nějak poznáš, jestli to, o čem mluví, má hlavu a patu a jakým způsobem uvažuje, aniž by u toho používal google.
Sám dlouhodobě spolupracuju jen se třemi kolegy (dva FEL ČVUT, jeden FEL ZČU, když už se to tu řeší, ale jinak bych řekl, že to není podstatné), jinak jsem OSVČ, takže tento problém ani řešit nemusím.
Ale musím přiznat, že jsem už potkal i v pohodě lidi, kteří sice perfektně měli zmáknutou technologii, na níž dlouhodobě dělali, ale určité věci je prostě nenapadly – např. že se nějaký problém dá vyřešit s konstantní časovou složitostí (vůbec je nenapadlo, že by to třeba mohlo jít, takže se ani nesnažili použít google), nebo se jim nad něčím zase nechtělo přemýšlet (FP vs. FXP výpočet), když už to opravdu bylo žádoucí pro úspěšné vyřešení problému, a raději tvrdili, že to s daným železem prostě nejde (jeden byl FELák z ČVUT, druhý VŠB TU). Tak tuhletu lenost přemýšlet jsem tedy zatím nikdy u žádného matfyzáka ani jaderňáka nezaznamenal.
Jak se to vezme, v něčem hardcore, ale třeba čistě matematické disciplíny jako teorie množin nebo logika tam na nějaké extra úrovni nejsou (zajímalo by mě, proč).
ty jsi tam ty předměty absolvoval?
Všichni ví, že na FJFI se nejde tak do hloubky. Tam je to jen o učení píčovin rychle nazpaměť. Čím víc, tím lépe. To je síto! :D Na MFF máš daleko více keců kolem. Je otázka, jestli je to reálně rozdíl, ale vždy tam ten rozdíl byl takový.
To bych zrovna netvrdil. Analýzu nebo algebru tam podle mě berou dost do hloubky, numeriku taky. Ostatní disciplíny asi podle zaměření. Ale v té analýze a algebře bývali vždycky kovaní všichni. Stačí se podívat třeba na jaderňáckou sbírku příkladů z algebry (už je to teda spousta let zpátky, co jsem v tom listoval) – k jejich řešení by žádné učení nazpaměť ani zdaleka nestačilo. Za klasiku v tomto oboru se všeobecně považuje Proskurjakov, ale v té sbírce z FJFI byly ještě mnohem vypečenější příklady, kdy je zapotřebí se opravdu dost zamyslet, jak na to.
Jestli tam TEMNO nebo logika není na stejné úrovni nedovedu posoudit, ale k tomu "proč" bych řekl, že asi kvůli tomu, že to je přeci jen fakulta na technické univerzitě, takže asi stále berou na vědomí to, že hlavním úkolem je vychovat inženýry, kteří to budou prakticky aplikovat, a k tomu asi opravdu není nějaké hluboké meditování nad množinami všech množin a nad logikami vyšších řádů nezbytné. Navíc oni s matfyzem vždycky docela úzce spolupracovali, takže by asi nebyl problém si zapsat i matfyzácké předměty, kdyby o to někdo vyloženě stál.
-
Všichni ví, že na FJFI se nejde tak do hloubky. Tam je to jen o učení píčovin rychle nazpaměť. Čím víc, tím lépe. To je síto! :D Na MFF máš daleko více keců kolem. Je otázka, jestli je to reálně rozdíl, ale vždy tam ten rozdíl byl takový.
Já to nevím...
-
Na další ještě odpovím.
Všichni ví, že na FJFI se nejde tak do hloubky. Tam je to jen o učení píčovin rychle nazpaměť. Čím víc, tím lépe. To je síto! :D Na MFF máš daleko více keců kolem. Je otázka, jestli je to reálně rozdíl, ale vždy tam ten rozdíl byl takový.
Já to nevím...
Já v podstatě také ne, jen mi to každý z MFF tvrdí a bere FJFI jako slabší. Samozřejmě se tam berou věci více a rychleji, ale to neznamená pro MFF lépe. Pak vidím ty lidi v reálu a pracuji s nimi. Takže těžko říct, ale obecně by MFF mělo být kvalitnější. Bohužel absolventi tomu až tak neodpovídají. Ale souhlasím docela s Kiwi, pak to ještě rozepíšu.
-
To já mám zkušenost, že pokud má někdo třeba VŠE, ...
Jsem si nevšiml, že by pavěda typu ekonomie byla "technické nebo přírodovědné vzdělání".....
Lepší je jít na elitní než pseudoelitní.
Nevím jaké máte měřítko vy, ale elitní škola v česku není. Za elitní univerzitu lze označit Stanford, MIT, Berkley apod. V česku jsou vysoké školy tak nějak střední proud, a v závislosti na typu žebříčku vede v rámci ČR pokaždé někdo jiný. Velký rozdíl v kvalitě vzdělání tu nebude, jen rozdílný přístup na některých školách argeguje více "mimoňů" a "asociálů".
