Fórum Root.cz
Ostatní => /dev/null => Téma založeno: hajma 24. 06. 2023, 18:50:51
-
Turris 1, jeden té původní tisícovky za korunu.
Ve stavu as-is bez záruky - před rokem fungoval, pak jsem ho vypnul.
Cenu nabídněte.
Zásilkovna nebo osobně v Třebíči.
-
Pěkný kousek historie.
Nabídl bych za něj stylově 1 korunu.
Na dopravu, a jako bolestné za ztrátu, bych poslal 555Kč.
-
Muze byt :-)
Mas PM
-
O:)K
-
Vaše zásilka Z 498 4905 486 (objednávka č.4984905486) od odesilatele xxxx čeká na vyzvednutí v
Zobrazit na mapě »
Otevírací doba:
Po–Ne 00:00–23:59
05.07.2023–06.07.2023 00:00–23:59
Detail, fotky, info o dopravě »
Prosíme, vyzvedněte si ji nejpozději do dnes do 23:59. V opačném případě bude vrácena zpět odesílateli.
-
Ty Z-boxy dávají jen 2 dny na vyzvednutí, to je o prázdninách dost málo, ale myslím se jim dá zavolat a prodloužit to
-
Volal jsem jim tam. Prodloužení jen max o 1 den.
Ale hlavně vyžadují mít nainstalovanou jejich aplikaci.
-
Ty Z-boxy bývají dost plné a ano, chtějí dokonce zapnutou geolokaci a bluetooth, takže člověk opravdu musí stát u toho. Možná by to ale adresátovi otevřeli, když by zavolal a stál přímo u toho, to nevím.
-
Na to jsem se ptal, ale prý neotevřou.
-
Jednou mi něco přišlo do Z-boxu, ale do aplikace ne. Normálně odesílatel buď blbě nebo vůbec nevyplnil moje telefonní číslo. Na e-mail to přišlo, ale do aplikace ne. Což na normálním výdejním místě nevadí.
Musel jsem jim zavolat a u nich to číslo změnili a až pak se to v aplikaci objevilo a já to mohl otevřít. Není to ještě úplně dokonalý.
-
A tím, že nemám jejich aplikaci, tak mi nepřišlo upozornění na SMS ani do pošty, že už to tam je?
Kdybys to neposlal, tak bych to ani nevěděl.
Pár metrů od toho ZBoxu je box Zásilkovny a Alzy.
Tam jsem vybíral balíček minulý týden. Přišla SMS, zadal jsem kód a bylo vyřešeno.
Myslím, že by to mělo být na uživateli, zda to chce takhle "po staru", nebo se supr-dupr aplikací.
To je jako jako s bankovními SMS, u kterých se mě snaží přesvědčit, že SMS na tlačítkovém mobilu starém 15let jsou méně bezpečné, než aplikace na moderním děravém Androidu.
-
Na tu jejich aplikaci je vysazený kámoš. Po použití ji okamžitě odinstalovává a píše jim mail, že nesouhlasí se zpracováním osobních údajů a žádá jejich vymazání.
-
Na tu jejich aplikaci je vysazený kámoš. Po použití ji okamžitě odinstalovává a píše jim mail, že nesouhlasí se zpracováním osobních údajů a žádá jejich vymazání.
na druhou stranu, to ze vedi tvoje telefoni cislo, cas a polohu vyzvednuti z aplikace je irelevantni, kdyz stejne by vedeli informace o adresatovy, kde se zbox nachazi a kdy byl balicek vyzvednut ;-)
-
To je fakt sen prodat něco takovýmu člověku, který si vybere Zbox a pak je mu shnilo nainstalovat si aplikaci...
-
Soriako že se vám do toho pletu, ale ten ZBox je ještě větší pičovina než česká pošta, a to už je kurva co říct! Když mi někdo něco pošle do ZBoxu tak to automaticky pokládám za nedoručený, nemám si to jak vyzvednout, bohužel... Jak jste vy nakonec dopadli?
-
Soriako že se vám do toho pletu, ale ten ZBox je ještě větší pičovina než česká pošta, a to už je kurva co říct! Když mi někdo něco pošle do ZBoxu tak to automaticky pokládám za nedoručený, nemám si to jak vyzvednout, bohužel... Jak jste vy nakonec dopadli?
tak snad nejses blbej a pokud chces neco poslat, nevyberes si ZBox pokud mas s ZBox problem ne? ja naopak preferuju ZBox protoze mi vyhovuje ze si pro to muzu zajet kdykoliv treba ve 3 rano, nemusim stat frontu ani nic vyplnovat atd...
a pokud nekdo proste ma uchylku ze nechce/nema_kam nainstalovat aplikaci tak si to (pokud je potreba pouzit Zasilkovnu) muze domluvit ze odesilatel to posle jakoze sobe, na vydejni misto (tedy ne ZBox) a prijemci posle SMS kod na vyzvednutio kterej na vydejnim miste Zasilkovny ten dinosaure jen rekne, bez potreby app...
-
No ten ZBOX mě potřebou appky tuhle vypekl. Potřeboval jsem něco vrátit do eshopu, dostal jsem nějaký kód, že prý to můžu vložit do libovolného ZBOXu. Tak otevřu mapy, najdu kde se ten nejbližší krám nachází, a když tam dorazím tak zjistím, že tam soudruzi zapomněli udělat user inteface.
