IT vysoká škola

Nejsem PHD

Re:IT vysoká škola
« Odpověď #45 kdy: 15. 12. 2012, 21:22:19 »
Titul z dobré školy je samozřejmě výhoda, ale pokud dostanu dva kandidáty a jeden má dobrou školu, ale žádné portfolio, které může ukázat a druhý horší nebo žádnou školu, ale velmi dobré portfolio, beru toho s tím lepším portfoliem. Pokud mám dva, co jsou až na školu úplně stejní a přitom nemají žádné portfolio, až teprve potom vezmu toho s tou lepší školou. 

Pak ovšem jsou situace, kdy vezmete někoho s lepší školou, protože se tím může například chlubit.
Kamarád má MIT a vzali ho jen k vůli té škole, protože jako absolvent MIT má v jednání se zákazníkem větší respekt.
Ostatně mu to na rovinu i řekli.

Abych se držel svého příkladu. Budu přijímat člověka na programování auta, co se samo řídí. Je jasné, že na seniorní pozice beru lidi, kteří mají v oboru nějaké výsledky. Ale ti lidi ty výsledky získali tak, že je někdo vzal na juniorskou pozici. A jak přijímám juniory, kteřé zatím výsledky nemají. Zeptám se ho - kdo vás učil umělou inteligenci a co jste se tam učili a co považujete za perspektivní věci, co jste se tam naučil.
Člověk z ČVUT z MFF nebo MU mi vyjmenuje slavná jména profesorů, kteří mu to tam přednášeli. A kteří píší učebnice (tedy texbooks, anglicky psané knihy ze kterých se na světových univerzitách učí studenti) A potom sice méně slavná jména lidí, kteří vedli jeho cvičení a dělali mu vedoucího diplomky - ale já ta jména znám, protože publikují ve špičkových časopisech v oboru.
A co mi vyjmenuje člověk z ČZU, nebo UPOL, nebo něčeho podobného? Řekne mi, že je to učil někdo, kdo napsal akorát tak skripta, nebo si tady vydal knihu, která nikoho nezajímá. A potom mi bude jmenovat asistenty, kteří mu vedli cvičení a diplomku, které ale já znát nebudu - protože píší do lokálních a nezajímavých časopisů.

To je ten zásadní rozdíl mezi dobrou a průměrnou školou - pokud chci dělat něco opravdu zajímavého, tak se s průměrnou školou automaticky stavím na startovacím poli hodně dozadu.

Váš postřeh s kamarádem z MIT je ...ehm... zajímavý - člověk fakt přemýšlí, proč by absolvent MIT měl brát práci, kde ho někdo bere proto, že bude mít u zákazníků větší respekt.

Ale právě proto jsem psal toto:
"A dokud není za člověkem dost vlastní práce a nemá ho kdo doporučit, tak ta škola má prostě slušnou váhu."

Toho jsem si nevšiml a ano, je to pravda, ale obecně bych se spíš soustředil na lepší portfolio než na chlubení se školou.
Škola se dá zdůraznit, jenže snadno se může stát, že ten co v té firmě je, má třeba tu hnojárnu a když řekneš "Nejsem jako někdo s hnojárnou, jsem z dobré školy!", tak sis pod sebou podřízl větev, protože jsi ho urazil.

Mohu se zeptat, jaký smysl má tenhle argument? Pokud je někdo netaktní a povýšený, tak má v životě problém, ale pořád je lepší být netaktní a povýšený s dobrou školou, než netaktní a povýšený s hnojárnou.


KapitánRUM

Re:IT vysoká škola
« Odpověď #46 kdy: 15. 12. 2012, 21:59:13 »
Člověk z ČVUT z MFF nebo MU mi vyjmenuje slavná jména profesorů, kteří mu to tam přednášeli. A kteří píší učebnice (tedy texbooks, anglicky psané knihy ze kterých se na světových univerzitách učí studenti) A potom sice méně slavná jména lidí, kteří vedli jeho cvičení a dělali mu vedoucího diplomky - ale já ta jména znám, protože publikují ve špičkových časopisech v oboru.

