Fórum Root.cz
Práce => Studium a uplatnění => Téma založeno: romanthered_ 21. 03. 2018, 15:01:53
-
Zdravim, jake mate zkusenosti s informatikou na teto fakulte?
-Hlavne me zajima tyto obory: ASIP a APIN. Jake jsou jejich plusy a minusy?
-Je ASIP mnohem narocnejsi obor nez APIN?
Dekuji! (:
-
Od prvaku uz to nejaka doba je, za nas se ASI jmenovalo Softwarove inzenyrstvi v ekonomii a API se jmenovalo Prakticka informatika. Na FJFI jsou tri urovne matematiyk, ASI ma tu prostredni, pricemz nejvyssi nikomu nezakazuji, a absolvovuji ji s ostatnimi matematiky a fyziky. Fyziku meli jen velice zakladni, ale meli celkem dukladne ekonomii (casto jsem slysel ze lepe podanou nez na VSE, protoze dukladnejsi matematika). Kladli duraz na numericke metody. API ma naopak tu nenejnizsi matematiku, za nas to byl pouze bakalarsky obor, na ktery byl studenty Zakldniho studia hledeno ponekud skrz prsty. I ta fyzika pokud vim byla dost zakladni. No a pak je Matematicka informatika, ale to je uplne jina liga, vicemene teoreticka, vyzaduje nejvyssi matematiku.
Z meho pohledu jsou na matematiku na FJFI velmi dobri kantori (mel jsem mix te nejvyssi a stredni), nicmene je pomerne dost narocna.
Jak moc a jakym smerem jdou zminene obory do IT moc nedovedu posoudit, uz je to nejaka doba.
O naplni vcelku hodne napovi Bila kniha, kde jsou rozepsane jednotlive predmety
Podotykam, ze z informatiky jsem mel jen nejzakladnejsi zaklady a blizsi vztah k IT jsem si vypestoval az pozdeji.
-
Od prvaku uz to nejaka doba je, za nas se ASI jmenovalo Softwarove inzenyrstvi v ekonomii a API se jmenovalo Prakticka informatika. Na FJFI jsou tri urovne matematiyk, ASI ma tu prostredni, pricemz nejvyssi nikomu nezakazuji, a absolvovuji ji s ostatnimi matematiky a fyziky. Fyziku meli jen velice zakladni, ale meli celkem dukladne ekonomii (casto jsem slysel ze lepe podanou nez na VSE, protoze dukladnejsi matematika). Kladli duraz na numericke metody. API ma naopak tu nenejnizsi matematiku, za nas to byl pouze bakalarsky obor, na ktery byl studenty Zakldniho studia hledeno ponekud skrz prsty. I ta fyzika pokud vim byla dost zakladni. No a pak je Matematicka informatika, ale to je uplne jina liga, vicemene teoreticka, vyzaduje nejvyssi matematiku.
Z meho pohledu jsou na matematiku na FJFI velmi dobri kantori (mel jsem mix te nejvyssi a stredni), nicmene je pomerne dost narocna.
Jak moc a jakym smerem jdou zminene obory do IT moc nedovedu posoudit, uz je to nejaka doba.
O naplni vcelku hodne napovi Bila kniha, kde jsou rozepsane jednotlive predmety
Podotykam, ze z informatiky jsem mel jen nejzakladnejsi zaklady a blizsi vztah k IT jsem si vypestoval az pozdeji.
Bez pořádné matematiky to je o ničem, to pak není IT, ale školka.
-
Zdravim, jake mate zkusenosti s informatikou na teto fakulte?
-Hlavne me zajima tyto obory: ASIP a APIN. Jake jsou jejich plusy a minusy?
-Je ASIP mnohem narocnejsi obor nez APIN?
Dekuji! (:
Pokud nemáš nadprůměrné matematické znalosti, Aplikace softwarového inženýrství (dnes ASI, dříve SOFE) je významně náročnější než APIN. Absolventi základního studia si sice dělají legraci z Aplikované informatiky (dříve Praktické informatiky), ale i tento obor je na matematický i informatický aparát náročnější, než většina informatických oborů na FELu, či FITu.
Místní tlučhuby typu Calculon budou tvrdit, že bez pořádné matematiky to je o ničem. To není právda, pokud se nechceš věnovat teoretické informatice, případně vývoji, ale stačí ti obyčejný lopaťácký job v IT, kterých je přes 90 %, cokoliv nad rámec matematiky ZŠ/SŠ je ti k ničemu, vyhni se i FJFI a vol raději jednodušší školu (cokoliv kromě MFF a FJFI). Ale jestli asipruješ na akademickou kariéru/výzkum/vývoj, vol ASI a nejtěžší (áčkovou) matematiku.
Přestože jsem nakonec dostudoval na FITu, výuka informatiky na FJFI je na nejvyšší úrovni v ČR. Mám k dispozici osobní srovnání s (MUNI, FITem a FELem). Ve druháku jsem z FJFI přestoupil, matematické předměty jsem nedával. Pokud se nepletu z asi 90 studentů studium dokončilo v řádném termínu 10 nebo 12 lidí. Asi 50 lidí odpadlo už po zimním semestru v prváku, dalších 20 po letním.
-
Zdravim, jake mate zkusenosti s informatikou na teto fakulte?
-Hlavne me zajima tyto obory: ASIP a APIN. Jake jsou jejich plusy a minusy?
-Je ASIP mnohem narocnejsi obor nez APIN?
Dekuji! (:
Pokud nemáš nadprůměrné matematické znalosti, Aplikace softwarového inženýrství (dnes ASI, dříve SOFE) je významně náročnější než APIN. Absolventi základního studia si sice dělají legraci z Aplikované informatiky (dříve Praktické informatiky), ale i tento obor je na matematický i informatický aparát náročnější, než většina informatických oborů na FELu, či FITu.
Místní tlučhuby typu Calculon budou tvrdit, že bez pořádné matematiky to je o ničem. To není právda, pokud se nechceš věnovat teoretické informatice, případně vývoji, ale stačí ti obyčejný lopaťácký job v IT, kterých je přes 90 %, cokoliv nad rámec matematiky ZŠ/SŠ je ti k ničemu, vyhni se i FJFI a vol raději jednodušší školu (cokoliv kromě MFF a FJFI). Ale jestli asipruješ na akademickou kariéru/výzkum/vývoj, vol ASI a nejtěžší (áčkovou) matematiku.
Přestože jsem nakonec dostudoval na FITu, výuka informatiky na FJFI je na nejvyšší úrovni v ČR. Mám k dispozici osobní srovnání s (MUNI, FITem a FELem). Ve druháku jsem z FJFI přestoupil, matematické předměty jsem nedával. Pokud se nepletu z asi 90 studentů studium dokončilo v řádném termínu 10 nebo 12 lidí. Asi 50 lidí odpadlo už po zimním semestru v prváku, dalších 20 po letním.
Aha, matematické předměty jsi nedával, takže je matematika k ničemu. Super logika. Nedáváš ani pravopis, tak radši přestaň psát. Další javatatrman ::)
-
Zdravim, jake mate zkusenosti s informatikou na teto fakulte?
-Hlavne me zajima tyto obory: ASIP a APIN. Jake jsou jejich plusy a minusy?
-Je ASIP mnohem narocnejsi obor nez APIN?
Dekuji! (:
Pokud nemáš nadprůměrné matematické znalosti, Aplikace softwarového inženýrství (dnes ASI, dříve SOFE) je významně náročnější než APIN. Absolventi základního studia si sice dělají legraci z Aplikované informatiky (dříve Praktické informatiky), ale i tento obor je na matematický i informatický aparát náročnější, než většina informatických oborů na FELu, či FITu.
Místní tlučhuby typu Calculon budou tvrdit, že bez pořádné matematiky to je o ničem. To není právda, pokud se nechceš věnovat teoretické informatice, případně vývoji, ale stačí ti obyčejný lopaťácký job v IT, kterých je přes 90 %, cokoliv nad rámec matematiky ZŠ/SŠ je ti k ničemu, vyhni se i FJFI a vol raději jednodušší školu (cokoliv kromě MFF a FJFI). Ale jestli asipruješ na akademickou kariéru/výzkum/vývoj, vol ASI a nejtěžší (áčkovou) matematiku.
