To handrkovani je zbytecne. Jde jenom o pouziti vhodneho nastroje pro dany problem. Tak jak je Java koncipovana a jake jsou k dispozici implementace virtualnich stroju a knihovny, je nesmysl v ni delat narocne hry, kde se pocita s kazdym framem a tikem procesoru. Nebo pro drobne systemove utilitky, s velkou frekvenci spousteni/ukoncovani. Nebo pro zarizeni na mikrocipech s malou pameti. Dovolim si tvrdit, ze je nevhodna i pro desktopove aplikace (rozezranost JVM na pamet, pomalejsi start, pocatecni latence).
Na strojich, ktere jsou zcela vyhrazene pro jednu nebo par aplikaci ktere trvale bezi to naopak dava dobre vysledky. Proto se asi uchytila jako nastroj pro enterprise sluzby a ne treba na domacich desktopech. Minecraft je takova vyjimka potvrzujici pravidlo ;-) I kdyz tam jde spis o myslenku, technicke zpracovani zejmena grafika je spis usmevna. Nehlede na to, kdyz si ho pustim vedle treba Netbeansu, tak to sezere ~ 1 GiB pameti, coz je na IDE v zakladu a celkem prostou hru docela narez. Nastaveni limitu alokovane pameti pro JVM jde jen castecne, kdyz to prepisknu zacne to brutalne lagovat.
Na desktopu se ji vyhybam jako cert krizi i pres teoreticky slusnou rychlost behu, ktera se v praxi moc neprojevuje. I LibreOffice poustim bez ni, jinak je to na odbehnuti si pro kafe.