Fórum Root.cz
Práce => Studium a uplatnění => Téma založeno: Ramones 20. 12. 2016, 01:21:16
-
Stalo se vám někdy, že váš kolega programátor byl prostě guma? Jsem v korporátu v Brně a vzali tady kluka, je mu přes 30, který má co do činění s IT a vůbec s technikou poslední 2 roky, kdy přešel úplně z jiné činosti na VŠ IT. Podminky splňoval, byl ve 2. ročníku VŠ a shodou okolností se tady dostal. Prošel školeními, ale programuje jako úplný začátečník a co je horší, ikdyž je možná i inteligentní, má minimální technické myšlení a navíc je od přírody tak trochu ťulpas. Musím s nim plnit úkoly, protoźe jsme oba junioři (akorát já jaksi programuju už od základky, na sš a vš). Nejhorší na tom je, že na projektech neplníme úplně kritické úkoly, na kterých by pochopil, že vlastně umí úplné houby, takže získal klamný dojem, že je na tom vlastně stejně jako já. Tresnicka na dortu je, ze když s nim spolupracuju, jsem někdy docela nevrlý a mám pocit, že se na mě druzí nezainteresovaní dívají jako na nějakého protivu, se kterým se asi nespolupracuje úplně dobře. Vtip spočívá ovšem v tom, že pokud s ním člověk nemusí spolupracovat, tak je docela v pohodě a je s nim sranda - takže je docela oříšek mu prstě otevřeně říct můj poněkud vyostřený názor, aniz bych potom nebyl před ostatníma za vyvrhele. Je to fakt taková absurdní situace a asi to budu řešit nakonec výpovědí a půjdu k nějakému serioznějšímu zaměstnavateli, ale chci tady trochu podiskutovat, jak častý jev někdo takový je :)
-
riesenie je uplne trivialne - ak si presvedceny ze si dobry, tak chod za sefom a povedz mu ze chces samostatnu ulohu alebo ineho kolegu a povedz mu preco.
blbcom sa je mimoriadne tazke vyhnut a zrazka s nimi je obvykle dost narocna. preto si davaj pozor aby si nakoniec nebol 'rozvracac socialistickeho kolektivu' ci ako sa to dnes vola
-
A co takhle mu to nerikat pred ostatnima, ale mezi ctyrma ocima? A muzes mu k tomu zadat seznam studijniho materialu. Kdyz uvazujes o odchodu, muze ti byt jedno, jak to dopadne. Jestli za neco stoji, tak na sobe makne. V opacnem pripade odejit muzes vzdycky.
-
V USA to je celkem běžné, mám s tím osobní zkušenost. Pokud jde o jinak inteligentního člověka, co jen neumí IT, dá se s tím něco dělat, ale občas člověk potká totálního tupce, co ani není schopen porozumět textu či polopatickým výkladům, to pak je nejlepší vyrazit - čím dřív, tím líp.
-
Stalo se vám někdy, že váš kolega programátor byl prostě guma? Jsem v korporátu v Brně a vzali tady kluka, je mu přes 30, který má co do činění s IT a vůbec s technikou poslední 2 roky, kdy přešel úplně z jiné činosti na VŠ IT. Podminky splňoval, byl ve 2. ročníku VŠ a shodou okolností se tady dostal. Prošel školeními, ale programuje jako úplný začátečník a co je horší, ikdyž je možná i inteligentní, má minimální technické myšlení a navíc je od přírody tak trochu ťulpas. Musím s nim plnit úkoly, protoźe jsme oba junioři (akorát já jaksi programuju už od základky, na sš a vš). Nejhorší na tom je, že na projektech neplníme úplně kritické úkoly, na kterých by pochopil, že vlastně umí úplné houby, takže získal klamný dojem, že je na tom vlastně stejně jako já. Tresnicka na dortu je, ze když s nim spolupracuju, jsem někdy docela nevrlý a mám pocit, že se na mě druzí nezainteresovaní dívají jako na nějakého protivu, se kterým se asi nespolupracuje úplně dobře. Vtip spočívá ovšem v tom, že pokud s ním člověk nemusí spolupracovat, tak je docela v pohodě a je s nim sranda - takže je docela oříšek mu prstě otevřeně říct můj poněkud vyostřený názor, aniz bych potom nebyl před ostatníma za vyvrhele. Je to fakt taková absurdní situace a asi to budu řešit nakonec výpovědí a půjdu k nějakému serioznějšímu zaměstnavateli, ale chci tady trochu podiskutovat, jak častý jev někdo takový je :)
Prozradím ti jedno tajemství. Pokud budeš pomáhat druhým, vždy na tom vyděláš nejvíc ty. Takže to zkus otočit a začni ho vzdělávat. Ne nějak okatě, diskutuj s ním problémy, zeptej se ho jak by to řešil on, rozebírej s ním řešení. Pokud to neděláte, dělejte spolu code review. Říkej mu, co jsi nového objevil. Prostě se s ním bav jako rovný s rovným.
I když to ze začátku možná bude vypadat, že ti nemá co dát, opak je zpravidla pravdou. A druzí (i on) najednou pochopí, že tvůj záběr je mnohem širší a třeba tě docení.
Mimochodem, umění dobře vycházet s lidmi a a efektivně s nimi komunikovat je jeden z nejdůležitějších softskills, které v životě a práci budeš potřebovat. A taky přijdeš na to, že rozumět problému vs. umět ho dobře vysvětlit jsou dvě naprosto rozdílné věci, kde ta druhá vyžaduje mnohem hlubší znalosti a je tak o řád náročnější.
-
mam pocit, ze tato tema je predurcena priamo pre javamana, aby mohol zas perlit tie svoje lopatacke nezmysly. ostatne si myslim, ze to zalozil on sam, aby mohol trollovat a neustale kecat o lopatach
-
Pro neschopného všichni neschopní. Podle dobrého návodu dokáže pracovat každý. Na to jsou všichni schopní dost.
-
Prozradím ti jedno tajemství. Pokud budeš pomáhat druhým, vždy na tom vyděláš nejvíc ty. Takže to zkus otočit a začni ho vzdělávat. Ne nějak okatě, diskutuj s ním problémy, zeptej se ho jak by to řešil on, rozebírej s ním řešení. Pokud to neděláte, dělejte spolu code review. Říkej mu, co jsi nového objevil. Prostě se s ním bav jako rovný s rovným.
I když to ze začátku možná bude vypadat, že ti nemá co dát, opak je zpravidla pravdou. A druzí (i on) najednou pochopí, že tvůj záběr je mnohem širší a třeba tě docení.
Mimochodem, umění dobře vycházet s lidmi a a efektivně s nimi komunikovat je jeden z nejdůležitějších softskills, které v životě a práci budeš potřebovat. A taky přijdeš na to, že rozumět problému vs. umět ho dobře vysvětlit jsou dvě naprosto rozdílné věci, kde ta druhá vyžaduje mnohem hlubší znalosti a je tak o řád náročnější.
skoda, ze lidi jako ty neni víc...naprosto s Tebou souhlasím
-
Prozradím ti jedno tajemství. Pokud budeš pomáhat druhým, vždy na tom vyděláš nejvíc ty. Takže to zkus otočit a začni ho vzdělávat. ..... A druzí (i on) najednou pochopí, že tvůj záběr je mnohem širší a třeba tě docení.
Mimochodem, umění dobře vycházet s lidmi a a efektivně s nimi komunikovat je jeden z nejdůležitějších softskills, které v životě a práci budeš potřebovat. A taky přijdeš na to, že rozumět problému vs. umět ho dobře vysvětlit jsou dvě naprosto rozdílné věci, kde ta druhá vyžaduje mnohem hlubší znalosti a je tak o řád náročnější.
skoda, ze lidi jako ty neni víc...naprosto s Tebou souhlasím
S pomahanim je jeden problem ak narazis na nespravneho cloveka ktoremu pomahas...
Nedavny priklad: jeden ochotny clovek pomahal a pomahal. A ten, ktoremu pomahal na neho hadzal vsetky problemy aby ich vyriesil. A nakoniec chcel zobrat za to cele kredit on s tym ze ho ledva spomenul... Nastastie som do toho trochu videl ako to bolo realne a skodca uz neskodi.
-
Zkuste se zamyslet, zda se nejedná o průpravu na Vaše povýšení. Jako šéf budete zodpovídat za výkony podobných individuí. Chce to zacházet s nimi jako s dětmi. Ale dost možná tomu tak není.
-
Není spíš problém ve vás a vašem zbytnělém egu? Ale vždycky můžete svou situaci řešit odchodem do jiné firmy.