Přestože jsem nakonec dostudoval na FITu, výuka informatiky na FJFI je na nejvyšší úrovni v ČR. Mám k dispozici osobní srovnání s (MUNI, FITem a FELem). Ve druháku jsem z FJFI přestoupil, matematické předměty jsem nedával. Pokud se nepletu z asi 90 studentů studium dokončilo v řádném termínu 10 nebo 12 lidí. Asi 50 lidí odpadlo už po zimním semestru v prváku, dalších 20 po letním.
Aha, matematické předměty jsi nedával, takže je matematika k ničemu. Super logika. Nedáváš ani pravopis, tak radši přestaň psát. Další javatatrman ::)
To jsou překlepy, nestojíte mi za zpětnou kontrolu. Jestli chcete jazykovou korekturu u všech příspěvků, zaplaťte si ji sám.
Matematika rozhodně není k ničemu, ale její hluboká znalost je pro více než 90 % IT zaměstnanců zbytečná ztráta času. Na FJFI/MFF jsou nejtěžší matematické předměty určitým typem mentálního distresu, zvlášť když máte úplně jiné zájmy, než tvorbu matematických důkazů, s čímž vás v naprosté většině případů u každého pohovoru pošlou někam, protože to téměř nikoho v soukromém sektoru nezajímá.
Sémantika i SW/HW optimalizace v IT je stále horší a horší, vše se lepí přes sebe s heslem co nejméně práce, co nejvíc zábavy, hlavně, že to funguje. U většiny IT produktů je to naprosto v pořádku. Nepotřebujete excelentní kvalitu, hlavně když to funguje. Ale jak už jsem napsal, jsem obyčejná a spokojená lopata.
Spolužák, který šel na medicínu, dělá po pěti letech po absolvování studia v krajské nemocnici za 35 tisíc hrubého lékaře na interně, většinou s přesčasy dělá 9 až 10 hodin denně. Já mám dvojnásobek za 6 hodin práce, nejsem v infekčním prostředí, můžu pracovat z domova, hypotéku mám splacenou a už se jen rozhoduji, jestli budu pracovat ještě 5 nebo 10 let, potom končím, a to mně nebude ani 40. Spolužáka čeká ještě 30 let otročiny, já budu tou dobou kdy on bude končit už dávno v důchodu. Doteď jsem matematiku nad rámec ZŠ ve své praxi nepotřeboval, tak si laskavě nevymýšlejte nesmysly, že bez hlubokých znalostí matematiky to v IT nejde.
-
Další javatatrman ::)
stále ten stejnej.
-
Zdravim, jake mate zkusenosti s informatikou na teto fakulte?
-Hlavne me zajima tyto obory: ASIP a APIN. Jake jsou jejich plusy a minusy?
-Je ASIP mnohem narocnejsi obor nez APIN?
Dekuji! (:
Tam chodí jen PHP odpad
-
Mnohí by ste z toho možno boli prekvapení, koľko ľudí neovláda ani tú ZŠ/SŠ úroveň matematiky. A to nehovorím o goniometrických funkciách či základoch pravdepodobnosti a štatistiky, ale o trojčlenke, krátení zlomkov a percentách!
-
Zdravim, jake mate zkusenosti s informatikou na teto fakulte?
-Hlavne me zajima tyto obory: ASIP a APIN. Jake jsou jejich plusy a minusy?
-Je ASIP mnohem narocnejsi obor nez APIN?
Dekuji! (:
Pokud nemáš nadprůměrné matematické znalosti, Aplikace softwarového inženýrství (dnes ASI, dříve SOFE) je významně náročnější než APIN. Absolventi základního studia si sice dělají legraci z Aplikované informatiky (dříve Praktické informatiky), ale i tento obor je na matematický i informatický aparát náročnější, než většina informatických oborů na FELu, či FITu.
Místní tlučhuby typu Calculon budou tvrdit, že bez pořádné matematiky to je o ničem. To není právda, pokud se nechceš věnovat teoretické informatice, případně vývoji, ale stačí ti obyčejný lopaťácký job v IT, kterých je přes 90 %, cokoliv nad rámec matematiky ZŠ/SŠ je ti k ničemu, vyhni se i FJFI a vol raději jednodušší školu (cokoliv kromě MFF a FJFI). Ale jestli asipruješ na akademickou kariéru/výzkum/vývoj, vol ASI a nejtěžší (áčkovou) matematiku.
Přestože jsem nakonec dostudoval na FITu, výuka informatiky na FJFI je na nejvyšší úrovni v ČR. Mám k dispozici osobní srovnání s (MUNI, FITem a FELem). Ve druháku jsem z FJFI přestoupil, matematické předměty jsem nedával. Pokud se nepletu z asi 90 studentů studium dokončilo v řádném termínu 10 nebo 12 lidí. Asi 50 lidí odpadlo už po zimním semestru v prváku, dalších 20 po letním.
Aha, matematické předměty jsi nedával, takže je matematika k ničemu. Super logika. Nedáváš ani pravopis, tak radši přestaň psát. Další javatatrman ::)
To jsou překlepy, nestojíte mi za zpětnou kontrolu. Jestli chcete jazykovou korekturu u všech příspěvků, zaplaťte si ji
Nechceme, za svůj projev je každý odpovědný sám. Kdo to nechápe, je blb. Kdo to chápe a ignoruje, je dvojitý blb.
-
Mnohí by ste z toho možno boli prekvapení, koľko ľudí neovláda ani tú ZŠ/SŠ úroveň matematiky. A to nehovorím o goniometrických funkciách či základoch pravdepodobnosti a štatistiky, ale o trojčlenke, krátení zlomkov a percentách!
Tak zase ne každý to potřebuje. I když na druhou stranu i skladník ve šroubárně může hledat nedosažitelné kardinály :)
-
Matematika zuslachtuje myslenie. Kto tym prejde je opatrnejsi, nauci sa lepsie predvidat rozne sitauacie, brat do uvahy podmienky, ktore mozu nastat atd...atd
Aj zdravy sedliacky rozum je dobry, ale niekedy to vedie k zavadzajucim vysledkom.
Ked som este studoval bavila ma skor analyza, pretoze mi to pripadalo intuitivne a logicke, ale naopak predmety kde sa bolo treba naucit definicie naspamat som nemal rad. Boli to napr. teoria mnozin a algebra. Ked som si v 2.rocniku uvedomil, ze z algebry sa blizi tazka skuska, pustil som sa do studia a pisomku pred skuskou (grupy, okruky, zvazy) som napisal tusim najlepsie z celeho kruzku. Cviciaci ma upozornil na to, ze som tam mal iba v jednom priklade jednu chybu. Pri konstrukcii nejakeho zobrazenia som pouzil sedliacky rozum a vychadzal som z uvahy, ze ked je prirodzenych cisel N, tak celych musi byt 2N+1. Cviciaci bol zaskoceny, jak moze mat tak dobry student take zakladne neznalosti :) Snazil som sa oponovat sedliackym rozumom, ze je to uplne zjavne, ale nakoniec vyslo najavo, ze som zrejme v 1.rocniku nebol na prislusnej prednaske z teorie mnozin, kde sa dokazoval ze #N = #Z (pozn.: #-mohutnost)
-
Mám KSE (už nevím jak se ta katedra jmenuje teď). Byla tam docela těžká matematika, ale po počátečním drilu to už pak šlo samo. V podstatě kromě jazyků se tam bez matematiky neobejdete. Za mě byla nejhorší ekonometrie, která splácala snad všechny obory matematiky a aplikovalo se to na něco tak abstraktního jako je ekonomie. Jinak co se týče programování, jsou tam základy jazyků jako je Java, PHP, C, Pasca ... prostě pravěk. Takže pokud se chceš naučit pořádně programovat, musíš sám, nebo se zapojit do nějakého projektu. Mě ta škola dala hlavně kontakty a titul, který má cenu.