HW který nejde ovládat jinak než mobilní appkou,.. jsem myslel, že tenhle trend skončil u vibrátorů...
-
Soriako že se vám do toho pletu, ale ten ZBox je ještě větší pičovina než česká pošta, a to už je kurva co říct! Když mi někdo něco pošle do ZBoxu tak to automaticky pokládám za nedoručený, nemám si to jak vyzvednout, bohužel... Jak jste vy nakonec dopadli?
tak snad nejses blbej a pokud chces neco poslat, nevyberes si ZBox pokud mas s ZBox problem ne? ja naopak preferuju ZBox protoze mi vyhovuje ze si pro to muzu zajet kdykoliv treba ve 3 rano, nemusim stat frontu ani nic vyplnovat atd...
a pokud nekdo proste ma uchylku ze nechce/nema_kam nainstalovat aplikaci tak si to (pokud je potreba pouzit Zasilkovnu) muze domluvit ze odesilatel to posle jakoze sobe, na vydejni misto (tedy ne ZBox) a prijemci posle SMS kod na vyzvednutio kterej na vydejnim miste Zasilkovny ten dinosaure jen rekne, bez potreby app...
My 2 cents v tehle offtopic diskuzi - jedna vec je "locker" aneb vydejni automat, kde 24/7 muzu dojit, a nechat si ho otevrit - .
Jina vec vsak je, minimalne pred rokem a pul (cca, taky jsem se jednou nechal vypect) nikde nezduraznena (mozna se to nekde hluboko v podminkach pri objednani pise, nevim) *nutna* podminka vlastnit android/iOS s bluetooth a geolokaci.
Ja rozumim, ze linux (Sailfish, Mobian, PostmarketOS) v telefonu je dost exotika (byt teda i pro uzivatele rootu?), ale ac jsem hackoval na miste cca 30minut a dostal jsem se ke spustene appce, zprovoznit te appce bluetooth uz jsem nezvladl ... a rezignovane si pak zavolal na pomoc manzelku, ktera me za to dodnes skadli :-)
-
Neviem co sa neustale natahujete ze nechcete mat nejaku appku v telefone aby ste si vyzdvihli balik. Nechcete? Ok, je zopar rieseni:
-nechat si to poslat inou sluzbou ktora nevyzaduje aplikaciu na otvorenie boxu, napr kuriera ktory vam to donesie az pred dom,
-appku mat len na chvilu kym otvorite schranku, potom si ju vymazat,
-zajst si osobne vyzdvihnut balik k jeho momentalnemu vlastnikovy.
Ak v roku 2023 chcete stale mat tlacitkovy telefon, nech sa paci, prichadza to ale s urcitymi obmedzeniami, a bud ich akceptujete, alebo akceptujete potrebu smart phonu.
Niektory z vas mi tu pridete ze ste presne ten typ ludi ktori by najradsej zakazali internet, pretoze sa potom prestanu citat knihy.
Alebo iny priklad, zakazali by ste motory, pretoze potom kto bude chovat kone, ked ich nebude treba, lebo ich robotu nahradia stroje.
PS: nejake riesenia na styl ze odosielatel to akoze posle sebe aby ho potom otravovali ze uz su pred boxom nech si ho necha otvorit ma dva problemy, odosielatel musi byt dostupny kedy si prijmatel uzmysli, plus mu musi dat odosielatel svoje telefonne cislo -> ludia ktori sami maju problem vlastnit smart phone lebo bububu, vsetko je to derave a vsetky trojpismenkove agentury za nimi neustale sliedia a kazdy ich chce hacknut (a pod sprostosti, btw to je psychicka porucha), ale pritom na druhu stranu by im niekto mal len tak z pleziru dat svoje tel. cislo, hmm, na to by som sa im akurat tak v..sral. Cize to nie je riesenie.
-
Toto mají třeba vychytané Pilulka boxy - primárně otevírání přes aplikaci, ale mají i "nouzovou" metodu - poslat SMS s kódem automatu, kódem zásilky a tuším ještě nějakým heslem na číslo uvedené na boxu. Funguje to dobře a z pohledu UX to je geniální řešení.
Z-Box má ten zásadní problém, že člověk užívající jej poprvé zpravidla netuší, že někdo navrhne takovýhle systém nutně vyžadující instalaci aplikace. Nemusí to být jen non-smartphonisti, ale třeba i zaměstnanci mající v telefonu MDM pod korporátní politikou zakazující neautorizovanou instalaci..
-
Ak v roku 2023 chcete stale mat tlacitkovy telefon, nech sa paci, prichadza to ale s urcitymi obmedzeniami, a bud ich akceptujete, alebo akceptujete potrebu smart phonu.
Niektory z vas mi tu pridete ze ste presne ten typ ludi ktori by najradsej zakazali internet, pretoze sa potom prestanu citat knihy.
Alebo iny priklad, zakazali by ste motory, pretoze potom kto bude chovat kone, ked ich nebude treba, lebo ich robotu nahradia stroje.
Důvodů, proč nemít smartphone (rozuměj Android nebo Apple) je dost, přinejmenším soukromí a bezpečnost. A nevím, proč bych měl platit za to, že někdo je tydýt a vymýšlí proprietární řešení, která fungují se zařízeními vybraných dvou výrobců, navíc s debilním přístupem, že na každou jednotlivou blbost potřebuju appku. Na co proboha? Buď ať to je na webu a/nebo to má nějaké normální API, které můžu použít i pokud nebudu spadat mezi ty "vyvolené" (=lidi, kterým je všechno jedno, hlavně ať to nějak funguje a kteří by kvůli pohodlí prodali vlastní matku), nebo ať s tím jdou... všichni víme kam.
