Cron skripty - PHP nebo Bash?

Cron skripty - PHP nebo Bash?
« kdy: 14. 01. 2012, 14:34:11 »
ahoj,

přemýšlím nad řešením skriptů pro cron

v bashi jsem poměrně začátečník a tak je pro mě lepší využít php5-cli a volat z cronu php skripty

potřeboval bych poradit jaké jsou rozdíly mezi vykonáváním php skriptů a bash skriptů - zjednodušeně: co je lepší :-)

například i z pohledu nároku na server, v případě že by ve skriptu byly náročné výpočty a operace

díky za rady
« Poslední změna: 16. 01. 2012, 11:20:12 od Petr Krčmář »

Re:cron skripty - php nebo bash?
« Odpověď #1 kdy: 14. 01. 2012, 15:01:20 »
Podle toho, co ten skript má dělat. Jestli chceš volat tři příkazy v koloně, je jednodušší bash. Jestli naplňovat nějaké složité pole apod., je lepší PHP. Na použití PHP jakožto jednoduchého skriptovacího nástroje není nic divného, já ho používám tak půl na půl s bashem.

Obecně je bash náročnější než PHP (ale i to je pomalé), nicméně málokdy se v tom dělá něco, co by bylo výpočetně náročné, takže je prostě nejlepší zvolit to, co ti nejlépe vyhovuje.

DarkKnight

« Odpověď #2 kdy: 14. 01. 2012, 15:03:00 »
fakt zalezi od konkretniho scriptu

na jednoduche veci pouzivam bash, na lehce slozitejsi php (obzvlast kdyz pracuju se soubory, to se mi nechce v bashi delat), na slozite vypocty a operace zase pouzivam python/ruby/javu

branchman2

« Odpověď #3 kdy: 14. 01. 2012, 17:14:57 »
Bash je podla mna menej narocny ako PHP (tym myslim samotne behove prostredie). Nieco o tom snad povie aj velkost binariek
Kód: [Vybrat]
$ ls -lah /bin/dash /bin/bash /usr/bin/php5
-rwxr-xr-x 1 root root 933K 2011-03-31 23:20 /bin/bash
-rwxr-xr-x 1 root root 108K 2010-11-15 09:34 /bin/dash
-rwxr-xr-x 1 root root 7.8M 2011-12-13 19:50 /usr/bin/php5
Vo vypise je aj dash, lebo ten staci na vsetko, na co staci bash (a myslim si, ze je ovela lepsie pouzivat dash).