-
... nechápu jak moch vystudovat IT VŠ a neumět ani pšouk z IT. To je divný. Každopádně když má VŠ, tak idiot nebude, jde jen o to, že naučit se něco nového zabere čas. Pokud nikdy neprogramoval (neboli začíná od nuly) tak naučit se základy programování zabere cca 300hodin. t.j. 3 měsíce, ale teprve až po cca 18 měsících seš opravdu k "něčemu". Tak to je. Když sem chodil na VŠ, tak tu nebyl internet a počítač na koleji měl málokdo - spíš to bylo raritní. PC tehdy stálo 40tisíc - ve starých penězích. Plat 4000Kč. A byly ty lidi idioti ? Ne, určitě ne. Vsadim se, že kdyby byl tehdy někdo zasíťoval koleje třeba na cvut/vut/zcu tak by google/facebook/instagram vzniknul už tehdy v čr. Tím jsem si stoprocentně jist.
-
Hele z mé zkušenosti, pokud budeš chtít aby vyhodili tvého kolegu, tak to neprojde, i kdyby to byl přeučený metař. Problém je, že kdyby to prošlo, tak by šlo přes šéfa moc snadno intrikovat, a nejenom to, firmy si rádi ťulpase drží, třeba kvůli jejich stabilitě. Divil by ses, jak takový ťulpas po 5ti letech u firmy je samostatný a schopný, a on si ani nedovolí odejít, protože ví, jak by to jinde dopadlo.
Takže pro firmu i tvůj kolega může být užitečný.
A že jsi u toho nevrlý? Já jsem taky byl, když firma vedle mé pozice najala nejlevnější lidi a já je měl zaučovat. Osobně, není výhodné zaučovat o hodně neschopnějšího člověka, tebe to nikam neposune a jeho taky ne.
Buďto se podívej po lepší společnosti, nebo ho nějak odignoruj, snaž se aby napáchal co nejméně škody a věnuj se jen tomu svému, oni ho pak za půl roku vyhodí, jestli se ti na to chce čekat.
-
Vaše odpověď je nekonzistentní a má uvnitř rozpor.
-
Alespoň vidíš, jaké je to mít za kolegu zboje. Technické myšlení žádné, ale myslí si, že znalosti z něj dělají někoho použitelného.
Lopaty se rovnou vyhazují, takže šéfa se zeptej. Pokud bude povídat nesmysly, tak ho pošli do hajzlu a uvidíš. Rozhodně tam neztrácej čas. Pokud jsi programoval od dětství, tak nebudeš žádná lopata a nepatříš do běžných firem.
-
Vaše odpověď je nekonzistentní a má uvnitř rozpor.
to nemuze byt pravda - to se tu nikdy nestalo!!! desis me (ale zaroven je to kupodivu ... prijemne)
(https://1gr.cz/fotky/idnes/14/092/cl6/JBS55f7ab_vp.png)
-
Alespoň vidíš, jaké je to mít za kolegu zboje. Technické myšlení žádné, ale myslí si, že znalosti z něj dělají někoho použitelného.
Lopaty se rovnou vyhazují, takže šéfa se zeptej. Pokud bude povídat nesmysly, tak ho pošli do hajzlu a uvidíš. Rozhodně tam neztrácej čas. Pokud jsi programoval od dětství, tak nebudeš žádná lopata a nepatříš do běžných firem.
miluju vzdy kdyz ctu silu tveho technickeho mysleni! rozhodne pokracuj v tom co delas - a nikdy se neohlizej! (radeji)
(https://1gr.cz/fotky/idnes/14/092/cl6/JBS55f7ab_vp.png)
-
Pro neschopného všichni neschopní. Podle dobrého návodu dokáže pracovat každý. Na to jsou všichni schopní dost.
Ivánek zase jako mimoň. Ostatně jako vždy.
1. Nikde nepsal, že jsou podle něj všichni neschopní. Psal o jedno konkrétním člověku, ne, že jsou neschopní všichni.
2. Nesmíš, Ivane, soudit každého podle sebe ;-)
-
Prozradím ti jedno tajemství. Pokud budeš pomáhat druhým, vždy na tom vyděláš nejvíc ty. Takže to zkus otočit a začni ho vzdělávat. Ne nějak okatě, diskutuj s ním problémy, zeptej se ho jak by to řešil on, rozebírej s ním řešení. Pokud to neděláte, dělejte spolu code review. Říkej mu, co jsi nového objevil. Prostě se s ním bav jako rovný s rovným.
I když to ze začátku možná bude vypadat, že ti nemá co dát, opak je zpravidla pravdou. A druzí (i on) najednou pochopí, že tvůj záběr je mnohem širší a třeba tě docení.
Mimochodem, umění dobře vycházet s lidmi a a efektivně s nimi komunikovat je jeden z nejdůležitějších softskills, které v životě a práci budeš potřebovat. A taky přijdeš na to, že rozumět problému vs. umět ho dobře vysvětlit jsou dvě naprosto rozdílné věci, kde ta druhá vyžaduje mnohem hlubší znalosti a je tak o řád náročnější.
Skutečně na tom vydělá? Takže když bude polovinu prac. doby někomu něco vysvětlovat a jeho práce bude stát, tak na tom vydělá...
Když bude stále mluvit do dubu, který stejně nic moc nepochopí, tak na tom vydělá...
Možná si zlepší rétorické schopnosti, možná si sám pár věcí při tom ujasní, ale skutečně na tom vydělá?
-
Bol som vo firme kde bolo 20 programatorov z toho traja vedeli ako tak programovat. Ostatni boli bud vs studenti alebo cerstvi absolventi a programovali aby vysledok nejako fungoval. pouzivali sa tam 15 rokov stare technologie (ASP.NET Web forms, WinForms, SVN) vsade spagetti kod zmixovany s SQLkami, jednemu kolegovi som raz poZrel na monitor a vidim podmienky zanorene do 10 urovni.
To ze ten kod nebude znovupouzitelny a udrzovatelny uz nikoho netrapilo, testovat sme netestovali. Sefa trapilo iba to aby to bolo co najskor hotove ajtak sme posuvali terminy a na aplikacii ktora mala byt hotova za 3 mesiace sme robili 2 roky. Sef bol sice technicky zdatny, ale len do takej miery ze do vsetkeho mudroval, nerozumel co je dry, kiss, viacvrastvova architektura co je to konzistencia dat v DB (takze nas nutil vytvarat v DB duplicitne stlpce a podobne).
Ale plat bol celkom dobry (na tu dobu) tak bol kazdy ticho.
-
To je lopatí přístup. Pokud s něčím nesouhlasím, tak se ozvu. Pokud není žádná odezva, tak buď vyhodím lopaty a nebo nechám lopatí firmu být.
Přesně ty lopaty, které jsou zticha, vychovává dnešní školství. Hlavně pracovat pro zahraniční otrokáře a být zticha.
-
Ono není až tak velké neštěstí, když je kolega neschopný, ale ví, že je neschopný, chce se něčemu přiučit a do toho, čemu ještě nerozumí, nešťourá.
Horší je, když si myslí, že danému problému taky rozumí a třeba z titulu své funkce do problému zasahuje.
Nejsem programátor. Po škole jsem nastoupil do vývoje v jedné Tesle, měl jsem štěstí, že tam byli mladí schopní kluci i na pozicích nižších vedoucích, já jsem jim mohl koukat přes rameno a hodně jsem se tam naučil. Když po plyšáku Tesly šly pod kytky, uchytil jsem se v konstrukci jedné firmy se strojírenským zaměřením co své výrobky chtěly zdokonalit nějakou elektronikou. Dokud tomu nikdo jiný nerozuměl, šlo to. Když jsem se rozhlédl, konstatoval jsem, že pro vlastní vývoj a výrobu elektroniky ta firma nemá předpoklady, našel jsem firmu co se vývoje a výroby úspěšně zhostila. Pak bylo potřeba vyvíjet další zařízení a to už se mnozí začali domnívat, že tomu taky rozumějí a začali se mi do toho plést.
Tak třeba dávám do placu historku: Koketovali jsme s jednou elektronickou firmou, dostali jsme vzorek na vyzkoušení, měl jsem k tomu připomínku, považoval jsem ji za dost závažnou a chtěl jsem ji projednat s řešiteli, až se u nás objeví. Když se objevili, vzali si je do parády naši moudří a řešili s nimi důležitý problém, jak velká písmenka mají být na desce plošného spoje, Já jsem okouněl kolem a když jsem viděl, že na mou připomínku se nedostane, tak jsem si řekl, že s takovým přístupem se to do výroby nedostane a vy$ral jsem se na to. A taky že se to do výroby nedostalo.