Když je někdo průměrný, může ho vychovávat Einstein s Platónem, Aristotelem a stejně z něj jim rovný nebude, maximálně bude moci ohromovat a vhodně papouškovat výrazy. Ostatně jaký je rozdíl mezi tím poslouchat Nakousnutý jablko Steve Jobse a číst od něj knihu?
Je úplně jedno, kdo Vás učí. Například jsem slyšel několik hanlivých poznámek na Viriuse z ČVUT. Toho člověka si vážím, ale znám pár lidí, kteří mi řekli "Hele je fakt bedna, ale on to podává v té své geniální rovině, prostě mu někdy dost špatně rozumím."
Ostatně tu předpokládáš že geniální fyzik/matematik/programátor = geniální učitel, ale to není pravda.
Něco jiného by bylo: "Naučil jsem se to a pak pracoval s Viriusem!"
To bych musel říct "To jsi asi sakra dobrej kamaráde!"
No nic, nechci se o tom dál přít, nemá to pro mě smysl.

Nejsem PHD

Re:IT vysoká škola
« Odpověď #47 kdy: 15. 12. 2012, 22:25:53 »
Člověk z ČVUT z MFF nebo MU mi vyjmenuje slavná jména profesorů, kteří mu to tam přednášeli. A kteří píší učebnice (tedy texbooks, anglicky psané knihy ze kterých se na světových univerzitách učí studenti) A potom sice méně slavná jména lidí, kteří vedli jeho cvičení a dělali mu vedoucího diplomky - ale já ta jména znám, protože publikují ve špičkových časopisech v oboru.

Když je někdo průměrný, může ho vychovávat Einstein s Platónem, Aristotelem a stejně z něj jim rovný nebude, maximálně bude moci ohromovat a vhodně papouškovat výrazy. Ostatně jaký je rozdíl mezi tím poslouchat Nakousnutý jablko Steve Jobse a číst od něj knihu?
Je úplně jedno, kdo Vás učí. Například jsem slyšel několik hanlivých poznámek na Viriuse z ČVUT. Toho člověka si vážím, ale znám pár lidí, kteří mi řekli "Hele je fakt bedna, ale on to podává v té své geniální rovině, prostě mu někdy dost špatně rozumím."
Ostatně tu předpokládáš že geniální fyzik/matematik/programátor = geniální učitel, ale to není pravda.
Něco jiného by bylo: "Naučil jsem se to a pak pracoval s Viriusem!"
To bych musel říct "To jsi asi sakra dobrej kamaráde!"
No nic, nechci se o tom dál přít, nemá to pro mě smysl.

Tohle jsou typické výmluvy průměrných.
Pokud je někdo průměrný a je to na něm poznat, tak ho nevezmu. Nechápu jaký smysl ta poznámka měla.
Dáváte najevo, že vás zřejmě nikdy nikdo kvalitní neučil - jinak byste chápal ten rozdíl. Když vás někdo učí, tak mu chodíte připravaný na přednášky a ptáte se ho na věci navíc. Posloucháte to, co říká a co do učebnice nenapsal. Ptáte se ho na jeho názory na konkrétní věci a zkoušíte se dostat k nějaké práci pod jeho vedením - anebo si necháte doporučit, který z jeho žáků bude dobrý vedoucí vaší práce.
Když čtete učebnici člověka odjinud, tak žádnou přidanou hodnotu nemáte.

Vůbec není jedno, kdo vás učí - zejména proto, že ti (pod)průměrní lidé vám spoustu věcí neřeknou, protože je neví. A není kolem nich zajímavý tým schopných docentů, asistentů a doktorandů, kteří vám zase řeknou jiné věci.
Lidé, kteří nezažili špičky v daném oboru to často nechápou, ale špičky ve vědě ve většině případů JSOU VÝBORNÍ učitelé. Ono to s tím totiž souvisí. Špička v oboru je ten, koho za špičku považuje široká veřejnost v oboru. Takže nutnou (nikoliv dostačující) podmínkou je být srozumitelný ve svém oboru. Umět své výsledky podat a prodat. Ano, existují typy géniů, kteří jsou geniální, ale zcela nesrozumitelní, kteří nedokáží podat své teorie, aby jim studenti rozumněli - ale to jsou singulární případy. Obvykle ale nechvalně populární, takže pak často vzniká dojem, že je to běžný jev. Není. Bežný jev je to, že někdo, kdo špičkový není, není schopen být srozumitelný - obvykle proto, že tomu dokonale nerozumí. Takové lidi bohužel potkáte na všech školách v Česku - i na těch našich nejlepších.