-
To já mám zkušenost, že pokud má někdo třeba VŠE, ...
Jsem si nevšiml, že by pavěda typu ekonomie byla "technické nebo přírodovědné vzdělání".....
Lepší je jít na elitní než pseudoelitní.
Nevím jaké máte měřítko vy, ale elitní škola v česku není. Za elitní univerzitu lze označit Stanford, MIT, Berkley apod. V česku jsou vysoké školy tak nějak střední proud, a v závislosti na typu žebříčku vede v rámci ČR pokaždé někdo jiný. Velký rozdíl v kvalitě vzdělání tu nebude, jen rozdílný přístup na některých školách argeguje více "mimoňů" a "asociálů".
Absolvoval jsem několik online kurzů ze Stanfordu. Například Logika byla v porovnání s MFF výsměch co se týčě obtížnosti. V tom online kurzu jsem dal téměř vše na plný počet. U Mlčka jsem potřeboval několik pokusů a prolezl jsem s odřenýma ušima.
-
To já mám zkušenost, že pokud má někdo třeba VŠE, ...
Jsem si nevšiml, že by pavěda typu ekonomie byla "technické nebo přírodovědné vzdělání".....
Lepší je jít na elitní než pseudoelitní.
Nevím jaké máte měřítko vy, ale elitní škola v česku není. Za elitní univerzitu lze označit Stanford, MIT, Berkley apod. V česku jsou vysoké školy tak nějak střední proud, a v závislosti na typu žebříčku vede v rámci ČR pokaždé někdo jiný. Velký rozdíl v kvalitě vzdělání tu nebude, jen rozdílný přístup na některých školách argeguje více "mimoňů" a "asociálů".
Absolvoval jsem několik online kurzů ze Stanfordu. Například Logika byla v porovnání s MFF výsměch co se týčě obtížnosti. V tom online kurzu jsem dal téměř vše na plný počet. U Mlčka jsem potřeboval několik pokusů a prolezl jsem s odřenýma ušima.
Ta online varianta odpovídá té vyučované AFK?
-
Ta online varianta odpovídá té vyučované AFK?
to nevím. V online verzi se dá samozřejmě podvádět. Reálné testy budou určitě těžší. Sylabus je údajně stejný.
pro srovnání jejich učebnice a Mlčkův text
https://wiki.eecs.yorku.ca/course_archive/2014-15/F/4412/_media/intro_to_logic.pdf
http://blackhole.sk/~kabel/doc/logika.pdf
-
Ta online varianta odpovídá té vyučované AFK?
to nevím. V online verzi se dá samozřejmě podvádět. Reálné testy budou určitě těžší. Sylabus je údajně stejný.
pro srovnání jejich učebnice a Mlčkův text
https://wiki.eecs.yorku.ca/course_archive/2014-15/F/4412/_media/intro_to_logic.pdf
http://blackhole.sk/~kabel/doc/logika.pdf
V USA dost spoléhají na sebedisciplínu studentů, prostě jim dají něco k přečtení a předpokládá se, že student si to nastuduje. Pak si o tom popovídají stylem "co to ten Henkin zase vymyslel"...
-
V USA dost spoléhají na sebedisciplínu studentů, prostě jim dají něco k přečtení a předpokládá se, že student si to nastuduje. Pak si o tom popovídají stylem "co to ten Henkin zase vymyslel"...
v USA jsem nestudoval, ale tak jak píšete to určitě není. Minimálně u základních kurzů jsou pouze písemné testy.
-
https://wiki.eecs.yorku.ca/course_archive/2014-15/F/4412/_media/intro_to_logic.pdf
Po velmi zbeznem nahlednuti mi to prijde zhruba podobne Proseminari z logiky, ktery meli na MFF povinny prvaci. (Prednasku z logiky meli az vyssi rocniky.)
-
Jasně, nakonec se vlastně všichni shodnete, že ten odpad, co dnes vychází u nás, je stejný jako v USA u špičky :D To školný prochlastá ředitel a na chudáky studenty zbyde to stejné co u nás ;D
-
Jasně, nakonec se vlastně všichni shodnete, že ten odpad, co dnes vychází u nás, je stejný jako v USA u špičky :D To školný prochlastá ředitel a na chudáky studenty zbyde to stejné co u nás ;D
Výuka teoretických předmětů školu moc nestojí. V tom může být chudá škola stejně kvalitní jako bohatá.
-
Přesně, špičkoví teoretici jsou to nejlevější. Oni můžou stavět to, co nikdo nezvládne, ale radši budou učit lemply za 40 tisíc ve škole.
A nebo učením myslíš tupá skripta a přednášky? To opravdu nic nestojí, ale zase je to k ničemu. Největší cenu mají diskuse, které samozřejmě na našich školách nejsou potřeba, protože vychovávají jen tupé ovce, které musí poslouchat. Proto si banky chválí naše vysokoškoláky, protože dokáží fungovat i v tak retardovaném prostředí. Prostě jen plní rozkazy jako ve škole.