Těm co si myslí, že rozumějí elektronice: Mezi tím, když si někdo ubastlí automatický splachovač do kadibudky na své chalupě a když zavádí do hromadné výroby elektroniku co se dostane k zákazníkům, třeba i zahraničním, je dost velký rozdíl.
-
není to ironie? Čím je člověk ve svém oboru lepší, tím větší množství "neschopných" lidí kolem sebe má. Vždy bude někdo horší, kdo z tvého pohledu tě brzdí a nedává to. Ty jsi buď solitér, který na všem dělá sám nebo jsi týmový hráč a těm méně schopným se věnuje.
Volba je na tobě, tvůj kolega v tom je nevině a z mého pohledu bys měl být rád, že ho práce baví a věří si v ní.
-
Přesně tak.
Ale nelíbí se mi ten tvůj závěr. Spíše by to mělo být tak, že společnost odděluje lopaty od vývojářů. Takže bys měl školy pro lopaty třeba zdarma (dnešní VŠ) a pak elitní školy pro vývojáře. Tým by byl pak postaven z vývojářů a lopaty můžou třeba dělat něco nenáročného. Není dobré dávat dohromady dobré lidi s průměrnými. Průměrní můžou být rádi, že jiní posouvají hranice a moc neobtěžovat.
-
Pro neschopného všichni neschopní. Podle dobrého návodu dokáže pracovat každý. Na to jsou všichni schopní dost.
Ivánek zase jako mimoň. Ostatně jako vždy.
1. Nikde nepsal, že jsou podle něj všichni neschopní. Psal o jedno konkrétním člověku, ne, že jsou neschopní všichni.
2. Nesmíš, Ivane, soudit každého podle sebe ;-)
No nesmíte to brát tak doslovně, mělo to znamenat něco jako biblické, nesuď a nebudeš souzen :-)))
-
Aneb lopatí přístup. Vím, že sám nic neumím, tak radši nikomu nic neříkám. A kde máš lidi, kteří opravdu něco umí?
-
a že ti to vadí ... tak ho prostě uč, tím zabiješ čas, šéf bude spokojenej, ty budeš za druhýho anděla Gabriela a všichni budou happy.
Pamatuj, čím víc času vykážeš jeho výukou, tím míň budeš muset kmitat chňapadlama.
-
Alespoň vidíš, jaké je to mít za kolegu zboje. Technické myšlení žádné, ale myslí si, že znalosti z něj dělají někoho použitelného.
Lopaty se rovnou vyhazují, takže šéfa se zeptej. Pokud bude povídat nesmysly, tak ho pošli do hajzlu a uvidíš. Rozhodně tam neztrácej čas. Pokud jsi programoval od dětství, tak nebudeš žádná lopata a nepatříš do běžných firem.
miluju vzdy kdyz ctu silu tveho technickeho mysleni! rozhodne pokracuj v tom co delas - a nikdy se neohlizej! (radeji)
(https://1gr.cz/fotky/idnes/14/092/cl6/JBS55f7ab_vp.png)
di si s tim obrázkem do píči
-
Zkuste se zamyslet, zda se nejedná o průpravu na Vaše povýšení. Jako šéf budete zodpovídat za výkony podobných individuí. Chce to zacházet s nimi jako s dětmi. Ale dost možná tomu tak není.
Hm, to by mohl zkusit. Naplacat prdel a bez vecernicku na kute.
-
Lopaty se rovnou vyhazují, ....
Konecne doslo na lopaty. Trvalo to jen zhruba 12 hodin.
-
Treba to brat tak, ze ste tim, a ten tim ma dosiahnut nejaky vysledok. To, ci on podava dostatocny vykon je rozhodnutie vasho nadriadeneho. Ty sa snaz svoju pracu spravit dobre a jemu ludsky a odborne pomoct. Ak mas pocit, ze nieco nespravil dobre, tak mu povedz racionalne a bez emocii, v com je podla teba problem a ako by sa to dalo lepsie. V normalnom kolektive si kolegovia aj nadriadeni urcite vsimnu, kto je sikovnejsi. Je celkom mozne, ze radu nepochopi, lebo niektore dobre rady pochopi clovek az na zaklade vlastnych skusenosti, ale to je normalne.
-
Treba to brat tak, ze ste tim, a ten tim ma dosiahnut nejaky vysledok. To, ci on podava dostatocny vykon je rozhodnutie vasho nadriadeneho. Ty sa snaz svoju pracu spravit dobre a jemu ludsky a odborne pomoct. Ak mas pocit, ze nieco nespravil dobre, tak mu povedz racionalne a bez emocii, v com je podla teba problem a ako by sa to dalo lepsie. V normalnom kolektive si kolegovia aj nadriadeni urcite vsimnu, kto je sikovnejsi. Je celkom mozne, ze radu nepochopi, lebo niektore dobre rady pochopi clovek az na zaklade vlastnych skusenosti, ale to je normalne.
Problém těch, co programují od základní školy často je, že sežrali Šalamounovo hovno :-))) A mnohdy už jsou opotřebovaní a nejsou schopni se naučit nic nového. Trochu pokory nikomu nezaškodí, a podle ní poznáte mistra. Autoritu mistra dělají jeho učedníci, ne on sám :-)))
-
Aneb další nesmysl.
Programování od základní školy je pouze nutná podmínka pro to být nejlepší. Takže pokud je pro tebe lepší lopata, která nic neumí a nikdy nebude umět, tak ti stačí i někdo, kdo začal ve 20. Opotřebování u teoretického oboru? Tohle není kasa, kterou asi znáš moc dobře.
Pokora před lopatou není na místě.
-
Aneb další nesmysl.
Programování od základní školy je pouze nutná podmínka pro to být nejlepší. Takže pokud je pro tebe lepší lopata, která nic neumí a nikdy nebude umět, tak ti stačí i někdo, kdo začal ve 20. Opotřebování u teoretického oboru? Tohle není kasa, kterou asi znáš moc dobře.
Pokora před lopatou není na místě.
Blabol. Vim o nekolika lidech, ktery by tezko nekdo se zdravym rozumem mohl nazvat lopatou a od zakladky neprogramovali. Mam jmenovat?
-
Ano. Tak pokud třeba dělali matiku, tak je tu šance, že budou pořád dobří. Problém je v tom, že pokud děláš matiku třeba od 10, tak počítač je to první, co ovládneš. Kdokoli jiný nemá moc šanci si vybudovat kvalitní myšlení. Čím to teda rozvinuli oni před 20?
-
Programming and mathematics became Torvalds' passions. His father's efforts to interest him in sports, girls and other social activities were in vain, and Torvalds does not hesitate to admit that he had little talent for or interest in such pursuits.
8)
-
Stallman was born to Alice Lippman, a school teacher, and Daniel Stallman, a printing press broker, in 1953 in New York City. He was interested in computers at a young age; when Stallman was a pre-teen at a summer camp, he read manuals for the IBM 7094.[8] From 1967 to 1969, Stallman attended a Columbia University Saturday program for high school students.[8] Stallman was also a volunteer laboratory assistant in the biology department at Rockefeller University. Although he was interested in mathematics and physics, his teaching professor at Rockefeller thought he showed promise as a biologist.[9]
Asi to nebudou náhody...
-
... nechápu jak moch vystudovat IT VŠ a neumět ani pšouk z IT. To je divný. Každopádně když má VŠ, tak idiot nebude, jde jen o to, že naučit se něco nového zabere čas. Pokud nikdy neprogramoval (neboli začíná od nuly) tak naučit se základy programování zabere cca 300hodin. t.j. 3 měsíce, ale teprve až po cca 18 měsících seš opravdu k "něčemu". Tak to je. Když sem chodil na VŠ, tak tu nebyl internet a počítač na koleji měl málokdo - spíš to bylo raritní. PC tehdy stálo 40tisíc - ve starých penězích. Plat 4000Kč. A byly ty lidi idioti ? Ne, určitě ne. Vsadim se, že kdyby byl tehdy někdo zasíťoval koleje třeba na cvut/vut/zcu tak by google/facebook/instagram vzniknul už tehdy v čr. Tím jsem si stoprocentně jist.
No to je stejné, jako když vysokoškolák napíše bez toho aby spáchal sebevraždu, slovo „moch“.
