To, že byly stránky vypsány ve výsledcích vyhledávání, nemá pro vyhledávač vůbec žádný vliv (byl by to nesmysl). To, že někdo ve výsledcích vyhledávání klikl na nějaký odkaz, nemá pro konkrétní stránku také žádný vliv. Kliknutí na odkazy vyhledávače měří jenom kvůli obecným úpravám algoritmů.
Požádat přátele aby na něco klikli nebo hledali nemá z dlouhodobého hlediska smysl. Stejně jako ostatní triky, jak podvést vyhledávač. Krátkodobě se to může vyplatit, ale dlouhodobě funguje jenom to, když stránky mají dobrý obsah, aby na ně uživatelé chodili a odkazovali přirozeně. I vyhledávače se snaží tohle zjistit a přizpůsobují své algoritmy tak, aby právě různé podvody odfiltrovaly a řídily se tím přirozeným chováním uživatelů. Pokusy o podvádění vyhledávačů dnes už vyhledávače penalizují – tj. není to jenom tak, že by určitý faktor pro danou stránku nebraly v úvahu, ale ohodnotí ji záporně (takže se ve výsledcích vyhledávání posune dolů), nebo ji z indexu úplně vyřadí.