Děkuji všem za odpovědi,
potřebuji ještě vědět jednu věc, v tom novém monitoru je DVI-DL a z mé grafické karty (resp. do starého monitoru) vede DVI-D single-link, bude to fungovat?
Děkuji za odpovědi.
Na 60 Hz by single link měl určitě stačit. Jinak jedině dual link.
Samozřejmě je. Jenže jako nehráč to asi moc neřešíš. Tenhle monitor ti totiž také garantuje minimální input lag. To je mimo jiné také důvod, proč je herní. Vše je v něm optimalizováno na hraní. Ono se to postupně sečte a nakonec zjistíš, že ti to reaguje vteřinu po tom, co jsi něco udělal.
Nehrac? Co tak sleduju mistni diskuze, tak sem spis jeden z tech o kterych se da rict, ze hrac je : ) (prosim opatrne s temi predsudky : ). A take proto se na to ptam.
Prominte minimalni input lag? : ) Monitor kterej laguje?(lagovani je pro me pojem z dob faxmodemu, kdy clovek strilel po protihraci, ktery uz byl davno za rohem : ), kdo si pamatuje unreal tournament na gamezone.cz )?
Kdyz uz jsme tedy u toho. Co je na nem konkretne optimalizovano na hry(krom diskutovane odezvy, zajimaji me konkretni parametry a proc jsou dulezite vylozene pro hry. Cekal bych se graficke, dtp, cad, cam aplikace atp budou mit jeste vyssi tlak na parametry zobrazovace)? Jake spozdeni se po ceste sectou? Dokazu si predstavit nejake transfomace obrazu nebo tak neco, ale ze to muze byt az jedna vterina, to by me ve snu nenapadlo, preci jen proud tece v dratech celkem rychle.
Prosim o nejaky podlozeny tvrzeni pripadne link na experiment ci studii, ze ta 1ms. Znamena neco jinyho nez jen o 1ms kratsi cas k teoretickemu zapoceti motoricke reakce, kdy prumerny cas na reakce je 230-400ms a vyznam 1ms z tohoto duvodu se mi tedy zda prinejmensim sporny.
Prosim neurazte se, ale neodpovedel jste mi ani s casti.
"Těch 120 FPS je pořád kde?"
IMO 120fps by melo byt spis 120hz obnovovaci frekvence aby slo pouzit nejaky ty slavny 3d brejle, tak aby se clovek nepozvracel.
Vidím, že se jako hráč moc neprojevuješ, tak tě považuju za nehráče. To stále platí, protože máš otázky jak sekretářka, která hraje tak karty.
Odezva monitoru není až tak podstatná, ale přesto je rozdíl sledovat rychlé TN proti něčemu jinému. Podstatné je mít minimální input lag a schopnost zobrazit co nejvíce snímků.
Kde se nasčítá ta odezva? Pokud vemem běžných 30 FPS při hraní (30 stačí každému, ne?). To máš 33 ms na výpočet snímku. Nejdříve se ale musí zaregistrovat tvůj pohyb, takže k tomu něco málo (3 ms) přičti. Pokud nechceš překreslovat buffer kdykoli, tak čekáš na synchronizaci s frekvencí monitoru. Můžeš tam připočíst další zpoždění. Až tohle všechno máš, tak to musí monitor zobrazit. Běžně to pár snímků trvá, takže to je ta tvoje transformace a podobně. Čili na konci máš odezvu přes 100 ms a to je už znát. Proto každý hráč, který hraje něco rychlejšího, sleduje všechny parametry, které lze snížit. U herního monitoru je to téměř okamžité zobrazení obrazu bez odezvy, dobrá odezva displeje, více módů nastavení monitoru pro jednotlivé hry a 120 Hz.
Neplete si prosim pojmy. Jsem vasnivy uzivatel(zkusim prirovnani k prumernemu uzivateli windows, nikoliv k power usrovi nebo adminovi) her a jako ze uz jich od 89 bylo peknych par : O, nikoliv horlivy a posedly fanouek vseho co se kolem pc/video her toci a, ktery sleduje trendy a technologie kolem her. V takovem pripade bych se na to tady neptal. No nic, na titulu "hrac" ale stejne nijak moc netrvam : )
Ad transformace.. myslel jsem spis skalovani obrazu kvuli resizu/resamplu pro nativni rozliseni panelu, otoceni ci dokonce prepocet pomeru stran, dsp nebo sem take videl monitory s drm. Tyto veci opravdu zdrzuji.
K Vasemo tvrzeni a kdyztak me prosim opravte: 30fps se nerovna presne 33ms na vypocet snimku, ale je to prumerny maximalni interval pro vypocet(a rendering) sceny, tak aby se vse stihalo dle veterinoveho harmonogramu. Samotny vypocet pozic jednotlivych objektu na scene, pripadne jen posun kamery, je ale imo velmi rychly. A neni nutne aby byl zdrzovany renderingem sceny. Tady to ale asi zalezi od enginu jak si s timto poradi, jestli umi vykreslovat jen komplet dopocitanou scenu nebo zda mu staci jen castecna a dopocitava se postupne.. nicmene to bych sem ted netahal. Omezil bych se na konstatovani ze problemy s velikosti fps, rychlosti graficke karty a pripadne nastavenim sitoveho stacku v multiplayeru, jsou problemy ktere muzou tento "lag" zpusobovat, ale jsou resitelne a vetsinou i uspesne vyresene ve vetsine hernich enginu.
Kazdopadne po te co jsem si trochu nastudoval problematiku, tak se "urcite shodneme" ze tenhle "lag" existuje, a podle komentaru po netu je to v extremnich pripadech i citelny problem.
Podle toho co jste me donutil si o tom dohledat : ) Tak, celkova latence reakce mezi vstupni operaci a jejim vykrslenim neni pri trose stesti a pouziti poradnych periferii a hw o moc vetsi nez 10ms a muze byt temer konstatni (metod jak toho dosahnou je podle vseho cela rada a ruzne se kombinuji. Co sem letmo nasel tak jsou ruzne prerendery, overdrive, prekryvani, spravne nacasovani pollingu periferii, dynamicka optimalizace velikosti fps atd.. ).
Ale abych si odpovedel na svoji puvodni otazku.:
Prosim o nejaky podlozeny tvrzeni pripadne link na experiment ci studii, ze ta 1ms. Znamena neco jinyho nez jen o 1ms kratsi cas k teoretickemu zapoceti motoricke reakce, kdy prumerny cas na reakce je 230-400ms a vyznam 1ms z tohoto duvodu se mi tedy zda prinejmensim sporny.
Latence sice existuje ale
1ms na odezve monitoru tento problem nijak neresi. U vyssich hodnot odezvy uz by to, ale bylo na povazenou.
U herního monitoru je to téměř okamžité zobrazení obrazu bez odezvy, dobrá odezva displeje, více módů nastavení monitoru pro jednotlivé hry
Ok
....a 120 Hz.
je to kvuli tem "3d brylim"?
OT: moje pc umi pollovat pozici mysi(nejaka obyc logitech) frekvenci 1000hz coz je 1ms?. Takze jako vinika tehdle latenci bych imo videl spise klavesnici a casi mezi keydown a keyup