-
Ano. Tak pokud třeba dělali matiku, tak je tu šance, že budou pořád dobří. Problém je v tom, že pokud děláš matiku třeba od 10, tak počítač je to první, co ovládneš. Kdokoli jiný nemá moc šanci si vybudovat kvalitní myšlení. Čím to teda rozvinuli oni před 20?
Musi to bejt zrovna ta matika, nebo staci treba anesteziologie?
-
No tady by se spis hodila psychiatrie...
-
Ano. Tak pokud třeba dělali matiku, tak je tu šance, že budou pořád dobří. Problém je v tom, že pokud děláš matiku třeba od 10, tak počítač je to první, co ovládneš. Kdokoli jiný nemá moc šanci si vybudovat kvalitní myšlení. Čím to teda rozvinuli oni před 20?
Musi to bejt zrovna ta matika, nebo staci treba anesteziologie?
Anesteziologie je proti matice píčovina. To rovnou můžeš zkusit historii. A nebo v kombinaci s matikou. Prostě matika je základ a kdo ji nemá rád, to je jasná lopata. Plno lidí, kteří tvrdí, že ji mají rádi, jsou také lopaty, protože se to jen mechanicky učí nazpaměť jako třeba zboj. To je k ničemu a nemá to s matikou nic společného. Na doktorát to ale u nás stačí.
-
Ano. Tak pokud třeba dělali matiku, tak je tu šance, že budou pořád dobří. Problém je v tom, že pokud děláš matiku třeba od 10, tak počítač je to první, co ovládneš. Kdokoli jiný nemá moc šanci si vybudovat kvalitní myšlení. Čím to teda rozvinuli oni před 20?
Musi to bejt zrovna ta matika, nebo staci treba anesteziologie?
Anesteziologie je proti matice píčovina. To rovnou můžeš zkusit historii. A nebo v kombinaci s matikou. Prostě matika je základ a kdo ji nemá rád, to je jasná lopata. Plno lidí, kteří tvrdí, že ji mají rádi, jsou také lopaty, protože se to jen mechanicky učí nazpaměť jako třeba zboj. To je k ničemu a nemá to s matikou nic společného. Na doktorát to ale u nás stačí.
Odbihas od tematu jak naka lopata. Rikal jsi, ze programovat od 10 let je podminka nutna pro to aby clovek nebyl lopata. Ja tvrdim, ze vim o programatorech nelopatach, kteri neprogramovali od svych deseti, tudiz to vypada ze tve tvrzeni neni pravdive. Primichal jsi do toho jeste novou podminku, s matematikem. Ja si rikam, sice mimo, ale ne uplne blby. Tak jsem vytah anesteziologa (ck). A ty meles neco co s puvodni diskuzi ani okrajove nesouvisi (je lepsi odbornik matematik, nebo anesteziolog). Proc?
-
Ti říkám, že když Stallman se narodil v roce 53, tak je blbost, abys dnes byl matematik a nebyl vývojář. Takže tvoje podmínky nejsou reálné.
Proč jsem to vytáhl?
Nebo proč je matematika lepší než nějaké pavědy?
-
Blabol. Vim o nekolika lidech, ktery by tezko nekdo se zdravym rozumem mohl nazvat lopatou a od zakladky neprogramovali. Mam jmenovat?
To je putna. Na javamana nemaji, protoze on programoval uz od jesli, mozna uz i doma, v pauzach mezi kojenim a vymenou posranych plen.
-
Matiku od 10? To jsi pekne zpozdeny... ja myslel, ze s matikou se zacina v materske skolce
-
Ti říkám, že když Stallman se narodil v roce 53, tak je blbost, abys dnes byl matematik a nebyl vývojář. Takže tvoje podmínky nejsou reálné.
Takze musi dobry programator programovat od svych desiti let nebo ne? A propos nebavime se o mych podminkach ale o tvych, konkretne to tvoje snadno rozporovatelne tvrzeni o programovani od deseti.
Proč jsem to vytáhl?
Nebo proč je matematika lepší než nějaké pavědy?
O tom, ktera (pa)veda je lepsi nez jina ale rec neni a nebyla, takze si mimo.
Ano. Tak pokud třeba dělali matiku, tak je tu šance, že budou pořád dobří. Problém je v tom, že pokud děláš matiku třeba od 10, tak počítač je to první, co ovládneš. Kdokoli jiný nemá moc šanci si vybudovat kvalitní myšlení. Čím to teda rozvinuli oni před 20?
Musi to bejt zrovna ta matika, nebo staci treba anesteziologie?
Anesteziologie je proti matice píčovina. To rovnou můžeš zkusit historii. A nebo v kombinaci s matikou. Prostě matika je základ a kdo ji nemá rád, to je jasná lopata. Plno lidí, kteří tvrdí, že ji mají rádi, jsou také lopaty, protože se to jen mechanicky učí nazpaměť jako třeba zboj. To je k ničemu a nemá to s matikou nic společného. Na doktorát to ale u nás stačí.
-
Tak určitě, aby měl trénink, který potom použije. A bavíme se o podmínkách všech. Pokud dnes někdo dělá matiku, tak automaticky i programuje. Lopata nedělá ani jedno. Nejde přesně o 10 let. Můžeš začít v 7, ale i třeba ve 13. Jde o to, že prostě už na střední umíš dobře programovat a používáš VŠ matiku, protože bez ní to moc nejde.
Takže o čem je řeč?
-
Matiku od 10? To jsi pekne zpozdeny... ja myslel, ze s matikou se zacina v materske skolce
Javaman delal univerzitni matiku uz ve trech letech. Proto je dneska tak dobry odbornik za ctvrt mega.
-
Tak určitě, aby měl trénink, který potom použije. A bavíme se o podmínkách všech. Pokud dnes někdo dělá matiku, tak automaticky i programuje. Lopata nedělá ani jedno. Nejde přesně o 10 let. Můžeš začít v 7, ale i třeba ve 13. Jde o to, že prostě už na střední umíš dobře programovat a používáš VŠ matiku, protože bez ní to moc nejde.
Takže o čem je řeč?
rec je o tom ze si nemocny :(
-
OK, lopaty, můžete někdo začít mluvit trochu k věci? Nejde o mě, ani nejde o lopaty tady. Prostě normální diskuze, jestli je možné nebýt lopatou, když začnete extrémně pozdě s vývojem. Evidentně to nejde.
Tazatel lopata asi nebude, a proto má problém s lopatou v práci. Ten problém bude mít skoro všude, protože lopat je většina. Radit mu, že má vydržet? Přesně naopak, lopatu vyhodit a sám se dál rozvíjet.
-
A co takhle mu to nerikat pred ostatnima, ale mezi ctyrma ocima? A muzes mu k tomu zadat seznam studijniho materialu. Kdyz uvazujes o odchodu, muze ti byt jedno, jak to dopadne. Jestli za neco stoji, tak na sobe makne. V opacnem pripade odejit muzes vzdycky.
+1
-
OK, lopaty, můžete někdo začít mluvit trochu k věci? Nejde o mě, ani nejde o lopaty tady. Prostě normální diskuze, jestli je možné nebýt lopatou, když začnete extrémně pozdě s vývojem. Evidentně to nejde.
Jsem porad nepochopil ten rozdil mezi lopatou a vyvojarem, asi to bude tim, ze programuji az od 12, ale mozna mam k dobru matematickou tridu od desiti. V kazdym, jak to se pozna vyvojar od lopaty ? Ma to neco spolecneho s pojidaci kolacu ?
-
Tak trochu to přeháním tady. Ale prostě mi vadí potkávat v práci lidi, kteří programují jen pro peníze a začali s tím až na VŠ, protože jim to prostě někdo nacpal. Na tu VŠ šli, protože je to dobré a teda zkusej ty počítače. Tak 90 % vyvíjet neumí a akorát dělají paskvily. Takže to moje rozdělení by to mělo tak nějak kopírovat. Jenže všichni se v práci tváří, že to umí. Pak z toho lezou šílené věci jako vývoj bez testů, bez plánování, bez porad, atd. Je to zlý. A tady jich je taky hromada.
Souvisejí s tím požadavky na vývojáře. Většinou jsou to lopatí nesmysly, které s vývojem nic společného nemají. Jako třeba ta doména. Doména je vývojáři ukradená, on umí řešit cokoli.
-
Jsem porad nepochopil ten rozdil mezi lopatou a vyvojarem, asi to bude tim, ze programuji az od 12, ale mozna mam k dobru matematickou tridu od desiti. V kazdym, jak to se pozna vyvojar od lopaty ? Ma to neco spolecneho s pojidaci kolacu ?