Viriuse jsem nepotkal, četl jsem od něj jenom učebnice. A podle těch učebnic bych mu hádal dobré pedagogické nadání. Takže jsem dost překvapen, že ho může někdo považovat za špatně srozumitelného. Možná někdo, kdo využil relativně lehkých příjmaček a šel na jadernou fakultu i když měl jít na průchodnější školu.

ABC

Re:IT vysoká škola
« Odpověď #48 kdy: 16. 12. 2012, 13:02:36 »
Člověk z ČVUT z MFF nebo MU mi vyjmenuje slavná jména profesorů, kteří mu to tam přednášeli. A kteří píší učebnice (tedy texbooks, anglicky psané knihy ze kterých se na světových univerzitách učí studenti) A potom sice méně slavná jména lidí, kteří vedli jeho cvičení a dělali mu vedoucího diplomky - ale já ta jména znám, protože publikují ve špičkových časopisech v oboru.

Když je někdo průměrný, může ho vychovávat Einstein s Platónem, Aristotelem a stejně z něj jim rovný nebude, maximálně bude moci ohromovat a vhodně papouškovat výrazy. Ostatně jaký je rozdíl mezi tím poslouchat Nakousnutý jablko Steve Jobse a číst od něj knihu?
Je úplně jedno, kdo Vás učí. Například jsem slyšel několik hanlivých poznámek na Viriuse z ČVUT. Toho člověka si vážím, ale znám pár lidí, kteří mi řekli "Hele je fakt bedna, ale on to podává v té své geniální rovině, prostě mu někdy dost špatně rozumím."
Ostatně tu předpokládáš že geniální fyzik/matematik/programátor = geniální učitel, ale to není pravda.
Něco jiného by bylo: "Naučil jsem se to a pak pracoval s Viriusem!"
To bych musel říct "To jsi asi sakra dobrej kamaráde!"
No nic, nechci se o tom dál přít, nemá to pro mě smysl.

Tohle jsou typické výmluvy průměrných.
Pokud je někdo průměrný a je to na něm poznat, tak ho nevezmu. Nechápu jaký smysl ta poznámka měla.
Dáváte najevo, že vás zřejmě nikdy nikdo kvalitní neučil - jinak byste chápal ten rozdíl. Když vás někdo učí, tak mu chodíte připravaný na přednášky a ptáte se ho na věci navíc. Posloucháte to, co říká a co do učebnice nenapsal. Ptáte se ho na jeho názory na konkrétní věci a zkoušíte se dostat k nějaké práci pod jeho vedením - anebo si necháte doporučit, který z jeho žáků bude dobrý vedoucí vaší práce.
Když čtete učebnici člověka odjinud, tak žádnou přidanou hodnotu nemáte.

Vůbec není jedno, kdo vás učí - zejména proto, že ti (pod)průměrní lidé vám spoustu věcí neřeknou, protože je neví. A není kolem nich zajímavý tým schopných docentů, asistentů a doktorandů, kteří vám zase řeknou jiné věci.
Lidé, kteří nezažili špičky v daném oboru to často nechápou, ale špičky ve vědě ve většině případů JSOU VÝBORNÍ učitelé. Ono to s tím totiž souvisí. Špička v oboru je ten, koho za špičku považuje široká veřejnost v oboru. Takže nutnou (nikoliv dostačující) podmínkou je být srozumitelný ve svém oboru. Umět své výsledky podat a prodat. Ano, existují typy géniů, kteří jsou geniální, ale zcela nesrozumitelní, kteří nedokáží podat své teorie, aby jim studenti rozumněli - ale to jsou singulární případy. Obvykle ale nechvalně populární, takže pak často vzniká dojem, že je to běžný jev. Není. Bežný jev je to, že někdo, kdo špičkový není, není schopen být srozumitelný - obvykle proto, že tomu dokonale nerozumí. Takové lidi bohužel potkáte na všech školách v Česku - i na těch našich nejlepších.

Viriuse jsem nepotkal, četl jsem od něj jenom učebnice. A podle těch učebnic bych mu hádal dobré pedagogické nadání. Takže jsem dost překvapen, že ho může někdo považovat za špatně srozumitelného. Možná někdo, kdo využil relativně lehkých příjmaček a šel na jadernou fakultu i když měl jít na průchodnější školu.
Dobrej učitel a expert v oboru jsou různý vlastnosti a v mnoha případech se vylučujou. O tom už byly popsaný stohy diskusí.

