Jakým způsobem mít /home na LAN?

Re:Jakým způsobem mít /home na LAN?
« Odpověď #15 kdy: 14. 03. 2014, 20:07:35 »
Jde o to, že mam velkou RAM. Hra má dost možná v sobě jakousi blokaci, která omezuje maximální využitou paměť. Navzdory tomu, že by se celá hra vešla do RAM... Smutné, ale pravda.
Na Linuxu to hra nemůže nijak zablokovat, protože disková keš je záležitost operačního systému a ta paměť patří operačnímu systému. Ta hra rozhodně nemůže systém nějak omezit v tom, kolik paměti pro keš použije. Může to ovlivnit jedině tak, že by sama hra měla velkou spotřebu paměti, tudíž by OS volnou paměť raději použil pro hru než pro diskovou keš.

Beru na vědomí, že diskové operace nelze u her zanedbat. Ale myslím, že ta závislost nebude tak přímočará, takže těžko odhadovat, jak by se to se síťovým diskem chovalo. Každopádně pořád máte možnost část /home s hrami nechat zase na lokálním disku, případně na SSD vyhrazeném pro hry.


Pavouk106

  • *****
  • 2 400
    • Zobrazit profil
    • Můj blog
    • E-mail
Re:Jakým způsobem mít /home na LAN?
« Odpověď #16 kdy: 14. 03. 2014, 20:20:55 »
Na Linuxu to hra nemůže nijak zablokovat, protože disková keš je záležitost operačního systému a ta paměť patří operačnímu systému. Ta hra rozhodně nemůže systém nějak omezit v tom, kolik paměti pro keš použije. Může to ovlivnit jedině tak, že by sama hra měla velkou spotřebu paměti, tudíž by OS volnou paměť raději použil pro hru než pro diskovou keš.

Beru na vědomí, že diskové operace nelze u her zanedbat. Ale myslím, že ta závislost nebude tak přímočará, takže těžko odhadovat, jak by se to se síťovým diskem chovalo. Každopádně pořád máte možnost část /home s hrami nechat zase na lokálním disku, případně na SSD vyhrazeném pro hry.
S tou RAM si asi už nerozumíme. Já chtěl říct, že třeba Team Fortress 2 si vezme všechnu RAM, co je volná. Jiný hry to ale neumí...

K diskovým operacím - přesně, nelze odhadovat, jak to pojede po síti. Proto to zkusím a uvidím. Pokud to bude schůdný (a já nejsem náročnej), nechám to tak.

Čekám na Mirka Prýmka, na straně 1 je na něj stále dotaz.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Jakým způsobem mít /home na LAN?
« Odpověď #17 kdy: 14. 03. 2014, 20:26:51 »
Na ty hry by se hodilo neco takoveho: http://www.fsl.cs.sunysb.edu/project-mirrorfs.html . Jenze nejak nemuzu najit, jestli existuje funkcni implementace budto tohoto nebo neceho podobneho.

Pavouk106

  • *****
  • 2 400
    • Zobrazit profil
    • Můj blog
    • E-mail
Re:Jakým způsobem mít /home na LAN?
« Odpověď #18 kdy: 14. 03. 2014, 20:33:32 »
Na ty hry by se hodilo neco takoveho: http://www.fsl.cs.sunysb.edu/project-mirrorfs.html . Jenze nejak nemuzu najit, jestli existuje funkcni implementace budto tohoto nebo neceho podobneho.
Problém je v tom, že na lokálím disku nebude místo :-) Pokud teda dobře chápu to, že bych viděl defakto jen symlinky, ze kterých by se dělaly lokální kopie až v době potřeby. Já bohužel nemám na lokální kopie místo.

Re:Jakým způsobem mít /home na LAN?
« Odpověď #19 kdy: 14. 03. 2014, 21:10:05 »
S tou RAM si asi už nerozumíme. Já chtěl říct, že třeba Team Fortress 2 si vezme všechnu RAM, co je volná. Jiný hry to ale neumí...
Ale tady přece nejde o využití RAM hrou. Hra řekne OS "načti ze souboru X bajty 0 až 1024". OS se podívá, zda už data nejsou v cache, a pokud ano, příslušnou část paměti zpřístupní aplikaci. Pokud v cache nejsou, načte je z disku do paměti a zpřístupní paměť aplikaci. Pokud tedy bude hra číst datové soubory, které se vejdou do volná RAM (a nic jiného se z disku číst nebude), měla by většina dat už být načtená v cache, takže rychlost disku dobu čtení nijak neovlivní. Nevím ale, zda disková cache pracuje s vlastnostmi úložného zařízení - jestli tedy třeba síťový disk kešuje agresivněji.


JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Jakým způsobem mít /home na LAN?
« Odpověď #20 kdy: 14. 03. 2014, 21:31:26 »
Na ty hry by se hodilo neco takoveho: http://www.fsl.cs.sunysb.edu/project-mirrorfs.html . Jenze nejak nemuzu najit, jestli existuje funkcni implementace budto tohoto nebo neceho podobneho.
Problém je v tom, že na lokálím disku nebude místo :-) Pokud teda dobře chápu to, že bych viděl defakto jen symlinky, ze kterých by se dělaly lokální kopie až v době potřeby. Já bohužel nemám na lokální kopie místo.

Ja nevim, jak ta hra muze byt velika. Ale ta lokalni kopie by se vytvarela prave az pri pokuu o cteni. A pak by zalezelo na tom, co mysli tim "we include a set of policies that can clean up data files that either no longer exist on the remote site, or haven't been used locally for a period of time." Jestli se treba da nastavit, ze se vybili soubory v momentalne nepouzivanych adresarich, kdyz dojde misto nebo takoveho neco.

Re:Jakým způsobem mít /home na LAN?
« Odpověď #21 kdy: 14. 03. 2014, 21:32:59 »
Čekám na Mirka Prýmka, na straně 1 je na něj stále dotaz.
Nojo, nojo, musím taky budovat kapitalismus a ne jenom plácat na Rootu :)

Doplňující otázka - jak vyřešit vzdálený přihlášení pomocí SSH klíče, když by se /home nenamountovalo? To by sice uživatel v systému existoval, ale jeho domovská složka, kde by byl veřejnej SSH klíč, by v tu dobu nebyla... Ten desktop není geekovskej, je to běžnej domácí počítač, může přijít situace, kdy si k němu sedne manželka a zrovna se to celý pokurví (známe tyhle situace, že? ;D )
Nijak - nejenom kvuli klicum, ale i kvuli neexistujicimu homu. Pokud se home nenamountuje, tak je to proste havarijni situace, pri ktere se muze prihlasit jenom root, tak to musis brat. I kdybys tam mel ten "minimalistickej home", tak k cemu by bylo, ze by se uzivatel mohl prihlasit, kdyby tam nemel data? Beztak se musi prihlasit root a opravit to.

Re:Jakým způsobem mít /home na LAN?
« Odpověď #22 kdy: 14. 03. 2014, 21:36:45 »
Ale tady přece nejde o využití RAM hrou.
Jde. Protože když si hra sežere celou volnou fyzickou RAM, tak na cache zbude +-0B, cimzpadem se vsechno bude cist primo z disku.

Systém sice může hru postupně odswapovávat a uvolněnou RAM zase použít na cache (podle nastavení swappiness), ale tak jako tak může dojiít k tomu, že se bude *v průběhu hraní* intenzivně šahat na disk.

Pavouk106

  • *****
  • 2 400
    • Zobrazit profil
    • Můj blog
    • E-mail
Re:Jakým způsobem mít /home na LAN?
« Odpověď #23 kdy: 14. 03. 2014, 22:56:42 »
Nojo, nojo, musím taky budovat kapitalismus a ne jenom plácat na Rootu :)

...

Díky, přesně tak jsem si to myslel :-) Minimalistickej home by byl pouze k tomu, abych se vzdáleně přihlásil a mohl omrknout a případně opravit stav. Ale na to může bejt speciální uživatel, kterej bude mít home jinde na lokálním disku.

Pro všechny: Kamarád má "NAS" ze stejnýho železa, provozuje na tom Ubuntu, Sambu a hraje hry na Windows PC. A to nejlepší - data má na tom NASu a přistupuje k nim přes Sambu a všechno v pohodě... Takže NFS se nebojim, ani těch her. Asi tak za týden bych měl mít disky a čas, takže pak budete mít klid, budu pár dní offline, než to dám dohromady ;D Namátkově na serveru - přidání disku do pole, odebrání stávajícího, přidání druhýho; na desktopu - přidání disku ze serveru, odlití systému, nastavení NFS, vyndání starých disků. Takhle to vypadá na hodinku i s oběde a kávou. SKutečnost bude zcela jistě jiná ;D

Re:Jakým způsobem mít /home na LAN?
« Odpověď #24 kdy: 15. 03. 2014, 08:36:51 »
Jde. Protože když si hra sežere celou volnou fyzickou RAM, tak na cache zbude +-0B, cimzpadem se vsechno bude cist primo z disku.
Pokud hra sežere 8 GB, pak by na systému se 4 GB pořád swapovala a byla nepoužitelná. 8 GB by pak nebylo "spousta paměti", ale "minimum, aby hra vůbec fungovala".