To máš jednoduché:
if (programuje_v_necem_jinem_nez_v_jave ||
mysli_si_ze_java_neni_na_vsecho ||
dokaze_pracovat_v_tymu ||
neprogramuje_od_10_let ||
nedela_matiku_od_5_let ||
ma_vysokou_skolu ||
nema_poruchu_osobnosti ||
bavi_se_s_holkama ||
holky_se_bavi_s_nim)
{
System.out.println("je to lopata");
}
-
Ale prostě mi vadí potkávat v práci lidi, kteří programují jen pro peníze a začali s tím až na VŠ, ...
Promin, netusil jsem, z ty programujes pro dobro lidstva.
Pak z toho lezou šílené věci jako vývoj bez testů, bez plánování, bez porad, atd. Je to zlý. A tady jich je taky hromada.
Jak si to ta firma zavedla, tak to ma. Asi by potrebovali spis lepsiho vedouciho tymu, nez vyvojare.
-
Spíš
if (name != "javaman")
{
System.out.println("je to lopata");
}
-
Tak určitě, aby měl trénink, který potom použije. A bavíme se o podmínkách všech. Pokud dnes někdo dělá matiku, tak automaticky i programuje. Lopata nedělá ani jedno. Nejde přesně o 10 let. Můžeš začít v 7, ale i třeba ve 13. Jde o to, že prostě už na střední umíš dobře programovat a používáš VŠ matiku, protože bez ní to moc nejde.
Takže o čem je řeč?
Uz me to prestalo to tvoje prekrucovani bavit, takhle se k "pravdepodobnosti" nikdy nedoberem.
-
Tak asi je potřeba nasadit lopatí styl.
Takže ano, vždy je potřeba programovat už na základce, abys nebyl lopata. Ukaž nám ty tvoje lopaty, které to tak neměly a zároveň řekni, jak chceš dokázat, že nejsou lopaty. Čiste teoreticky samozřejmě. Nebo proč myslíš, že nejsou lopaty, atd.
-
Já bych na druhou stranu chtěl vidět DŮKAZ LOPATOVOSTI místo kreténských keců, co? Nemáš? Tak drž piču a krok :P
-
Tak si tu přečti svoje příspěvky. Lepší důkaz asi nenajdeme 8)
-
javamane, konecne som ta nasiel!
(http://www.sunfilm.is/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/3/8/384301B.jpg)
-
Ano. Tak pokud třeba dělali matiku, tak je tu šance, že budou pořád dobří. Problém je v tom, že pokud děláš matiku třeba od 10, tak počítač je to první, co ovládneš. Kdokoli jiný nemá moc šanci si vybudovat kvalitní myšlení. Čím to teda rozvinuli oni před 20?
Kvalitní myšlení buduje četba románů, kvalitní literatury. Mentální vizualizace neznámých světů a prostředí. Matematika. Taky poslech hudby. Rozhodně ne programování. Ale komu není dáno, v apatyce nekoupí. Programovat třeba od 10 může, na programování není nic složitého. A za posledních 40 let k žádným převratným změnám v programování nedošlo. V 90. letech bylo objeveno pár do té doby neznámých algoritmů. Jinak vše podstatné bylo prakticky funkční už v 70. letech. Jen hw bylo slabší a to kladlo důraz na jiné aspekty programování.
-
Tady už je to opravdu jak v ústavu. Zase si dám tak na čtvrt roku od rootu pauzu. Posledně mě nalomily clockovy neomarxistické výšplechty jako seriál na pokračování(!) a současný stav diskuzí je taková poslední kapka. Tak zase někdy příště.
-
Jasně, čtení z tebe udělá kinga :D OMG. Když to je tak jednoduché, proč to teda děti nedělají a proč se to lemplové učí až na VŠ? Proč se pořád říká, že je nedostatek dobrých vývojářů, když se to naučí každý? Kámo, máš tam zase díry jako obvykle.
Tady už je to opravdu jak v ústavu. Zase si dám tak na čtvrt roku od rootu pauzu. Posledně mě nalomily clockovy neomarxistické výšplechty jako seriál na pokračování(!) a současný stav diskuzí je taková poslední kapka. Tak zase někdy příště.
Budeš nám chybět a pěkně si nám to ukázal 8)
-
Jasně, čtení z tebe udělá kinga :D OMG. Když to je tak jednoduché, proč to teda děti nedělají a proč se to lemplové učí až na VŠ? Proč se pořád říká, že je nedostatek dobrých vývojářů, když se to naučí každý? Kámo, máš tam zase díry jako obvykle.
Tady už je to opravdu jak v ústavu. Zase si dám tak na čtvrt roku od rootu pauzu. Posledně mě nalomily clockovy neomarxistické výšplechty jako seriál na pokračování(!) a současný stav diskuzí je taková poslední kapka. Tak zase někdy příště.
Budeš nám chybět a pěkně si nám to ukázal 8)
Ano čtení z vás udělá kinga. Samotné programování ne. Chcete-li něco napsat, musíte mít co.
-
Ano. Tak pokud třeba dělali matiku, tak je tu šance, že budou pořád dobří. Problém je v tom, že pokud děláš matiku třeba od 10, tak počítač je to první, co ovládneš. Kdokoli jiný nemá moc šanci si vybudovat kvalitní myšlení. Čím to teda rozvinuli oni před 20?
Kvalitní myšlení buduje četba románů, kvalitní literatury. Mentální vizualizace neznámých světů a prostředí. Matematika. Taky poslech hudby. Rozhodně ne programování. Ale komu není dáno, v apatyce nekoupí. Programovat třeba od 10 může, na programování není nic složitého. A za posledních 40 let k žádným převratným změnám v programování nedošlo. V 90. letech bylo objeveno pár do té doby neznámých algoritmů. Jinak vše podstatné bylo prakticky funkční už v 70. letech. Jen hw bylo slabší a to kladlo důraz na jiné aspekty programování.
Ono to programování s matikou souvisí. I když na Z80 jsem měl problémy celkem nematematické, ale to mi bylo asi osm.
-
V 90. letech bylo objeveno pár do té doby neznámých algoritmů.
Psinezni je, ze par algoritmu vzniklo jeste davno pred pocitaci a treba pan Gauss vymyslel algoritmus pro vypocet dne, na ktery pripadnou Velikonoce v danem roce. A pokud se nepletu tak vime, ze ten algoritmus funguje, akorat nevime jak.
-
Jasně, čtení z tebe udělá kinga :D OMG. Když to je tak jednoduché, proč to teda děti nedělají a proč se to lemplové učí až na VŠ? Proč se pořád říká, že je nedostatek dobrých vývojářů, když se to naučí každý? Kámo, máš tam zase díry jako obvykle.
Treba proto, ze lidi dnes skoro nectou? Cteni rozviji predstavivost a programator bez predstavivosti muze leda tak delat tu tvoji oblibenou lopatu.
-
A co tak si extremni programovani aneb parove programovani... pri tom se ten clovek pripadne neco nauci a navic mu hned dojde kde nestiha a je to i jasna informace pro sefa ;) My ho pouzivame zcela bezne... lidi kteri v tomto nestihaji jsou odejiti
-
A co tak si extremni programovani aneb parove programovani... pri tom se ten clovek pripadne neco nauci a navic mu hned dojde kde nestiha a je to i jasna informace pro sefa ;) My ho pouzivame zcela bezne... lidi kteri v tomto nestihaji jsou odejiti
tak to musite byt parta fajn lidi
-
tak to musite byt parta fajn lidi
My nejsme parta my jsme programatori... partu muzem delat v hospode ale ne pri programovani ;)
-
Psinezni je, ze par algoritmu vzniklo jeste davno pred pocitaci a treba pan Gauss vymyslel algoritmus pro vypocet dne, na ktery pripadnou Velikonoce v danem roce. A pokud se nepletu tak vime, ze ten algoritmus funguje, akorat nevime jak.
Víme, jak funguje, třeba na Wikipedii je to vysvětlené (včetně toho, že ten algoritmus několikrát upravil, protože obsahoval chyby), navíc víme, že bude fungovat jen několik století
-
tak to musite byt parta fajn lidi
My nejsme parta my jsme programatori... partu muzem delat v hospode ale ne pri programovani ;)
:) ok - sounds fair
-
A co tak si extremni programovani aneb parove programovani... pri tom se ten clovek pripadne neco nauci a navic mu hned dojde kde nestiha a je to i jasna informace pro sefa ;) My ho pouzivame zcela bezne... lidi kteri v tomto nestihaji jsou odejiti
Tak to musíte být pěkné lopaty, protože pokud ses toho nevšiml, tak každý dělá trochu jinak. Vy si hledáte neschopné lopaty, které jsou stejné jako vy. Pak z toho i plyne, že nejste parta. Spolupracovat s někým, kdo není parťák, pro mě nemá žádný smysl. Alespoň dobré znát další lopatí kritérium pro výběr.
