Proč tolik matematiky?

Nekdo

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #255 kdy: 26. 06. 2014, 21:20:37 »
Přejmenovat tohle vlákno z "Proč tolik matematiky" na "Proč tolik demence".
pocuj, lebo káva


Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #256 kdy: 26. 06. 2014, 21:48:28 »
je tu (údajně) spousta potenciálních zaměstnavatelů, kteří jsou stejného názoru a absolventy takové školy by (údajně) vyvažovali zlatem, neboť by je (údajně) vůbec nemuseli zaškolovat... Podobné tlachy se tu objevují už několik let a jejich frekvence roste... Tak proč, hergot, už dávno nemáte na papíře podnikatelský záměr, nevyřizujete razítka a nesháníte peníze?

Odpověděl sis sám - "absolventy takové školy by (údajně) vyvažovali zlatem" - o to právě jde, o ten nedostatek na trhu a následné vyvažování zlatem těch, kteří se vydali právě tebou naznačeným směrem.
Kdybychom takovou školu založili, byli bychom sami proti sobě. Takhle nás zaměstnavatelé musí přeplácet, protože je nás málo.
Čekal bych, že študovaný matematický mozek to pochopí i bez nápovědy.

ded.kenedy

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #257 kdy: 26. 06. 2014, 23:30:06 »
Citace
ale zase bude umět perfektně git, c++, javu

Cestujme casem do roku 2004 a predstavme si absolventa teto skoly. Umi perfektne CVS (v lepsim pripade SVN), nejpouzivanejsi verzovaci systemy te doby, C++ (v lepsim pripade C++03), Java 1.4. Webove stranky se programuji v ASP a VB6 a na interaktivni web tu mame pochopitelne applety a ActiveX.

S odstupem pouhych deseti let jsou tyto znalosti k nicemu. GIT neni CVS/SVN, v C++11 se programuje uplne jinak, Java te doby nema generika nebo funkcionalni programovani, weby se programuji uplne jinak. Vetsinu znalosti by ten clovek mohl dnes vyhodit.

Nas treba ucili programovat na funkcionalnich jazycich a vzpominam si, jak kolegove nadavali, k cemu nam to bude, kdyz se takove jazyky v praxi stejne nepouzivaji. Ubehlo par let a funkcionalni programovani se stava doporucovanou technikou pro programovani i v main streamu a muzeme hykat radosti nad novyma featurama v jave. Map/reduce je dnes de facto standard pro zpracovani velkych dat... Abych to shrnul. Veci, ktere v roce 2004 vypadaly neprakticky, maji prakticke pouziti. Veci, ktere vypadaly prakticky, jsou z dnesniho pohledu k nicemu. Ergo nema smysl podlehat modnim trendum a tomu, co kdo potrebuje.

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #258 kdy: 27. 06. 2014, 00:09:19 »
Tak si ji založte, místo jalového vykecávání se tady! Co vám pro boha brání?
No Unicorn to přesně tak udělal. Už se nemohli dívat na to, co k nim ze škol proudí, tak si založili vlastní.

Cestujme casem do roku 2004 a predstavme si absolventa teto skoly. Umi perfektne CVS (v lepsim pripade SVN), nejpouzivanejsi verzovaci systemy te doby, C++ (v lepsim pripade C++03), Java 1.4. Webove stranky se programuji v ASP a VB6 a na interaktivni web tu mame pochopitelne applety a ActiveX.
Poté se v C++ sice pořád programuje, ale objevují se články o jakémsi jazyce Java. Tak si náš modelový absolvent ty články čte. Postupně se učí v Javě programovat. A nakonec z C++ přejde na Javu. Ovšem Java trochu ustrnula, všude včetně mobilů už jsou vícejádrové procesory a aplikace se stěhují do cloudu. Náš modelový absolvent samozřejmě nespí na vavřínech, ale kouká se, co jsou to vlastně ty funkcionální jazyky a proč se v nich dobře píšou paralelní a distribuované aplikace. A voilá - posléze je zaměstnán jako programátor v Erlangu nad AWS.

Zajímavé, že?

A proč se náš modelový absolvent Javu naučil? No přece proto, že na škole ho naučili počítat diferenciální rovnice na logaritmickém pravítku!