-
Soryjako, ale posilani zasilek sluzbami jako zasilkovna/ulozenka/balikovna je uchylarna. Platite za nekompletni sluzbu, delate cast prace dopravce a jeste si za to zaplatite a jste spokojeni. Musite nekam jit s balikem, cekat ve fronte, zaplatit a to same pak udela adresat (ten uz neplati).
Zasilkovna pravidelne ignoruje doruceni na adresy a automaticky dorucuje zasilky na provozovny a vsechny tri firmy neumi/nechteji implementovat moznost presmerovani zasilky z provozovny na adresu nebo obracene a to ani za doplatek/poplatek. Za takove sluzby muze platit jen masochista.
-
Soryjako, ale posilani zasilek sluzbami jako zasilkovna/ulozenka/balikovna je uchylarna. [...]
Ne, uchylarna je povazovat za uchylarnu to co nevyhovuje tobe ;-)
Ja naopak vyuzivam boxy (Zasilkovna, PPL, Balikovna, Alza), protoze nechci byt nucene "uzamknut/pripraven" na miste v dobe planovaneho prijezdu messengera/dorucovatele v pripade doruceni na adresu...
-
Nerad se pletu do téhle offtopic diskuze, ale je ten Turris teda prodaný a doručený? Pokud by nebyl, tak ho za tu cenu vezmu já.
-
Taky jsem přemýšlel, proč ten Z-box nemá normální user interface jako třeba Alzabox/PPLbox... a je to kvůli tomu, že Z-boxy jsou kompletně standalone se solárním napájením - tzn na nějaký velký displej není dostatek energie. Díky tomu to ta zásilkovna může hodit kamkoliv na parkoviště a neřešit žádnou přípojku na napájení - což je asi velmi výrazné zjednodušení instalace.
Samozřejmě nějaký "nouzový" černobílý LCD bez podsvícení by asi šel taky, ale to by už nebylo dostatečně "cool" a tak to tam raděj nedali vůbec. Osobně s tím problém nemám - vyzvedával jsem tam XY zásilek a bez problému. Je to ve výsledku komfortnější než opisovat kód - otevřu aplikaci když se blížím k boxu, dám otevřít 10metrů od boxu a než k němu úplně dojdu, tak je otevřeno, vezmu, zavřu, odcházím. U boxu tak stojím <5 sekund.
Nějak nechápu lidi co mají problém s nutností mít smartphone. případně jednu aplikaci navíc v roce 2023 - úplně si dokážu představit, že mají i alobal v oknech....
-
Prijmout zasilku v zboxu je fajn a vyhovuje mi. Poslat zpetnou zasilku jsem ale nedokazal, zadat do systemu ano, ale pripohit k zboxu k odevzdani odchozi zasilky nikoliv. Chybi tam bar code scanner.
-
Už jsem zpět v civilizaci.
Problém s doručením beru na sebe, a omlouvám se za kompilaci.
Mohu kompenzovat další doručení.
Já z těch boxů vybíral 2x v životě a vždycky to bylo přes SMS kód, tak mě ani nenapadlo, že s tím může být problém.
Držet při životě staré věci, které stále fungují, to je můj životní styl.
Ano, přináší to nějaké komplikace, ale má to i své výhody.
Proto mě zajímá i ten starý Turris. (Nový mám, a pár triček se schématem taky.)
Např. jedny sandály mám víc než >30 let.
Dnes frčí barefooty, tak tenhle trend jsem předstihl, s tím jak jsou ty mé ochozené, o pár desetiletí.
Tam kde adminuji držím starší HW, ale o to lépe vyladěný systém a šetřím daňovým poplatníkům ČR cca 45 tis měsíčně.
PS: Ještě že nejsme všichni stejní jak přes kopírák. Takové jedno stádo, to by byla na světě nuda ne?
-
Nějak nechápu lidi co mají problém s nutností mít smartphone. případně jednu aplikaci navíc v roce 2023 - úplně si dokážu představit, že mají i alobal v oknech....
Jedna aplikace navíc není problém, jedna aplikace pro každou firmu, a pro každý kus HW, se kterými přijdu do styku, už problém je.
Držet při životě staré věci, které stále fungují, to je můj životní styl.
Ano, přináší to nějaké komplikace, ale má to i své výhody.
Proto mě zajímá i ten starý Turris. (Nový mám, a pár triček se schématem taky.)
Turris 1.0 z první série mám stále "bez problému" v provozu. Není nic, na co by mi nestačil, jen Wi-Fi se hodila už dávno AC. Pár dalších Turrisů běží v rodině. Málokdy si koupím něco nového. Dnes se technologie obměňuje tak rychle, že je zbytečné mít aktuální model čehokoli.
Kdybys tenhle modrák nebral ty, asi bych ho bral já, jen nevím, jestli bych měl pro něj našel aktuálně využití, takže by asi putoval do skříně na horší časy, třeba jako spare.