Neplatilo by to jedině v případě, že by hra zjišťovala celkové množství RAM a podle toho řídila svou spotřebu. Pak by tu RAM nejspíš používala jako keš a měla by umět data načítat dopředu.

Jinak může být rozdíl, zda se data čtou ze souboru nebo ze swapu. Třeba pokud je soubor na síťově připojeném /home, ale swap je lokální...

Pavouk106

  • *****
  • 2 400
    • Zobrazit profil
    • Můj blog
    • E-mail
Re:Jakým způsobem mít /home na LAN?
« Odpověď #25 kdy: 15. 03. 2014, 22:48:00 »
Jedna technická :-) Když budumít /home na serveru, nebude ničemu vadit, když to bude zároveň /home na tom serveru? Jakej s tim může vzniknout problém? Pomineme-li editaci souborů na dvou PC zároveň (na serveru přes SSH, na desktopu pomocí čehokoliv)...

Re:Jakým způsobem mít /home na LAN?
« Odpověď #26 kdy: 16. 03. 2014, 01:25:04 »
A co iSCSI?
"Kdo v zájmu bezpečí obětuje část své svobody, v konečném důsledku přijde o svobodu i svou bezpečnost."

Trident

Re:Jakým způsobem mít /home na LAN?
« Odpověď #27 kdy: 30. 03. 2014, 15:00:05 »
Filip: Jde o to, že mam velkou RAM. Hra má dost možná v sobě jakousi blokaci, která omezuje maximální využitou paměť. Navzdory tomu, že by se celá hra vešla do RAM... Smutné, ale pravda.

Mrknu se zpět do minulosti, myslím si, že to dokazuje něco o latenci - Oblivion na notebooku. Systém na interním disku (řádově 60-70MB/s?), Oblivion na externím (řádově max. 30MB/s). Ta hra jela místo 20fps (kdy to bylo na interním disku) najednou 30fps (když byla na externím). V čem je rozdíl? No jasně - systém si swapoval a k tomu načítal data hry, takže to bylo napikaču. Jakmile swapoval na jednom disku a data bral odjinud, jelo to krásně.
Clovece... prilis mnoho promennych.
Ale zkusit cachefilesd + fsc parametr pri mounteni nfs filesystemu. Rozmysli si kde chces mit /var/fscache. Jestli na SSD nebo na lokalnim disku.

Trident

Re:Jakým způsobem mít /home na LAN?
« Odpověď #28 kdy: 30. 03. 2014, 15:18:03 »
A co iSCSI?
On ale nechtel blokovy pristup pokud se nemylim. On jiste sam dobre vi proc chce pristup po souborech. Nehlede na to jaky

Ale kdyz  u iSCSI reseni nafoukne buffery+zvoli nakou dedikovanou read/write cache pro filesystem nad tim blokovym zarizenim tak mozna to pomuze. I kdyz prenaset scsi info+512 bloky + s IP+TCP bez offloadu je fakt nechutnej overhead.
Stale pouzivam slova _mozna_. Porad se nevyjadril jakym zpusobem tak igra nacita/uklada soubory tak babo rad. Nejrychlejsi je zeptat se vyrobce, nejpomalejsi provest analyzu sam. Vzhledem k tvym omezenym zdrojum bych asi pouzil zcela neakademickou metodu pokus-omyl.

Re:Jakým způsobem mít /home na LAN?
« Odpověď #29 kdy: 30. 03. 2014, 16:18:10 »
Ale kdyz  u iSCSI reseni nafoukne buffery+zvoli nakou dedikovanou read/write cache pro filesystem nad tim blokovym zarizenim tak mozna to pomuze. I kdyz prenaset scsi info+512 bloky + s IP+TCP bez offloadu je fakt nechutnej overhead.
Tak zkusit ATA over Ethernet, jede na 2. vrstve, takze by teoreticky mel byt rychlejsi. Ale neda se routovat - coz v domaci siti nevadi.
"Kdo v zájmu bezpečí obětuje část své svobody, v konečném důsledku přijde o svobodu i svou bezpečnost."