Z praktickýho hlediska, rozumná řeč bejvá s docentama. Profesoři a často i PhD bejvaj nafoukaný :-)

Nejsem PHD

Re:IT vysoká škola
« Odpověď #49 kdy: 16. 12. 2012, 16:19:31 »

Dobrej učitel a expert v oboru jsou různý vlastnosti a v mnoha případech se vylučujou. O tom už byly popsaný stohy diskusí.
Jenže většinu těch stohů diskuzí popsali chytrolíni, kteří experta v oboru nepoznají. A mají pocit, že když jejich učitel na VŠ má mnoho titulů před jménem a za jménem a je přednes je obtížně srozumitelný a nedovede věc srozumitelně vysvětlit, tak že je to velký expert. Což bývá často omyl.

Dokud se bavíme o nižších ročnících VŠ, kde se probírají věci staré a platné desítky a stovky let, tak to jsou věci, které umí skoro každý - takže z toho množství lidí asi nebudou ti nejlepší pedagogové zrovna ti, kdo jsou největší experti, bylo by to statisticky nepravděpodobné. A ony ty největší experty ani moc nemotivuje učit stovky studentů ty historické věci.
Pokud se bavíme o vyšších ročnících, tak tam už ti experti učí (pokud je teda škola má) a zjistíte, že lidé s vysokými h-indexy jsou většinou (pochopitelně ne vždy) dobří učitelé. Ne třeba v tom, že se pro studenty obětují a mají na ně dost času. Ne třeba v tom, že jim ulevují. Ale rozhodně v tom, že látce perfektně rozumí a tudíž ji dokáží podat tak, aby ji student pochopil (pokud na to má). A že i když přednáší teorii, tak se velmi dobře orientují v praxi.

Z praktickýho hlediska, rozumná řeč bejvá s docentama. Profesoři a často i PhD bejvaj nafoukaný :-)

To je tvrzení asi tak na úrovni jako že blondýnky jsou hloupější a zrzky nevěrnější a nejlepší volba jsou brunetky :-D


davkol

Re:IT vysoká škola
« Odpověď #50 kdy: 16. 12. 2012, 16:47:16 »
Titul z dobré školy je samozřejmě výhoda, ale pokud dostanu dva kandidáty a jeden má dobrou školu, ale žádné portfolio, které může ukázat a druhý horší nebo žádnou školu, ale velmi dobré portfolio, beru toho s tím lepším portfoliem. Pokud mám dva, co jsou až na školu úplně stejní a přitom nemají žádné portfolio, až teprve potom vezmu toho s tou lepší školou. 

Pak ovšem jsou situace, kdy vezmete někoho s lepší školou, protože se tím může například chlubit.
Kamarád má MIT a vzali ho jen k vůli té škole, protože jako absolvent MIT má v jednání se zákazníkem větší respekt.
Ostatně mu to na rovinu i řekli.

Člověk z ČVUT z MFF nebo MU mi vyjmenuje slavná jména profesorů, kteří mu to tam přednášeli. A kteří píší učebnice (tedy texbooks, anglicky psané knihy ze kterých se na světových univerzitách učí studenti) A potom sice méně slavná jména lidí, kteří vedli jeho cvičení a dělali mu vedoucího diplomky - ale já ta jména znám, protože publikují ve špičkových časopisech v oboru.
A co mi vyjmenuje člověk z ČZU, nebo UPOL, nebo něčeho podobného? Řekne mi, že je to učil někdo, kdo napsal akorát tak skripta, nebo si tady vydal knihu, která nikoho nezajímá. A potom mi bude jmenovat asistenty, kteří mu vedli cvičení a diplomku, které ale já znát nebudu - protože píší do lokálních a nezajímavých časopisů.

Víš o té škole něco? Slyšel jsi někdy o duu prof. Radim Bělohlávek a doc. Vilém Vychodil?