-
Tak jestli ma zkoncit u nekoho ve skrini tak si ho milerad vezmu. Uz jsem se ho snazil asi pred rokem sehnat, ale byl jsem vypoklonkovan kdyz jsem nabidl 500 korun. Od te doby koukam na turristy skrz prsty. Pokud by byl tedy stale k dispozici tak za postovne si ho rad vezmu. Misto a praci pro nej mam, aspon bych se zbavil starsich zarizeni.
Ad z-box: problem je napr u telefonu huawei bez google play. Takhle jsem stal pred z boxem a proste smula. Apku jsem sice sideloadnul, ale bez google play se proste nenecha registrovat. Musel jsem slapat domu, vytahnout prastarej telefon a flashnout novejsi romku abych si mohl vyzvednout balik. To proste nechapu, proc je povinny google services kvuli otevreni boxu? To prece neni zadna banka.
-
Já doufám, že "volný" není :-) když už jsem za něj zaplatil tu 1 Kč.
Že by ležel v šuplíku se bát nemusíte. Bude sloužit a budu na něm trénovat studentíky.
Druhý pokus o dodání snad vyjde. On by vyšel i ten první, sehnal bych někoho s novějším mobilem, ale od chvíle, kdy jsem se dozvěděl, že tam je, jsem měl jen pár hodin než jsem odjížděl pryč, a prodloužit do úterý nechtěli.
Což je také zvláštní. Čekal bych nějaké info o doručení na mail, nebo nebo na mobil, ale dozvěděl jsem se to až od Hajmy, když mi poslal info sem a do chatu. To je v tomhle případě normální, že informaci pošle až odesílatel?
-
To je v tomhle případě normální, že informaci pošle až odesílatel?
Není, něco se muselo podělat (špatně zadaný email?). Běžně přijde email "Vaše zásilka byla přijata k přepravě" a pak "Zásilka je připravena k výdeji". V tuhle dobu taky přijde SMS (je pravda, že mi někdy SMS nepřišla)
-
Polofunkcni boxy s nedotazenou a hodne divnou aplikaci a nerealnymi terminy na vyzvednuti? Diky, prenecham masochistum.
Ty si vazne nainstalujes do firemniho/soukromeho mobilu jejich aplikaci, nebo mas nejaky extra mobil na tyhle chujoviny?
Posilej kuryrem ktery funguje, nebo zaukoluj asistentku ;-)
-
ZBoxy jsou funkcni, aplikaci ma normalni(opravneni chce pouze GPS), termin 2dny take nevidim problem (asi proto ze chapu ze mit kazdej v boxu zasilku tejden tak si tam pak >tejden neposle nikdo nic jineho), telefon pouzivam 1 a nevadi protoze (https://forum.root.cz/index.php?topic=27759.msg390196#msg390196)...
nevim proc bych mel pouzivat kuryra kterej sem jasne psal ze mi nevyhovuje (https://forum.root.cz/index.php?topic=27759.msg390219#msg390219) ;-)
-
Polofunkcni boxy s nedotazenou a hodne divnou aplikaci a nerealnymi terminy na vyzvednuti? Diky, prenecham masochistum.
Ty si vazne nainstalujes do firemniho/soukromeho mobilu jejich aplikaci, nebo mas nejaky extra mobil na tyhle chujoviny?
Posilej kuryrem ktery funguje, nebo zaukoluj asistentku ;-)
Nerealne terminy na vyzdvihnutie? Co som tak cital tuto diskusiu su tam dva dni na vyzdvihnutie, ak ti toto pride malo tak si obycajny i**ot, ktory len rad provokuje. A ani len neskusaj na mna vybalit vyhovorky na styl ze si zrovna prec na dovolenke/prac. ceste/a podobne, pretoze ked vies ze budes prec, tak si logicky neobjednas nieco co ti v nasledujucich dnoch dorazi.
Ohladom telefonu a neinstalovania aplikacii do neho, vies ze aj ta vec nazyvana napr Kontakty, je aplikacia? Tu si tiez odinstaloval? Nezabudni si dat alobal aj na okna.
-
Když už se to tu silně zvrhlo směrem off topic, tak se tedy taky přidám. Zásilkovnu mám rád. Je levná a funguje to. Typicky si nechávám poslat balíčky do prodejny se zdravou výživou. Na tu si sice moc nepotrpím, ale je tam příjemný personál, pěkně to tam voní a typicky si tam i něco ne úplně zdravého najdu, jako třeba rozinky v čokoládě.
Když není zbytí, jako tento týden, kdy mají zavřeno, tak sahám po boxu. Zbox mám přibližně stejně daleko, jako AlzaBox a i když se typicky firmám snažím nezvyšovat náklady, jako třeba klikat na reklamní odkazy na začátku výsledku vyhledávání, tak tady na to kašlu a vybírám vždy AlzaBox. Nemusím mít tu pitomou aplikaci a když vím, že tam něco mám a není to velké nebo těžké, tak tu SMS přepošlu rodičům, ať mi to vyberou cestou na nákup a raději se pak stavím k nim. To u Zboxu nehrozí, kašlu na něj.
-
[...] AlzaBox [...] tu SMS přepošlu rodičům, ať mi to vyberou [...] To u Zboxu nehrozí, kašlu na něj.
SMS ne, ale z Zasilkovna app muzes poslat udaje pro vyzvednuti ktere si vlozi do Zasilkovna app ve svem telefonu...