Ano. Tak pokud třeba dělali matiku, tak je tu šance, že budou pořád dobří. Problém je v tom, že pokud děláš matiku třeba od 10, tak počítač je to první, co ovládneš. Kdokoli jiný nemá moc šanci si vybudovat kvalitní myšlení. Čím to teda rozvinuli oni před 20?
Kvalitní myšlení buduje četba románů, kvalitní literatury. Mentální vizualizace neznámých světů a prostředí. Matematika. Taky poslech hudby. Rozhodně ne programování. Ale komu není dáno, v apatyce nekoupí. Programovat třeba od 10 může, na programování není nic složitého. A za posledních 40 let k žádným převratným změnám v programování nedošlo. V 90. letech bylo objeveno pár do té doby neznámých algoritmů. Jinak vše podstatné bylo prakticky funkční už v 70. letech. Jen hw bylo slabší a to kladlo důraz na jiné aspekty programování.
Ono to programování s matikou souvisí. I když na Z80 jsem měl problémy celkem nematematické, ale to mi bylo asi osm.
Vidíš, tak ani začít brzy nic nemusí znamenat.
-
Museli jste někdy spolupracovat s neschopnym kolegou?
Ne s javamanem ani jeho lopatou jsem nepracoval ;D
-
Ano. Tak pokud třeba dělali matiku, tak je tu šance, že budou pořád dobří. Problém je v tom, že pokud děláš matiku třeba od 10, tak počítač je to první, co ovládneš. Kdokoli jiný nemá moc šanci si vybudovat kvalitní myšlení. Čím to teda rozvinuli oni před 20?
Kvalitní myšlení buduje četba románů, kvalitní literatury. Mentální vizualizace neznámých světů a prostředí. Matematika. Taky poslech hudby. Rozhodně ne programování. Ale komu není dáno, v apatyce nekoupí. Programovat třeba od 10 může, na programování není nic složitého. A za posledních 40 let k žádným převratným změnám v programování nedošlo. V 90. letech bylo objeveno pár do té doby neznámých algoritmů. Jinak vše podstatné bylo prakticky funkční už v 70. letech. Jen hw bylo slabší a to kladlo důraz na jiné aspekty programování.
Ono to programování s matikou souvisí. I když na Z80 jsem měl problémy celkem nematematické, ale to mi bylo asi osm.
Vidíš, tak ani začít brzy nic nemusí znamenat.
[/quote]
mno podivej - normalne se to delalo tak ze by te nekdo prehnul pres koleno a dal ti poradne nazadek tak ze si dva dny nesednes - zakaz internetu na rok - dneska se doporucuje zajit si k panu doktorovi ...
-
Kvalitní myšlení buduje četba románů, kvalitní literatury.
Například Bible, viď, bote :P
-
Tak on psal o kvalitní literatuře... Bible je z literárního hlediska dno a z toho obsahového, no, taky se to dost blíží hovnu.
-
Kvalitní myšlení buduje četba románů, kvalitní literatury.
Například Bible, viď, bote :P
Určitě, to je kvalitní literatura, bez toho se žádný evropský vzdělanec neobejde, a nebo Muže bez vlastností od Roberta Musila, nebo Epos o Gilgamešovi, nebo chce-li někdo poznat čínskou kulturu, tak třeba Sen o Červeném domě. Chce-li se někdo něco dozvědět o psychologii, tak jednoznačně doporučuji Prousta :-)))
Co byste doporučil vy?
-
Tak on psal o kvalitní literatuře... Bible je z literárního hlediska dno a z toho obsahového, no, taky se to dost blíží hovnu.
Český intelektuál je často buran, však to píšu jinde :-))) Co není dno? Ullysses? Nebo snad Finnegan Wake? Nebo snad něco od Eicha?
-
nebo Epos o Gilgamešovi,
No, takže když si člověk nastuduje tuhle a další pohádky zaniklých národů, které Židé ve starověku napadli, vydrancovali, zotročili, případně vyhladili, tak má Starý zákon v podstatě nastudovaný, no a ten Nový stojí stejně za hovno ;D
Aktuálně bych ke studiu doporučil Karla Čapka, zejména Válku s mloky a Továrnu na absolutno.
-
Bohužel kvůli práci nemám na knihy moc času, ale před nějakou dobou jsem dočetl třeba Kmen Andromeda, TO, nebo Atlas mraků a všechny bych určitě doporučil.
-
nebo Epos o Gilgamešovi,
No, takže když si člověk nastuduje tuhle a další pohádky zaniklých národů, které Židé ve starověku napadli, vydrancovali, zotročili, případně vyhladili, tak má Starý zákon v podstatě nastudovaný, no a ten Nový stojí stejně za hovno ;D
Aktuálně bych ke studiu doporučil Karla Čapka, zejména Válku s mloky a Továrnu na absolutno.
No poměrně tradiční výběr, ale není to špatná volba, něco podobného, ale aktuálnějšího je od Burgesse 1985.
-
Tak on psal o kvalitní literatuře... Bible je z literárního hlediska dno a z toho obsahového, no, taky se to dost blíží hovnu.
Český intelektuál je často buran, však to píšu jinde :-))) Co není dno? Ullysses? Nebo snad Finnegan Wake? Nebo snad něco od Eicha?
Finnegans Wake formuje myšlení? By mě zajímalo jak...
-
Bohužel kvůli práci nemám na knihy moc času, ale před nějakou dobou jsem dočetl třeba Kmen Andromeda, TO, nebo Atlas mraků a všechny bych určitě doporučil.
No aspoň to. Řekl bych, že máte navíc. Kmen Andromeda je lepší jako film.
-
nebo Epos o Gilgamešovi,
No, takže když si člověk nastuduje tuhle a další pohádky zaniklých národů, které Židé ve starověku napadli, vydrancovali, zotročili, případně vyhladili, tak má Starý zákon v podstatě nastudovaný, no a ten Nový stojí stejně za hovno ;D
Aktuálně bych ke studiu doporučil Karla Čapka, zejména Válku s mloky a Továrnu na absolutno.
Orwell
-
Pak máte něco umět, když čtete takové blbosti :-\
-
Pak máte něco umět, když čtete takové blbosti :-\
zmlkni idiote :)
-
javaman()
Nie celkom ti rozumiem. Vacsine tu nadavas do "lopat", ale pritom si sam das do nicku konkretny jazyk. Normalny vyvojar pouziva pre nejaky konkretny projekt taky jazyk, ktory na ten projekt najviac sedi z mnohych hladisk. Tak, ako sa neprogramuju mikrokontrolery v Jave, tak nebude clovek pisat web v C++. Z toho vyplyva, ze uz podla nicku si obycajna javovska lopata a nie vyvojar. ;)
A ked chces rypat do mna, smelo do toho, programujem od zakladnej skoly, navstevoval som matematicku triedu a pracujem na vyvoji SW pre medicinske zariadenia, kde je maximalny doraz na kvalitu a bezpecnost kodu. Takze asi nebudem nejaky lopatovy lepic kodu viazany na jazyk, ako ty. :D
-
nebo Epos o Gilgamešovi,
No, takže když si člověk nastuduje tuhle a další pohádky zaniklých národů, které Židé ve starověku napadli, vydrancovali, zotročili, případně vyhladili, tak má Starý zákon v podstatě nastudovaný, no a ten Nový stojí stejně za hovno ;D
Aktuálně bych ke studiu doporučil Karla Čapka, zejména Válku s mloky a Továrnu na absolutno.
Orwell
To je dobrý tip, někdy si tu připadám jak na farmě zvířat.
-
Pak máte něco umět, když čtete takové blbosti :-\
Umři, prosím.
-
Takze asi nebudem nejaky lopatovy lepic kodu viazany na jazyk, ako ty. :D
Pro myslíš? Myslím, proč si myslíš, nejsi lopata. A že nebudeme stejní, to bych také tipoval 8)
-
Bohužel kvůli práci nemám na knihy moc času, ale před nějakou dobou jsem dočetl třeba Kmen Andromeda, TO, nebo Atlas mraků a všechny bych určitě doporučil.
No aspoň to. Řekl bych, že máte navíc. Kmen Andromeda je lepší jako film.
Film z jednasedmdesátého byl proti knize dost slabý, ten nový jsem neviděl ale podle hodnocení je to sračka. Televizní sračka. Na americké televizní filmy se dalo koukat tak do konce osmdesátých let, pak upadly.