-
Přesně, špičkoví teoretici jsou to nejlevější. Oni můžou stavět to, co nikdo nezvládne, ale radši budou učit lemply za 40 tisíc ve škole.
A nebo učením myslíš tupá skripta a přednášky? To opravdu nic nestojí, ale zase je to k ničemu. Největší cenu mají diskuse, které samozřejmě na našich školách nejsou potřeba, protože vychovávají jen tupé ovce, které musí poslouchat. Proto si banky chválí naše vysokoškoláky, protože dokáží fungovat i v tak retardovaném prostředí. Prostě jen plní rozkazy jako ve škole.
i dobře placený teoretik je stále řádově levnější než vybavení laboratoří pro praktické obory.
-
Absolvoval jsem několik online kurzů ze Stanfordu. Například Logika byla v porovnání s MFF výsměch co se týčě obtížnosti. V tom online kurzu jsem dal téměř vše na plný počet. U Mlčka jsem potřeboval několik pokusů a prolezl jsem s odřenýma ušima.
No. A proto absolventi MMF excelují ve vyplňování jakýchsi obskurních testů zatím co absolventi Stanfordu vedou ve všech měřitelných vědeckých i karierních ukazatelích. O absenbci osobního života průměrného mimoně během studia MMF ani nemluvím.
-
Absolvoval jsem několik online kurzů ze Stanfordu. Například Logika byla v porovnání s MFF výsměch co se týčě obtížnosti. V tom online kurzu jsem dal téměř vše na plný počet. U Mlčka jsem potřeboval několik pokusů a prolezl jsem s odřenýma ušima.
No. A proto absolventi MMF excelují ve vyplňování jakýchsi obskurních testů zatím co absolventi Stanfordu vedou ve všech měřitelných vědeckých i karierních ukazatelích. O absenbci osobního života průměrného mimoně během studia MMF ani nemluvím.
ty jsi absolvent Stanfordu?
-
Absolvoval jsem několik online kurzů ze Stanfordu. Například Logika byla v porovnání s MFF výsměch co se týčě obtížnosti. V tom online kurzu jsem dal téměř vše na plný počet. U Mlčka jsem potřeboval několik pokusů a prolezl jsem s odřenýma ušima.
No. A proto absolventi MMF excelují ve vyplňování jakýchsi obskurních testů zatím co absolventi Stanfordu vedou ve všech měřitelných vědeckých i karierních ukazatelích. O absenbci osobního života průměrného mimoně během studia MMF ani nemluvím.
Proč sem pleteš Mezinárodní měnový fond?
-
Z hlediska uplatnění můžu říct, že mnohem důležitější než škola, kterou vystuduješ, je jakou máš praxi a co doopravdy umíš. U nás (jsme platforma, přes kterou firmy nabírají vývojáře) mají IT profíci s relevantní praxí mnohem větší šanci na dobrou práci než ti, kteří mají "jenom" diplom ze skvělé školy.
Takže se spíš rozhodni podle toho, co chceš dělat po škole, jak moc se z toho, co pro takovou práci budeš potřebovat, v daném studijním oboru naučíš a jestli budeš mít prostor získat i nějakou praxi.
Edit admin: Odstraněn komerční odkaz.
HR agentury jsou kapitola sama o sobě. A ještě si myslej, že to snad dělají dobře. Raději no comment.
Důležité je obojí. Že někdo vymete 3 významné korporace během 4 let nebo naopak v nějaké velké firmě spokojeně zahnívá 10 let na nějakém poklidném místečku ještě neznamená, že něco umí. Naproti tomu jsou i korporace (např. Oracle), jež na některé pozice preferují čerstvé absolventy, ještě nevyhořelé a nenasáklé různými zlozvyky odjinud.
Když si vzpomenu, co k nám posílaly různé HR agentury za smetí, když jsem byl ještě zaměstnancem, tak ještě teď nevěřícně kroutím hlavou. Ne, že by se mezi nimi nevyskytl čas od času někdo použitelný, ale koncentrace takových jedinců se nijak nelišila od těch, co přišli na firemní inzerát.
-
Absolvoval jsem několik online kurzů ze Stanfordu. Například Logika byla v porovnání s MFF výsměch co se týčě obtížnosti. V tom online kurzu jsem dal téměř vše na plný počet. U Mlčka jsem potřeboval několik pokusů a prolezl jsem s odřenýma ušima.
No. A proto absolventi MMF excelují ve vyplňování jakýchsi obskurních testů zatím co absolventi Stanfordu vedou ve všech měřitelných vědeckých i karierních ukazatelích. O absenbci osobního života průměrného mimoně během studia MMF ani nemluvím.
Proč sem pleteš Mezinárodní měnový fond?
Asi už se nechtěl bavit o Mezinárodním filmovém festivalu. ;)