-
Mám KSE (už nevím jak se ta katedra jmenuje teď). Byla tam docela těžká matematika, ale po počátečním drilu to už pak šlo samo
Na MFF to funguje stejně, první semestr celkem šok, ale pak už to jde.
-
Pri konstrukcii nejakeho zobrazenia som pouzil sedliacky rozum a vychadzal som z uvahy, ze ked je prirodzenych cisel N, tak celych musi byt 2N+1. Cviciaci bol zaskoceny, jak moze mat tak dobry student take zakladne neznalosti :) Snazil som sa oponovat sedliackym rozumom, ze je to uplne zjavne, ale nakoniec vyslo najavo, ze som zrejme v 1.rocniku nebol na prislusnej prednaske z teorie mnozin, kde sa dokazoval ze #N = #Z (pozn.: #-mohutnost)
Ono to tak v podstatě je, akorát mezi ω a 2ω+1 jestvuje bijekce, no. Teorie množin je divná, myslím tedy speciálně ordinální a kardinální aritmetiku, tam selský rozum někdy svádí na scestí, ale když je temna jen jeden semestr, tak se probírají jen jednoduché věci, kde i ten selský rozum pomáhá.
-
Matematika zuslachtuje myslenie.
Třeba Chomsky chtěl jako mladík studovat něco humanitního, ale přemluvili ho na matematiku a podle jeho slov jen díky ní pak prorazil v jazykovědě. Takových příkladů je víc. Pro psaní PHP jí ale člověk moc nepotřebuje :)
-
Matematika zuslachtuje myslenie.
Třeba Chomsky chtěl jako mladík studovat něco humanitního, ale přemluvili ho na matematiku a podle jeho slov jen díky ní pak prorazil v jazykovědě. Takových příkladů je víc. Pro psaní PHP jí ale člověk moc nepotřebuje :)
Pokud člověk nedělá vyloženě nějakou numeriku nebo matematickou modelařinu, tak se s ní moc nesetká. Ale těch pár semestrů analýzy, algebry, grafů, numeriky apod. prostě člověku pomůže zformovat analytické myšlení a abstraktní představivost, což považuji za největší přínos matematiky na VŠ. A to se hodí i u toho PHP. ;)
-
Matematika zuslachtuje myslenie.
Třeba Chomsky chtěl jako mladík studovat něco humanitního, ale přemluvili ho na matematiku a podle jeho slov jen díky ní pak prorazil v jazykovědě. Takových příkladů je víc. Pro psaní PHP jí ale člověk moc nepotřebuje :)
těch pár semestrů analýzy, algebry, grafů, numeriky apod. prostě člověku pomůže zformovat analytické myšlení a abstraktní představivost, což považuji za největší přínos matematiky
Přesně. S tím, že algebra a grafy jsou asi důležitější než analýza.
-
Přesně. S tím, že algebra a grafy jsou asi důležitější než analýza.
O tom sa da asi dost polemizovat, lebo ked si zoberies fyziku a inzinierstvo (elektro, strojarinu, ... ) viac sa aplikuje analyza: derivacie, integraly, krivkove integraly, vsade obycajne diferencialne rovnice, sustavy ODE a parcialne diferencialne rovnice, potom Fourierove rady, komplexna analyza, Laplaceova transformacia a operatorovy pocet, variacne metody, optimalizacne metody a vsade statistika (a tam sa vyuziva zase analyza). Skratka vo fyzike a inzinierstve sa vacsinou pocita vsetko s vyuzitim metod analyzy.
Z algebry tam je pouzivana hlavne algebra linearna na riesenie sustav rovnic. Vseobecna algebra, diskretna matematika a grafy sa vyuzivaju asi trochu menej nez analyza- mozno viac v informatike. I tam sa zavedu vacsinou iba nejake definicie a pouzitie sa obmedzi na par intuitivnych veci ako je prekladavanie grafu do sirky a do dlzky. Dovolujem si tvrdit ze metody analyzy sa v praxi pouzivaju vo vacsom mnozstve ako metody agebry a grafov.
-
Přesně. S tím, že algebra a grafy jsou asi důležitější než analýza.
O tom sa da asi dost polemizovat, lebo ked si zoberies fyziku a inzinierstvo (elektro, strojarinu, ... ) viac sa aplikuje analyza
Jenže tady se bavíme o IT, kde se většinou používá diskrétní matika.
-
Mam Bc. z PRAKu (dnes prejmenovano na APIN). Matematika je skutecne relativne lehka, 4 semestry z cehoz jsou +- tri analyza a jedna lingebra. K tomu dva semestry diskretni matematiky, jeden kombinatoriky a teoreticke informatiky. Programovani bylo v povinnych kurzech zakladu programovani a zakladu algoritmizace, na ktere navazovaly programovani v c/c++ 1,2.
Nejvetsi sito IMHO bylo paradoxne na anglictine, ktera je na tomhle oboru vyrazne posilnena - 3 semestry gramatiky, 4 odborne, 2 konverzace s rodilym mluvcim a 2 realii anglicky mluvicich zemi. Tahle dotace anglictiny je kvuli moznosti udelat si na konci statnici z AJ (ja mam C1, pak byla na vyber tusim B2). K tomu je jeste povinnych 5 semestru dalsiho ciziho jazyka (vyber spanelstina, francouzstina, rustina, nemcina (ta jen pro pokrocile).
Mimo uvedene povinne predmety je mozne (resp. kvuli kreditum nutne) chodit na dalsi volitelne, takze si clovek vybere, co ho zajima. Zaroven neni problem si zapsat i ty tezsi matiky, coz se hodi, pokud clovek uvazuje o pokracovani na magistra na FJFI.
Do praxe mi PRAK dal solidni zaklad, na kterem se da stavet. Pristup vyucujicich je vyborny, vladne tam takova rodinna atmosfera.
-
Pristup vyucujicich je vyborny, vladne tam takova rodinna atmosfera.
To bude tím, že na škole ve vyšších ročnících zůstává na oborech počet studentů, který se blíží počtu příslušníků jedné větší rodiny. Ani na MFF není na většině oborů takové sýto jako na FJFI.
-
Souhlasim, nastupovalo nas cca 70-80 a dokoncilo nas 5 :)
-
Zdravim, jake mate zkusenosti s informatikou na teto fakulte?
-Hlavne me zajima tyto obory: ASIP a APIN. Jake jsou jejich plusy a minusy?
-Je ASIP mnohem narocnejsi obor nez APIN?
Dekuji! (:
Pokud nemáš nadprůměrné matematické znalosti, Aplikace softwarového inženýrství (dnes ASI, dříve SOFE) je významně náročnější než APIN. Absolventi základního studia si sice dělají legraci z Aplikované informatiky (dříve Praktické informatiky), ale i tento obor je na matematický i informatický aparát náročnější, než většina informatických oborů na FELu, či FITu.
Místní tlučhuby typu Calculon budou tvrdit, že bez pořádné matematiky to je o ničem. To není právda, pokud se nechceš věnovat teoretické informatice, případně vývoji, ale stačí ti obyčejný lopaťácký job v IT, kterých je přes 90 %, cokoliv nad rámec matematiky ZŠ/SŠ je ti k ničemu, vyhni se i FJFI a vol raději jednodušší školu (cokoliv kromě MFF a FJFI). Ale jestli asipruješ na akademickou kariéru/výzkum/vývoj, vol ASI a nejtěžší (áčkovou) matematiku.
Přestože jsem nakonec dostudoval na FITu, výuka informatiky na FJFI je na nejvyšší úrovni v ČR. Mám k dispozici osobní srovnání s (MUNI, FITem a FELem). Ve druháku jsem z FJFI přestoupil, matematické předměty jsem nedával. Pokud se nepletu z asi 90 studentů studium dokončilo v řádném termínu 10 nebo 12 lidí. Asi 50 lidí odpadlo už po zimním semestru v prváku, dalších 20 po letním.