A kdo nevěří, ať tam běží. Nebo snad chcete střílet káňata a přitom mít v Berouně maštal?!

asdad

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #259 kdy: 27. 06. 2014, 00:10:47 »
Tak je tu stale otazka, proc se ucit za 180 kreditu = projektovane 180 x 30 = 5400 hodin na zisk bakalarskeho diplomu misto 78 hodinoveho kurzu, ktery by se pripadne dal rozhodit i na delsi obdobi.
Protoze dostatecne dobry kurz/skola proste neni. Proc neni, to je asi dost slozita otazka. Nejspis proto, ze legislativa neumoznuje takovou skolu podporit ze statnich penez a bez nich je konkurenceneschopna.
Nac statni penize?
Kdybych nekomu rekl, ze dostane "zdarma" vice nez 5300 hodin jeho prace, par let bez stresu z matiky a vzdelani na urovni absolventa CVUT, tak to stoji za pomerne dost penez ;).


To ano. Ale to nam porad zustava otazka, 1. jestli takovou funkci maji plnit (a jestli ano, proc to nemaji ve statutu) 2. jestli by nemohli sitovat necim jinym.
Z pohledu statu je to vedlejsi efekt. Stat plati za vyskum, pripravu na budouci povolani (=nekdo je zamestna, v praxi to asi stat se urci i s vysledkem sita...) a znizeni nezamestnanosti.

Co kdybysme treba zavedli skolu, kde by se ucil nazpamet telefonni seznam? Nekteri zamestnavatele by urcite brali sito, ktere by jim vybralo lidi s bajecnou pameti...
Jo, jenze to nema ten vyzkum a to asi nikdo nezaplati (kdyz nezaplati ani vzdelani na urovni CVUT a par dalsich vyhod)

To je porad dokola. Pokud by platilo, ze se ty veci uci jenom proto, ze by je clovek nahodou nekdy mohl potrebovat, tak potom:
1. jsou to ty veci, ktere by mohl potrebovat nejpravdepodobneji?
2. se stejnou logikou bysme mohli ucit i egyptologii. Co kdyby se nekdy hodila?
Jo, jenze egyptologie aspon podle mne neni prirozene sito jako matika, tedy postrada cast vyznamu. Dale se neda tak dobre financovat uzitecny vyzkum (neni v tom videt vyznam) a mame hlavni duvod.


davkol

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #260 kdy: 27. 06. 2014, 08:40:34 »
MATEMATICI PŘECE ŽÁDNÝ UŽITEČNÝ VÝZKUM NEDĚLAJÍ!!!1!1

JS

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #261 kdy: 27. 06. 2014, 09:26:26 »
Map/reduce je dnes de facto standard pro zpracovani velkych dat...

Uz ne! Google oznamil, ze to prestava pouzivat.. Ale mozna to jen podtrhuje tvoji pointu :), s kterou srdecne souhlasim. Me vypravel zase kolega, ze ho ve skole ucili, ze dva jazyky bude pouzivat cely zivot: FORTRAN a ALGOL.

win

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #262 kdy: 27. 06. 2014, 09:30:24 »
Já nechápu, o čem je vlastně tohle vlákno. Jo, zřejmě tu chybí slušné VOŠ se zaměřením na IT. A to z té diskuze nějaká vzejde?
zhruba o "socialnim programovani lidi".

zkracena verze... http://www.youtube.com/watch?v=eY2hpAOJTRQ&t=2m40s a z toho specialne pasaz 3:13 - 3:17
delsi verze... http://www.youtube.com/watch?v=afBF-ZQgVBs

nekomu se jednoduse nelibi status quo, uniformita IT vzdelavani tak, jak ji zazil.

JS

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #263 kdy: 27. 06. 2014, 09:30:52 »
MATEMATICI PŘECE ŽÁDNÝ UŽITEČNÝ VÝZKUM NEDĚLAJÍ!!!1!1

To je pravda. To, ze se to hodi, se zjisti az casem.

nojono1

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #264 kdy: 27. 06. 2014, 09:37:19 »
"Me vypravel zase kolega, ze ho ve skole ucili, ze dva jazyky bude pouzivat cely zivot: FORTRAN a ALGOL."

A konec konců Fortran se ještě používá právě na matematicko/fyzikální výpočty

JS

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #265 kdy: 27. 06. 2014, 09:46:52 »
Ja jsem jeste chtel napsat o "filozofii" "moskevske skoly", coz je v podstate komplementarni pohled k tomu, co sem napsal ded.kenedy.

Inzenyr (tedy nekdo, kdo navrhuje technicka reseni) je stejne inteligentni jako vedec (nekdo kdo zkouma prirodu a svet). A proto ma inzenyr pravo (ano, pravo!) znat stejne dobre teoreticke nastroje (treba matematiku), jako ten vedec.

