Joomla se nespojí s databází

drax

Joomla se nespojí s databází
« kdy: 01. 10. 2012, 15:44:00 »
Zdravím všechny. Jsem začátečník v linuxovém prostředí a dal jsem si za úkol rozjet joomlu na linux serveru.

Nainstaloval jsem LAMP a stáhnul si do adresáře var/vvv joomlu + extrahoval ji.

Otevřel jsem webové rozhraní (jsem k serveru dálkově připojen z jiného PC s klasickým ubuntu přes SSH) a napsal IP adresu\index.php

Najela instalace a funguje až do kroku,kdy mám zadávat jméno, heslo atd pro databázi. Vyplním to a když dám next, hodí mi to chybovou hlášku: 1045 Není schopen se přihlásit k SQL databázi. 

Když zkouším SQL na linux serveru v consoli, tak se do něj normálně dostanu.

Neví někdo kde je chyba? Mohlo by to být způsobeno starší verzí JOOMLY?
« Poslední změna: 01. 10. 2012, 16:03:15 od Petr Krčmář »

typhoone

Re:Joomla se nespojí s databází
« Odpověď #1 kdy: 01. 10. 2012, 17:36:44 »
Na jaky host a pod jakym uzivatelem se snazis Joomlu! k DB pripojit?

Pokud do host zadavas DNS jmeno serveru a to neni spravne v hosts (nebo na DNS serveru) tak se nepripoji. Pokud ip adresu, ta musi byt uvedena v MySQL poli 'host' pro uzivatele. (Pripadne nastav % pro cokoliv)

Verze Joomli!, MySQL a distra by take nebylo od veci uvest.

Log MySQL pri pokusu o pripojeni?

Sten

« Odpověď #2 kdy: 01. 10. 2012, 18:09:59 »
Pokud je hostitel localhost, snaží se MySQL přihlásit přes pipe, což ale v LAMP nemusí být možné (záleží, jak je udělaný). Zkuste tam místo „localhost“ dát „127.0.0.1“.

Fikusir

« Odpověď #3 kdy: 02. 10. 2012, 10:49:34 »
Ahoj,

zkusil bych se přihlásit do MySql a tam uvidíš adresu serveru, kterou zadáš ve stejné tvaru.

Takhle jsem to vždy řešil já.

JSOB

« Odpověď #4 kdy: 02. 10. 2012, 19:50:21 »
Vytvor nejprve v Mysql prazdnou databazi s nejakym uzivatele a heslem. Pak tento nazev databaze a prihlasovaci udaje zadej do formulare instalatoru Joomly.

norwi

« Odpověď #5 kdy: 02. 10. 2012, 22:40:07 »