V případě greylistingu totiž server pošle při kontaktu druhé straně odpověď, že je dočasně nedostupný, což je trochu jiná situace, než když je nedostupný fyzicky.
Já osobně bych záložní mailserver doporučil, nepředstavuje žádné další náklady
1. presne, velky servery (nas taky) kdyz dostane timeout na vsechny MX zaznamy tak to hned vrati
V tom případě doporučuju přečíst RFC 2821, část 4.5.4.1:
The sender MUST delay retrying a particular destination after one
attempt has failed. In general, the retry interval SHOULD be at
least 30 minutes; however, more sophisticated and variable strategies
will be beneficial when the SMTP client can determine the reason for
non-delivery.
Retries continue until the message is transmitted or the sender gives
up; the give-up time generally needs to be at least 4-5 days. The
parameters to the retry algorithm MUST be configurable.
Asi bych se držel spíš doporučení v RFC:
Experience suggests that failures are typically transient (the target
system or its connection has crashed), favoring a policy of two
connection attempts in the first hour the message is in the queue,
and then backing off to one every two or three hours.