-
Nerealne terminy na vyzdvihnutie? Co som tak cital tuto diskusiu su tam dva dni na vyzdvihnutie, ak ti toto pride malo tak si obycajny i**ot, ktory len rad provokuje. A ani len neskusaj na mna vybalit vyhovorky na styl ze si zrovna prec na dovolenke/prac. ceste/a podobne, pretoze ked vies ze budes prec, tak si logicky neobjednas nieco co ti v nasledujucich dnoch dorazi.
Jenže zásilkovna je totálně low-cost, a balík čeká klidně X dní na depu, než ho odvezou na výdejní místo. Stejně tak spousta eshopů nemůže z mnoha důvodů garantovat dodání druhý den.
Navíc často člověk objednává více věcí najednou z více míst, a tak by si to rád vyzvedl rovněž najednou, až tam těch balíků bude čekat více, aby tam nejezdil každý den. Dva dny je prostě málo, nelze si organizovat život podle takovýchto služeb.
Stejné, jako když dříve vše doručovala česká pošta, a člověk měl informaci, že mu to povezou mezi 8-17h, takže člověk napřed zkontroloval funkčnost a označení zvonku, celý den seděl doma u okna a vyhlížel dodávku, aby mu druhý den do schránky přistál lístek "Adresát nezastižen".
-
SMS ne, ale z Zasilkovna app muzes poslat udaje pro vyzvednuti ktere si vlozi do Zasilkovna app ve svem telefonu...
Máma na telefonu používá tak akorát aplikaci Lidu a Firefox a táta Lidl nahradil YouTubem a přidal k tomu počasí. I když jdou do toho AlzaBoxu, tak si kód s SMS opíšou na kus papírku a ještě od toho boxu mi zavolají, jestli mají použít tu horní nebo dolní klávesnici. Kdybych po nic chtěl, ať u toho boxu cvičí ještě s nějakou aplikací, tak vím, že si tam mám rovnou zajet sám.
-
Dalsi masochista a navic otrok s minimalkou?
Pocitej:
Zbox ve vzdalenosti 10-30 minut*hodinovka kterou beres=Zasilkovna je extremne draha
Aplkace Zasilkovny neni totez co Google, duveryhodnost o rad jinde ;-) funkcnost diskutabilni.
-
Konecne jeden kteremu to dochazi.
Nekteri lide si vazi svuj cas a kdyz uz ho musi spotrebovat na logistiku, pocitaji to hodinovkou. Zasilkovna je draha, protoze spotrebovava muj cas, nebo cas asistentky, sousedu, jineho dobraka...
Ad ceska posta, je to o lidech a jak se s postakem dohodnes, takove to budes mit.
Dva dny je prostě málo, nelze si organizovat život podle takovýchto služeb.
Stejné, jako když dříve vše doručovala česká pošta, a člověk měl informaci, že mu to povezou mezi 8-17h, takže člověk napřed zkontroloval funkčnost a označení zvonku, celý den seděl doma u okna a vyhlížel dodávku, aby mu druhý den do schránky přistál lístek "Adresát nezastižen".
-
Stejné, jako když dříve vše doručovala česká pošta, a člověk měl informaci, že mu to povezou mezi 8-17h, takže člověk napřed zkontroloval funkčnost a označení zvonku, celý den seděl doma u okna a vyhlížel dodávku, aby mu druhý den do schránky přistál lístek "Adresát nezastižen".
Moc se toho nezměnilo, jen přibyly loga na dodávkách a lístečky nahradily SMS.
Mám v živé paměti, jak jsem měl během Covidu home office a něco mi vezlo domů PPL. Já jsem ten jak z Narečku, podejte mi pero. Když telefonu, tak chodím, takže když jsem mluvil s kolegou, tak jsem šel zrovna kolem okna a vidím projíždějící PPL. Zavěšuji kolegovi, rázem mi přichází SMS o zmeškaném hovoru, tak hned volám na čilo a tam řidič PPL. "Vy jste měl vypnutý telefon, tak jsem jel dál. Budete to mít za pár hodin na výdejním místě X.Y". Prostě dual SIM telefon a když jsem mluvil na firemním čísle, tak soukromá SIM se tvářila jako vypnutá. Po hromadě stížností ČP tu dodávky často alespoň odstaví, aby měli záznam z GPS logu, že se tu zásilku snažili alespoň doručit, ale řidič PPL to měl totálně na háku.
-
To jste vsichni uplni asocialove, ze se nedokazete domluvit s kuryrem?
"Vy jste měl vypnutý telefon, tak jsem jel dál. Budete to mít za pár hodin na výdejním místě X.Y".
-
To jste vsichni uplni asocialove, ze se nedokazete domluvit s kuryrem?
A jak se mám tak asi domluvit s někým, kdo už prostě odjel, na další zastávce o čtvrt kilometru dál na mě nehodlá čekat a ani se nehodlá vrátit?
Nevím, jak to je teď, ale od kurýra DPD jsem kdysi slyšel, že mají krácené peníze za každý balík, který se jim nepovedlo doručit a DPD nezajímalo, jestli to šlo nebo nešlo. Což sice na jednu stranu řešilo tyhle problémy, jako s daným řidičem PPL, ale přinášelo jiné. Když už ani týden nepřicházel balík, tak se kolega v práci začal zajímal, kde to je. Nakonec se ukázalo, že na firmě zrovna nikdo nebyl a tak kurýr chodil balík do altánku před firmou a podepsal si to sám. Naštěstí tam celou dubu byl a nikdo to neukradl.