-
Ano. Tak pokud třeba dělali matiku, tak je tu šance, že budou pořád dobří. Problém je v tom, že pokud děláš matiku třeba od 10, tak počítač je to první, co ovládneš. Kdokoli jiný nemá moc šanci si vybudovat kvalitní myšlení. Čím to teda rozvinuli oni před 20?
Kvalitní myšlení buduje četba románů, kvalitní literatury. Mentální vizualizace neznámých světů a prostředí. Matematika. Taky poslech hudby. Rozhodně ne programování. Ale komu není dáno, v apatyce nekoupí. Programovat třeba od 10 může, na programování není nic složitého. A za posledních 40 let k žádným převratným změnám v programování nedošlo. V 90. letech bylo objeveno pár do té doby neznámých algoritmů. Jinak vše podstatné bylo prakticky funkční už v 70. letech. Jen hw bylo slabší a to kladlo důraz na jiné aspekty programování.
Takže konzumace cizích produktů buduje myšlení, zatímco vymýšlení vlastních produktů, světů, příběhů - programování her - myšlení nerozvíjí. Mentální vizualizace toku programu, průběh výpočtu algoritmu, vidět kód dynamicky, to nijak myšlení nezlepšuje.
Ano čtení z vás udělá kinga. Samotné programování ne. Chcete-li něco napsat, musíte mít co.
Čtení z tebe udělá maximálně tak opakovače cizích myšlenek.
Chcete-li něco napsat, musíte mít co. - S tim se dá souhlasit. Ale to s čtením až tak nesouvisí. V prvé řadě musím mít svůj vlastní nápad nebo nějaký příběh, který jsem prožil a chci o něm referovat. Jenom a pouze čtení ze mě spisovatele neudělá. Spíš naopak. na sobě pozoruji, že konzumace cizího obsahu spíš zabíjí moji vlastní (již tak mizernou) tvořivost.
Ale komu není dáno, v apatyce nekoupí. - A proto je tvůj příspěvek nesmysl. Buď představivost máš nebo nemáš a pak ti nepomůže ani přečtení milionu knih.
Jasně, čtení z tebe udělá kinga :D OMG. Když to je tak jednoduché, proč to teda děti nedělají a proč se to lemplové učí až na VŠ? Proč se pořád říká, že je nedostatek dobrých vývojářů, když se to naučí každý? Kámo, máš tam zase díry jako obvykle.
Treba proto, ze lidi dnes skoro nectou? Cteni rozviji predstavivost a programator bez predstavivosti muze leda tak delat tu tvoji oblibenou lopatu.
I ty Brute?
Podle mě je to s představivostí jak s inteligencí, bu ji mám, nebo ji nemám s tim, že ji mohu během života trošku vytrénovat, ale jen o pár bodů, z dementa se genius nestane i kdyby přečet všechny knihovny na světě. Jak řekl Novej, komu neni dáno, v apatice nekoupí.
A programování rozvíjí představivost samo o sobě.
-
Takže konzumace cizích produktů buduje myšlení, zatímco vymýšlení vlastních produktů, světů, příběhů - programování her - myšlení nerozvíjí. Mentální vizualizace toku programu, průběh výpočtu algoritmu, vidět kód dynamicky, to nijak myšlení nezlepšuje.
Ne. Konzumace cizich produktu ve veky, kdy se mozek silne vyviji, rozviji predstavivost a inteligenci. Ty nasledne poslouzi k tvorbe vlastnich produktu.
I ty Brute?
Ano. Ale vsimni si, ze jsem nenapsal "lopatu", ale "tu tvoji oblibenou lopatu".
Podle mě je to s představivostí jak s inteligencí, bu ji mám, nebo ji nemám s tim, že ji mohu během života trošku vytrénovat, ale jen o pár bodů, z dementa se genius nestane i kdyby přečet všechny knihovny na světě. Jak řekl Novej, komu neni dáno, v apatice nekoupí.
A programování rozvíjí představivost samo o sobě.
Ano, mas nebo nemas. Ale muzes a nemusis rozvinout. Knihy predstavivost rozviji a to mnohem vice, nez filmy. To, co ve filmu vidis, si u knihy musis sam predstavit. Samozrejme, funguje to jen s dobrymi knihami. Jestli jsi treba cetl Verneovky nebo Trosku, kdyz jsi na to mel ten spravny vek, mel bys vedet, o cem mluvim.
-
Ono možná existuje víc druhů představivosti, jako je víc druhů paměti. Představit si děj při čtení knihy mi problémy nedělá, ale představit si něco abstraktního jako vnitřní činnost trošku složitějšího programu, neztratit kontext při odskakování do různých částí, to je pro mě větší oříšek. Trošku se to dá vytrénovat, ale stejně se člověk nedostane přes to, co má napsáno v DNA. Kniha vede člověka za ručičku.
Já třeba mám dodnes rád primitivní - primitivní z hlediska vizuálu, z hlediska hratelnosti je to často opačně - osmibitové hry právě proto, že to člověku dává prostor pro fantazii. To samé platí i pro animované filmy či seriály s jednoduchou grafikou.
-
@Lama: Kdyz nrozvijis predstavivost cetbou v detstvi, nebudes ji rozvijet ani v dospelosti nad nejakym odskakovanim v kodu. Pedstavivost totiz budes mit tak malou, ze nebude co rozvijet. Co se nepouziva, zakrni nebo se nikdy nerozvine. A tezko muzes po prvnacich chtit, aby predstavivost rozvijeli rovnou odskakovanim v kodu. Tim dosahnes leda toho, ze se ani nenauci poradne cist.
-
@Lama: Kdyz nrozvijis predstavivost cetbou v detstvi, nebudes ji rozvijet ani v dospelosti nad nejakym odskakovanim v kodu. Pedstavivost totiz budes mit tak malou, ze nebude co rozvijet. Co se nepouziva, zakrni nebo se nikdy nerozvine. A tezko muzes po prvnacich chtit, aby predstavivost rozvijeli rovnou odskakovanim v kodu. Tim dosahnes leda toho, ze se ani nenauci poradne cist.
Důležitější než představivost je kreativita, a ta se naučit nedá, nicméně i když má někdo kreativní myšlení, potřebuje znalosti, aby měl na čem stavět. Extrémní případ je Einstein a jeho myšlenkové experimenty, který intenzivním přemýšlením o problémech tehdejší fyziky došel k převratným objevům, ovšem bez hlubokého chápání tehdejších poznatků by se nikam nedostal.
-
pre javamana je aj Einstein lopata :)
-
Proč by měl být? Einsteina bych v týmu rád viděl.
Ale jak znám dnešní náboráře, tak by se ho zeptali na pár znalostí a pak mu nabídli 55, protože nemá tolik praxe s konkrétní technologií ;D
-
pre javamana je aj Einstein lopata :)
Einsteinovi by to bylo jedno :)
-
Důležitější než představivost je kreativita, a ta se naučit nedá, ...
Tyhle dve veci jdou jaksi ruku v ruce. Bych chtel videt, jak by fungovala tvorivost bez predstavivosti. Vlastne nechtel, to je prece zname - to jsou sprejeri v ulicich.
Proč by měl být? Einsteina bych v týmu rád viděl.
Ver, ze bys opravdu rad nebyl. Einstein tedy nebyl tak moc tymovy clovek a urcite to nebyl nekdo, kdo by plytval dusevnim usilim na nejake javove algoritmy.
-
Aha, já myslel, že to byla tupá lopata jako všichni tady. Musel by být týmový hráč a chodit přesně na devátou hodinu, protože tak tu chodí každý ;D
Pokud chceš špičku, tak samozřejmě ty lidi nebudou jako lopaty. Týmový hráč obvykle znamená lopata. Prostě pokud stavíš tým z osobností, nemůžeš čekat, že jejich nejoblíbenější zábavou bude společná hospoda po práci.
Javové algoritmy jsou úplně stejně složité jako jakákoli jiná abstraktní disciplína, takže by ho to určitě bavilo.
-
Důležitější než představivost je kreativita, a ta se naučit nedá, ...
Tyhle dve veci jdou jaksi ruku v ruce. Bych chtel videt, jak by fungovala tvorivost bez predstavivosti. Vlastne nechtel, to je prece zname - to jsou sprejeri v ulicich.
Jdou, ale není to to samé. Specielně představivost neimplikuje tvořivost.