Aha, matematické předměty jsi nedával, takže je matematika k ničemu. Super logika. Nedáváš ani pravopis, tak radši přestaň psát. Další javatatrman ::)
To jsou překlepy, nestojíte mi za zpětnou kontrolu. Jestli chcete jazykovou korekturu u všech příspěvků, zaplaťte si ji
Nechceme, za svůj projev je každý odpovědný sám. Kdo to nechápe, je blb. Kdo to chápe a ignoruje, je dvojitý blb.
Tak zase není třeba být hned tak přísný, tady se stejně nedá ŔíspěvEk oRravYt, jestli se nepletu. Neříkejte, že máte tak přesnou ruku a bystrou mysl.
-
Zdravim, jake mate zkusenosti s informatikou na teto fakulte?
-Hlavne me zajima tyto obory: ASIP a APIN. Jake jsou jejich plusy a minusy?
-Je ASIP mnohem narocnejsi obor nez APIN?
Dekuji! (:
Pokud nemáš nadprůměrné matematické znalosti, Aplikace softwarového inženýrství (dnes ASI, dříve SOFE) je významně náročnější než APIN. Absolventi základního studia si sice dělají legraci z Aplikované informatiky (dříve Praktické informatiky), ale i tento obor je na matematický i informatický aparát náročnější, než většina informatických oborů na FELu, či FITu.
Místní tlučhuby typu Calculon budou tvrdit, že bez pořádné matematiky to je o ničem. To není právda, pokud se nechceš věnovat teoretické informatice, případně vývoji, ale stačí ti obyčejný lopaťácký job v IT, kterých je přes 90 %, cokoliv nad rámec matematiky ZŠ/SŠ je ti k ničemu, vyhni se i FJFI a vol raději jednodušší školu (cokoliv kromě MFF a FJFI). Ale jestli asipruješ na akademickou kariéru/výzkum/vývoj, vol ASI a nejtěžší (áčkovou) matematiku.
Přestože jsem nakonec dostudoval na FITu, výuka informatiky na FJFI je na nejvyšší úrovni v ČR. Mám k dispozici osobní srovnání s (MUNI, FITem a FELem). Ve druháku jsem z FJFI přestoupil, matematické předměty jsem nedával. Pokud se nepletu z asi 90 studentů studium dokončilo v řádném termínu 10 nebo 12 lidí. Asi 50 lidí odpadlo už po zimním semestru v prváku, dalších 20 po letním.
Aha, matematické předměty jsi nedával, takže je matematika k ničemu. Super logika. Nedáváš ani pravopis, tak radši přestaň psát. Další javatatrman ::)
To jsou překlepy, nestojíte mi za zpětnou kontrolu. Jestli chcete jazykovou korekturu u všech příspěvků, zaplaťte si ji
Nechceme, za svůj projev je každý odpovědný sám. Kdo to nechápe, je blb. Kdo to chápe a ignoruje, je dvojitý blb.
Tak zase není třeba být hned tak přísný, tady se stejně nedá ŔíspěvEk oRravYt, jestli se nepletu. Neříkejte, že máte tak přesnou ruku a bystrou mysl.
Kdo si příspěvek po sobě nepřečte, je osel.
-
Zdravim, jake mate zkusenosti s informatikou na teto fakulte?
-Hlavne me zajima tyto obory: ASIP a APIN. Jake jsou jejich plusy a minusy?
-Je ASIP mnohem narocnejsi obor nez APIN?
Dekuji! (:
Pokud nemáš nadprůměrné matematické znalosti, Aplikace softwarového inženýrství (dnes ASI, dříve SOFE) je významně náročnější než APIN. Absolventi základního studia si sice dělají legraci z Aplikované informatiky (dříve Praktické informatiky), ale i tento obor je na matematický i informatický aparát náročnější, než většina informatických oborů na FELu, či FITu.
Místní tlučhuby typu Calculon budou tvrdit, že bez pořádné matematiky to je o ničem. To není právda, pokud se nechceš věnovat teoretické informatice, případně vývoji, ale stačí ti obyčejný lopaťácký job v IT, kterých je přes 90 %, cokoliv nad rámec matematiky ZŠ/SŠ je ti k ničemu, vyhni se i FJFI a vol raději jednodušší školu (cokoliv kromě MFF a FJFI). Ale jestli asipruješ na akademickou kariéru/výzkum/vývoj, vol ASI a nejtěžší (áčkovou) matematiku.
Přestože jsem nakonec dostudoval na FITu, výuka informatiky na FJFI je na nejvyšší úrovni v ČR. Mám k dispozici osobní srovnání s (MUNI, FITem a FELem). Ve druháku jsem z FJFI přestoupil, matematické předměty jsem nedával. Pokud se nepletu z asi 90 studentů studium dokončilo v řádném termínu 10 nebo 12 lidí. Asi 50 lidí odpadlo už po zimním semestru v prváku, dalších 20 po letním.
Aha, matematické předměty jsi nedával, takže je matematika k ničemu. Super logika. Nedáváš ani pravopis, tak radši přestaň psát. Další javatatrman ::)
To jsou překlepy, nestojíte mi za zpětnou kontrolu. Jestli chcete jazykovou korekturu u všech příspěvků, zaplaťte si ji
Nechceme, za svůj projev je každý odpovědný sám. Kdo to nechápe, je blb. Kdo to chápe a ignoruje, je dvojitý blb.
Tak zase není třeba být hned tak přísný, tady se stejně nedá ŔíspěvEk oRravYt, jestli se nepletu. Neříkejte, že máte tak přesnou ruku a bystrou mysl.
Kdo si příspěvek po sobě nepřečte, je osel.
Koukám, že jste si ho po sobě nepřečetl.
-
Souhlasim, nastupovalo nas cca 70-80 a dokoncilo nas 5 :)
A takovou školu chceš někomu doporučovat?
Model FJFI je postaven na velmi nešťastném financování, jako v případě všech ostatní veřejných VŠ v ČR. Pro pokrytí všech nákladů spojených s poskytováním výuky v patřičné kvalitě musí škola nabrat obrovské množství studentů do prvního ročníku, u nichž však až v 90 % (a možná i více) není schopna zajistit jejich dostudování, nejčastěji kvůli neplnění studijních povinností z jejich strany. Jinak řečeno nastavení obtížnosti studia na FJFI ČVUT je dlouhodobě v hrubém nepoměru s tím, co škola slibuje studentům přijatým do studia. Na vině je MŠMT, respektive vláda.
FJFI je v tom nevinně, protože kdyby zvolila jinou strategii, nebude schopna ufinancovat současnou kapacitu ve stejné kvalitě. Musela by propouštět, přerušit výzkum, zjednodušit studium, ubrat z kvality a více spolupracovat se soukromým sektorem namísto CERNu apod. FJFI je na soukromém trhu VŠ v současné podobě nekonkurenceschopná.
Počet rozpočtových studentů vysoké školy v akreditovaných studijních programech (včetně akreditovaných studijních programů uskutečňovaných na vyšších odborných školách) k 31. 10. předchozího akademického roku a k 31. 10. probíhajícího akademického roku. Rozpočtovým studentem je student, který je zapsán do studia, s výjimkou studenta-občana České republiky, jehož studium je hrazeno z prostředků jiné rozpočtové kapitoly a studenta, jehož studium je hrazeno podle mezinárodních smluv a usnesení vlády (viz ukazatel D). Do výpočtu se zahrnuje každé probíhající studium každého studenta, které vyhovuje uvedeným kritériím.
Jak uvádí Dubla, přes 90 % studentů FJFI nedokončí. Taková hodnota je ve srovnání se zahraničním modelem naprosto extrémní, až neuvěřitelná. V USA se podíl studentů, kteří po prvním ročníku zanechají VŠ studia pohybuje okolo 10 %, v UK je to přes 6 % studentů, na jiných oborech a školách však dostuduje přes 95 % studentů nastupujících do 1. ročníku, u MIT jsou to dlouhodobě 2 až 3 %. Opravdu považujete současnou situaci veřejných VŠ v ČR za "normální" a "správnou"?