-
Pracujes v IT a ptas se "jak se mam domluvit"? Jak chces, je to tvuj problem, mas jeho cislo. Ja jsem maly B2B zakaznik, mam stovky zasilek od ruznych kuryru a domluvil jsem se s kazdym. V nejhorsim pripade jsou 1-2 flasky fernetu rocne mensi ztrata, nez prijit o stokoruny na kazde zasilce.
Konsoliduj, optimalizuj, komunikuj!
Mozna mam stesti na slusne lidi, ale nejspis "Jak se do lesa vola, tak ti kuryr dorucuje zasilky"
-
Dalsi masochista a navic otrok s minimalkou?
Pocitej:
Zbox ve vzdalenosti 10-30 minut*hodinovka kterou beres=Zasilkovna je extremne draha
To platí pouze v případě, že to nemáte po cestě, když jedete jinam. Ty boxy mají tu výhodu, že nemají otevírací dobu. Zásilkovna někam do pekařství je fajn, ale tam zavírají třeba ve čtyři, jako většina malých obchodů a pošta. Navíc jsou zde polední pauzy, takže když si chci něco vyzvednou o své polední pauze, mají všude polední pauzu! Takže u zásilkovny připadá v úvahu jen benzína, která ZAVÍRÁ V 8 HODIN večer, nebo ten pitomý box.
-
Pracujes v IT a ptas se "jak se mam domluvit"? Jak chces, je to tvuj problem, mas jeho cislo. Ja jsem maly B2B zakaznik, mam stovky zasilek od ruznych kuryru a domluvil jsem se s kazdym.
A o tom to je. Mícháš jabka a hrušky. Co se firemních zásilek týče, tak taky nemáme problém. Jezdí k nám pravidelně a vždy se nějak domluvíme. Soukromě domů mi ale to PPL/DPD jezdí v jednotkách případů ročně a mají mě totálně u zadeke.
-
Nemicham, na vsechno pouzivam jeden ucet.
A o tom to je. Mícháš jabka a hrušky. Co se firemních zásilek týče, tak taky nemáme problém. Jezdí k nám pravidelně a vždy se nějak domluvíme. Soukromě domů mi ale to PPL/DPD jezdí v jednotkách případů ročně a mají mě totálně u zadeke.
-
Tvl, to se to rozjelo :-)
Tak info z moji strany: zasilkovna na zadane adrese byla zavrena, tak jsem to poslal do zboxu. Netusil jsem, ze je v tom nejaky rozdil, a netusim, proc to neposlalo upozorneni.
Zasilkovnu mam za barakem a funguje dobre. Dobre tu funguje i ceska posta, ale tahat se na pobocku, pokud to neni nutne, nebudu.
Balik je na ceste zpet ke mne, akorat pobocka, ze ktery jsem to posilal, ma ted dovolenou, takze nejdriv v pondeli nebo utery, pak poslu znovu.
Kdybych tusil, kolik prace to vygeneruje, tak bych to mozna hodil do elektroodpadu ;-)
Btw to petikilo jsem obratem poslal na https://twitter.com/vozimdrony
-
Ahoj
Spustilo to překvapivou lavinu, vidět, že se to dotýká hodně lidí.
Je v tom závan takového generačního až ideologického rozkolu.
vozimdrony neznám, na stránku mě to bez účtu nepustí, nepoužíván tedy Twitter ani Facebook, a zatím žiju (tedy doufám :-)
Druhý pokus snad vyjde, přeci bychom to nevzdali při prvním nezdaru.
-
Tak to dobře dopadlo. Díky!
Turris zdárně dorazil do prodejny, kde jsem si ho, přes kód, vyzvedl.
Poučení pro mě: na některé "moderní" formy předání, ještě nejsem připraven.
Ať se dám daří a kondenzátory našich zařízen mají s námi výdrž.
Mintaka
-
Tak ať ještě dlouho slouží!
-
Od poslani po doruceni necele 3 tydny a zcela bez komplikaci! Presne tohle ocekavam od prepravni spolecnosti.
Jdu si udelat Zetkarsky ucet :-D
-
Od poslani po doruceni necele 3 tydny a zcela bez komplikaci! Presne tohle ocekavam od prepravni spolecnosti.
Jdu si udelat Zetkarsky ucet :-D
jenze to nebyla chyba prepravni spolecnosti, ale v podstate neznalost ci ignorovani veci zakaznikem ;-)
ja si treba pres Zasilkovnu nechal vcera poslat ze slovenskeho eshopu zasilku, poslali to v 17h a dnes od 12h uz to mam k vyzvednuti v Zasilkovna ZBoxu v CR... mam na vyzvednuti sice "jen" 2 dny, ale zajedu si pro to nekdy dnes az se mi to bude hodit, treba o pulnoci...
dalsi priklad, Alzabox, objednal sem v 23h (Praha) a v 9rano uz to bylo v Alzaboxu (Vysocina), opet "jen" 2 dny na vyzvednuti a vyzvedl za par hodin...
Proste pred odsuzovanim (nebo jen blbejma kecama) je dobre si uvedomit, ze 2dny v boxu je dostatecnej a potrebnej limit aby se tam nehromadily zasilky coz by logicky znemoznilo tam dorucit dalsi zasilky jinejm zakaznikum... Pokud tedy 2 dny nestaci tak si to proste mas poslat na vydejni misto, coz je prostor prodejny/sluzby kde ten limit 2 dny neni (myslim tyden), ale ses limitovanej jejich oteviraci dobou...