Radim

Re:IT vysoká škola
« Odpověď #51 kdy: 16. 12. 2012, 17:07:52 »
Podle mně záleží, jestli jsi průměr, to znamená lepší než zhruba každý druhý, IQ tak 100 - 110 nebo řekněme dobrý nadprůměr, lepší než jiných 10 - 30, IQ takových 120 - 130 nebo velmi dobrý nadprůměr lepší než jiných 100 nebo tisíc a IQ takových 150 nebo víc. Podle mně každý takový stupínek znamená, že se učíš tak 4x rychleji nebo ještě rychleji a v paměti si udržíš několikanásobně víc znalostí. přirozeně záleží to i na píli, ale jinak podle mně zhruba takové rozlišení platí.
Podle toho vybírej náročnost školy i potom jako absolvent náročnost práce nebo projektů, kterých se hodláš zůčastnit.
Pokud jsi průměrný, směřuj vystudovaný obor na škole a potom svou kariéru na řadového provozního  ajťáka, správce sítě nebo programátora a podobného. Tam podle mně není velký rozdíl, jakou vysokou školu vybereš, pokud vybereš moc náročnou, budeš mít problém při studiu, pokud nějakou málo známou, můžeš mít trochu problémy při hledání práce nebo dostaneš menší nástupní plat.  V nějaké střední nebo větší firmě atd ve svém kraji nebo tak nějak.
Pokud jsi dobrý nadprůměr, tak vyber úměrně tomu tuzemskou náročnější školu a jako absolvent budeš moct dosáhnout na nějakou prestižní IT  práci v rámci ČR nebo i nějakou solidní IT práci v zahraničí.
Pokud jsi velmi dobrý nadprůměr, vyber to nejlepší a nejtěžší It studium v ČR nebo nějaké studium v zahraničí a potom, pokud na sobě budeš makat, můžeš klidně dosáhnout na to modelování auta u Mercedesu nebo na programování pro CERN nebo na jinou velmi náročnou práci klidně kdekoliv na světě.

Nejsem PHD

Re:IT vysoká škola
« Odpověď #52 kdy: 16. 12. 2012, 17:10:44 »
Titul z dobré školy je samozřejmě výhoda, ale pokud dostanu dva kandidáty a jeden má dobrou školu, ale žádné portfolio, které může ukázat a druhý horší nebo žádnou školu, ale velmi dobré portfolio, beru toho s tím lepším portfoliem. Pokud mám dva, co jsou až na školu úplně stejní a přitom nemají žádné portfolio, až teprve potom vezmu toho s tou lepší školou. 

Pak ovšem jsou situace, kdy vezmete někoho s lepší školou, protože se tím může například chlubit.
Kamarád má MIT a vzali ho jen k vůli té škole, protože jako absolvent MIT má v jednání se zákazníkem větší respekt.
Ostatně mu to na rovinu i řekli.

Člověk z ČVUT z MFF nebo MU mi vyjmenuje slavná jména profesorů, kteří mu to tam přednášeli. A kteří píší učebnice (tedy texbooks, anglicky psané knihy ze kterých se na světových univerzitách učí studenti) A potom sice méně slavná jména lidí, kteří vedli jeho cvičení a dělali mu vedoucího diplomky - ale já ta jména znám, protože publikují ve špičkových časopisech v oboru.
A co mi vyjmenuje člověk z ČZU, nebo UPOL, nebo něčeho podobného? Řekne mi, že je to učil někdo, kdo napsal akorát tak skripta, nebo si tady vydal knihu, která nikoho nezajímá. A potom mi bude jmenovat asistenty, kteří mu vedli cvičení a diplomku, které ale já znát nebudu - protože píší do lokálních a nezajímavých časopisů.

Víš o té škole něco? Slyšel jsi někdy o duu prof. Radim Bělohlávek a doc. Vilém Vychodil?

H-index 12 a 9 - klobouk dolů, určitě výborní lidé, co bych dal zato, abych byl takto úspěšný. Ale pokud to mají být ti nejlepší na škole, tak to je ve srovnání s těmi nejlepšími školami prostě slabé.
A za další - kdo je tam kromě nich? Tohle je typická situace na menších a horších školách - vždy je tam nějaké jedno dvě pracoviště, kde je perpektivní tým, který publikuje a je schopen vychovávat kvalitní diplomanty a doktorandy - ale pak je tam zbytek školy. Jak jsou na tom ostatní týmy na ostatních katedrách?
Netvrdím, že na těch nejlepších školách v Česku je kvalita lidí vyrovnaná - to ani omylem. Ale ti co publikují v kvalitních časopisech tam nepůsobí vůči ostatním jako ostrůvek pozitivní deviace - což na těch malých a horších školách je typický standard.