Je to proste jakasi ekonomicka fantasmagorie, ze kdyz je potreba 5 inzenyru na jednoho vedce, pak bude optimalni, udelat vedce z tech nejlepsich, a z tech horsich udelat inzenyry. Blbost! My potrebujeme nejlepsi lidi i mezi inzenyry. (Dost mozna je potrebujeme vsude. Treba takovy Chomsky. Urcite by mohl navrhovat skvele zbrane. Urcite by se to i vic financne vyplatilo. Ale on si to sam zvolil - chcete vubec svobodu? - a spravne, svet by byl jinak chudsi.)

A proto, naopak, pokud chcete opravdu vystudovat softwareove inzenyrstvi (predpoklada to, ze vite, co to je, neni to totez jako instalovat switche), meli byste prave pozadovat, znat stejne dobre matematiku jako nekdo, kdo dela teoretickou computer science (tedy vedu). Mate na to pravo! (To samozrejme neznamena, ze musite znat stejnou matematiku, jako treba fyzik nebo strojni inzenyr. Ta diskuse o tom, co se hodi ucit na VS, je stejne relevantni pro inzenyry jako pro vedce.)

A na tomhle je take postavena treba FJFI, ktera prestoze vyrabi nekoho s titulem Ing., trva na tom, aby takove clovek umel stejne dobre matematiku (prinejmensim v zakladnim kurzu) jako absolvent MFF UK. Stejne tak neverte Prymkovi, ktery se snazi nejak implikovat, ze na MIT je to s matematikou lehci - neni.

JS

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #266 kdy: 27. 06. 2014, 09:48:38 »
"Me vypravel zase kolega, ze ho ve skole ucili, ze dva jazyky bude pouzivat cely zivot: FORTRAN a ALGOL."

A konec konců Fortran se ještě používá právě na matematicko/fyzikální výpočty

Aah skoda, ze nejde editovat - napsal jsem to spatne a zabil pointu. :-) (Navic tam mam hrubku.) Rikali mu, ze mu budou ty dva jazyky stacit na cely zivot..

davkol

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #267 kdy: 27. 06. 2014, 09:49:28 »
Já nechápu, o čem je vlastně tohle vlákno. Jo, zřejmě tu chybí slušné VOŠ se zaměřením na IT. A to z té diskuze nějaká vzejde?
zhruba o "socialnim programovani lidi".

zkracena verze... http://www.youtube.com/watch?v=eY2hpAOJTRQ&t=2m40s a z toho specialne pasaz 3:13 - 3:17
delsi verze... http://www.youtube.com/watch?v=afBF-ZQgVBs

nekomu se jednoduse nelibi status quo, uniformita IT vzdelavani tak, jak ji zazil.
Větřím konspiračního teoretika.

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #268 kdy: 27. 06. 2014, 09:53:49 »
My potrebujeme nejlepsi lidi i mezi inzenyry. [...] To samozrejme neznamena, ze musite znat stejnou matematiku, jako treba fyzik nebo strojni inzenyr.
A o to prave jde. Inzenyr a vedec delaji jinou praci s jinymi nastroji. Primarne potrebuji perfektne znat ty svoje nastroje a kdyz budou znat cokoli navic, tak je to vzdycky plus.

Takze nevim, kde je mezi nami spor.

Stejne tak neverte Prymkovi, ktery se snazi nejak implikovat, ze na MIT je to s matematikou lehci - neni.
http://forum.root.cz/index.php?topic=9278.msg98866#msg98866

win

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #269 kdy: 27. 06. 2014, 10:02:56 »
Já nechápu, o čem je vlastně tohle vlákno. Jo, zřejmě tu chybí slušné VOŠ se zaměřením na IT. A to z té diskuze nějaká vzejde?
zhruba o "socialnim programovani lidi".

zkracena verze... http://www.youtube.com/watch?v=eY2hpAOJTRQ&t=2m40s a z toho specialne pasaz 3:13 - 3:17
delsi verze... http://www.youtube.com/watch?v=afBF-ZQgVBs

nekomu se jednoduse nelibi status quo, uniformita IT vzdelavani tak, jak ji zazil.
Větřím konspiračního teoretika.
nechapu koho mas na mysli? Professor George F. Kneller Philosophy of Education Chair at UCLA?
Je to jen jinak vysvetlene a v tom druhem pripade do kontextu zasazene to video o paradigmatech vzdelavani od Sira Robinsona co si sem nahodil odkaz uz driv. http://www.youtube.com/watch?v=zDZFcDGpL4U