-
Javové algoritmy jsou úplně stejně složité jako jakákoli jiná abstraktní disciplína, takže by ho to určitě bavilo.
ja som myslel, ze algoritmy vychadzaju z nejakych matematickych definicii, dokazov a nie z konkretneho jazyka, ktory len danu matematicku definiciu algoritmu implementuje. Ci java algoritmy to su nejake spešl?
-
Tak hlavne algoritmy pouzite v nejake aplikaci, i kdyz jsou slozite, jsou porad dost trivialni zalezitost s myslenkovym pochodem vedoucim ke vzniku nove teorie ve fyzice a matematickeho aparatu pro ni. Algoritmy pro aplikaci udela kazda lepsi javamanova lopata, ale fyzikalni teorie + potrebna matika z ni nikdy nevypadne.
-
Tak určitě ;D Zítra mi naimplementuješ luxusní AI do mé webolopatí aplikace. A klidně to můžeš nasadit rovnou do produkce bez testování. Tak jako to lopaťácky vždy děláváš.
Javové algoritmy jsou úplně stejně složité jako jakákoli jiná abstraktní disciplína, takže by ho to určitě bavilo.
ja som myslel, ze algoritmy vychadzaju z nejakych matematickych definicii, dokazov a nie z konkretneho jazyka, ktory len danu matematicku definiciu algoritmu implementuje. Ci java algoritmy to su nejake spešl?
??? :o
-
Tak hlavne algoritmy pouzite v nejake aplikaci, i kdyz jsou slozite, jsou porad dost trivialni zalezitost s myslenkovym pochodem vedoucim ke vzniku nove teorie ve fyzice a matematickeho aparatu pro ni. Algoritmy pro aplikaci udela kazda lepsi javamanova lopata, ale fyzikalni teorie + potrebna matika z ni nikdy nevypadne.
delas ze sebe blbce. programator vcetne lopat je komoditizovanou verzi navrhu teoretickych nastroju.
to co vedec dela vyzkumnik pri navhu teorie parkrat za obdobi 5-20 let, to dela programator 100x - 1000x denne.
lisi se jedinym: programator pracuje s preddefinovanym svetem predem znamych pravidel ze zadani, kdezto vedec se k tomu poznani musi dopracovat postupne. efektivita prace je srovnatelna pokud programator ma hovorit se zakaznikem, ktery se neumi vyjadrit a zpracovava teprve hruby navrh.
-
programator pracuje s preddefinovanym svetem predem znamych pravidel ze zadani, kdezto vedec se k tomu poznani musi dopracovat postupne. efektivita prace je srovnatelna pokud programator ma hovorit se zakaznikem, ktery se neumi vyjadrit a zpracovava teprve hruby navrh.
No, v tom je jisty rozdil, ze. Tak nevim, kdo ze sebe dela blbce, ale davat na roven praci vedce, ktery objevuje zcela nove veci a programatora, ktery dela pouze variaci davno znamych veci....
-
;D Dávno známých. Asi jsi nikdy moc nevyvíjel. Se pak není co divit, co za lopaty potkávám na pohovorech...
-
;D Dávno známých. Asi jsi nikdy moc nevyvíjel.
Ano, davno znamych. Je to akorat pouziti jazyka, ktery jsi ty nevymyslel a aplikace algoritmu, z nich mnohe byly davno vymysleny nekym jinym. Ty to akorat lepis dohromady, obcas pridas par vlastnich, originalnich radku, ale zadna teorie relativity z toho nikdy nevznikne. Vyvojar aplikaci neni zadny vedec. Tim mozna byl ten, kdo tomu vyvojari vymyslel jazyk, ve kterem lepi. Smir se s tim, ze vyvojar, i velmi dobry, je v podstate jenom delnik.
-
Lopato, takhle se ale nevyvíjí. Se pak nedivím, že je vám hodně mít nástup 200 tisíc, pokud jen lepíte hotová řešení. Snad brzy z IT zmizí tihle amatéři, kteří tu nemají co dělat.
-
Lopato, takhle se ale nevyvíjí....
Prosim te, mohl bys vyjmenovat nekolik uplne novych objevu, ktere jsi osobne ucinil a byly by aspon trochu srovnatelne s teorii relativity?
-
Třeba vyřešit zadání od zákazníka?
-
Lopato, takhle se ale nevyvíjí....
Prosim te, mohl bys vyjmenovat nekolik uplne novych objevu, ktere jsi osobne ucinil a byly by aspon trochu srovnatelne s teorii relativity?
Není lepší místo diskuse hodit na javabumboye deku? ;)
-
Nikdo nemůže za to, že jste hloupí a nedovedete si představit, co je vývoj. Tak Einsteinů taky asi nebylo moc, že jo. Nevýhoda je, že místo, abyste dnes sázeli brambory na poli jako tenkrát, tak si hrajete na to, že něco umíte. To je obecný problém. Třeba manažeři jsou obvykle tupci maximální, kteří by ani ve skladu nic moc nezvládli. A dnes mají kolikrát srovnatelně s běžnou lopatou.
Naučené věci z vás Einsteina neudělají 8)
-
javava... to ze tam u vas mate lopaty na useku zadani jeste neznamena, ze je tomu tak vsude. a manazeri v prve rade zvladli zamestnat tebe a nezavreli te do skladu a nenechali te tam chcipnout.
-
Lopato, takhle se ale nevyvíjí....
Prosim te, mohl bys vyjmenovat nekolik uplne novych objevu, ktere jsi osobne ucinil a byly by aspon trochu srovnatelne s teorii relativity?
Není lepší místo diskuse hodit na javabumboye deku? ;)
Hoďte na něj síť, a pak důkladně zašněrovat do svěrací kazajky ;D
-
Tahle diskuse nemá už pár stránek s původním dotazem nic společnýho, spíš mi přijde že se z toho vyvinulo něco jako
sed 's/spam/lopata/g' < monty-python-spam-sketch
Já osobně bych to zamknul.
-
Jestli to nebude tím, že lopatí tazatel vždy "záhadně" zmizí.
-
Třeba vyřešit zadání od zákazníka?
Aha. A to jako ma byt na urovni skutecneho objevu? To te stavi na roven velkym matematikum nebo fyzikum a dalsim?
-
Třeba vyřešit zadání od zákazníka?
Aha. A to jako ma byt na urovni skutecneho objevu? To te stavi na roven velkym matematikum nebo fyzikum a dalsim?
ano. z tve odpovedi je videt bezmezna oddanost kultu osobnosti tak jak je servirovan v ceskem skolstvi. zastrasuje a odcizuje a nechava obdivovat, protoze je to represivni nastroj kontroly.
-
zivotni cycklus vzniku software na zakazku je srovnatelny s zivotnim cyklem vyzkumu, kdyz uz mas aspon tuseni co hledas - to mel jasno jak einstein, tak kazdy, kdo formuloval cokoliv podniceneho pozorovanim jevu.
a k tomu nastoji represe, jednak tu mame ted nove akreditacni urad, ale taky tu mame byrokratickou regulaci vazanych zivnosti. na to, aby si byl sobestacny ti nebudou stacit ani 3 zivoty a stat kontroluje, aby ti tvoril prekazky ke ziskani samostatnosti ve vsech vazanych zivnostech.
umele se tak vytvari stabilni trzni skatulky a brani se v inovaci
-
ano. z tve odpovedi je videt bezmezna oddanost kultu osobnosti tak jak je servirovan v ceskem skolstvi. zastrasuje a odcizuje a nechava obdivovat, protoze je to represivni nastroj kontroly.
Aha. Jeste mi vysvetli, cim to je, ze vyvojaru SW jsou vsude tri prdele, ale lidi, jako Einsteim, Fleming, Michelangelo nebo da Vinci se vyskytuji radove v jednotkach kusu za stoleti. A pritom by stacilo vzit par SW vyvojaru a v jednotydennim kurzu je preskolit na genie v jinych oborech, idealne v oborech dosud neznamych, aby je ti preskoleni vyvojari mohli objevit.
-
Jestli to nebude tím, že vývojářů je asi jako Einsteinů. Všude máš lopaty, které jsou jako ty a nic neumí. Nenech se zmást vizitkou, kde je každý skoro ředitel všeho.
-
Nikdo netvrdí, že vývojářů jsou 3 )|( . Ale otázka taky je, jestli jako PHP "lopata" nebudeš mít víc jak vědec někde ve výzkumáku. Kdysi jsem viděl dokument o nějakém mladém genetickém inženýrovi, čerstvém absolventovi pracujícím ve státním výzkumu za nějakých 15 hrubýho. To radši budu dělat "lopatu" za 30 ;) :-\