Squirrel

Re:IT vysoká škola
« Odpověď #53 kdy: 16. 12. 2012, 18:44:00 »
btw: musim vic nez souhlasit s nazorem ze pokud profesor/ucitel nedokaze latku jednoduse vysvetlit (samozrejmne ze pokud je to z principu slozita vec tak i on nic neudela, ale...) tak ji poradne nerozumi...

KapitánRUM

Re:IT vysoká škola
« Odpověď #54 kdy: 16. 12. 2012, 18:54:05 »
btw: musim vic nez souhlasit s nazorem ze pokud profesor/ucitel nedokaze latku jednoduse vysvetlit (samozrejmne ze pokud je to z principu slozita vec tak i on nic neudela, ale...) tak ji poradne nerozumi...

No LoL vy jste dementi  ;D ;D ;D
"Pokoušel jsem se mu to vysvětlit, ale on to prostě nepochopil."
"To protože tomu sám nerozumíš! Blbe!"
No lol!

Many

Re:IT vysoká škola
« Odpověď #55 kdy: 16. 12. 2012, 19:47:53 »
Znám spoustu chytrých lidí, co prostě nedokáží vysvětlovat.
Jeden z nejchytřejších lidí co znám, jistý profesor na jisté škole v Brně, je jedna z největší vědeckých kapacit v jistém oboru, přesto jeho vysvětlovací schopnosti jsou podprůměrné. Mluví jednotvárně, z jeho řeči nepoznáte tečky, občas opakuje věty, často myslí rychleji než mluví a vynechává pointu nebo rovnou celé pasáže, mluví tak odborně, že je nutné si látku předem nastudovat do puntíku, až pak mu občas rozumíte. Nenaučil by svoje dítě ani malou násobilku, ale je to špičkový vědec. Ve skutečnosti jeho předmět učí asistenti. Mohu tedy z vlastní zkušenosti potvrdit, že neexistuje přímá úměra mezi schopností vysvětlovat a znalostí dané problematiky. Učitel často nenaučí jen protože ho ve skutečnosti učení obtěžuje, má svoje projekty a na škole je jen aby bral nějaký ten základ. Zvučné jméno rozhodně nelze spojovat s tím, co jeho studenti zvládnou.

neprihlaseny hawran

Re:IT vysoká škola
« Odpověď #56 kdy: 16. 12. 2012, 19:57:47 »
:-) :-) :-)
Konec sveta za rohem a oni se tu castuji nadavkami kvuli skole ...

bbbb

Re:IT vysoká škola
« Odpověď #57 kdy: 16. 12. 2012, 20:05:09 »
je jedno aku mate skolu, praca praca prachy prachy uspech biznis ... kazdy je strasne posadnuty uspechom, napiste si svoje phd a doc a mba pred aj za meno a este k tomu aj H index 550, jak je libo ...  ja vam to vobec nezavidim :)

KapitánRUM

Re:IT vysoká škola
« Odpověď #58 kdy: 16. 12. 2012, 20:09:26 »
:-) :-) :-)
Konec sveta za rohem a oni se tu castuji nadavkami kvuli skole ...

Jestli bude konec světa, tak já jsem bůh! ;D

App, naše firma má krizový scénář pro konec světa, ať už nastane Armagedon/Ragnarok/Poslední soud, tak stejně garantujeme řešení všech incidentů NBD.

neprihlaseny hawran

Re:IT vysoká škola
« Odpověď #59 kdy: 16. 12. 2012, 20:48:00 »
:-) :-) :-)
Konec sveta za rohem a oni se tu castuji nadavkami kvuli skole ...

Jestli bude konec světa, tak já jsem bůh! ;D

App, naše firma má krizový scénář pro konec světa, ať už nastane Armagedon/Ragnarok/Poslední

soud, tak stejně garantujeme řešení všech incidentů NBD.

Vidim to uplne zive a barevne:
8svetem se prezenou vsechny ty jizdy, ktere tak barvite popisuje Jan ve svem zjeveni a za nima jeste pojede dodavka KapitanRum a budou opravovat vypadky site.

Esli budou nejake priplatky za praci behem svatku, tak se asi hlasim ...