(https://www.timeshighereducation.com/sites/default/files/benchmarks2_0.png)
THE (2017)
6-Year Graduation Rate by Race/Ethnicity for Students Pursuing Bachelor’s Degrees
(https://www.collegeatlas.org/wp-content/uploads/2014/04/mit-ethnicity-graduation.png)
Massachusetts Institute of Technology (2014)
-
Jak uvádí Dubla, přes 90 % studentů FJFI nedokončí. Taková hodnota je ve srovnání se zahraničním modelem naprosto extrémní, až neuvěřitelná. V USA se podíl studentů, kteří po prvním ročníku zanechají VŠ studia pohybuje okolo 10 %, v UK je to přes 6 % studentů
Chyba je, že se za studium neplatí, na škole v UK, kde jsem studoval já, se teď platí cca. 3000 liber za 60 kreditů (=30 ECTS), takže běžné studium vyjde na nejméně 6000 liber ročně (ceny navíc každý rok rostou). To by pak FJFI (a jiné školy) fungovaly mnohem lépe, nemusely by se otravovat s javamanama, co stejně vypadnou po prvním semestru, protože zjistí, že trojčlenka na VŠ nestačí.
-
Mezitím v Dánsku za studium studentovi ještě platí.
-
Jak uvádí Dubla, přes 90 % studentů FJFI nedokončí. Taková hodnota je ve srovnání se zahraničním modelem naprosto extrémní, až neuvěřitelná. V USA se podíl studentů, kteří po prvním ročníku zanechají VŠ studia pohybuje okolo 10 %, v UK je to přes 6 % studentů
Chyba je, že se za studium neplatí, na škole v UK, kde jsem studoval já, se teď platí cca. 3000 liber za 60 kreditů (=30 ECTS), takže běžné studium vyjde na nejméně 6000 liber ročně (ceny navíc každý rok rostou). To by pak FJFI (a jiné školy) fungovaly mnohem lépe, nemusely by se otravovat s javamanama, co stejně vypadnou po prvním semestru, protože zjistí, že trojčlenka na VŠ nestačí.
Samozřejmě, a přesto veřejné VŠ v ČR protestují proti privatizaci. Nemusí se totiž moc snažit a mají své jisté. Veřejná VŠ je takový sociálně nepřizpůsobivý subjekt na sociálních dávkách. Jedině privatizace systému veřejných vysokých škol v ČR povede k narovnání podmínek.
Javaman se hodí vždycky, nebo si snad myslíte, že většina lidí může dělat na vývoji? Na vývoji dělají 2 % a 98 % v IT sektoru lopatí. FJFI je škola pro maximálně 2 % IT studentů.
-
Javaman se hodí vždycky
K čemu? Pologramotný hulvát s duševní poruchou se hodí tak maximálně na Hrad...
-
http://eurasia24.cz/jak-to-je-s/item/2770-pate-pravidlo-aritmetiky
-
http://eurasia24.cz/jak-to-je-s/item/2770-pate-pravidlo-aritmetiky
Aeronet a Zvedavec uz nejedou? Tahni dozadeke zdegenerovany mongoloide!
-
http://eurasia24.cz/jak-to-je-s/item/2770-pate-pravidlo-aritmetiky
A co s tím?
-
Souhlasim, nastupovalo nas cca 70-80 a dokoncilo nas 5 :)
A takovou školu chceš někomu doporučovat?
Model FJFI je postaven na velmi nešťastném financování, jako v případě všech ostatní veřejných VŠ v ČR. Pro pokrytí všech nákladů spojených s poskytováním výuky v patřičné kvalitě musí škola nabrat obrovské množství studentů do prvního ročníku, u nichž však až v 90 % (a možná i více) není schopna zajistit jejich dostudování, nejčastěji kvůli neplnění studijních povinností z jejich strany. Jinak řečeno nastavení obtížnosti studia na FJFI ČVUT je dlouhodobě v hrubém nepoměru s tím, co škola slibuje studentům přijatým do studia. Na vině je MŠMT, respektive vláda.
FJFI je v tom nevinně, protože kdyby zvolila jinou strategii, nebude schopna ufinancovat současnou kapacitu ve stejné kvalitě. Musela by propouštět, přerušit výzkum, zjednodušit studium, ubrat z kvality a více spolupracovat se soukromým sektorem namísto CERNu apod. FJFI je na soukromém trhu VŠ v současné podobě nekonkurenceschopná.
Počet rozpočtových studentů vysoké školy v akreditovaných studijních programech (včetně akreditovaných studijních programů uskutečňovaných na vyšších odborných školách) k 31. 10. předchozího akademického roku a k 31. 10. probíhajícího akademického roku. Rozpočtovým studentem je student, který je zapsán do studia, s výjimkou studenta-občana České republiky, jehož studium je hrazeno z prostředků jiné rozpočtové kapitoly a studenta, jehož studium je hrazeno podle mezinárodních smluv a usnesení vlády (viz ukazatel D). Do výpočtu se zahrnuje každé probíhající studium každého studenta, které vyhovuje uvedeným kritériím.
Jak uvádí Dubla, přes 90 % studentů FJFI nedokončí. Taková hodnota je ve srovnání se zahraničním modelem naprosto extrémní, až neuvěřitelná. V USA se podíl studentů, kteří po prvním ročníku zanechají VŠ studia pohybuje okolo 10 %, v UK je to přes 6 % studentů, na jiných oborech a školách však dostuduje přes 95 % studentů nastupujících do 1. ročníku, u MIT jsou to dlouhodobě 2 až 3 %. Opravdu považujete současnou situaci veřejných VŠ v ČR za "normální" a "správnou"?
(https://www.timeshighereducation.com/sites/default/files/benchmarks2_0.png)
THE (2017)
6-Year Graduation Rate by Race/Ethnicity for Students Pursuing Bachelor’s Degrees
(https://www.collegeatlas.org/wp-content/uploads/2014/04/mit-ethnicity-graduation.png)
Massachusetts Institute of Technology (2014)
Za největší podraz na studenty FJFI považuji přijímačky. Přes ty prošel opravdu skoro každý a na odvolání každý. Podle mě by měly odpovídat náročnosti následujícího studia a financování podle současného modelu by mělo korespondovat s tím, zda je tu celospolečenský zájem tady takové obory rozvíjet (podle mě by měl být). Kdyby si studenti měli platit studium podle reálných nákladů, tak to opravdu můžeme zabalit - k velké škodě všech. Americkým modelem vysokého, resp. jakéhokoli školství, bych se rozhodně neinspiroval. Je neuvěřitelně neefektivní.
-
Souhlasim, nastupovalo nas cca 70-80 a dokoncilo nas 5 :)
A takovou školu chceš někomu doporučovat?
Model FJFI je postaven na velmi nešťastném financování, jako v případě všech ostatní veřejných VŠ v ČR. Pro pokrytí všech nákladů spojených s poskytováním výuky v patřičné kvalitě musí škola nabrat obrovské množství studentů do prvního ročníku, u nichž však až v 90 % (a možná i více) není schopna zajistit jejich dostudování, nejčastěji kvůli neplnění studijních povinností z jejich strany. Jinak řečeno nastavení obtížnosti studia na FJFI ČVUT je dlouhodobě v hrubém nepoměru s tím, co škola slibuje studentům přijatým do studia. Na vině je MŠMT, respektive vláda.
FJFI je v tom nevinně, protože kdyby zvolila jinou strategii, nebude schopna ufinancovat současnou kapacitu ve stejné kvalitě. Musela by propouštět, přerušit výzkum, zjednodušit studium, ubrat z kvality a více spolupracovat se soukromým sektorem namísto CERNu apod. FJFI je na soukromém trhu VŠ v současné podobě nekonkurenceschopná.
