Ondřej Novák: Jaké máš reálné zkušenosti s provozem poštovního serveru? Ze svých zkušeností můžu říct, že uživatele mnohem víc naštveš, když mu nějaký mail nepřijde, než když mu přijde jeden, dva spamy denně. Není vetší opruz, než když s někým visíš na telefonu a opakovaně se ptáš, jestli už to došlo a znovu si hláskujete email. I takový graylisting dokáže pěkně naštvat. Už vidím, jak vysvětluji zákazníkovi, že zahazuji k němu směřující poptávky, protože odesilatel nespočítal haš.
Když chceš whitelistovat velké odesilatele, tak kdo je velký? Seznam ano? A co Centrum, volny.cz, ... ? A slyšeli o nich třeba v Kanadě, aby jim stálo za to whitelistovat? Menší se budou bouřít a výrobci antispamu je v tom budou podporovat.
Současné antispamy jsou na docela slušné úrovni a nějaké Viagry nejsou problém. Spíš mě obtěžuje "legální" spam, kdy mi chodí mraky pochybných newsletteru, které chodí na základě registrací na různé servery a poskytování databází dalším subjektům, jak mívají ve všeobecných podmínkách. To je obzvlášť těžké fitrovat, protože co je pro jednoho spam, tak má pro člověka o kancelář vedle určitou informační hodnu a těm firmám se to i tak bude vyplácet posílat. Spočítání jednoduchého haše nebude velká nákladová položka.