Ten druhej "problem" ze ZBox chce smart-aplikaci je opet snadno resitelnej, tim ze neposlel do ZBoxu ale na to vydejni misto, tam staci vyslovit kod pro vyzvednuti co muzes mit napsanej klidne na papirku...
To ze na vyzvednuti v boxu mas 2dny a vyzvednuti kdykoliv, si porovnej s tim ze od doruceni na adresu mas moznost si to vyzvednout behem 1-5minut v dopravcem urcenem obdobi "nekdy v prubehu dne" (v lepsim pripade v rozmezi 2h) kdy tedy musis byt (i treba v zastoupeni) na miste...
-
Z je dobrý pro individualisty. Oproti jiným výdejnám to ale je těžce svázané s telefonním číslem a apkou. Když ti nevyjde cesta a chceš po někom blízkém to vyzvednout (bo limit úložné doby), tak je to anabáze. U jiných prostě pošleš pin SMS/IIRC. A opačně (když někdo požádá tebe). I v rodině (to je nejčastější případ).
Navíc (hezký OT), zásilkovna vyšperkovala API tak, že když mají někoho na blacklistu (je mi jedno jak k tomu přišli), tak v API hlásí špatný email/číslo. Nic o tom, že nechtějí se zákazníkem nic mít. Takže v pozici CRM jak osel kontaktuješ zákoše, zda nemá vadu v emailu/čísle, študuješ, přemýšlíš a pak to konečně z hotline zásilkovny vydoluješ, že si zákoš prostě musí vymslet jiné číslo/email. Nice.
-
Z je dobrý pro individualisty. Oproti jiným výdejnám to ale je těžce svázané s telefonním číslem a apkou. Když ti nevyjde cesta a chceš po někom blízkém to vyzvednout (bo limit úložné doby), tak je to anabáze. U jiných prostě pošleš pin SMS/IIRC.
u Zasilkovny/ZBOX proste jen dam nasdilet zasilku a prijemce obdrzenej kod prida do aplikace, v ni pak vidi moji zasilku a normalne ji vyzvedne, bez nutnosti pak do Boxu nacvakavat kod, jednoduse da v aplikace "Vyzvednout zasilku" a otevre se kdyz u ni stoji... tedy jde o uhel pohledu co je vetsi oser ;-)
-
tedy jde o uhel pohledu co je vetsi oser ;-)
Větší oser je, když na cokoliv potřebuju proprietární nástroj/rozhraní.
-
Jiná aplikace na každou jednu věc je oser.
-
Jinými slovy, pokud není potřeba třeba nějaká lokální interakce s hardwarem (BT, NFC) nebo něco podobného, stačí webová stránka, která funguje v každém prohlížeči na každém operačním systému (že ji může někdo hodně doprasit, to beru jako úplně okrajový případ). Není na to třeba žádná úchvatná appka.
-
Kolik te stoji takove zasilky, nebo beres minimalku a neresis svuj cas?
-
Kolik te stoji takove zasilky, nebo beres minimalku a neresis svuj cas?
resim svuj cas tak abych o tom kdy ho venuju vyzvednuti balicku rozhodoval ja a nemusel se locknout na X hodin na miste kam by bylo "dorucovani na adresu" a cekat az mi nekdo zavola/zazvoni ze mi veze balicek... cas venovany ceste do boxu si neuctuju svoji hodinovkou = nejsem uchyl ;-) ani si nezapocitavam kolik me stoji benzin ci amortizace...
take mam pocit ze se upakuju a mozna i konkretne tobe, kterej nechapes ze nekdo na "svuj cas" nahlizi z jinejch uhlu nez ty...
-
Kolik te stoji takove zasilky, nebo beres minimalku a neresis svuj cas?
resim svuj cas
Neřešíš, podívej se tady na předřečníka, ten říká manželce "Dnes to bylo za 3 minuty, mou výplatu znáš, spočítej si kolik mi dlužíš."
-
Vy dva jste retardovani?
Ta sluzba je nefunkcni a doplacite ji svym vlastnim casem.
Staci 3 zasilky v jednom tydnu v PO, ST, PA a jejich vyzvednuti mi rozesere 3 dny. Nemohu je vyzvednout najednou, protoze zetkari-geniove setri muj cas a na vyzvednuti mam jen 2 dny a kdyz budu vyzvedavat ve stredu, ta pondelni bude na ceste zpet a v patek budou na zpatecni ceste uz dve ze tri. Pokud si nevazite sebe a sveho casu, jste otroci a patri vam to :-P hlavne ze mate vtipne poznamky, z tech se urcite nazerete.
-
[...] Ta sluzba je nefunkcni a doplacite ji svym vlastnim casem. [...]
opravdu srazka s blbcem (a lharem)...
Zasilkovna ma 3 moznosti dorucovani:
1. do ZBoxu
- ulozeni 2 dny
- moznost vyzvednuti nonstop
- k vyzvednuti je potreba aplikace v telefonu
- muze ji vyzvednout nekdo v zastoupeni nasdilenim zasilky mezi aplikacemi
2. do vydejniho mista
- ulozeni 7 dnu ktere jde prodlouzit na 21dni
- moznost vyzvednuti v oteviraci dobe vydejniho mista
- k vyzvednuti staci kod napsany na papirku
- muze ji vyzvednout nekdo v zastoupeni komu predas papirek s kodem pro vyzvednuti i kdyz nema zadny telefon
3. na adresu
- nekdo musi byt na miste pri dorucovani, stejne jako u sluzby kterou asi pouzivas
chapu ze kazdemu muze vyhovovat jina varianta, me:
3. absolutne NEvyhovuje, tratil bych s ni nejvice casu, volnosti/svobody, ...