Počet rozpočtových studentů vysoké školy v akreditovaných studijních programech (včetně akreditovaných studijních programů uskutečňovaných na vyšších odborných školách) k 31. 10. předchozího akademického roku a k 31. 10. probíhajícího akademického roku. Rozpočtovým studentem je student, který je zapsán do studia, s výjimkou studenta-občana České republiky, jehož studium je hrazeno z prostředků jiné rozpočtové kapitoly a studenta, jehož studium je hrazeno podle mezinárodních smluv a usnesení vlády (viz ukazatel D). Do výpočtu se zahrnuje každé probíhající studium každého studenta, které vyhovuje uvedeným kritériím.
Jak uvádí Dubla, přes 90 % studentů FJFI nedokončí. Taková hodnota je ve srovnání se zahraničním modelem naprosto extrémní, až neuvěřitelná. V USA se podíl studentů, kteří po prvním ročníku zanechají VŠ studia pohybuje okolo 10 %, v UK je to přes 6 % studentů, na jiných oborech a školách však dostuduje přes 95 % studentů nastupujících do 1. ročníku, u MIT jsou to dlouhodobě 2 až 3 %. Opravdu považujete současnou situaci veřejných VŠ v ČR za "normální" a "správnou"?
(https://www.timeshighereducation.com/sites/default/files/benchmarks2_0.png)
THE (2017)
6-Year Graduation Rate by Race/Ethnicity for Students Pursuing Bachelor’s Degrees
(https://www.collegeatlas.org/wp-content/uploads/2014/04/mit-ethnicity-graduation.png)
Massachusetts Institute of Technology (2014)
Za největší podraz na studenty FJFI považuji přijímačky. Přes ty prošel opravdu skoro každý a na odvolání každý. Podle mě by měly odpovídat náročnosti následujícího studia a financování podle současného modelu by mělo korespondovat s tím, zda je tu celospolečenský zájem tady takové obory rozvíjet (podle mě by měl být). Kdyby si studenti měli platit studium podle reálných nákladů, tak to opravdu můžeme zabalit - k velké škodě všech. Americkým modelem vysokého, resp. jakéhokoli školství, bych se rozhodně neinspiroval. Je neuvěřitelně neefektivní.
Tak projde každý, no, to není podraz. Je odpovědností každého potenciálního studenta zjistit si, co je ve studijním plánu, a zvážit, zda na to má.
Jinak "americký model" je zaměřen na kvalitní vzdělávání nejnadanějších. U nás je pro ty nadprůměrné naopak ubíjející.
-
Jinak řečeno nastavení obtížnosti studia na FJFI ČVUT je dlouhodobě v hrubém nepoměru s tím, co škola slibuje studentům přijatým do studia.
A studenti nemají mozek, že si tohle nedokážou zjistit? Obtížnost, studijní plán a procento úspěšných absolventů jsou tajné informace, poprvé zveřejněné dnes v diskuzi na Rootu?
Za největší podraz na studenty FJFI považuji přijímačky. Přes ty prošel opravdu skoro každý a na odvolání každý. Podle mě by měly odpovídat náročnosti následujícího studia
Protiargument: těžké přijímačky neumožní nastoupit chytrým lidem, kteří měli debilní střední, ale během prvního semestru to doženou (nevím jak na FJFI, ale na MFF se na začátku vyhazuje na matematice, a ta se probírá tak, že moc předchozích znalostí potřeba není).
To by pak FJFI (a jiné školy) fungovaly mnohem lépe, nemusely by se otravovat s javamanama, co stejně vypadnou po prvním semestru, protože zjistí, že trojčlenka na VŠ nestačí.
1) Jo, a taky by mohli studovat jenom ti, jejichž rodiče na to mají, nebo si před VŠ dali dva roky pauzu a náhodou se jim podařilo dostatek vydělat.
2) Neprotiřečíš si trochu? Když vypadnou po prvním semestru, tak se s nima škola skoro otravovat nemusí.
-
Souhlasim, nastupovalo nas cca 70-80 a dokoncilo nas 5 :)
A takovou školu chceš někomu doporučovat?
Model FJFI je postaven na velmi nešťastném financování, jako v případě všech ostatní veřejných VŠ v ČR. Pro pokrytí všech nákladů spojených s poskytováním výuky v patřičné kvalitě musí škola nabrat obrovské množství studentů do prvního ročníku, u nichž však až v 90 % (a možná i více) není schopna zajistit jejich dostudování, nejčastěji kvůli neplnění studijních povinností z jejich strany. Jinak řečeno nastavení obtížnosti studia na FJFI ČVUT je dlouhodobě v hrubém nepoměru s tím, co škola slibuje studentům přijatým do studia. Na vině je MŠMT, respektive vláda.
FJFI je v tom nevinně, protože kdyby zvolila jinou strategii, nebude schopna ufinancovat současnou kapacitu ve stejné kvalitě. Musela by propouštět, přerušit výzkum, zjednodušit studium, ubrat z kvality a více spolupracovat se soukromým sektorem namísto CERNu apod. FJFI je na soukromém trhu VŠ v současné podobě nekonkurenceschopná.
Počet rozpočtových studentů vysoké školy v akreditovaných studijních programech (včetně akreditovaných studijních programů uskutečňovaných na vyšších odborných školách) k 31. 10. předchozího akademického roku a k 31. 10. probíhajícího akademického roku. Rozpočtovým studentem je student, který je zapsán do studia, s výjimkou studenta-občana České republiky, jehož studium je hrazeno z prostředků jiné rozpočtové kapitoly a studenta, jehož studium je hrazeno podle mezinárodních smluv a usnesení vlády (viz ukazatel D). Do výpočtu se zahrnuje každé probíhající studium každého studenta, které vyhovuje uvedeným kritériím.
Jak uvádí Dubla, přes 90 % studentů FJFI nedokončí. Taková hodnota je ve srovnání se zahraničním modelem naprosto extrémní, až neuvěřitelná. V USA se podíl studentů, kteří po prvním ročníku zanechají VŠ studia pohybuje okolo 10 %, v UK je to přes 6 % studentů, na jiných oborech a školách však dostuduje přes 95 % studentů nastupujících do 1. ročníku, u MIT jsou to dlouhodobě 2 až 3 %. Opravdu považujete současnou situaci veřejných VŠ v ČR za "normální" a "správnou"?
(https://www.timeshighereducation.com/sites/default/files/benchmarks2_0.png)
THE (2017)
6-Year Graduation Rate by Race/Ethnicity for Students Pursuing Bachelor’s Degrees
(https://www.collegeatlas.org/wp-content/uploads/2014/04/mit-ethnicity-graduation.png)
Massachusetts Institute of Technology (2014)
Za největší podraz na studenty FJFI považuji přijímačky. Přes ty prošel opravdu skoro každý a na odvolání každý. Podle mě by měly odpovídat náročnosti následujícího studia a financování podle současného modelu by mělo korespondovat s tím, zda je tu celospolečenský zájem tady takové obory rozvíjet (podle mě by měl být). Kdyby si studenti měli platit studium podle reálných nákladů, tak to opravdu můžeme zabalit - k velké škodě všech. Americkým modelem vysokého, resp. jakéhokoli školství, bych se rozhodně neinspiroval. Je neuvěřitelně neefektivní.
Tak projde každý, no, to není podraz. Je odpovědností každého potenciálního studenta zjistit si, co je ve studijním plánu, a zvážit, zda na to má.
Jinak "americký model" je zaměřen na kvalitní vzdělávání nejnadanějších. U nás je pro ty nadprůměrné naopak ubíjející.
To je ale příšerná prasárna ze strany školy. At' chceš nebo ne, průměrný student se v 18ti 19ti težko rozhoduje co dál dělat, a ví v podstatě prd o tom jak to funguje na vysoký, co vybrat, a jaký to má pro něj význam, nemůžete od něj čekat, že chápe financování škol natolik aby si uvědomil, že když někdě udělal přijímačky lehce, je dost možný, že ho hned v prvním semestru vyhodí, pač je to násobně náročnější, než přijímačky.
Co takovej student když ho vyhodí? ztratil rok života to zaprvé, za druhé ztratil rok života v mládí, pro někoho daleko cennější možná, a taky bude mít větší nevýhodu při hledání práce, protože je prostě o rok starší, nehledě na to, že tenhle rok se mu po 30cce v práci podepíše tak, že prostě prodělal milion korun plus v celkové sumě těch 40 let kdy bude makat, ponevadž ten rok mu tam na konci kdy bude finančně nejschopnější, mu prostě bude chybět.
Je to také plivnutí do obličeje studentovi, který prostě v 19ti nemá ani finance, ani zkušenosti se efektivně bránit, chápat trh (čest vyjímkám) ze strany školy, tedy mocnějšího. Popravdě, veřejná vysoká škola (to jsem navštěvoval 3 za svého púsobení) byla zdaleka nejhorší veřejná instutuce co se týče v přístupu ke svým "klientům" žákům, co jsem zažil. Finančnák, úřad, pojištovna, tam je přístup násobně příjemnější.
Na vysoký vás vyhodí z předmětu chlápek, protože se blbě vyspal a ta seminárka mu prostě nestačila, a když je to zrovna netechnickej gumovej předmět (ano i takový byly), tak máte smolíka.
Vysoká je v tomhle ohledu nejvetší investice kterou mladej člověk postupuje, NIKDY JINDY se totiž už znova neocitnete v situaci, kdy máte velmi málo relevantních informací o tom jak daná škola funguje, jak daný obor funguje atd. a zároveň se upíšete na 3-5 let s tím, že pokud vám z těch 50 předmětů jeden nepůjde, smůla, vyhodili ste 3 roky života do hajzlu. Ahoj a šáteček.
Jo z práce tě vyhodí a tobě to je u zadeke, pač si dostal zaplaceno, a v tomhle odvětví najdeš rychle něco jinýho.
Nejhorší taky na tom je ta selektivní pamět, čím je člověk starší, tím více bagatelizuje to co zažil, nedokáže to objektivně posoudit, je to stále více v mlze a navíc často sám sebe přesvědčí, že to bylo jinak, mozek si to přetransformuje. Vidím to na sobě, i na všech okolo, jsem nějakých 10 let po škole, a ty problémy tam mi z dnešního pohledu přijdou "snadné" jenomže to je řekl bych survivor bias a bližší košile než kabát jak se říká. Znova bych na vysokou nešel, byl to zdaleka největší stres v jistém ohledu, protože kdy jindy ste riskovali 5 let svýho života, který navíc kruciálně ovlivní dalších 5-10 let v horizontu?
Toto samozřejmě neplatí jen pro danou školu nýbrž pro celé školství obecně.
-
To je ale příšerná prasárna ze strany školy. At' chceš nebo ne, průměrný student se v 18ti 19ti težko rozhoduje co dál dělat, a ví v podstatě prd o tom jak to funguje na vysoký, co vybrat, a jaký to má pro něj význam, nemůžete od něj čekat, že chápe financování škol natolik aby si uvědomil, že když někdě udělal přijímačky lehce, je dost možný, že ho hned v prvním semestru vyhodí, pač je to násobně náročnější, než přijímačky.
Co takovej student když ho vyhodí? ztratil rok života to zaprvé, za druhé ztratil rok života v mládí, pro někoho daleko cennější možná, a taky bude mít větší nevýhodu při hledání práce, protože je prostě o rok starší, nehledě na to, že tenhle rok se mu po 30cce v práci podepíše tak, že prostě prodělal milion korun plus v celkové sumě těch 40 let kdy bude makat, ponevadž ten rok mu tam na konci kdy bude finančně nejschopnější, mu prostě bude chybět.
Je to také plivnutí do obličeje studentovi, který prostě v 19ti nemá ani finance, ani zkušenosti se efektivně bránit, chápat trh (čest vyjímkám) ze strany školy, tedy mocnějšího. Popravdě, veřejná vysoká škola (to jsem navštěvoval 3 za svého púsobení) byla zdaleka nejhorší veřejná instutuce co se týče v přístupu ke svým "klientům" žákům, co jsem zažil. Finančnák, úřad, pojištovna, tam je přístup násobně příjemnější.
Na vysoký vás vyhodí z předmětu chlápek, protože se blbě vyspal a ta seminárka mu prostě nestačila, a když je to zrovna netechnickej gumovej předmět (ano i takový byly), tak máte smolíka.
Vysoká je v tomhle ohledu nejvetší investice kterou mladej člověk postupuje, NIKDY JINDY se totiž už znova neocitnete v situaci, kdy máte velmi málo relevantních informací o tom jak daná škola funguje, jak daný obor funguje atd. a zároveň se upíšete na 3-5 let s tím, že pokud vám z těch 50 předmětů jeden nepůjde, smůla, vyhodili ste 3 roky života do hajzlu. Ahoj a šáteček.
Jo z práce tě vyhodí a tobě to je u zadeke, pač si dostal zaplaceno, a v tomhle odvětví najdeš rychle něco jinýho.
Nejhorší taky na tom je ta selektivní pamět, čím je člověk starší, tím více bagatelizuje to co zažil, nedokáže to objektivně posoudit, je to stále více v mlze a navíc často sám sebe přesvědčí, že to bylo jinak, mozek si to přetransformuje. Vidím to na sobě, i na všech okolo, jsem nějakých 10 let po škole, a ty problémy tam mi z dnešního pohledu přijdou "snadné" jenomže to je řekl bych survivor bias a bližší košile než kabát jak se říká. Znova bych na vysokou nešel, byl to zdaleka největší stres v jistém ohledu, protože kdy jindy ste riskovali 5 let svýho života, který navíc kruciálně ovlivní dalších 5-10 let v horizontu?
Toto samozřejmě neplatí jen pro danou školu nýbrž pro celé školství obecně.
Skvěle vystiženo, milý lopaťáku. Připíchnout na vstupní dveře všech veřejných VŠ v ČR. Je třeba učinit útrum současnému nesmyslnému nastavení systému, který prodlužuje čas nástupu mladých do práce, okrádá je o čas a zbytečně zatěžuje státní rozpočet. VŠ je třeba zprivatizovat a financování nastavit po zahraničním vzoru (nejlépe po americkém). Ale pozor, aby to nedopadlo jako v UK, kde jsou protěžováni zahraniční studenti, protože na ně mají školy větší příspěvek. Oxford dnes a před třiceti lety je jako porovnávat Chánov s Prahou.
-
Za největší podraz na studenty FJFI považuji přijímačky. Přes ty prošel opravdu skoro každý a na odvolání každý. Podle mě by měly odpovídat náročnosti následujícího studia a financování podle současného modelu by mělo korespondovat s tím, zda je tu celospolečenský zájem tady takové obory rozvíjet (podle mě by měl být). Kdyby si studenti měli platit studium podle reálných nákladů, tak to opravdu můžeme zabalit - k velké škodě všech. Americkým modelem vysokého, resp. jakéhokoli školství, bych se rozhodně neinspiroval. Je neuvěřitelně neefektivní.
S těžšími přijímačkami by neměla FJFI ani polovinu studentů, co má a musela by omezovat současné kapacity (propouštět personál, rušit studijní obory, ztenčovat výzkum, ...). Odhaduji, že nakonec by Jaderná fakulta zanikla a pravděpodobně by se zbývající obory a zaměstnanci rozdrobili na MFF, nebo na jiných fakultách ČVUT. Tedy těžší přijímačky jsou pro FJFI cestou do hrobu, pokud si nezajistí jinou formu financování.
Tak projde každý, no, to není podraz. Je odpovědností každého potenciálního studenta zjistit si, co je ve studijním plánu, a zvážit, zda na to má.
Jinak "americký model" je zaměřen na kvalitní vzdělávání nejnadanějších. U nás je pro ty nadprůměrné naopak ubíjející.
Průměrný středoškolský student nemá vědomosti na to, aby zjistili, zda má na VŠ po prozkoumání studijního plánu. Všude jinde na světě se předpokládá, že když už se na školu dostane, v drtivé většině ji i dokončí (viz předchozí data).