2. volim pouze v pripade ze nelze volit 1 (pripadne PPL ktere v mem okoli dava na pumpu otevrenou 5-22h)
1. preferuju protoze mam volnost kdy si pro to zajedu
a je mi jedno zda jde o Zasilkovna ZBox, PPL ParcelBox, AlzaBox, Balikovna(Box)...
-
Vy dva jste retardovani?
Nebuďte, prosím, hrubej.
Ta sluzba je nefunkcni a doplacite ji svym vlastnim casem.
Kolega se Vám snaží vysvětlit, že jemu ta služba naopak vyhovuje více než ta, kterou razíte Vy.
Různý lidi mají různý potřeby a proto preferují různý typy služeb. Je to tak těžký pochopit?
Pokud jste celej den doma, tak je samozřejmě doručení až domů skvělá volba.
Ale pokud třeba chodíte do práce, nebo máte jiný pochůzky, tak nějaká ta Zásilkovna nebo ZBox můžou být vhodnější. Ano, když je fronta, tak to jsou třeba tři minuty navíc, ale dává Vám to větší flexibilitu. O víc to v porovnání s doručením domů není, protože si (logicky) vyberete Zásilkovnu/box někde kudy stejně chodíte/jezdíte.
Pokud to chcete brát ekonomicky: Ne všechen čas má stejnou cenu. Zásilkovny/Boxy mají výhodu v tom, že si můžete vybrat pro převzetí nějaký čas, který pro Vás má menší (relativně) hodnotu. (Přestože na minuty to třeba vyjde o chlup víc.) Typicky pokud člověk něco programuje a je "v zóně", tak vyrušení od pošťáka ho může stát mnohem víc produktivity než cesta do blízké zásilkovny někdy mezi meetingama.
-
Nahlášeno adminům - nějakou chybou se na Root propsala diskuze z Mimiwebu... ;D
-
Potrebujes vsechno naservirovat az do nejpodrobnejsich detailu, jsi az tak nechytry?
Jedine Z ktere mam pobliz je Zbox, tudiz plati co uz jsem napsal, 2 dny, nebo palit naftu a spotrebovavat svuj cas kvuli baliku, ktery mi za stejne penize nekdo doveze az domu.
- Kdyz se k sousedce/sousedovi nechovas jako kreten, prevezme ti balik a nemusis byt doma.
- Nebo si nechas vsechno na depu a vyzvednes v patek
- Nebo to pozdrzis na depu a nechaz dovezt najednou v patek
Tak to funguje u normalnich lidi, kteri nesmyslne neprenaseji naklady dopravce na sebe.
Diskutujeme pod dokonalym popisem polofunkcni sluzby ;-)
-
Svazace-bonzacek se vzdy hodi, zejmena kdyz dojdou argumenty.
Nahlášeno adminům - nějakou chybou se na Root propsala diskuze z Mimiwebu... ;D
-
Lol ... božane :-D
-
jasne, nebo si den predem na webu dopravce vyberu odpoledni doruceni 12-18h, cele odpoledne jsem na telefonu/zvonku abych v 17:30 si vsiml ze tam maji stav "adresat nezastizen, zanechan listek ve schrance", ve schrance nic nemam a druhej den me budi dopravce v 9rano ze mi veze balicek...
ne fakt ne... ty si klidne prebirej balicky treba od postovnich holubu, ja ti neberu ze ti to vyhovuje, me ale vyhovuje *box
BTW: se sousedem by nebyl problem, krome toho ze nevi kdy bude doba a logicky nezvolim doruceni na adresu, abych doma nebyl ja a souseda donutil byt doma...
depo ne, mam ho 30km od domova v miste kam jezdim 1x 1/4 roku... *box(y) mam 10km a jezdim tam >=3x/tydne...
-
Tak tomu nerikejte prepravni spolecnost, nebo kuryr, ale priblizovadlo, nebo polo-kuryr, jelikoz si jejich sluzbu musite dodelat doma :D
-
Tak tomu nerikejte prepravni spolecnost, nebo kuryr, ale priblizovadlo, nebo polo-kuryr, jelikoz si jejich sluzbu musite dodelat doma :D
lze si vybrat (https://forum.root.cz/index.php?topic=27759.msg390901#msg390901)
-
Ten Zetkarsky DODO system (dodelej doma) se zacal hezky vybarvovat, chtelo to jen par tydnu casu :-) Lide prichzeji o zasilky, provozovatel neplati kuryrum, zlate UPS a Ceska posta.
Neumim si predstavit ze poslu/necham si poslat server, nebo nejaky sberatelsky kousek HW zasilkovnou nebo podobnou chujovinou. Super sluzba na poslani Apple 1 z roku 76 :-D
Tak tomu nerikejte prepravni spolecnost, nebo kuryr, ale priblizovadlo, nebo polo-kuryr, jelikoz si jejich sluzbu musite dodelat doma :D
lze si vybrat (https://forum.root.cz/index.php?topic=27759.msg390901#msg390901)