Americký model je zaměřen na kvalitní vzdělávání platících, nikoli nejnadanějších. Většina studentů studuje s úvěrem, jehož první splátka je splatná po prvním měsíci od nástupu do práce. Rozdíl je v tom, že studium je na úrovni bakalářského stupně významně jednodušší, než na technických univerzitách v ČR, náročnost se zvyšuje až se specializací na dalších úrovních studia. Některé partie matematiky zařazené do bakalářského studia na FJFI odpovídají zahraničním nárokům na studium matematiky v postgraduálních úrovních, to je úplně špatně.
A studenti nemají mozek, že si tohle nedokážou zjistit? Obtížnost, studijní plán a procento úspěšných absolventů jsou tajné informace, poprvé zveřejněné dnes v diskuzi na Rootu?
S těžšími přijímačkami by neměla FJFI ani polovinu studentů, co má a musela by omezovat současné kapacity. Průměrný středoškolský student nemá vědomosti na to, aby zjistili zda má na VŠ po prozkoumání studijního plánu. Dále viz předchozí reakce.
těžké přijímačky neumožní nastoupit chytrým lidem, kteří měli debilní střední, ale během prvního semestru to doženou
To je pravda, tím spíš to pro FJFI není nejlepší cesta.
-
V dávné minulosti jsem studoval SOFE(softwarové inženýrství v ekonomii) na FJFI, nevím jestli obor ještě existuje nebo se přejmenoval. Následuje pokus o výčet předmětů a poznámky k nim.
Matematická analýza první semestr - samé integrály, nazýváno sezóna pětseti integrálů
Základy programování, základy algoritmizace - skripta používají Turbo pascal, dá se domluvit s cvičícím na použití jiného jazyka.
Matematická analýza B1,B2,B3 - matematika sdílená s většinou ostatních oborů, takový standart na fakultě, po úspěšném absolvování je možno doučovat studenty ostatních fakult ČVUT z analýzy
Lineární Algebra - rozložena na více semestrů, menší důraz než na analýzu
Mikroekonomie - profesor z Karlovy univerzity, institut ekonomických studií. 2 semestry, Spousta nových termínů pro body na průsečíkách funkcí
Lineární programování - profesor z VŠE, grafy, fronty, optimalizace funkcí.
Lineární programování B - velice podobné předchozímu, více zaměřené na formální matematiku a optimalizaci
Makroekonomie - profesor z VŠE, triviální matematický aparát, zjištění že makroekonomie je pavěda
Základy fyziky-mechanika, elektřina a magnetismus, optika, trocha jaderné fyziky, pouze 2 semestry, došlo i na laboratorní pokusy
Statistika a pravděpodobnost-pouze jeden semestr
Programování v C++ - pouze jeden semestr
Programování v Javě - pouze jeden semestr
Nevím jak se to jmenuje - jeden semestr, tvořil se tam e-shop
Numerické programování - navazuje na základy algoritmizace.
Základy počítačové gramotnosti - naprosto obskurní předmět, tvorba html stránek a podobné záležitosti
JAZYKY - 2 povinné, jeden z nich je Aj, druhý byl volitelný, němčina, francouzština, ruština, španělština. Druhý jazyk zabere hodně času, přitom má minimální kreditové ohodnocení. Je dobré znát někoho kdo studuje jazyk na specializované fakultě jako svůj hlavní obor a nechat si vypracovat zadání. Nebo doučování. Maturita z Aj hodně pomůže.
Určitě jsem na něco zapomněl.
-
Rozdíl je v tom, že studium je na úrovni bakalářského stupně významně jednodušší, než na technických univerzitách v ČR, náročnost se zvyšuje až se specializací na dalších úrovních studia. Některé partie matematiky zařazené do bakalářského studia na FJFI odpovídají zahraničním nárokům na studium matematiky v postgraduálních úrovních, to je úplně špatně.
Ano, je to špatně, v USA. Že BSc v USA je na úrovni české maturity (ovšem té před dvaceti lety, ne té dnešní šaškárny) je smutné a výmluvné. Komu se nelíbí matika na FJFI, může jít na VŠE, tam ho trápit nebudou. Jinak přijímačky, doporučuju zjistit si, jak vypadají na MIT nebo Caltech.
-
Za největší podraz na studenty FJFI považuji přijímačky. Přes ty prošel opravdu skoro každý a na odvolání každý. Podle mě by měly odpovídat náročnosti následujícího studia a financování podle současného modelu by mělo korespondovat s tím, zda je tu celospolečenský zájem tady takové obory rozvíjet (podle mě by měl být). Kdyby si studenti měli platit studium podle reálných nákladů, tak to opravdu můžeme zabalit - k velké škodě všech. Americkým modelem vysokého, resp. jakéhokoli školství, bych se rozhodně neinspiroval. Je neuvěřitelně neefektivní.
S těžšími přijímačkami by neměla FJFI ani polovinu studentů, co má a musela by omezovat současné kapacity (propouštět personál, rušit studijní obory, ztenčovat výzkum, ...). Odhaduji, že nakonec by Jaderná fakulta zanikla a pravděpodobně by se zbývající obory a zaměstnanci rozdrobili na MFF, nebo na jiných fakultách ČVUT. Tedy těžší přijímačky jsou pro FJFI cestou do hrobu, pokud si nezajistí jinou formu financování.
Chce to číst celý ten komentář, když už ho celý cituješ. Psal jsem jinými slovy, že by se holt muselo dát té škole více peněz, i když má málo studentů. Tak to funguje třeba ve Švýcarsku. Podle mě by to prospělo všem - nemuseli by tam ztrácet čas s těmi, co na to nemají, a ti, co na to nemají, by zase neztráceli čas se studiem nad jejich síly, ušetřily by se kapacity v současnosti alokované pro první dva semestry...
V současnosti sice existuje nějaký koeficient, podle něhož jdou na studenta různě velké prostředky podle studijního oboru, jenže to je pro ty školy pořád tak lákavé, že jich přijímají stejně co nejvíce. Pokud by se řekla částka bez ohledu na počet studentů, nebo v nějakém rozmezí, tak by ty školy byly naopak motivovány si vybírat ty nejnadanější. Systém financování založený na počtu studentů nutně vede k inflaci kvality vzdělání.
-
Popravdě, veřejná vysoká škola (to jsem navštěvoval 3 za svého púsobení) byla zdaleka nejhorší veřejná instutuce co se týče v přístupu ke svým "klientům" žákům, co jsem zažil. Finančnák, úřad, pojištovna, tam je přístup násobně příjemnější.
Na vysoký vás vyhodí z předmětu chlápek, protože se blbě vyspal a ta seminárka mu prostě nestačila, a když je to zrovna netechnickej gumovej předmět (ano i takový byly), tak máte smolíka.
Zajímavé, já mám z veřejné vysoké školy (informatika na MFF) zkušenosti přesně opačné.
Ale jo, musím uznat, že na těch ostatních argumentech něco bude. Ale co s tím dělat netuším - možná umožnit přestoupit na nějaký „lite“ obor v okamžiku kdy člověk zjistí že to nedává?
pokud vám z těch 50 předmětů jeden nepůjde, smůla, vyhodili ste 3 roky života do hajzlu
I kdybych tu trubku nedostal, tak bych to za vyhozené roky nepovažoval. Já do školy nechodím kvůli papíru, to je spíš takový bonus že s ním můžu mávat před nosem někomu komu nestačí reference.
-
Popravdě, veřejná vysoká škola (to jsem navštěvoval 3 za svého púsobení) byla zdaleka nejhorší veřejná instutuce co se týče v přístupu ke svým "klientům" žákům, co jsem zažil. Finančnák, úřad, pojištovna, tam je přístup násobně příjemnější.
Na vysoký vás vyhodí z předmětu chlápek, protože se blbě vyspal a ta seminárka mu prostě nestačila, a když je to zrovna netechnickej gumovej předmět (ano i takový byly), tak máte smolíka.
Zajímavé, já mám z veřejné vysoké školy (informatika na MFF) zkušenosti přesně opačné.
Na MFF jsou super vyučující.